Moderatorer: Asbjørn, mod univers
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Jepp, dette er intressante tanker som jeg også har gått med en stund.steini93 skrev:Hei, tenker påå universet og dets størelse. Tenk om det er knøtteliten sak, som ligger i magen på en rar hund eller i kjernen av en annen planet. Hvem vet, kansje universet har en srørelse. Den størelsen fantasien vår setter, for min fantasi sier at man ikke kan tenke seg frem til enden engang., Og da er det alvorlig langt. Tenk om det er et univers i hvert et lille atom i denne verden vi kjenner. At det er uendelig mange universer i planeten jorden, og vert univers med vær sin uendelighetOg hvis hele universet består av universer, og hvert et meneske er en uendelighet med universer og boplasser
Hide post links |
Haha, akkurat det samme har jeg tenkt på hele livet mitt.steini93 skrev:... Tenk om det er knøtteliten sak, som ligger i magen på en rar hund eller i kjernen av en annen planet.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Jo alt er relativt. Men om universet er uendelig, er det ikke da meningsløst å snakke om størrelse? I motsatt tilfelle, har det en ende, som i et akvarium.Moonstone skrev:Om Universet er stort eller lite avhenger av perspektivet til betrakteren eller tenkeren.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Slik hinduistene tror? Det verste er at det gir en form for mening. At vi aldri lærer, liksom.UnXpected skrev:En mulighet er at universet er en slags sirkel. Slik at når du kommer til "enden" så begynner du på starten, bare at det utvier seg hele tiden. Nesten som klokka, bare en tanke.
Hide post links |
Hide post links |