BA. skrev:
Ressurser er f.eks de pengene som er satt av til forskning. Jeg mener vi bør bruke pengene på grunnforskning og utvikling innen de etablerte forskningsfeltene, som f.eks. psykologi, medisin, paleontologi, arkeologi, astronomi, matematikk, statsvitenskap, fysikk, m.m.m.
Jeg er jo grunnleggende enig med deg!
Men hvis du kjenner noen som hatt kreft for eksempel, så er det et faktum at det ikke bare er medisinene som gjør pasienten frisk, men opptill 50% hva pasienten selv har for instilling.
Jeg synes det er interessant at instillingen til en pasient kan ha så mye å si!?
Med instillingen: -Jeg har kreft, livet er over... Så skjer ofte det...
Med med instilling: -Dette skal jeg overvinne! Så skjer ofte det! Merkelig!?
Dette gjelder jo ikke alle pasienter, men forbausende mange!
Jeg har ei venninne som begynt på psykologi studier. Hu forklarte at hu måtte kjøpe 4stk bøker av en gjitt forfatter. (jeg husker desverre ikke forfatterens navn, men han sees på som "far" til en stor del av moderne psykologi, det er IKKE Freud) Hu interesserte seg for forfatteren, og søkte en del på nettet rundt han, om han hadde fler bøker osv. Hu fant en 5e bok, som han personlig mente var den viktigste boken! Men denne boken er ikke tatt med i undervisningen, merkelig nok!? Denne boken handlet om Åndelighet!
Så det ER ting vi ikke bruker resurser på, som vi faktisk burde gjøre! Mener jeg.
Ressursene kan også være tiden og kreftene vi bruker på å finne forklaringer.
Du bruker MYE krefter på å argumentere imot folk, uten skikkelig grunnlag, mener jeg.
Det virker som du ikke har tro på noe som ikke kan bevises vitenskapelig? Men jeg antar at siden du er med i et slikt forum, og argumenterer så mye som du gjør, så er det noe du i det minste ØNSKER å tro på, eller ønsker å finne svar på?
Divine Spirit skrev:Joda, den beviste det jeg ville, nemlig at digitalkamera kan vise lys den ikke er designet for!
Ja, akkurat ja.
Det var du som sa at digitalkamera var designet for "vanlig" lys, men at noe av annet lys allikevel kan være synlig. Min påstand er at vi ikke vet hva mer den kan vise? Av lys alltså...