camillah skrev:jo så klart kan dere det, er jo hyggelig med tilbakemeld. men syns du det er usannsynlig fordi du ikke opplevde det evt??
akkurat der så sier du allerede at det er veldig usannsynlig. hvordan kan du si det når du ikke var der selv?
Var hvor da?
jeg tror ikke på noe jeg ikke har sett eller opplevd selv. men jeg er åpen for at ting kan skje som man ikke kan forklare. og ja, jeg har opplevd ting som ikke går ann å forklare. men jeg ser heller ingen grunn til å nevne det i noen som helst sammenheng eller prøve å forklare hva jeg opplevde,fordi da vet jeg at det blir plukket fra hverandre og diskutert for og mot. og når jeg da ikke har beviser for det, så kommer det alltids en eller annen og bortforklarer det enda mer..
Jeg tror på mange historier her uten at jeg har opplevet dem selv, rett og slett fordi det er så mange ting vi vet om både menneskesinnet og om ting som kan påvirke menneskesinnet. Det er ikke bortforklaring å finne naturlige årsaker til slike opplevelser, tvertimot er det både saklig og relevant for temaet.
hva er vitsen? sikkert mange her inne som kommer hit for hjelp, som er frustrerte, redde osv, og møter da noen som ikke tror på de fordi det kan ikke bevises. og de må forklare seg hele tiden mot dere og til slutt så ender det med at man ikke gidder mer. jeg syns det er synd..
De som er frustrerte og redde osv bør hvis det du sier stemmer heller vurdere det vi skriver på nytt, for vi har de trøstende ordene med at det neppe er noe spøkelser å frustreres over. Det er sannsynligvis helt andre ting man kan få gjort noe med som er årsken til frustrasjonene deres.
skeptikere er jeg glad vi har, fordi det er mye blant det åndelige som ikke er sant, folk som lurer andre osv, men alikevel, så syns jeg noen av dere kan ha et litt mer åpent sinn om dette og det folk opplever. folk skriver inn her for å bli tatt seriøst, ikke for å føle at de blir ledd av og er dumme..
Hvem er det som har åpent sinn?
Den som er åpen for alle forklaringer eller den som skal ha paranormale forklaringer?
og nå kommer du sikkert til å si noe om det jeg skrev om for og i mot.
jeg er ikke særlig flink til å forklare meg, men håper du skjønner poenget mitt..
Uten at noen skriver her, så blir det vel heller ingen diskusjoner?
Jeg skjønner hva du mener, og jeg synes det er fint du sier det, men jeg synes ikke du beskriver ting helt riktig. Jeg er ikke enig i at nnoe bortforklares, jeg er ikke enig i at vi disser noen pga opplevelsene, men jeg disser gjerne de som skal prøve å hovere, være nedlatende, lyve om andre eller på andre måter oppfører seg uredelig.
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo