UFO, Kornsirkler & fenomenDisclosure Conference, National Press Club 27 Sept 2010

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jul 2008 20:01
16
Blitt takket: 4 ganger

Disclosure Conference, National Press Club 27 Sept 2010

Innlegg av avva »

Flere pålitelige vitneutsagn sendt av CNN fra NPC. Enda et nytt steg
på veien mot en forhåpentligvis offentlig Disclosure. Finnes ingen grunn
til ikke å tro disse vitnene.

[youtube]BtmpaM0PqyI&feature[/youtube]
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

Re: Disclosure Conference, National Press Club 27 Sept 2010

Innlegg av marius'en »

Nei, en får se om det blir noen endring etter dette. Tviler selv, og det nevnes også i dette intervjuet at noe av grunnen til at folk ikke tar slikt alvorlig, er at de har alt for mye å tenke på og drive med i sine små liv, og de har ikke verken tid eller mulighet til å begynne å tenke SÅ stort.

Enten så ble ikke disse karene "stoppet" fra dette pga at myndighetene der borte går ut fra at de ikke blir tatt alvorlig likevel, eller så kansje myndighetene synes det er greit at noen forteller, slik at folk flest får ting inn gradvis og forsiktig med liten teskje.
Hvem vet.

Men det de forteller kommer ikke som noe sjokk, siden en prioritert sak for en hver nasjon eller rase å undersøke potensielle motparters våpenkapasitet, uansett om de ikke ser på motparten som noe angrepsmål eller føler seg direkte truet av de.
Kan jo virke som disse farkostene enten undersøker atomvåpen (se på kapasiteter, teknikk osv), de bare viser oss hva de KAN gjøre (at de har teknikk til å sabotere og manipulere teknikken i våpnene), at de kansje på et vis ødelegger teknikken i utstyret, slik at det ikke virker den dagen en prøver å bruke de (selv om de tilsynelatende virker ok nå).

Uansett så er dette spennende, og en kan lure på hvor lenge folk i gata synes det er greit å stole på at den infoen vi får fra myndighetene er den hele og fulle sannheten om alt som skjer i verden.
Så lenge ikke vanlige folk gidder å bry seg og bare trekker på smilebåndet av "små grønne menn" som de trur alt handler om, så kan omtrent hvem som helst trå frem som troende og som vitne for det ene og det andre uten at det skjer en skit.
Det er nok først når myndighetene i de store nasjonene evt står frem og forteller alt de måtte vite at noen trur på det. Men å stå frem slik, vil også sette veldig mye av verdensbildet på hodet, som også en sier på denne konferansen. Og da blir også maktbalansen endret, og dette ønskes nok ikke hvis de kan unngå det. Så med mindre utenomjordiske selv ønsker å vise seg frem for alle tvilere og troende for å avklare ting med en gang, så vil heller lite skje i nærmeste fremtid.

Men det er bare min mening da... :mozilla_smile:
Antall ord: 416

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Innlegg av Isan »

marius'en skrev:Det er nok først når myndighetene i de store nasjonene evt står frem og forteller alt de måtte vite at noen trur på det.
Med stor sannsynlighet har vel ikke myndighetene spesielt mye å fortelle om slike saker - altså at de ikke sitter på noe spesiell informasjon.
Antall ord: 53
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av marius'en »

Isan skrev:
marius'en skrev:Det er nok først når myndighetene i de store nasjonene evt står frem og forteller alt de måtte vite at noen trur på det.
Med stor sannsynlighet har vel ikke myndighetene spesielt mye å fortelle om slike saker - altså at de ikke sitter på noe spesiell informasjon.
All infoen og alle de intervjuene og konferansene som har blitt gjort og holdt opp gjennom årene, tyder på at dette ikke er bare tull og tøys, og da sier det seg selv at myndighetene i verden vet mere enn de vil innrømme siden de alltid har enda bedre oversikt enn vanlige folk i gata.

Tenk deg hvor lite en kan stole på en ordinær politiker til vanlig, med helt ordinære ting i hverdagen, så kan en tenke seg hvor lett det er for de å lyve og holde tilbake info om langt større og mere betydningsfulle temaer. :mozilla_smile:
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Isan »

Det er da slett ikke alltid at myndigheter vet så fenomenalt mye mer enn folk i gata :)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av marius'en »

Isan skrev:Det er da slett ikke alltid at myndigheter vet så fenomenalt mye mer enn folk i gata :)
De vet alltid mye mere om det som foregår bak lukkede dører på Kammerset :mozilla_smile:
Og der skjer det myyye.... Til og med i lille Norge.

Hvor mange x-offentlige tjenestemenn har rapportert ting de ser og opplever som virkelig skremmer dem, og som ikke kan forklares på annet vis enn at det er intelligente styrte fartøyer? Så blir de møtt med tilsynelatende likegyldighet og får beskjed om å aldri mere snakke om dette? Da er det tomt i topplokket, hvis en fortsatt påstår at politikere og statsledere ikke vet noe mere enn det de forteller oss.
Men blir jo spennende fremover, siden observasjoner og opplevelser ute i verden stadig øker, og faktisk stadig flere forskere og andre går fra "hahahaha,,, *hikst* den var bra... Smååå grønne menn... HA HA HA... " til "joda, jeg tror nok det er avansert liv der ute, og tja, kansje de besøker oss eller har besøkt oss..."

Men er jo lov å tru hva en vil :mozilla_smile:, selv om det i enkelte miljøer og statlige institusjoner er fy-fy og snakke om det. hehe
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Isan »

Som oftest velger jeg å tro svært lite innen paranormale og beslektete spørsmål, men holde åpent for litt av hvert. Men i dette spørsmålet anser jeg det for heller lite sannsynlig at vi har hatt fysisk besøk.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Ikke at det kommer til å skje, men.. Interessen for mennesket vil være minimal hvis vi får besøkende fra en annen verden.
Mest sannsynlig vil vi bli behandler som sauer og kyllinger på en gård.
Vi bringer ødeleggelse krig og uendelig med lidelse til alt og alle på denne jordkloden. Så spør deg selv hvorfor de skal gidde å bry seg med oss?
Kanskje da isåfall på tide å grave seg ned i tide :mozilla_wink:

PS: noen som har sett War of the Worlds?
Antall ord: 88
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av marius'en »

Isan skrev:Som oftest velger jeg å tro svært lite innen paranormale og beslektete spørsmål, men holde åpent for litt av hvert. Men i dette spørsmålet anser jeg det for heller lite sannsynlig at vi har hatt fysisk besøk.
Bare er nyskjerrig; Hva spesifikt er det som gjør at du anser det for heller lite sansynlig at vi har hatt fysisk besøk? :mozilla_smile:
Er det slik at du velger å ikke tro på ting du ikke kan se fysisk selv? Det en ikke kan se finnes ikke eller har aldri skjedd?
Alltid moro å høre hva slags grunner folk har for å tro eller ikke tro. Selv ville jeg si at det ville vært merkelig, ulogisk og derfor usansynlig at det ikke finnes høyere teknologi og livsformer der ute. Å tro vi her på jorda er alene OG på toppen av IQ-lista i blandt universene, det skurrer i mine ører. hehe. Og ser en på alle de temmelig tydelige og logiske bevisene som finnes i skriftlig og bildeform fra tidligere sivilisasjoner her på kloden vår, så er det mye som tyder
på at vi har blitt påvirket og "styrt" i visse utviklingsmessige retninger.

Så det er ikke sikkert det var like mye hysj hysj om utenomjordiske "guder" i virkelig gamle tider som det kansje er i dag. :mozilla_smile:
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av marius'en »

Deep Space skrev:Ikke at det kommer til å skje, men.. Interessen for mennesket vil være minimal hvis vi får besøkende fra en annen verden.
Mest sannsynlig vil vi bli behandler som sauer og kyllinger på en gård.
Vi bringer ødeleggelse krig og uendelig med lidelse til alt og alle på denne jordkloden. Så spør deg selv hvorfor de skal gidde å bry seg med oss?
Kanskje da isåfall på tide å grave seg ned i tide :mozilla_wink:

PS: noen som har sett War of the Worlds?
Sett den filmen ja. Bra film det. Om det er slik her på kloden om xxx anntal år får vi vente og se på. hehe.
Men at de som evt kommer hit/er her alt er overlegne oss, det er det ingen tvil om. I allefall rent teknisk, samt at de kjenner universet og tilværelsen på en helt annen måte enn det vi gjør.
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av avva »

Sier meg enig med mariusen.

Uansett, det handler om hva en tror, ikke nødvendigvis vet, selv om noen mener de vet også;

Det vil være nesten usannsynlig at en livsform som vår ikke har blitt oppdaget (dvs. vi avanserte trolig flere millioner år pågrunn av genetisk manipulering, og har nok alltid vært iaktatt, bare se på ufo'ene på hulemalerier). Vi er nok manipulert i forskjellige retninger opp gjennom historien helt siden bibelsk tid og før. For noen er vi nok bare som rautende kyr, en tåpes lek som utspiller seg foran deres øyne på jorden, men vi lager mye bra tv-underholdning (jeg har forøvrig nettopp lastet ned første episode av "the event" som noen anbefalte i en annen tråd på dette forumet). Nei, vi er kanskje ikke så spesielt intressante for en veldig intelligent rase enda, men det betyr ikke så mye så lenge de dumme har det godt (vi er kanskje deres kjæledyr som både irriterer og gleder dem, og ikke minst dikterer kanskje de oss akkurat som vi med hunder (Sims 3 for spesielt intelligente)). Og noen driter nok i om vi ødelgger planeten eller helst hverandre på veien. Andre er kanskje mer lik oss og ønsker vi skal overleve, og vi utvikler jo oss kolossalt både teknologisk og intelligensmessig. Hvis det siste århundret skal være et eksempel til etterfølgelse, så har vi hatt en enormt oppadgående akse, og så sant vi ikke ødelegger oss selv, så vil vi vel få en ekstrem utvikling de neste hundre årene.

At mainstream media tar tak i det er positivt; cnn, msnbc, fox news med flere. For 10 år siden hadde nok ikke cnn turt å sende slikt "vås!" på TV. Det har kommet inn i stua til folk, og det er mer akseptabelt å snakke om slike ting som en realitet i vår virkelighet. Man må få lov å spørre hverandre hva dette er for noe uten å få en hammer i hodet, vi er i 2010.

Jeg tror at det er mulig å få en offentlig disclosure kanskje i løpet av de neste 5 årene. Har litt sterkere tro på det nå.

Jeg tror vi kunne hatt ren energi for 50 år siden. Tenk om vi virkelig kunne få nullpunktsenergi og antigravitets fartøy. Nikolas Tesla og Einstein snakket jo om dette i forrige århundre, en fri energi som kunne tappes fra universet i uendelige mengder. Tesla arbeidet på dette, men kom jo aldri så langt at det ble en realitet, kanskje ble han hindret også. Det har blitt påstått. Kanksje er det mørk masse/mørk energi det er snakk om?

Det er vel litt av "pointet" med disclosure også, ikke bare å få frem sannheten som "vi" tror har vært skjult for oss i 1000-vis av år, men samtidig få tilgang til noe av den fantastiske teknologien som vi allerede besitter bak lukkede dører; "black budgets". At myndighetene vet så mye om dette er ikke sikkert, ikke engang en som er presidenten i usa har kanskje mer enn en "need to know clearance". Og de (være CIA, Pentagon, Majestic 12, Illuminati, etc.) liker nok ikke vanskelige presidenter. Jeg er sikker på at mange av farkostene som folk observerer iblandt på himmelen er våre egne. Made in America.
Antall ord: 564

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Isan »

Marius'en, jeg har ingen grunn til å utelukke at det kan finnes langt mer avanserte livsformer enn oss ute i universet, så det er ikke grunnen til at jeg tviler meget sterkt på at det har vært noen her. Grunnen - eller grunnene - er en del fysiske kjensgjrninger. De enorme avstandene gjør at man i tilfellet må ha klart å finne fram til dramatisk raskere måter å forflytte seg på enn vi kan bruke - og det behøver ikke være noen umulighet. Men det ville forutsette minst to vesentlige ting. Man måtte ha tilgang på energi i bøtter og spann, for det krever vanvittig mye energi å akselerere masse opp i f.eks. halvparten av lyshastigheten. Og slike hastigheter må man opp i, ville jeg tro, hvis det i det hele tatt skal gi noen mening å reise fysisk. Og enda da ville det ta 40 år å reise fra f.eks. den nyoppdagete planeten, som det har vært snakk om de siste dagene, den ligger jo 20 lysår fra oss.

Den andre vesentlige tingen jeg tenker på, er hvordan skal vesnene tåle en slik akselerasjon uten å ødelegges? I diverse av sine flymanøvre utsetter jo militærflygere seg for x antall G, og det er sterkt belastende på kroppen såvidt jeg vet. Og de akselerasjonene de da gjør, er vel ikke en fjert engang av akselerasjonen som må til for å oppnå halv lyshastighet? Og sjøl om reisen foregår i rommet og dermed i vektløs tilstand, så vil i det minste akselerasjonen nødvendigvis føre til en ubegripelig belastning på en kropp. Så jeg gjetter helt vilt på at dersom vesner skal få til en slik reise, må de klare å forvandle seg til noe som tåler belastningene, f.eks. stråler eller noe, og så forvandle seg tilbake til kropper når de kommer fram. Altså at de må ha lært seg å beherske en eller annen form for fysisk metamorfose.

Ev. ormehull, som en del folk snakker om, ville jo vært en enda mer vanvittig enorm belastning på kropper.

Ikke noe vondt ment mot andres synspunkter, dette :mozilla_smile: men for meg er dette en mye mer realistisk måte å tenke på.
Antall ord: 374

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Isan »

avva skrev:... men vi lager mye bra tv-underholdning ...
Unnskyld at jeg sier det, og det er slett ikke ment stygt mot deg, avva, mye mer generelt enn som så - men hvis kvaliteten på TV-underholdningen var målet på hva menneskeheten var i stand til å få til, da stod det jaggu dårlig til med oss! :roll:
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av avva »

Isan skrev:
avva skrev:... men vi lager mye bra tv-underholdning ...
Unnskyld at jeg sier det, og det er slett ikke ment stygt mot deg, avva, mye mer generelt enn som så - men hvis kvaliteten på TV-underholdningen var målet på hva menneskeheten var i stand til å få til, da stod det jaggu dårlig til med oss! :roll:
Nei, det var nok ment som ironi. :)

Men for å bli gravalvorlig.

Lavpannet underholdning (i generell forstand) er viktig og appelerer "fremdeles" til den primitive delen av oss (som trenger føde - ville være synd om vi skulle miste den - selv om den type primitivitet ofte er årsaken bak b.a. mobbing). Vi trenger den når når vi slapper av slik at vi senere presterer bedre på andre områder. En liten del av den bør henge igjen i menneskets utviklingsekspansjonisme, så for all del - gi oss masse enkle situasjoner og misforståelser vi kan sitte og le av i latmansstolen. Når vi vil slappe helt av med sansene er vi ikke så intressert i "The Joy of Science" programmene. Ikke enda!

Derfor kan faktisk mennesket (det kom jeg på nå!) være en verdifull kilde for mer høytutviklede vesener som lærer mye om vårt mest elementære og primitive vesen som de kanskje selv har lagt bak seg for mye av i sin egen evolusjonshistorie, og har derfor blitt veldig "grå". Av den grunn kan vi mot alle "odds" være en perle i universet, og har dermed ikke blitt utslettet enda!
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av marius'en »

Isan skrev:Marius'en, jeg har ingen grunn til å utelukke at det kan finnes langt mer avanserte livsformer enn oss ute i universet, så det er ikke grunnen til at jeg tviler meget sterkt på at det har vært noen her. Grunnen - eller grunnene - er en del fysiske kjensgjrninger. De enorme avstandene gjør at man i tilfellet må ha klart å finne fram til dramatisk raskere måter å forflytte seg på enn vi kan bruke - og det behøver ikke være noen umulighet. Men det ville forutsette minst to vesentlige ting. Man måtte ha tilgang på energi i bøtter og spann, for det krever vanvittig mye energi å akselerere masse opp i f.eks. halvparten av lyshastigheten. Og slike hastigheter må man opp i, ville jeg tro, hvis det i det hele tatt skal gi noen mening å reise fysisk. Og enda da ville det ta 40 år å reise fra f.eks. den nyoppdagete planeten, som det har vært snakk om de siste dagene, den ligger jo 20 lysår fra oss.

Den andre vesentlige tingen jeg tenker på, er hvordan skal vesnene tåle en slik akselerasjon uten å ødelegges? I diverse av sine flymanøvre utsetter jo militærflygere seg for x antall G, og det er sterkt belastende på kroppen såvidt jeg vet. Og de akselerasjonene de da gjør, er vel ikke en fjert engang av akselerasjonen som må til for å oppnå halv lyshastighet? Og sjøl om reisen foregår i rommet og dermed i vektløs tilstand, så vil i det minste akselerasjonen nødvendigvis føre til en ubegripelig belastning på en kropp. Så jeg gjetter helt vilt på at dersom vesner skal få til en slik reise, må de klare å forvandle seg til noe som tåler belastningene, f.eks. stråler eller noe, og så forvandle seg tilbake til kropper når de kommer fram. Altså at de må ha lært seg å beherske en eller annen form for fysisk metamorfose.

Ev. ormehull, som en del folk snakker om, ville jo vært en enda mer vanvittig enorm belastning på kropper.

Ikke noe vondt ment mot andres synspunkter, dette :mozilla_smile: men for meg er dette en mye mer realistisk måte å tenke på.

Å ha vår egen teknologi som et utgangspunkt for hva evt andre sivilisasjoner måtte ha av teknologi, virker for meg rart, men noen tenker nok slik. Det som er litt spesiellt, er at en må klare og tenke utenfor den berømte boksen, det vil si en må være i stand til å være åpen for at vi ikke er på toppen i universet, og at ikke vår teknologi er av det ypperste som finnes. Med tanke på hvor fort teknikken har utviklet seg her på planeten, så kan en tenke seg hvordan det er for andre som f.eks har levd i en moderne tidsalder ei stund.
Hvis en velger å ta det faktum at det er mye som tyder på at jorden har vært besøkt av andre intelligente vesner nesten fra tidenes morgen, så hadde de allerede den gang muligheten for trygg ferdsel rundt om kring i universet. Det er i dag mange svært flinke mennesker på denne planeten, som både tenker utenfor boksen og som ser det som sansynlig at noen har utviklet teknikk for rask ferdsel mellom planeter og universer. Veldig mange jobber med dette på et svært høyt nivå, og det finnes allerede sansynlige teorier for både fartøy som manipulerer og utnytter gravitasjon og anti-gravitasjon. Men hittil er vi tydeligvis bundet av teknikken vi har her, ellers ville vi ikke brukt så ekstreme resurser på tradisjonell flyteknologi. At vi kansje har kommet lengre med teknikken enn det ordinære folk vet, kan godt hende. Men at vi har utviklet teknikken til noe velfungerende enda, det tviler jeg på. Men nå er det mye som skjer bak lukkede solide dører, og der kommer som kjent ikke vi inn. :mozilla_undecided:

Men uansett, vi er bare mennesker, men hvis ingen hadde turt å tenke nytt og tenke alternativt opp gjennom historien, så hadde vi ikke vært der vi er i dag (på godt og vondt).
Det er de i tenkeboksen som får oss fremover, siden de hele tiden må jobbe for å overbevise skeptikere og de som alltid mener at ting er umulig og usansynlig. :mozilla_smile:
Antall ord: 736

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links