Universet & dets hemmeligheterNoen som merker forandringene?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen som merker forandringene?

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Metodisten skrev:Jeg mener det burde finnes en pille, evt (hormonpille) som gjorde att vi ble jenter i hodet og dermed homo.
Da hadde vi sluppet elendigheten og tilbøyelighetene med å ville dra jenter inn i huset.

hahaha men da hadde vi dratt inn menn og gutter istedet for...hvordan passer dette med normene dine da :fis
Sist redigert av Xirque Z'dataan på 05 Okt 2009 13:10, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 56
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

"Do what thou wilt shall be the whole of the Law.
Love is the law, love under will
."

om vi følger denne så kan vi være fri samtidig som vi ikke faller ned i fallgruvene når det gjelder moral...
...man må selfølgelig vite hva som "egentlig" står skrevet
:666
Antall ord: 53
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Xirque Z'dataan skrev:"Do what thou wilt shall be the whole of the Law.
."

om vi følger denne så kan vi være fri samtidig som vi ikke faller ned i fallgruvene når det gjelder moral...
Ja, jeg ser du er tilhenger av Aleister Crowley og hans lov.
Jeg synes ikke vilje skal være over kjærlighet, men omvendt. Ellers et greit utsagn.
Antall ord: 85
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Xirque Z'dataan skrev:
ludoburgero skrev:Det som er fælt er at de ikke gir seg når de har aksept (for lenge siden).
De må ha full respekt og gir seg ikke før homofili er MER vanlig enn heterofili.

Dette går utover de heterofile, som dessverre kommer i skyggen i all denne homoglorifiseringen.

Et hysteri uten like. Skjønner det bare ikke. Helt latterlig.
Ikke helt enig ludo...de SKAL ha full respekt siden de sliter med eldre generasjoners fordommer...også innad i familien...
Det er forsåvidt et stadig mer bakstreversk bilde konstruert i mediene, syns jeg.
Nå er de tross alt så priviligerte at jeg tror ikke lengre det fins reelle fordommer.
Jeg tror det er ytterst få av de fordomsfulle mot homofile.
Selv har jeg ingenting imot homofile, ingenting imot homofili heller. Jeg hadde blitt like lei av å se noen kjempe for papegøyers rett til å imitere mennesker, for å si det sånt, hvis det hadde pågått like intenst og lenge som homokampen. Det de dessverre gjør er å spille på såkalte fordommer som kanskje ikke er like utbredte lengre, og de maser og maser om det - dette gjør bare ironisk nok situasjonen verre, fordi de skaper et virtuelt bilde av "FOR" og "IMOT" homofile, da folk egentlig ikke burde bry seg særlig med det.

Kan de ikke bare gå og være stolte på en annen måte enn å late som om noen hater dem?
...mye tyder på at humofili er genetisk og arvelig...
...om dde homofile får leve ut sin legning så er mye av homodebatten løst siden homogenet da ikke får spredd seg via "proforma" ekteskapene til skaphomoene...
...men det får de jo?
Hvem er det som lar de "ikke leve ut sin legning" - og hvordan klarer de å forhindre dette?
Ved å ikke la dem gifte seg? Ved å ikke la dem få sin egen lille kjæledegge i form av adoptivbarn?
...en annen ting er som tidligere sagt at det er helt naturlig...at det er ting som tyder på at det blir utviklet i fosterstadiet...jo flere barn av samme kjønn født etterhverandre...jo mere ønsker kroppen det motsatte...og jo større kjangse for at barnet blir FØDT som homofil...man kan se det på tvillinger også...: Om den ene av eneggede tvillingene er homofil så er det 50% kjangse for at den andre er det også...
Vel, det må gjerne være genetisk for min del, og det må gjerne forklares med det ene og det andre. Men hvorfor rettferdiggjøre det og skrike etter aksept, hvis det ikke hadde vært helt okay uansett? Det er nettopp dette jeg mener burde være sentralt og essensielt når man reflekterer over hvorfor homofili er så annerledes:

Noen stigmatiserer enkelt og greit seg selv ved å skape et virtuelt fiendebilde.
Det skulle strengt tatt ikke vært nødvendig å måtte forsvare sin legning -
MEN det gjør faktisk de homofile! Og da virker det jo som om det er noen grunn til det.

Man kan ikke for evig og alltid skylde det på "andres fordommer".
og på denne måten vil det alltid finnes homofile...
...Det er også teorier som viser til andelen homoer /hetroer der det anslås at det bare er 10% av befolkningen som er rendyrkede homofile og 10% absolutt hetrofile...mens de resterende 80% er mer eller mindre bifile...
Skalaen starter med 1 som er hetro og dekker 10% og avslutter med 6 og dekker homo og som dekker 10 %.

dette er selfølgelig spekulasjoner og ikke faktaopplysninger.
Og det er forsåvidt både interessant og greit med homofili, uansett hvor få det er av dem eller hvor mange. Hadde det vært helt normalt, hadde heterofile vært en minoritet.
I en annen verden kanskje jeg selv hadde vært tiltrukket av gutter, men sånn er det jo ikke, og jeg er faktisk stolt av å være heterofil (hva enn grunn jeg har til det). For meg er min legning helt naturlig, og jeg aksepterer det. Foreslår at det burde prøves av homofile også: å bare være helt avslappet og stolt av hva man er. Anbefales på det sterkeste.
Antall ord: 712

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

ludoburgero skrev:
Xirque Z'dataan skrev:
ludoburgero skrev:Det som er fælt er at de ikke gir seg når de har aksept (for lenge siden).
De må ha full respekt og gir seg ikke før homofili er MER vanlig enn heterofili.

Dette går utover de heterofile, som dessverre kommer i skyggen i all denne homoglorifiseringen.

Et hysteri uten like. Skjønner det bare ikke. Helt latterlig.
Ikke helt enig ludo...de SKAL ha full respekt siden de sliter med eldre generasjoners fordommer...også innad i familien...
Det er forsåvidt et stadig mer bakstreversk bilde konstruert i mediene, syns jeg.
Nå er de tross alt så priviligerte at jeg tror ikke lengre det fins reelle fordommer.
Jeg tror det er ytterst få av de fordomsfulle mot homofile.
Selv har jeg ingenting imot homofile, ingenting imot homofili heller. Jeg hadde blitt like lei av å se noen kjempe for papegøyers rett til å imitere mennesker, for å si det sånt, hvis det hadde pågått like intenst og lenge som homokampen. Det de dessverre gjør er å spille på såkalte fordommer som kanskje ikke er like utbredte lengre, og de maser og maser om det - dette gjør bare ironisk nok situasjonen verre, fordi de skaper et virtuelt bilde av "FOR" og "IMOT" homofile, da folk egentlig ikke burde bry seg særlig med det.

Kan de ikke bare gå og være stolte på en annen måte enn å late som om noen hater dem?
...mye tyder på at humofili er genetisk og arvelig...
...om dde homofile får leve ut sin legning så er mye av homodebatten løst siden homogenet da ikke får spredd seg via "proforma" ekteskapene til skaphomoene...
...men det får de jo?
Hvem er det som lar de "ikke leve ut sin legning" - og hvordan klarer de å forhindre dette?
Ved å ikke la dem gifte seg? Ved å ikke la dem få sin egen lille kjæledegge i form av adoptivbarn?
...en annen ting er som tidligere sagt at det er helt naturlig...at det er ting som tyder på at det blir utviklet i fosterstadiet...jo flere barn av samme kjønn født etterhverandre...jo mere ønsker kroppen det motsatte...og jo større kjangse for at barnet blir FØDT som homofil...man kan se det på tvillinger også...: Om den ene av eneggede tvillingene er homofil så er det 50% kjangse for at den andre er det også...
Vel, det må gjerne være genetisk for min del, og det må gjerne forklares med det ene og det andre. Men hvorfor rettferdiggjøre det og skrike etter aksept, hvis det ikke hadde vært helt okay uansett? Det er nettopp dette jeg mener burde være sentralt og essensielt når man reflekterer over hvorfor homofili er så annerledes:

Noen stigmatiserer enkelt og greit seg selv ved å skape et virtuelt fiendebilde.
Det skulle strengt tatt ikke vært nødvendig å måtte forsvare sin legning -
MEN det gjør faktisk de homofile! Og da virker det jo som om det er noen grunn til det.

Man kan ikke for evig og alltid skylde det på "andres fordommer".
og på denne måten vil det alltid finnes homofile...
...Det er også teorier som viser til andelen homoer /hetroer der det anslås at det bare er 10% av befolkningen som er rendyrkede homofile og 10% absolutt hetrofile...mens de resterende 80% er mer eller mindre bifile...
Skalaen starter med 1 som er hetro og dekker 10% og avslutter med 6 og dekker homo og som dekker 10 %.

dette er selfølgelig spekulasjoner og ikke faktaopplysninger.
Og det er forsåvidt både interessant og greit med homofili, uansett hvor få det er av dem eller hvor mange. Hadde det vært helt normalt, hadde heterofile vært en minoritet.
I en annen verden kanskje jeg selv hadde vært tiltrukket av gutter, men sånn er det jo ikke, og jeg er faktisk stolt av å være heterofil (hva enn grunn jeg har til det). For meg er min legning helt naturlig, og jeg aksepterer det. Foreslår at det burde prøves av homofile også: å bare være helt avslappet og stolt av hva man er. Anbefales på det sterkeste.

Virker jo som vi egentlig er enige ludo...men det er på dette området jeg mener verden har gått fremover...vi lever i ett åpnere samfunn hvor det ikke er kirka som setter normen for moral. men oss borgerene...
...vi har forstått at verden er rund og at sex er både gøy og godt...og ikke bare til reproduksjon men også til restittusjon....Vi kan være glad for at vi bor her i Norge og ikke i andre deler av verden...til og med i den vestlige verden så er det mindre åpne nasjoner ang dette...f. eks USA det det fortsatt i enkelte stater er Forbudt å utøve munnsex, og f.eks. exhibisjonisme, s/m, etc, etc, er registrert som psykisk lidelse.

Andre pungter verden har forrandret seg er innen det spirituelle...

Det er ikke mange årene siden at man ikke ble akseptert i samfunnet om man var klarsynt eller var healer...med mindre man var troshelbreder i pinsemenigheten...for da var man jo kristen...
...men fortsatt i dag så blir jeg sett på som djevelens verktøy (av det kristne Nyfrelste) når jeg sier at jeg er Healer...
...men blant mannen i gata så er det blitt atskildig mere akseptert...Ikke at jeg bryr meg om hva de "frelste" mener, annet at jeg synes synd på dem i deres sneversynte, ikke-tollerante verden (merkelig dette at de som påberoper seg mest dette med likeverd ikke tollererer oss som ikke deler den samme troen) beklager liten digresjon.

men nå å vi passe på at vi ikke sporer av her :-)
Antall ord: 981
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

ludoburgero skrev:
Xirque Z'dataan skrev:"Do what thou wilt shall be the whole of the Law.
."

Ja, jeg ser du er tilhenger av Aleister Crowley og hans lov.
Jeg synes ikke vilje skal være over kjærlighet, men omvendt. Ellers et greit utsagn.
Crowley Ruuler....og det kommer an på om folk vet hva som menes med viljen her.
Antall ord: 103
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Xirque Z'dataan skrev:men nå å vi passe på at vi ikke sporer av her :-)
Jeg synes faktisk ikke vi sporer av i det hele tatt, det dreier seg jo om forandringer og evolusjon. Nekter å begrense debattens naturlige løp pga. evindelige forsøk på hjernevaskning fra diverse moderatorer og andre som gaper om sånt. Jeg syntes spesielt en ting var interessant her:
...vi har forstått at verden er rund og at sex er både gøy og godt...og ikke bare til reproduksjon men også til restittusjon....Vi kan være glad for at vi bor her i Norge og ikke i andre deler av verden...til og med i den vestlige verden så er det mindre åpne nasjoner ang dette...f. eks USA det det fortsatt i enkelte stater er Forbudt å utøve munnsex, og f.eks. exhibisjonisme, s/m, etc, etc, er registrert som psykisk lidelse.
Vel. Kultur er kultur, Z.
Vi må ikke tro at vi er noe bedre enn noen andre og har kommet lengre, bare fordi vi har mer aksept for noe. Visse begrensninger vil det alltid være på menneskers frihet, nettopp fordi vi bryr oss om hverandre. Narkotika er også godt å bruke for mange, men flere er uenige i at vi skal forsvare bruken av det. Så at S&M for eksempel er registrert som en psykisk lidelse er jo ikke så rart. Pedofili er det her i vesten, og jeg synes det er greit å ha et slikt vern. Det finnes sikkert barn som synes det er greit - I UVITENHET selvfølgelig - å ha sex med voksne også, men det vil jeg likevel ikke forsvare. S&M inneholder ofte psykisk vold og fysisk undertrykkelse, om enn det er voksne mennesker som utfører det. Hvor skal grensene likevel gå?
Det er det det er snakk om her. Grenser. Og hvor egnet man selv er til å ta vare på seg selv.
Lider en storkjede av at du stjeler en liten ting der? Neppe, men det er ikke en bra ting likevel.

Vi har blitt opplært sånn. Vi har regler og begrensninger. Moral og sånt.
Det er helt greit at det utvikler seg, men all aksept er nok ikke bra.
Vi trenger visse restriksjoner. For å opprettholde lov og orden og unngå kaos og lidelse.
Antall ord: 385

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

ludoburgero skrev:
Xirque Z'dataan skrev:men nå å vi passe på at vi ikke sporer av her :-)
Jeg synes faktisk ikke vi sporer av i det hele tatt, det dreier seg jo om forandringer og evolusjon. Nekter å begrense debattens naturlige løp pga. evindelige forsøk på hjernevaskning fra diverse moderatorer og andre som gaper om sånt. Jeg syntes spesielt en ting var interessant her:
Vel. Kultur er kultur, Z.
Vi må ikke tro at vi er noe bedre enn noen andre og har kommet lengre, bare fordi vi har mer aksept for noe. Visse begrensninger vil det alltid være på menneskers frihet, nettopp fordi vi bryr oss om hverandre. Narkotika er også godt å bruke for mange, men flere er uenige i at vi skal forsvare bruken av det. Så at S&M for eksempel er registrert som en psykisk lidelse er jo ikke så rart. Pedofili er det her i vesten, og jeg synes det er greit å ha et slikt vern. Det finnes sikkert barn som synes det er greit - I UVITENHET selvfølgelig - å ha sex med voksne også, men det vil jeg likevel ikke forsvare. S&M inneholder ofte psykisk vold og fysisk undertrykkelse, om enn det er voksne mennesker som utfører det. Hvor skal grensene likevel gå?
Det er det det er snakk om her. Grenser. Og hvor egnet man selv er til å ta vare på seg selv.
Lider en storkjede av at du stjeler en liten ting der? Neppe, men det er ikke en bra ting likevel.

Vi har blitt opplært sånn. Vi har regler og begrensninger. Moral og sånt.
Det er helt greit at det utvikler seg, men all aksept er nok ikke bra.
Vi trenger visse restriksjoner. For å opprettholde lov og orden og unngå kaos og lidelse.
Vel der er jeg også enig med deg...at det ikke skal gå utover uskyldige...slik som barn som får oppveksten sin ødelagt...Overgrep er ovegrep uansett hvordan jeg vrir og vender på det og at strafferammene for overgrep er allt for lave synes jeg også...noe som jeg ser frem til blir en endring i framtiden...

men til s/m og andre fetishiser (som ikke skader uskyldige så er jeg glad for at dette ikke har Sykdomsstempel i dag i Norge...man blir ikke lagt inn til behandling om man er fot/eller undertøysfetishist i Norge...og til s/m...så lenge "stopp" ordet blir respektert, så vil jeg si at det heller ikke er en psykisk lidelse...men i >Det øyeblikk man ikke overholder avtalen rundt "stopp"ordet så er man ikke bare syk...men man er i tillegg overgriper.
Antall ord: 531
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Vel, jeg vil nå mene at det er noe sykt over det å slå hverandre og piske hverandre... det å nyte lidelse er jo et tegn i mine øyne på skadet følelsesliv og/eller andre faktorer som gjør at man må ty til smerte for nytelse - noe som jo egentlig ses på som motstridende.
Igjen er jeg noe liberal til dette, da man kan jo si det sånn at alt er smak og behag.

Noen jenter får nesten orgasme bare av å bli lett berørt bak ørene, selv om ikke dette er erogene soner sånn sett, mens andre (og da, iøynefallende mange som har debutert tidlig) må ha rå sex for å "kjenne noe i det hele tatt". Sånn sett er jo alt egentlig en smakssak.
Individuelle forskjeller finner man overalt.

Hva er det likevel som gjør at vi skal kalles syke eller ikke?
I mine øyne er vi alle syke... vi som kjøper kjøtt i butikken og spiser dette. Døde dyr på grillen og inni mellom brødskiver. Sammen med at vi kriger og dreper hverandre og at vi definerer menneskeverd og forskjeller på den i henhold til et eller annet, istedenfor å bare evig elske hverandre og gi på kjærlighet og trygghet rundt oss.

Trenger vi egoet? Noen mener vi skal løsrive oss fra det, men blir vi ikke da også samtidig likegyldig? Trenger vi disse kontrastene, og går det da sin naturlige gang?

Er egentlig alt i sin rette orden fra før? Slik som det er? Til enhver tid?

Hvem vet.
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

ludoburgero skrev:Er egentlig alt i sin rette orden fra før? Slik som det er? Til enhver tid?
Hvem vet.
DET, er absolutt ett av de store spørsmålene...
Antall ord: 31
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Akasha memoria skrev:Idag har vi en uavbrutt ødleggelse av grunnleggende moraler og verdier. Jenter er leketøy. Ting som fortjener et takk skulle idag "bare mangle". Homofili er idag "helt naturlig". Sex er morsomt. Giftemål er det ikke så farlig med, det er tross alt bare å skille seg men det ser pent ut på papiret og på fingeren. Barn er en menneskerett, sålenge man har cartoon network til å passe på dem. Lån er å eie, og bare overleve er å vere fattig og oppofrelse for andre er en mote som selvsagt ikke trenger og følges.

Dette er ikke noen utvikling mot den positive oppvåkningen, heller motsatt. Vi driver oss nedover til vi når et punkt vi må nøtt til å starte på nytt.

Jeg syns vi skulle vurdere det de klokelig har kommet frem til i Uganda !

http://www.abcnyheter.no/node/101005
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Metodisten skrev:
Akasha memoria skrev:Idag har vi en uavbrutt ødleggelse av grunnleggende moraler og verdier. Jenter er leketøy. Ting som fortjener et takk skulle idag "bare mangle". Homofili er idag "helt naturlig". Sex er morsomt. Giftemål er det ikke så farlig med, det er tross alt bare å skille seg men det ser pent ut på papiret og på fingeren. Barn er en menneskerett, sålenge man har cartoon network til å passe på dem. Lån er å eie, og bare overleve er å vere fattig og oppofrelse for andre er en mote som selvsagt ikke trenger og følges.

Dette er ikke noen utvikling mot den positive oppvåkningen, heller motsatt. Vi driver oss nedover til vi når et punkt vi må nøtt til å starte på nytt.

Jeg syns vi skulle vurdere det de klokelig har kommet frem til i Uganda !

http://www.abcnyheter.no/node/101005
Der mistet jeg all respekt for deg!
Har ikke fått med meg dette innlegget før nå...så jeg raser mot deg nå og jeg har ikke tenkt å la det fare videre. Hva i all verden får deg til å skrive noe slikt? Hva er det du har i mot homofile? Er det kun homofile, eller gjelder det også lesbiske? Hva har homofile gjort mot deg? Hvordan hadde du følt deg om noen skulle komme med et ønske om å få deg drept fordi du var litt annerledes? Hva om det kom et lovforslag der fordomsfulle ( i den sterkeste grad) mennesker burde bli gravet halvveis ned i jorden for å så bli steinet ihjel? Det hadde du vel ikke likt vel? Vel det er det du sitter og sier at du vil skal innføres. Uskyldige mennesker du aldri har møtt en gang!

Jeg vil forresten benytte anledningen til å be folk om å støtte seg til denne kampanjen mot det latterlige lovforslaget! Oppfordrer dere også til å spre budskapet videre!

https://secure.avaaz.org/en/uganda_for_ ... ce/?rc=fbp
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links