Nei Kramer. Det kan jeg ikke. Og det tror jeg at jeg har gjort temmelig klart. Jeg har ikke sagt noen ting som skulle trenge dypere forklaring. Og dersom du syns det - da kan du ta rådet mitt og lese litt og sette deg litt inn i ting. Da vil du etterpå se at det ikke trenger noen dypere forklaring. å be om kilder til ting er egentlig ganske uvesentlig og - fordi at en kilde sjelden sier det samme som en annen kilde. Så det blir bare å endre diskusjonen fra våre egne meninger, til å diskutere holdbarheten ved de forskjellige kildene. Veien du ønsker å ta er etter mitt begrep kun tullete og jeg ser ingen grunn til å følge deg dit. Gå alene eller få noen andre til å gå dit med deg. Ikke jeg.Kramer73 skrev:Reiki:Kramer - at du hevder jeg tror blindt på både antropologer og Historie er nok for meg. Det var begynnelsen på begge innleggene dine det. Altså - igjen tar du ting helt ut av sammenheng. Du snur, vrir - du er ikke i stand til å høre etter hva folk sier.Så hva er det du sier her for noe da?Du sier noe om historie på skolen..og hvem er bak endel historie fra vesten - det er jo nettopp antropologer og arkeologer blant annet. Hvorfor trekte du opp historie opp da? Er det du som prøver å ro ro til fiskeskjær - hvor mange ånder får vi der...Kramer
Nei vet du hva. Hadde ikke du historie på skolen?
Hva du tror er totalt uvesentlig. Fordi du tror feil. Men nok om det.Hele diskusjonen er aldeles irasjonell. Jeg tror ikke du egentlig har noe skikkelig forhold til ordet handikapp, jeg tror at ordet trigger noe i deg som gjør at du aldeles mister fatning og dømmekraft.
Desperat er dine ordDu blir desperat og gjør alt du kan for å få den andre til å virke uvitende - når det i virkeligheten er du som ikke har peiling og oversikt. Og det er ikke i mangel på intellekt at du ikke har peiling - nei det er rett og slett fordi at du har en tendens til å tro blindt på noen og utelukke andre kilder. Skremmende. Spesielt når du går så kraftig ut mot de som er uenige, og faktisk ofte kan mer enn deg. Nei - jeg sier ikke at JEG kan mer enn deg. Så trekker du den konklusjonen, da trekker du feilaktig igjen. Da ville jeg sagt det direkte.
Jeg reagerer på måten du snakker om naturreligioner o.l. og trekker frem små enkeltepisoder i fortiden eller i historien og blåser det opp til oe større enn det er. Hvis det er noen som driver på med slike ting så har det ikke med naturreligion å gjøre. Men det vil du ikke akseptere.
Kan du fortelle oss mer hva denne har erfart da?Mer utdypende?Jeg er så heldig å være sosionom, i løpet av det studie har vi noen ganger fantastisk flotte forelesninger. Så ja - du ser akkuat det jeg har sagt her nå - det har jeg faktisk fått som førstehåndsinformasjon fra en person som har levd det .... sorry altså - men slik er det. Du vinner litt på å slutte med å vri ting til, for det får deg bare til å virke som om du ikke vet hva du prater om.
Jeg kan si deg en ting. At historie og antropologi er ikke enkle ting. Dersom du setter deg litt mer inn i det vil du se at der blandt historikere og antropologer er like mange forskjellige meninger som der er mellom oss.
Men du vet jo bedre enn dem. Det har jeg forstått for lenge siden. Så bare lev i din utbegrensede viten. Jeg orker og gidder ikke kverulere med deg. Det går ikke ann å si en eneste ting uten at du snur det over til det ugjenkjennelige. Du kan gi beskjed hvis du har tenkt å diskutere saklig - inntill da stopper denne diskusjonen for min del.
Atmi