BA. skrev:
Kanskje vi bare skal droppe tallet, og si at ens egne innstilling har mye å si?
Dette har mange årsaker, bl.a. fordi man da har mer motivasjon for å spise fornuftig, slutte å
røyke m.m
Er uenig, men siden jeg ikke har tallet, så greit...
Det er ikke jeg som har valgt ut bøkene, så jeg kan ikke si ha de har tenkt, men det er mulig de har vurdert at den siste boken ikke holder den faglige standarden de ønsker.
Det dreier seg nok mer om at "Åndelighet" ikke er stuerent...
At jeg også har en del å lære stemmer presis med hva jeg har sagt hele tiden, og hvorfor jeg i det hele tatt er j her.
Hjertet er en muskel, som pumper blod rundt i kroppen. Det kan ikke oppfatte lyder.
Jeg mener ikke å lytte bokstavelig, men det trodde jeg du skjønte!? Så feil man kan ta!
Man lytter ikke med ørene heller, om det var det du trodde?
Man ser heller ikke med øyne, om du trodde det?
Alle de 5 sanser vi har, blir registrert med forskjellige "Utstyr" på kroppen, og signaler blir sendt til hjernen. Hjernen tolker siden de signalene og vi får en oppfattelse av hva som skjer rundt oss. Men det kan være kjekt å vite at alt du ser, hører, lukter, osv. Ikke er annet en DIN hjernes tolkning av de signaler den får. Og i praksis er det en "illusjon" siden det du ser burde igrunn ha 2 prikker rett foran øyene hele tiden, siden det midt i øyet er blinde flekker. Men hjernen fyller ut det som mangler, så at du ser verden uten 2 prikker. Dessuten er øyet konstruert slik at det som blir sett er opp ned, men igjen hjernen snur bildet som blir projisert så at vi oppfatter verden riktig. Igjen en illusjon av det som øyet virkelig "ser"...
Lys ER energi i sin helhet! Og slik jeg ser det, lys kan være åndelig!
Du må gjerne se det slik, men argumentet ditt hverken støtter eller motsier den troen.
Det er ikke en tro at lys er energi, men et fakta...
Fotnot:
Einstein var religiøs. Det er ikke jeg...
Tja, var han? SVJV er det eneste helst bekreftede at han ikke trodde på en personlig gud.[/quote]
SVJV Hva betyr det? Og ja, Einstein var religiøs...