Universet & dets hemmeligheterFAKTA 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: FAKTA 2012

Innlegg av Kimbara »

Divine Spirit skrev: Vi går faktisk in i en ny tid. En ny kosmisk tid, astrologisk sett. Sist det skjedde var rundt Jesus tid, og Jesus kom med en ny tid han og. Han kom med fiskens tid astrologisk-kosmisk sett. Vi går nå in i vannmannens tid. Jeg er ikke helt oppdatert hvordan dette telles frem, men det er visst et fakta at tiden går raskere. Før fiskenes tid, var det en lengre tidsperiode i det forrige astrologiske tegnets tid (jeg vet ikke hvilket)

Men at vi går in i en ny tid er "sant" astrologisk sett. Og siden vannmannen er et lufttegn, så vil da den nye tiden bli mer preget av åndelighet. Siden lufttegn går mer på det psykiske og det åndelige.

Når eksakt vi går in i vannmannen vet jeg desverre ikke, men jeg tror at det er i 2011-2012 en gang! :) Men datoen i 2012 er jo bare en tro, bygget på antagelser og ren "religiøs" tro, oppspinn og myter. Mayakalenderen slutter i 2011 vitenskapelig sett!
Og dette snakket om "ny kosmisk tid" er ikke bygget på ren tro?

Skal man følge logikken din må vi si at vi går inn i en "ny tid" i morgen, siden det da er 9. januar 2010 - en dato som aldri tidligere har eksistert.
Jesus kom overhodet ikke inn med noen "ny tid". Han var med på å starte kristendommen, men den trådte ikke i kraft før noen hundre år senere.
Forøvrig er all den forandring vi har sett opp gjennom historien en følge av menneskers utvikling og skiftende politikk - ikke noen "kundalinienergi" som "får kontakt med jordens indre" eller hva det nå skal være.
Antall ord: 294
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2009 19:13
15
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Innlegg av Divine Spirit »

Om du har hørt om noe som heter astrologi tidligere, så kjenner du til at det er snakk om visse konstillasjoner på stjernehimmelen, som "beveger seg" konstant og i et visst "mønster" hele tiden. Det roterer og kommer tilbake til seg selv flere ganger hvert år. Derav at man er født i forskjellige stjernetegn, eller så kallte soltegn. Dette forandres (soltegnet) 12 ganger i året. Herfra jorden sett. I et større perspektiv skifter tegnene saktere, ( jeg kan ikke nok om dette for å utdype det) Men man kaller det for tidsalder (age) Dette skjer med X-antal års mellomrom (tusental)

Og rundt Jesus tid så gikk vi kosmisk sett in i fiskens tid (age) Jeg påstår ikke at det var Jesus som gjorde dette, men at rundt de årene rundt år null (kan for såvidt være pluss minus noen tiår) så gikk vi kosmisk sett in i fiskens tid. Og nå går vi da in i vannmannens tid. Noe som er interessant er at Jesus ofte blir symbolisert med en eller 2 fisker. Han mettet folket med 2 fisker (og 5 brød) Det er fler trekk ved Jesus som hinter om fiskenes stjernetegn. Jeg personlig er ikke sikker på om Jesus som person har eksistert engang. Men nå tenker jeg kosmisk sett og tiden vi har vært i (kosmisk sett) i ca 2000år. Og at den nå er ved sitt slutt, og vi går in i den nye tiden (astrologisk-kosmisk sett)

Ja, dette er bygget på en slags tro. Men ikke en religion, men på stjernehimmelens utseende.
Hvordan dette påvirker oss i det daglige liv vet jeg ikke. Men man kan jo i det minste håpe at noe positivt skjer! :)
Jeg er ikke noen astrolog, men vet litt om det allikevel. Astrologi er en hel vitenskap som man ikke lærer seg på en helg. Men om du noen gang har fått et personlig og detaljert horoskop så er det forbausende mye som stemmer. Det samme gjelder nummerologi. Selvsagt kan man sikkert vri ting slik at det virker som at det stemmer. Men jeg har fornuft nok til å gjennomskue det meste, og må bare innrømme at det er skremmende mye som faktisk stemmer.
Antall ord: 381
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Divine Spirit skrev:Om du har hørt om noe som heter astrologi tidligere, så kjenner du til at det er snakk om visse konstillasjoner på stjernehimmelen, som "beveger seg" konstant og i et visst "mønster" hele tiden.

-----------------------------
Jeg vet hva astrologi går ut på, men det forandrer ikke min mening. Hvordan i all verden skal stjernenes posisjon i forhold til jorden bety at vi "går inn i en ny tid"? Det er jo bare kvasireligiøst tomprat, unnskyld ordbruken.
Ja, dette er bygget på en slags tro. Men ikke en religion, men på stjernehimmelens utseende.
Hvordan dette påvirker oss i det daglige liv vet jeg ikke. Men man kan jo i det minste håpe at noe positivt skjer! :)
Akkurat, der traff du nok blink; håp. Alt dette bygger nok i stor grad på håp.
Jeg er ikke noen astrolog, men vet litt om det allikevel. Astrologi er en hel vitenskap som man ikke lærer seg på en helg.
Nei, astrologi er ikke noen vitenskap - det er en systematisert tro. Forøvrig finnes det mange former for systematisert tro som er tung å sette seg inn i. Det betyr ikke dermed at det har noe som helst for seg.
Men om du noen gang har fått et personlig og detaljert horoskop så er det forbausende mye som stemmer. Det samme gjelder nummerologi. Selvsagt kan man sikkert vri ting slik at det virker som at det stemmer. Men jeg har fornuft nok til å gjennomskue det meste, og må bare innrømme at det er skremmende mye som faktisk stemmer.
Ja, så lenge man vil det skal stemme så stemmer det. Det er ikke vanskelig å overbevise noen om at et "spesialisert horoskop" stemmer. Det er bare å uttale seg akkurat så generelt at alle som leser det tenker at det stemmer.
Et personlig horoskop krever som regel at den som lager horoskopet får visse mengder informasjon om deg, og ut ifra dette kan man tenke seg en rekke faktorer som sannsynligvis stemmer. Man trenger ikke mye informasjon for å kunne få til dette. Les noen bøker om cold reading, så skjønner du hva jeg snakker om. Det dreier seg om påvirkning ved suggesjon.
Antall ord: 371
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
15

Kimbara skrev: Jeg vet hva astrologi går ut på, men det forandrer ikke min mening. Hvordan i all verden skal stjernenes posisjon i forhold til jorden bety at vi "går inn i en ny tid"? Det er jo bare kvasireligiøst tomprat, unnskyld ordbruken.
Tja hva har månen for innvirkning på jorden? Hvordan påvirker solen tiden her på jorden?
Og hvordan påvirker en liten elektronisk duppedings man har på håndleddet tiden her på jorden?
Astrologisk sett går vi in i en ny tid, uansett hva men mener om astrologi...
Nei, astrologi er ikke noen vitenskap - det er en systematisert tro. Forøvrig finnes det mange former for systematisert tro som er tung å sette seg inn i. Det betyr ikke dermed at det har noe som helst for seg.
Hva er vitenskap? Er ikke det en systematisert tro det også?
På lik linje med andre systematiserte trossystemer som er vanskelig å sette seg in i...

Ja, så lenge man vil det skal stemme så stemmer det. Det er ikke vanskelig å overbevise noen om at et "spesialisert horoskop" stemmer. Det er bare å uttale seg akkurat så generelt at alle som leser det tenker at det stemmer.
Nettop, derfor jeg anbefaller at du finner noen som er seriøs i dette, og ikke bare bruker et PC program, så får du selv se hvor godt det faktisk stemmer. Selvsagt ikke alt, men mye er så skummelt riktigt, og det UTEN at det er generelt. Men man må se det selv...
Et personlig horoskop krever som regel at den som lager horoskopet får visse mengder informasjon om deg, og ut ifra dette kan man tenke seg en rekke faktorer som sannsynligvis stemmer. Man trenger ikke mye informasjon for å kunne få til dette. Les noen bøker om cold reading, så skjønner du hva jeg snakker om. Det dreier seg om påvirkning ved suggesjon.
Nå mener jeg at du skal KUN fortelle fødselsdato og klokkeslett og hvor i verden du er født. Ikke ha noen samtale med astrologen, men kun en enkel mail eller et brev med de vitale tingene om deg selv. Du vil som regel få 20-40 sider utskrift. Og er vedkommende seriøs, og har lagt litt tid på personlige kalkyler og tolkninger. Ja da blir du forbauset over hvor nøyaktig og detaljert det kan bli.
Antall ord: 398

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Divine Spirit skrev: Tja hva har månen for innvirkning på jorden? Hvordan påvirker solen tiden her på jorden?
Og hvordan påvirker en liten elektronisk duppedings man har på håndleddet tiden her på jorden?
Solen påvirker oss selvsagt i avgjørende grad. Månen påvirker oss nærmest ingenting (kun noe gravitasjon). Klokken vi har rundt håndleddet viser oss bare vår målestandard for tid.
Astrologisk sett går vi in i en ny tid, uansett hva men mener om astrologi...
Men det er da virkelig totalt irrelevant hva astrologer påstår om vi skal holde oss til fakta i forhold til 2012.
Hva er vitenskap? Er ikke det en systematisert tro det også?
Vitenskap er i grove trekk systematisert skepsis. Det er en metode som går ut på å motbevise påstander (hypoteser) og forklaringer (teorier). Det har overhodet ingenting med tro å gjøre, da tro foregår helt motsatt, ved at man enten bare tror på noe uansett hva bevisene sier, eller ved at man aktivt forsøker å finne bevis for en påstand (pseudovitenskap).
Nå mener jeg at du skal KUN fortelle fødselsdato og klokkeslett og hvor i verden du er født. Ikke ha noen samtale med astrologen, men kun en enkel mail eller et brev med de vitale tingene om deg selv. Du vil som regel få 20-40 sider utskrift. Og er vedkommende seriøs, og har lagt litt tid på personlige kalkyler og tolkninger. Ja da blir du forbauset over hvor nøyaktig og detaljert det kan bli.
Fødselsdato og bosted er nok til å kunne gi ganske overbevisende "faktasetninger" om en selv.
Når det i tillegg dreier seg om en avhandling på 20-40 sider er det virkelig ikke rart man kan finne en del som passer med en selv. Jeg tror ikke et sekund at alt innholdet på disse sidene passer.
Antall ord: 320
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:"En ny tid"? Hva snakker dere om?
En ny tid, med andre verdier.
Skal plutselig alle, i 2012, forandre seg slik at verden blir mer preget av kjærlighet og harmoni?
Hva da plutselig? Hva snakker du om?

Vi sier jo at ting forandrer seg over tid, og at det har gjort det lenge, men at drastiske endringer er i ferd med å skje nå. Alt er så høyenergisk og i sine ytterste grenser nå, alt er så eksplosivt, ekshibisjonistisk, åpent og tilgjengelig. For å ta det kort og enkelt:

Nettet, med åpen tilgang til informasjon og nærmest et anarki.
Tabuer, hvor de fleste er brutt og man kan spøke om det aller meste.
Vitenskapen, nanoteknologi og en nesten perfeksjonistisk måte å leve på tilpasset oss mennesker.

Det er mange store gjennombrudd på gang, og det vil skape endringer.
Kan dere vise til at noe slikt har skjedd tidligere? Hva baserer dere dette på, annet enn ønsketenking og diffuse spådommer?
Hvordan kan du spørre om hva vi baserer dette på, hvis du vet at det blant annet er ønsketenkning og diffuse spådommer - og hvordan vet du at vi gjør det?

Hvorfor skal jeg vise til hva som har skjedd tidligere? Hvorfor skal jeg måtte overbevise deg?
Hvorfor kan du ikke bare prøve å ta inn informasjon selv? (på ordentlig vis)
Det føles sikkert berikende å lese litteratur som inneholder fine ord som "kundalinienergi" og "bevissthetsnivå", men det er jo det reneste vrøvl.
Ja, det er jo det. Nei, det er ikke det. Jo. Nei.
Man kommer langt med fornektelse, men vil man dit?
Det virker kanskje usympatisk av meg å kalle det vrøvl, men da må dere ta i betraktning at det dere leser om ikke er underbygget av noe som helst. Det forventes at leseren bare godtar påstandene som fakta og ikke stiller spørsmål ved det. For stiller noen spørsmål ved dette blir det naturligvis vanskelig å svare.
Det er jo sant at du vet alt og er et orakel, og klart du vet dette bedre enn oss!
Så lenge Kimbara ikke har hørt om det, så er det ikke basert eller underbygget av noe som helst.
Jeg kan jo stille et spørsmål som eksempel; hva er energi?
Alt. Det er det som får ting til å fungere. Elektrisk energi er et lite eksempel blant mange andre.
Kroppen din trenger energi for å fungere. Energi er alt som gjør ting levende rundt oss, og setter ting i sving og bevegelse. Det opererer på forskjellige frekvenser.
Antall ord: 432
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Fine innlegg her, Divine Spirit.
Astrologi er faktisk en type vitenskap.

Den beskriver stjerner og konstellasjoner, slik de faktisk er. Det er ikke noe "tro" med det.

Lars Rolle som var her iblant oss før (hviler på den andre siden nå... R.I.P.) hadde en fin side om dette med Vannmannens Tidsalder som vi nå går inn i. Mon tro om det var i 2005 jeg leste det... jeg tror det må ha vært det. Satt og leste det i en kjellerleilighet i trøndelag når jeg tenker etter, så det må være noen år siden ja... og da var det mye interessant å lese.

Artig om noen her på forumet har linken enda... hvis siden eksisterer?
Det var så mye treffende informasjon som jeg følte ga så mye mening... :)
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: Vi sier jo at ting forandrer seg over tid, og at det har gjort det lenge, men at drastiske endringer er i ferd med å skje nå. Alt er så høyenergisk og i sine ytterste grenser nå, alt er så eksplosivt, ekshibisjonistisk, åpent og tilgjengelig. For å ta det kort og enkelt:

Nettet, med åpen tilgang til informasjon og nærmest et anarki.
Tabuer, hvor de fleste er brutt og man kan spøke om det aller meste.
Vitenskapen, nanoteknologi og en nesten perfeksjonistisk måte å leve på tilpasset oss mennesker.

Det er mange store gjennombrudd på gang, og det vil skape endringer.
Hva er det som er så nytt ved dette? Vi har vært igjennom store gjennombrudd, paradigmeskifter og forandring i holdninger mange ganger tidligere. Hvorfor skulle noe spesielt utover dette skje i 2012?
Hvordan kan du spørre om hva vi baserer dette på, hvis du vet at det blant annet er ønsketenkning og diffuse spådommer - og hvordan vet du at vi gjør det?

Hvorfor skal jeg vise til hva som har skjedd tidligere? Hvorfor skal jeg måtte overbevise deg?
Hvorfor kan du ikke bare prøve å ta inn informasjon selv? (på ordentlig vis)
Fordi dette snakket om 2012 er et vrøvlete sammensurium av diffuse utsagn om "energier" og "spådommer".
Det føles sikkert berikende å lese litteratur som inneholder fine ord som "kundalinienergi" og "bevissthetsnivå", men det er jo det reneste vrøvl.
Ja, det er jo det. Nei, det er ikke det. Jo. Nei.
Man kommer langt med fornektelse, men vil man dit?
Hva snakker du om?
Det er jo sant at du vet alt og er et orakel, og klart du vet dette bedre enn oss!
Så lenge Kimbara ikke har hørt om det, så er det ikke basert eller underbygget av noe som helst.
Hvis det er underbygget av fakta vil jeg gjerne høre om det.
Jeg kan jo stille et spørsmål som eksempel; hva er energi?
Alt. Det er det som får ting til å fungere. Elektrisk energi er et lite eksempel blant mange andre.
Kroppen din trenger energi for å fungere. Energi er alt som gjør ting levende rundt oss, og setter ting i sving og bevegelse. Det opererer på forskjellige frekvenser.
Du har i det minste en grunnleggende forståelse for det, men det var dog ikke deg jeg spurte - med mindre du tror på denne "kundalinienergien". Hvis du gjør det vil jeg gjerne vite hvordan "kundalinienergi" skiller seg fra den vanlige definisjonen på energi. Hva er "kundalinienergi"?

Den beskriver stjerner og konstellasjoner, slik de faktisk er. Det er ikke noe "tro" med det.
Nei, du snakker nå om astronomi. Astrologi tar for seg stjernetegn og deres påståtte innflytelse på jorden og menneskene som bor her, og har overhodet ingenting med vitenskap å gjøre.
Antall ord: 482
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Har jeg snakket til deg om kundalinienergi - eller, for den saks skyld...
har jeg preket noensinne om kundalinienergi til noen som helst?

Nei, det har jeg ikke.

En annen ting er at jeg ikke sier noe om at noe skal skje nøyaktig i 2012.

Du må nesten heller holde deg til det relevante og ikke bruke stråmannsargumenter, og så får du heller holde det for deg selv at du nekter å ville se ting fra et annet perspektiv enn ditt eget, så lenge ikke kriteriene oppfyller dine forventninger til en "kvalitativ" samtale.

For det er det som er problemet her, at du setter deg på bakbeina og at du trenger overbevisning som en hund som nekter å gjøre triks før den får kjeksen sin.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:Har jeg snakket til deg om kundalinienergi - eller, for den saks skyld...
har jeg preket noensinne om kundalinienergi til noen som helst?

Nei, det har jeg ikke.
Nei, det var det jeg mente. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du svarte på spørsmålet jeg stilte i forbindelse med dét.
En annen ting er at jeg ikke sier noe om at noe skal skje nøyaktig i 2012.
Nei, men det er nå engang dét tråden dreier seg om. Det blir litt håpløst å snakke så generelt om et så spesifikt tema.
Du må nesten heller holde deg til det relevante og ikke bruke stråmannsargumenter, og så får du heller holde det for deg selv at du nekter å ville se ting fra et annet perspektiv enn ditt eget, så lenge ikke kriteriene oppfyller dine forventninger til en "kvalitativ" samtale.

For det er det som er problemet her, at du setter deg på bakbeina og at du trenger overbevisning som en hund som nekter å gjøre triks før den får kjeksen sin.
Spar meg. Bare...spar meg.
Antall ord: 187
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

ludoburgero skrev:Fine innlegg her, Divine Spirit.

Lars Rolle som var her iblant oss før (hviler på den andre siden nå... R.I.P.) hadde en fin side om dette med Vannmannens Tidsalder som vi nå går inn i. Mon tro om det var i 2005 jeg leste det... jeg tror det må ha vært det. Satt og leste det i en kjellerleilighet i trøndelag når jeg tenker etter, så det må være noen år siden ja... og da var det mye interessant å lese.

Artig om noen her på forumet har linken enda... hvis siden eksisterer?
Det var så mye treffende informasjon som jeg følte ga så mye mening... :)

Jepp, siden eksisterer fremdeles !
http://www.larsrolle.net/Artikler/Vannmannen.htm

A
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
15

Bare et off topic inlegg:

Jeg var på en juleøl-smaker kveld med gutta like før jul. Og siden jeg er alternativt tenkende ble det en del diskusjoner rundt dette. De kompisene jeg var sammen med er begge universitetsutdannede karer og har høye posisjoner i samfunnet. Det er alltid hyggelig å diskutere med disse gutta, gjerne over en pils på en guttekveld. De er svært skeptiske til åndelighet og paranormale fenomener. Men de respekterer meg og mitt syn.

Det jeg vil frem til er at de avviser det meste som tilfeldigheter, osv. Men da vi kom in på Marcello Haugen, så hadde de egne historier, om slektninger som fått hjelp med div ting av Marcello. Og da var det en selvfølge at Marcello hadde sagt riktig. Alltså samtalen var slik: En fortalte en historie om noen bortsprugne dyr i familien. Og de hadde kontaktet Marcello. Marcello hadde sagt at de kom hjem på en gitt dag ved et gitt tidspunkt. Og ved spørsmål "Stemte det?" Så var svaret: Selvsagt!

Hva vil jeg frem til med dette? Jo at man MÅ oppleve ting selv, eller høre det fra sikkre kilder for å tro på det. Så Kimbara, du kommer aldrig til å få noen beviser på noe som helst på dette forumet. Du må finne dine svar selv. Du tror ikke på noe som blir sagt her inne allikevel. Og for oss andre er internett et bevis på at samfunnet er mer åpent, at religionen begynner å vannes ut ved at folk søker etter sannheten selv, osv.

Og tilbake til kobblingen astrologi-Mayakalanderen.

Du skjønner sikkert det at Mayaene aldrig sagt noe om en sluttdato i 2012? De hadde ikke peiling på Jesus eller våres tiderekning i det hele tatt. De regnet tiden etter kosmiske begivenheter. Så dette med årstal eksisterte ikke i deres bevisthet. Så derfor går vi in i en NY tid nå kosmisk sett! Hva er det som er så vanskelig å forstå med det? Mayane hadde en meget sofistikert måte å regne ut tid på, basert på kosmiske begivenheter. Så JA absolutt! Hvordan stjerner står på himmelen har STOR betydning, det beviser Mayane ved at de kunne telle tid utifra det. Og det er ikke en "tro" men ren fakta! Carl Johan Calleman er vel den fremste innen Mayakalenderen, søk på hans navn og les. Han viser til at sluttdatoen absolutt ikke er i 2012, men i 2011, det begrunner han med fakta, ikke med tro som 2012 bevegelsen gjør...
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Helt enig med deg: Man MÅ nettopp oppleve ting eller få de bekreftet via sikre kilder,skal man tro på enkelte saker,og støtter deg i at vi er i ferd med å gå mot "en ny tid". Alle oppegående,observante og samfunnsinteresserte med sunn fornuft ser jo det! Klart mange ikke tror på dette,men so what??.. Er det det samme som om "alle tvilere har rett" Jeg bare spør ;) Mennesker har begynt å fatte mer og mer interesse for astrologi,numerologi,religion/tro,og om jordas tilstand og overlevelse. Og fler og fler søker svar på mye som har med vår eksistens og om livet forøvrig. Og de aller fleste av oss går med mange tanker omkring døden,og hva som skjer etterpå.Søker svar,leter etter meningen med å leve og dø,og thats it!
Man vet at ting skjer i universet hele tiden. Man oppdager nye ting der ute,og man oppdager at noe er vekk. Man opplever kometer,nye stjerner og mener det er liv på andre planeter. dette er bare NOE. Selv om man selvfølgelig ikke skal ta alle spådommer om ting som skal skje i 2012 alvorlig,er det ikke det samme som at man ikke har lov til selv å reflektere,spekulere og komme fram til et "svar" på forskjellig man finner mest sannsynlig eller fornuftig. Fler og fler blir søkende i sin tro og stiller spørsmål omkring Gud,livet og døden. Flere og flere tror på åndelig kommunikasjon,og fler og fler forteller om sine personlige opplevelser.Det ville for meg virke svært rart,dersom noen tviholder på meningen om at disse menneskene fantaserer,eller rett og slett lever på ønsket om at det skulle være sånn! Greit nok at noen velger å tro en ting,og andre det motsatte.Uansett er det mye vi ENDA ikke har noen som helst forklaring/bevis for av alt det "rare",og det handler nok om at det er en mening i det også. Jeg personlig bøyer meg i støvet for vitenskapen og beviser den har kommet med i forskjellig,og ifh.t det man ikke helt sikkert har konkrete svar på,lar jeg ligge,og heller prøver å se MIN sammenheng,inntil vi vet mer ;)
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:Nei, det var det jeg mente. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du svarte på spørsmålet jeg stilte i forbindelse med dét.
Latterlig. Skal folk ikke få lov å svare på falske anklager og/eller hentydninger?
Nei, men det er nå engang dét tråden dreier seg om. Det blir litt håpløst å snakke så generelt om et så spesifikt tema.
Jeg har understreket mitt poeng. Dette forbiser du bare i din iver etter å bli den stolte innehaver av Guiness Rekord i trangsynthet. Poenget mitt var at jeg ikke vet nøyaktig når endringene inntreffer, selv om vi går utifra "rundt 2012", når det skal være på sitt klimaks.

Har du fremdeles "problemer" med å forstå dette?
Spar meg. Bare...spar meg.
*sparer Kimbara*
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero