Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoen som renser hus som kan ta med nysgjerrig?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 11:56
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Re: Noen som renser hus som kan ta med nysgjerrig?

Innlegg av Jampy »

Asbjørn skrev:
Jampy skrev:Man kan ikke gjøre alt perfekt :mozilla_smile:

Man gjør alltid noen "tabber" - - med litt trening går tabbene så mye bedre ;)
Du svarte før jeg fikk redigert ferdig mitt siste innlegg, men du har helt rett. Men uansettt er det viktig å prøve å la vær å gjøre tapper selv om man er helt ny. Nå snakker jeg om mer alvorlig ting enn det i denne tråden handler om. Han ville bare være med av nysgjerrighet og var ikke ute etter å komme med "bevis" som vi så fint kaller det :mozilla_laughing:

Det er lett å gå i fellen og tenke "jaja, jeg er ny. Det er lov"
Men at man heller prøver gjøre alt skikkelig fra begynnelsen, man få mye ut av det.

Men uansett, tusen takk for at du ville dele det med oss Ankh!
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Det var som sagt flere grunner til at jeg prøvde på denen måten.
Sansynligvis drar ikke folk rundt med speilrefleks, objektiver og stativ i tide og utide så det mest sannsynlige folk har i umiddelbar nærhet er mobil.
har irritert meg over hvor dårlig kvalitet det er på endel bilder og opptak, vel nå vet jeg litt om hvorfor det blir som det blir.
Et annet problem var jo også at jeg ikke ville brøyte meg frem og forstyrre mediumene, som tross alt var de viktigste på stedet....vel, viktigste levende ihvertfall.
En tredje sak var beliggenheten til huset. Når det ligger ved en vei kjørte det innimellom bilder forbi og skapte skygger og lignende. Jeg kjente ikke huset innvendig noe særlig fra før heller.
Det var derfor forvirrende å skille mellom hva som var normalt og hva som var uvanlig.
En siste ting var jo også at vi var litt usikre på hva naboene ville tro hvis de så folk vase rundt på en tid det normalt skulle vare stengt. Så vel for oss at noen kunne ringe polti og det ville jo blitt en artig forklaring fra oss om hvorfor vi var der.

Alt dette har gjort meg noen tanker til neste gang:
1 -Må ha med bedre kamera, bruke stativ, timer, og prøve seg frem med ulike innstillinger
2 -Folk som vandrfer inne i et hus som normalt skal være stengt på denen tiden, kanskje har emd seg lommelykt osv kan feiltolkes av naboer og forbipasserende
3 -Eldre hus og passerende biler skaper skygger og lyder fra uendelig mange kilder, så man bør kjenne huset bedre for å enklere luke vekk hva som er vanlige lyder
4 -Ideelt sett så må man bruke endel tid på stedet, men siden jeg er kun med som en nysgjerrig observatør så styrer ikke jeg hvor lenge man skal være der.
5 -Verden ville vært mye lettere om mobilprodusentene lagde telefonene slik at de tok opp i standard format og man slapp å klusse med omgjøringer for å få det avspillt på pc.
6 -Et bilde som ser noenlunde OK ut på en liten mobilskjerm, er ubrukelig når det kommer over på en pc med mye større skjerm...spesielt om det tas i mørke omgivelser.
7 -Lydopptak fra mobil syntes jeg fungerte overraskende bra, neste gang skal jeg legge den fra meg i et rom og la den ta opp lyder over tid.
8 -Videokamera er høyt oppe på ønskelisten nå. Har et DV-kamera men det har en irriterende flekk på opptaket som Sony (pokker ta den elendige kundeservicen dems) nektet å fikse.
Har siklet på noen AVCHD kamera nå, men 10-12 lapper er mye.
Noen som har for mye penger der ute???
9 -Vi diskuterer om det spiller noen rolle om man er alene eller om det kommer 4 som i dette tilfellet.
Veldig fristende å være der alene og få gjort ting bedre, men er ikke bare bare å få tilgang til bygg uten videre.
10 -Man lærer så lenge man har lever! :)
Antall ord: 521

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Ankh skrev:10 -Man lærer så lenge man har lever! :)
hehe, ja,
- dersom rådene jeg har kommet med kan hjelpe deg å få bedre resultater- så er det spennende å se hva man kan få til på sikt.

Når det gjelder å konvertere lyd fra mobil, har jeg programvare som konverterer både lyd bilder og video til "webformat".

Dersom "råvarene" er bra, er ikke formatet så viktig, formatet kan vi fikse.

Nå er egen erfaring at det er veldig sjelden man får gode bilder / filmsekvenser / lydopptak (evp) - nettopp fordi mange bilder er for uskarpe, mange filmer er for "ristete"( håndholdte ) , og lydopptak har for mange forstyrrelser.

Så jeg synes ideene dine er gode!

Skal bli spennende å se hva du kan komme opp med etterhvert ;)

A
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ankh

Innlegg av Ankh »

Vi får se hva som skjer videre.
Det ser ut for at det skal forsøkes en ny rensing, sannsynlig at de prøver først med en nærmere men mrlee har også tilbudt seg så han er foreløpig en sterk kandidat.
Jeg kan ikke pushe eierne til hva de skal gjøre, men kontaktinfo til mrlee er overlevert så de vet de kan få hjelp hvis de vil.
Jeg foreslo også for mediumet av vi burde overnattet der, og det syntes hun var en god ide.
Da får vi ihvertfall tid på oss til å sjekke bedre.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Innlegg av Atmi »

Ankh skrev:Jeg ville forsøke med mobiltelefon, fordi det er det folk flest har med seg hele tiden og jeg ville teste ut hvor bra det kunne bli.
Ble bedre på den lille mobilskjermen, men pcens større skjerm dro bildet ut til å bli veldig kornete.
Jeg hadde egentlig håpet på en orbe.
Jeg satte meg ned i et av rommene det har vært mye aktivitet, og knipset sikkert 15-20 bilder mot samme sted.
Tre av dem syntes jeg det kunne skimtes en skygge inntil veggen, som om det sto en titter bak hjørnet.
Jeg ble riktignok lurt mange ganger i huset, fordi det ligger inntil en vei og når biler kjørte forbi dannet det seg skygger fra billysene.
Man blir jo også litt spent når man er på slikt sted, så jeg skal ikke påstå at jeg er sikker på dette.

Lydklippet skvatt jeg litt når jeg hørte.
Brukte stemmeopptakeren på mobilen og tok opp masse småklipp på litt over minuttet på de ulike stedene som er mest kjent.
Hørte ingenting på noen av dem, unntatt dette som jeg oppfattet som "who is it" eller "hvem er det".
Er ingen ekspert på dette, så mulig jeg bare har fanget opp en tilfeldig lyd som hjernen tolker, men synes uansett det var litt snodig.

Hadde egentlig vært fint å få sammenligne med et av de bildene uten "skyggen" - som jeg dessverre ikke ser, men.. ja - når jeg ikke har noe å sammenligne med er det litt vanskelig å vite hva som skulle være skyggen liksom :) kunne tenkt meg å høre hele lydklippet også jeg egentlig.
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Ankh,

Kan nesten ikke si hvor mye jeg setter pris på at du går litt mer "vitenskapelig" til verks og deler dette med oss ;)

Lydopptaket kan være alt mulig, men for meg hørtes det virkelig ut som en mann rundt 60 Agder ;)

Stemmen gav meg umiddelbare bilder.

Uansett støy, rot, dårlige tekniske hjelpemidler så synes jeg det er bra:) Flott tråd med forslag til forbedring. Konstruktivt!
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ankh

Innlegg av Ankh »

Tipsene ble skilt ut i denne tråden:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=20875

Er innom innimellom og oppdaterer.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links