Og dette snakket om "ny kosmisk tid" er ikke bygget på ren tro?Divine Spirit skrev: Vi går faktisk in i en ny tid. En ny kosmisk tid, astrologisk sett. Sist det skjedde var rundt Jesus tid, og Jesus kom med en ny tid han og. Han kom med fiskens tid astrologisk-kosmisk sett. Vi går nå in i vannmannens tid. Jeg er ikke helt oppdatert hvordan dette telles frem, men det er visst et fakta at tiden går raskere. Før fiskenes tid, var det en lengre tidsperiode i det forrige astrologiske tegnets tid (jeg vet ikke hvilket)
Men at vi går in i en ny tid er "sant" astrologisk sett. Og siden vannmannen er et lufttegn, så vil da den nye tiden bli mer preget av åndelighet. Siden lufttegn går mer på det psykiske og det åndelige.
Når eksakt vi går in i vannmannen vet jeg desverre ikke, men jeg tror at det er i 2011-2012 en gang! Men datoen i 2012 er jo bare en tro, bygget på antagelser og ren "religiøs" tro, oppspinn og myter. Mayakalenderen slutter i 2011 vitenskapelig sett!
Skal man følge logikken din må vi si at vi går inn i en "ny tid" i morgen, siden det da er 9. januar 2010 - en dato som aldri tidligere har eksistert.
Jesus kom overhodet ikke inn med noen "ny tid". Han var med på å starte kristendommen, men den trådte ikke i kraft før noen hundre år senere.
Forøvrig er all den forandring vi har sett opp gjennom historien en følge av menneskers utvikling og skiftende politikk - ikke noen "kundalinienergi" som "får kontakt med jordens indre" eller hva det nå skal være.