Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderer ny her og vil dele litt av mine opplevelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
ParaChris
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jun 2010 00:38
14

Re: er ny her og vil dele litt av mine opplevelser

Innlegg av ParaChris »

rhonersen skrev:
i drømmene mine kan jeg se hva som skjer i fremtiden, men det gjelder desverre bare meg sjøl, og som jeg kan huske, så merket jeg først mine sanndrømmer da jeg gikk i 4 klasse, det har seg sånn at jeg om natta da drømmer en ting som f.eks: jeg går ut for å skru på bil eller noe, eller går tur i skogen for eksempel,og drømmene er så fullt detaljert, men noen ganger da jeg våkner, så husker jeg ikke drømmen, men så.. det varierer da.. noen dager, noen andre ganger noen uker til fler måneder, så lever jeg som normalt, plutselig får jeg sånn ''deja vu'' aktig følelse, så tenker jeg meg om, og da lyser det opp for meg ''dette har jeg jo drømt om for ikke så lenge siden'' og da legger jeg spesielt merke til småe detaljer, samtidig som det da dukker opp bilder i hodet fra drømmen, og di bildene jeg får, kan jeg sammenligne 100% i detalj, [..]
Cluet til at du ikke er sanndrømt, er at du ikke 'husker' noe før det har skjedd. Det du opplever er nok hjernen din som spiller deg et puss og retrofitter den nye opplevelsen inn i et gammelt og diffust minne av en drøm.
Du kan prøve å teste deg selv. For eksempel ved å skrive ned drømmene dine når du våkner (noter detaljer, tegn).
grunnen til at jeg ikke husker det er både at jeg har dårlig hukommelse, pluss at man går ikke hver dag og tenker på samme drøm og venter på at det skal skje. om man skulle huske alle sånne type drømmer, så hadde det vært noe helt annet, men f.eks du kan ikke fortelle en drøm i detaljer som du har drømt for et halvt år siden f.eks, kanskje du husker en spesiell drøm, men hva med drømmen natta etter det igjen? åssen skal du forklare den drømmen da i 100% detalj og sammenligne den med det som har skjedd? et menneske har ikke så super hukommelse at vi kan huske det du har drømt hver natt, og når det er en drøm, så tenker du ikke stort over det selvom den virker sann, så når det da skjer så kommer du på at du har drømt om det, det kalles vell flashback fra en drøm, altså sanndrømming, når du kan forklare i detalj og begge ting, både drøm og det som skjer er 100% likt, men om du er en skeptiker, får være opp til deg, det finnes mange som opplever det samme som jeg har opplevd med tanke på sanndrømming, åssen skal du forklare det? at alle hjerner bare gir dem et puss? det skjønner ikke jeg. blir jo akkuratt det samme som om du og f.eks 20 andre mener det samme, og meg pluss 20 til mener det jeg mener, alle har jo sin mening, men når flere enn bare en person opplever det vi kaller sanndrømming, da må det være noe i det.
Antall ord: 555

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: er ny her og vil dele litt av mine opplevelser

Innlegg av rhonersen »

ParaChris skrev:grunnen til at jeg ikke husker det er både at jeg har dårlig hukommelse, pluss at man går ikke hver dag og tenker på samme drøm og venter på at det skal skje. om man skulle huske alle sånne type drømmer, så hadde det vært noe helt annet, men f.eks du kan ikke fortelle en drøm i detaljer som du har drømt for et halvt år siden f.eks, kanskje du husker en spesiell drøm, men hva med drømmen natta etter det igjen? åssen skal du forklare den drømmen da i 100% detalj og sammenligne den med det som har skjedd?
Det beste du kan gjøre er å notere ned hva som skjedde i drømmen, tegne noen skisser el.l. (Rett etter du våkner.) Som nevnt.
et menneske har ikke så super hukommelse at vi kan huske det du har drømt hver natt, og når det er en drøm, så tenker du ikke stort over det selvom den virker sann, så når det da skjer så kommer du på at du har drømt om det, det kalles vell flashback fra en drøm, altså sanndrømming, når du kan forklare i detalj og begge ting, både drøm og det som skjer er 100% likt,
Hukommelsen vår av ting som har skjedd (eks. drømmer) kan formes og påvirkes av noe vi opplever senere. Det er langt mer sannsynlig at det har skjedd, enn at du faktisk drømte det som skjedde. Ihvertfall frem til du kan vise at du drømte det /før/ det skjedde, ved f.eks. å ha notater eller skisser fra en drøm, som beskriver det du opplevde.
men om du er en skeptiker, får være opp til deg, det finnes mange som opplever det samme som jeg har opplevd med tanke på sanndrømming, åssen skal du forklare det? at alle hjerner bare gir dem et puss? det skjønner ikke jeg.
At mange opplever det (inkludert meg selv) forklares med at vi alle har samme type menneskehjerne, som ikke er en ufeilbarlig maskin. Som du nevnte, er ikke bare hukommelsen vår begrenset, men den kan også endres av ting som skjer senere.
blir jo akkuratt det samme som om du og f.eks 20 andre mener det samme, og meg pluss 20 til mener det jeg mener, alle har jo sin mening, men når flere enn bare en person opplever det vi kaller sanndrømming, da må det være noe i det.
Jeg sier ikke at opplevelsen av at drømmen ble "oppfylt" aldri skjedde - jeg sier at drømmen du opprinnelig hadde sannsynligvis ikke var det du opplevde - selv om det virker slik etterpå.
Antall ord: 473

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links