Xirque Z'dataan skrev:ludoburgero skrev:Det som er fælt er at de ikke gir seg når de har aksept (for lenge siden).
De må ha full respekt og gir seg ikke før homofili er MER vanlig enn heterofili.
Dette går utover de heterofile, som dessverre kommer i skyggen i all denne homoglorifiseringen.
Et hysteri uten like. Skjønner det bare ikke. Helt latterlig.
Ikke helt enig ludo...de SKAL ha full respekt siden de sliter med eldre generasjoners fordommer...også innad i familien...
Det er forsåvidt et stadig mer bakstreversk bilde konstruert i mediene, syns jeg.
Nå er de tross alt så priviligerte at jeg tror ikke lengre det fins reelle fordommer.
Jeg tror det er ytterst få av de fordomsfulle mot homofile.
Selv har jeg ingenting imot homofile, ingenting imot homofili heller. Jeg hadde blitt like lei av å se noen kjempe for papegøyers rett til å imitere mennesker, for å si det sånt, hvis det hadde pågått like intenst og lenge som homokampen. Det de dessverre gjør er å spille på såkalte fordommer som kanskje ikke er like utbredte lengre, og de maser og maser om det - dette gjør bare ironisk nok situasjonen verre, fordi de skaper et virtuelt bilde av "FOR" og "IMOT" homofile, da folk egentlig ikke burde bry seg særlig med det.
Kan de ikke bare gå og være stolte på en annen måte enn å late som om noen hater dem?
...mye tyder på at humofili er genetisk og arvelig...
...om dde homofile får leve ut sin legning så er mye av homodebatten løst siden homogenet da ikke får spredd seg via "proforma" ekteskapene til skaphomoene...
...men det får de jo?
Hvem er det som lar de "ikke leve ut sin legning" - og hvordan klarer de å forhindre dette?
Ved å ikke la dem gifte seg? Ved å ikke la dem få sin egen lille kjæledegge i form av adoptivbarn?
...en annen ting er som tidligere sagt at det er helt naturlig...at det er ting som tyder på at det blir utviklet i fosterstadiet...jo flere barn av samme kjønn født etterhverandre...jo mere ønsker kroppen det motsatte...og jo større kjangse for at barnet blir FØDT som homofil...man kan se det på tvillinger også...: Om den ene av eneggede tvillingene er homofil så er det 50% kjangse for at den andre er det også...
Vel, det må gjerne være genetisk for min del, og det må gjerne forklares med det ene og det andre. Men hvorfor rettferdiggjøre det og skrike etter aksept, hvis det ikke hadde vært helt okay uansett? Det er nettopp dette jeg mener burde være sentralt og essensielt når man reflekterer over hvorfor homofili er så annerledes:
Noen stigmatiserer enkelt og greit seg selv ved å skape et virtuelt fiendebilde.
Det skulle strengt tatt ikke vært nødvendig å måtte forsvare sin legning -
MEN det gjør faktisk de homofile! Og da virker det jo som om det er noen grunn til det.
Man kan ikke for evig og alltid skylde det på "andres fordommer".
og på denne måten vil det alltid finnes homofile...
...Det er også teorier som viser til andelen homoer /hetroer der det anslås at det bare er 10% av befolkningen som er rendyrkede homofile og 10% absolutt hetrofile...mens de resterende 80% er mer eller mindre bifile...
Skalaen starter med 1 som er hetro og dekker 10% og avslutter med 6 og dekker homo og som dekker 10 %.
dette er selfølgelig spekulasjoner og ikke faktaopplysninger.
Og det er forsåvidt både interessant og greit med homofili, uansett hvor få det er av dem eller hvor mange. Hadde det vært helt normalt, hadde heterofile vært en minoritet.
I en annen verden kanskje jeg selv hadde vært tiltrukket av gutter, men sånn er det jo ikke, og jeg er faktisk stolt av å være heterofil (hva enn grunn jeg har til det). For meg er min legning helt naturlig, og jeg aksepterer det. Foreslår at det burde prøves av homofile også: å bare være helt avslappet og stolt av hva man er. Anbefales på det sterkeste.