Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEr katter generelt flinke til å se ånder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Er katter generelt flinke til å se ånder?

Innlegg av Kimbara »

Ankh:

Katter klarer nok fint å skille mellom lyden fra TV'en og andre lyder. Det er tross at deres "spesialfelt". Vi har også, som sagt, den faktoren at katter ikke er mennesker. Det betyr at de ikke har samme forhold til omgivelsene som det vi har. De kan reagere på lyder og lukter som vi totalt overser fordi de er så vanlige og banale.
Antall ord: 64
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

Så et program for noen år siden som omhandlet katter og deres sensivitet.. En forsker mente at det i jordens indre finnes energi kanaler, om disse krysser hverandre påvirker det oss mennesker negativt om vi står over disse for lenge.. Søvnløshet, sykdom, og mye ryggsmerter vil forekomme. Men katter tiltrekkes vistnok av disse punktene.. Så denne forskeren var i hjemmet til mange mennesker med symtomene som hadde katter.. Og om katten elsket og ligge i godstolen din, så flyttet han godstolen og eieren mistet symtomene sine nesten umidelbart.
Har ikke selv noen erfaringer med katter, men spennende er det :mozilla_smile:
Antall ord: 105
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eneri
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2008 23:57
16

Innlegg av eneri »

Har ei lita pusejente på året som ofte "varsler oss" en liten stund før folk kommer. Om hun ligger å sover, spiser e.l så avbryter hun og setter seg i vinuet for å se og vente ...og ikke lenge etter kommer det bil på gårdplassen eller vi andre ikke hører noe før de står i døra...
Til å begynne med tenkte vi ikke noe særlig over det, men slik var/er det mest hver gang før det kommer noen og det var ungene som bemerket dette rare mønsteret hun alltid gjorde før noen kom.
Hun får ligge i sengene hos oss og når vi har lagt oss legger seg ofte også inntil "vonter" vi i familien har. f.eks så slet med ryggen en periode og da skulle hun ligge bare inntil ryggen der jeg hadde vont osv. Gjester som har vert hos oss og vert plaget med "vonter" har også opplevd det samme, pus legger seg inntil der de har vont for å sove.
Har hatt mange katter oppigjennom årene fra barndom av og alle våre katter har som trådstarter og andre her har opplevd oppført seg merkelig med at de kan brått reise seg opp og løpe mot noe(n) vi andre ikke ser eller kvese til noe(n), nistirre på "ingenting" o.l...
Alle kattene vi har hatt har ellers også vert på den måten de liksom vet å skjønner når vi er triste osv...og komme(r)t da som for å trøste.
Da ungene var små hadde vi to katter samtidig...den ene mor, den andre datteren. De to delte seg liksom mellom meg og min datter. Pusemor var den som vekket meg når hun ville ut om natten, mens lillepus gikk til min datter...slik var det også om vi var triste og lei oss, og de hadde hvert sitt fang hos meg og min datter... alltid pusemor hos meg og lillepus hos min datter... når vi la oss for kvelden det samme den ene alltid til meg og den andre til min datter, som om de hadde vert sitt terretorie i oss og i rom selv om de bodde i samme hus sammen... Og vi var 4 familiemedlemmer utenom pusene våres så de hadde flere å ty seg til om de hadde villet det..
men når lillepus følte seg/var syk da kom hun til meg, som om hun viste at DER var det meg som kunne hjelpe og ikke min datter. Pusemor ble 15 år og lillepus lever enda på 17 året.
Vi merket stort savn hos lillepus etter pusemor da hun ble borte... hun merket nok kansje også savnet vi hadde i oss etter pusemor? Lillepus bor hos min datter for de to har sterke bånd og er veldig knyttet til hverandre og pus er blitt en gammel pusedame vi håper å få ha hos oss i noen år til :)
katter er hærlige vesen... de er egenrådige, og "gjør som de vil" og søker kun dem de vil selv.

jeg er flyttet tilbake i mitt barndomshjem... der bor jeg og pus jeg nå har..
der hører vi nå og da en katt i 2.etg hopper ned "fra noe" og på gulvet og jeg/vi sitter i 1 etg.:) som ett bump over oss som når en katt hopper ned på gulvet...
første gang vi hørte det var rett etter min nye pus kom i hus for ett års tid siden... vi hører det nå og da spesielt på kveldene og også gjester hos oss har hørt dette, og pus og alle har alltid oppholdt oss i etg. under når det har skjedd. Kansje en av gamlepusene jeg hadde i min barndom/ungdom er innom å ser om oss?? ;)
ja og nypusen hører det også... lytter,stirrer og skal undersøke...
katter er rare...også de på "den andre siden" tru nå jeg! ;) hehehe :)
GOD SOMMER! :)
Antall ord: 677
universet er nok ikke så stort...det er bare vi som er så bittebitte små ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 126 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Innlegg av tvilerlitt »

Ja jeg tror mange katter kan være flinke til å "se" ånder. Vi har en katt som også reagerer på energier/ånder kall det hva du vill, slik som tidvis nevnt i innleg ovenfor.

Den kan også brukes som ett "søkeinstrument", man tar da katta og legger den på armen og går stille rundt i huset fra rom til rom, katta vil da tydlig markere. En ellers lite "kosen" katt, ligger stille på armen akkurat som den skjønner at her har den fått en oppgave... Merkelig.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Bondpie »

Jeg har ikke merket så mye på katten, men hundene oppførte seg litt merkelig etter at jeg måtte avlive den eldste i fjor. De prøvde å legge seg på en del plasser i huset, som Anja hadde elsket å ligge på, men trakk seg ganske raskt tilbake. Det så akkurat ut som om plassen allerede var opptatt, og det var den nok. Min lille nevø på ett år, sto på kjøkkenet og pekte under bordet og sa vov i fjorsommer. Jeg kunne ikke se noen hund der, men det gjorde visst han.
Barn og dyr ser mer enn vi aner...
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Faren min har fortalt meg at da jeg var liten hendte det gjerne at katten vår sto midt i trappen mot kjelleren og freste, og etter disse hendelsene gikk katta vår sjeldent ned akkurat som den ikke trivdes. Det skal visstnok ha vært en hel familie boende i kjelleren vår, altså ånder og vi fikk dem ut av et medium..
Antall ord: 64
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrElysium85
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2010 21:01
14
Lokalisering: Hønefoss

Innlegg av MrElysium85 »

Bortsett fra at dyr og da kanskje spesiellt katter har mye skarpere sanser enn oss mennesker så kan en del av følsomheten for ting vi normalt ikke sanser ha sammenheng med at dyr har en helt annen sinnstilstand (som ikke tåkelegger inntrykkene med fornuft) , på samme måte som barn er mer følsomme en voksne, fordomsfrie og et åpent sinn.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jeg har hatt et utall katter opp igjennom årene både egne og oppstallingskatter (for dyrebeskyttelsen). Nå har jeg kun 5 egne og jeg vil si at katter er som mennesker på dette viset: de er ulike også i dette, noen er vare andre gir bangen, noen er pyste andre tåler mer.

Det jeg er sikker på er at jeg har en sterk kontakt med de selv om vi ikke er på samme sted, dette kan og varierer avhengig av hvem katt det er og attpåtil hvilken situasjon de er i.

Dette har gjort det mulig for meg å ha en meget harmonisk kattegjeng i flere år der andre har slitt mye for å få mere enn en katt til å gå sammen i huset :lol:
Antall ord: 124
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bate
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Apr 2007 07:46
17
Lokalisering: Sør trøndelag

Innlegg av Bate »

Det er godt mulig Markuspusen min både ser og hører mer enn meg. I allefall ser mer, siden jeg også hører litt av hvert, knirking i gulvplanker, smell etc.... Han kan sitte helt stille og se opp i luften ved vinduet. Han ser ikke ut av vinduet, men opp på et vis.
Som alle katter - og hunder- merker han min sinnstilstand, det finner jeg helt naturlig. Sensitive mennesker gjør jo også det..merker andres sinnstilstand, ser aura osv.
Antall ord: 82
Bate er her

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Så et program på TV om en kreftsyk katteeier og studier gjort rundt det katten "utførte".

Eieren hadde kreft i mageregionen og hadde tidvis store smerter. Han var jevnlig inne til smertebehandlinger samt at han fikk bla morfin, uten at dette hjalp han nevneverdig. Familiens katt hadde begynt å skulle ligge på fanget hans, noe den vanligvis ikke gjorde.
Ved en anledning hadde han latt katten ligge på fanget. Katten begynte å male intenst, og smertene mannen hadde avtok.

Jeg husker ikke eksakt hva og hvordan (lenge siden dette programmet gikk), men leger og forskere sa noe om at katters maling hadde en frekvens som påvirket kroppen på noe vis. Mannen i programmet brukte katten framfor morfin framover, og jeg mener å huske at han ble frisk- uten at jeg skal hevde det hadde noe med katten å gjøre.. ;)

Litt utenfor tema, men interessant fordèt.
Antall ord: 145
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Bearchild skrev:Så et program på TV om en kreftsyk katteeier og studier gjort rundt det katten "utførte".

Eieren hadde kreft i mageregionen og hadde tidvis store smerter. Han var jevnlig inne til smertebehandlinger samt at han fikk bla morfin, uten at dette hjalp han nevneverdig. Familiens katt hadde begynt å skulle ligge på fanget hans, noe den vanligvis ikke gjorde.
Ved en anledning hadde han latt katten ligge på fanget. Katten begynte å male intenst, og smertene mannen hadde avtok.

Jeg husker ikke eksakt hva og hvordan (lenge siden dette programmet gikk), men leger og forskere sa noe om at katters maling hadde en frekvens som påvirket kroppen på noe vis. Mannen i programmet brukte katten framfor morfin framover, og jeg mener å huske at han ble frisk- uten at jeg skal hevde det hadde noe med katten å gjøre.. ;)

Litt utenfor tema, men interessant fordèt.
Lyder er frekvens og lyd har vist seg å ha en innvirkning på ens psykisk oppfattelse av smerten :mozilla_smile:
Antall ord: 166
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liisa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2008 01:39
16
Lokalisering: Det lurer jeg på også

Innlegg av Liisa »

Bodde i en tomannsbolig før som opprinelig var en vokterbolig.
Og etter hvert så skjønte vi at vi hadde flere som bodde "sammen" med oss.

Mamma sto inn på det ene soverommet hvor veggen går mot naboleiligheten, så kom pus inn og stelte seg midt i rommet og fresa mot en punkt på veggen. Ho var skikkelig redd rett og slett. Og dette er noe hun aldri har gjort før.

Så dem "ser" nok mer enn vi gjør :mozilla_smile:
Antall ord: 85
"De gale har det godt!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Crazy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jun 2010 20:20
14

Innlegg av Crazy »

Heisann. Jeg har 3 katter og en hund i huset mitt og dem har aldri oppført seg rart, men det er i vertfall noe i det dere sier. Men jeg tror den såkalte 6 sansen gjelder alle dyr.

Beviser for det er jo på åndenes makt, om det er nok å stole på, jeg aner ikke.

Men på et program som gjaldt et hus i bergen, så sa dem jo at sauene ikke ville beite på det området huset ble bygd, og at hivs de prøvde å gå gjennom det så ble de utrulig redde.

Hunder kan også se slike ting, noe som jeg har erfart. Hater å våkne til knurring kl 3 om natten. Ikke bare en natt, men omtrent hver bidige natt. Og kattene er innelåst om natten for å ikke plage vettet av hunden så... det er ikke dem;)

I alle sagn og historier og bilder så blir også kråker tiltrekt seg hjemsøkte hus. Det tror jeg egentlig ikke på men, men....

Tror alle dyr kan merke dem og kanskje se dem også. For hundene sin del så tror jeg de lukter dem, og kattene kan vel gjøre begge deler. Og høre dem. Det er helt sikkert forskjellige hvordan dyrene oppfatter slikt også.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Innlegg av Thulr »

Jeg hadde en katt som ved flere anledninger stirret ut i tomme lufta. Jeg kunne helt klart se at katta så på noe bestemt, og når jeg prøvde å fange dens oppmerksomhet enset den meg ikke. Det var akkurat som det var en person der som pratet til den. Man kan jo alltids si at dette er utslag av tilfeldigheter eller noe annet, men det er mange historier om katter som har evnen til å se åndelige eksistenser, og jeg er rimelig sikker på at dette skjedde med min katt.

Dette brukte å skje på mitt soverom, der jeg også ved en anledning opplevde at et ikke-fysisk / åndelig individ berørte meg på ryggen like før jeg skulle gå til sengs.
Antall ord: 122
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Jeg tror nok katter senser mye mer enn det vi gjør. Opplevde flere interessante ting med "huskatten" på sykehjemmet. En dårlig pasient som katten aldri hadde brydd seg spesielt om, ble plutselig veldig interessant. Damen likte katter, og derfor ikke noe problem om pusen gikk inn på rommet. Den lå der stille i sengen hennes i flere timer.

Ellers så er det jo også bevist at det å ha en katt på fanget senker blodtrykket, så tydelig at mennesker og dyr generelt har stor innvirkning på hverandre :mozilla_smile:
Antall ord: 90
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links