Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkygger,banking på dører og skritt i trapper.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Skygger,banking på dører og skritt i trapper.

Innlegg av zind »

Takk for at du deler Kristiane :)

Har ingen logiske forklaringer, men kom til å tenke på et tilfelle med skritt i 2.etg når ingen var der. Da pappa og søsknene hans var mindre drev bestemor og bestefar en liten landhandel. Butikken i 1.etg og leiligheten de bodde i i 2.etg. Der var de plaget av skritt i andre etasje så lenge de bodde der, også kundene hørte at noen gikk oppe selv om ingen var der oppe. Alle søsknene sverger på at dette skjedde og holdt på i flere år. Ingen logiske forklaringer der heller
Antall ord: 101
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Takk for at du forteller :)
Ja,det er ikke lett når det aldr finnes logiske forklaringer på forskjellig,og når man selv mener å være sikker på hva man hører/opplever,blir iallefall jeg bare mer og mer nysgjerrig. Det toppet seg her,da det for et par uker siden var en skinnstol her hjemme som begynte å gynge. Rolig gynging,akkurat som noen satt og bare slappet av og koset seg. Jeg vet jo hva jeg så,og jeg så tydelig.
Har tatt kontakt med en fortrolig og seriøs,som kan hjelpe meg å finne noen svar,for det vil jeg ha nå. Syns det har utartet litt her. Samme hvor opptatt jeg er med alskens gjøremål,så plutselig... Derfor er det ikke noe selvsuggesjoner og fantasier som setter dette i sving. Nei,det er det ikke. Men nå vil jeg begynne å prøve å få kontakt,derfor venter jeg på en trygg,flink person som kan.
Jeg har vært vitne til mer,men orker ikke å fortelle dette,enda. Har dessverre mistet litt gleden over å kunne dele med andre,takket være de her inne som er såpass skeptiske at en annen føler at man minst må være syk på et eller annet vis. Måtte bare få lov til å si det. Flere her har akkurat samme tanker om akkurat dette. Jeg vil heller ikke bli oppfattet som en "Wanna be",da dette er altfor personlig for meg.
Men så fint at andre også forteller om opplevelsene sine. Det er bra :)

Klem
kristiane.
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deifyed
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2010 22:35
14

Innlegg av Deifyed »

Mange av oss her inne har vel hørt fenomener som fottrinn i trapper og etasjen over, banking, ting som blir flyttet på osv.

Bodde i en leilighet for ett par år siden hvor jeg stadig hørte kraftig romstering på loftet selv om jeg 110% sikkert vet at ingen var der. Jeg sjekket og tok til og med naboen inn til meg for å høre.
Det hele toppet seg da jeg fikk besøk ett par ganger.
Jeg stod å hang opp klær på gjesterommet og var vendt mot døra ut i gangen inne. Jeg får følelsen av at jeg har besøk og titter opp med en smule ekkel følelse. Ser ingenting, men lampa på veggen begynte å lyse sterkere og sterkere helt til pæra smalt så forsvant h*n igjen.

Dette skjedde to ganger
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jeg håper du vil fortelle mer snart, Kristiane ...

Jeg kjenner, som deg, at jeg etterhvert har mistet litt lysten på å dele sånne opplevelser. Det er så fryktelig slitsomt å hele tiden måtte forsvare sine opplevelser ovenfor andre. Jeg er faktisk i besittelse av en god porsjon fornuft og evne til å tenke rasjonelt selv, og av alle de ting jeg har opplevet, er det svært få jeg bastant påstår det ikke finnes noen naturlig forklaring på!

Det er som regel ikke noe problem å høre forskjell på f.eks. skritt i trappa og helt vanlige "huslyder".

Vi bodde før i en nyere bolig med masse spetakkel av ymse slag, så mye i perioder at det faktisk overbeviste til og med et par svært skeptiske venner av oss :badgrin:
Så kjøpte vi "nytt" hus, en snart 70 år gammel bolig. Mange rundt meg lo og sa at NÅ skulle jeg få litt å bryne meg på, jeg som "tok alle lyder for spøkelser". For det er jo en kjent sak at det er mange lyder i et gammelt hus. Men vet du, det er så stille her!! Joda, det knaker i veggene og knirker i trappa, men ingen av disse lydene høres ut som noe annet enn det de er ;)

Jeg håper du vil fortsette å dele, Kristiane, for vi er mange som har opplevet mye av det samme.
Og du vet hva du opplever, det kan ingen ta fra deg.

Ha en fin kveld :mozilla_smile:

Mvh Lilja
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bakken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Aug 2008 01:19
16
Kjønn (valgfri): Mann ja
Lokalisering: I Bamble ett sted
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Bakken »

Hmmm ser ett lyst hus (vet ikke om det er eller har vært lyst engang) Ligger til venstre for veien, litt oppi en bakke muligens også ned en bakke (jeg ser det nedenfra) Ser en Mannskikkelse ca 170-180 høy kraftig bygd rundt 50-60 år gammel. Føler ikke att han er der for å skade og skremme men mer som hva gjør dere her og att han passer på att alt er som det skal. Trur nok han er en tidligere beboer i huset. Får bokstaven K vet ikke om det er fornavn eller etternavn. eller kanskje stedsnavn. Men det jeg får sterkest inn er att han ikke vil dere noe vondt.

Det er det jeg fikk inn fort og galt. Kan nok hjelpe bedre om jeg får se eller att du beskriver huset.

men sett oppe en digitallydopptaker og ett kamera ned trappa og se om du fanger noe :)
Antall ord: 157
Etterforsker hos Norwegian Ghost Hunters.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Så glad for at dere engasjerer dere,tusen takk :)
Jeg skal ha en reading om to dager. Har ordnet med det nå,og venter bare på at vedkommende har tid. Tror det blir greit å foreta en slik med denne personen,så kanskje man får noen svar. Vedkommende har hatt en reading med meg før,og ut ifra det som kom,så stoler jeg fullt ut på vedkommende som traff helt forbløffende på ting. Fikk høre om ting som faktisk stemte på en prikk,og gjenkjente en avdød,nær venn fra barndommen vedkommende fikk kontakt med. Andre personlige hendelser ang.min person fortalte han også om,så derfor overbevist. Nytter bare ikke at man skulle ha gjettet alt som kom. Jeg kjente meg SÅ godt igjen,og gjenkjente personen også. Vl bare vite hvordan jeg kan ha mulighet til å prøve å kommunisere med det som er her.
Klem :)
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Deifyed skrev ; Det er sant det HAN over har skrevet om trapper av tre,........
sant nok. men.................Jeg er ingen HAN. Jeg er et kvinnfolk! my God!
Hadde bare behov for å si det. (Selv om det ikke er så viktig)
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deifyed
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2010 22:35
14

Innlegg av Deifyed »

Det var ikke rettet til deg tonette :) Var ment til han over deg igjen. Hehe.
Beklager på det sterkeste.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links