Først synes jeg du skal roe ned gemyttene litt, så kan vi diskutere sak etterpå.HappeTittenTooYouNow skrev:Ja..? Da er det lettere å ignorere, hele hendelsen, og så tvil i vitnes betolkning av disse opplevelser, enn å prøve å gå inn i fortellers verden?Jeg ser heller ingen grunn til å tvile på hva du så, men uten å kjenne til hele situasjonen kan jeg ikke gå god for enhver påstand om opplevelsen.
Uten å innhente noen form for viten fra den andres side.. Ikke mye objektiv diskusjon fra deg da..
Du vil at "VI" skal tenke objektivt, men du selv virker som er fritatt dette??!!
Hvis jeg skal vurdere en opplevelse, så må først opplevelsen på bordet. Før den kommer har jeg ingenting å vurdere. I dette tilfellet var det en generell vurdering av at du "så", noe jeg ikke så noen grun til å betvile, i motsetning til hvordan du beskrev mine holdninger tidligere.
Du prøver å begrense mitt diskusjonsgrunnlag fordi du mener jeg ikke har opplevelser nok osv. Imidlertid har vitenskapen ingen begrensning annet enn virkeligheten.Hvilke begrensninger er det jeg setter? som, om du ikke du bruker KUN vitenskapelige rammer, i en hver situasjon, og ignorer totalt alt som ikke vitenskapen ennå har klart å bevise, under kontrolerte studier, og gjentatte forsøk.Du er for opptatt av å sette begrensninger for andre til å kunne diskutere skikkelig. Jeg har mange opplevelser. Jeg har både egne opplevelser og vitenskapelige vurderinger å sammenligne med. Kanskje du skal prøve å vurdere om det kan være deg selv som sitter med manglende grunnlag i forhold til andre som mener noe annet.
Jeg vet ikke ditt kunnskapsnivå, og kan ikke si noe om det, men jeg kan holde muligheter åpne for at du kanskje har potensiale for å lære mer du også. Alle andre har nemlig det.Vurdere min egen tilstand? Mener du jeg sitter med manglende informasjon av det jeg forteller? eller, mangler jeg vitenskapelig innsikt i paranormale hendelser? Som jeg til deg har proklamert omtrent 1000 ganger før, så skravler jeg kun om hendelser jeg selv har opplevd, og vil forsvare dette jeg har sett/opplevd. Jeg har ved flere anledninger gitt deg og Kimbara mulighet for å komme med deres syn på hendelser, og jeg møtte deres formeninger, med åpne øyne.. Men, fortsatt passet ikke deres tolkninger inn i historien min.. Nei, jeg retrofittet ikke hendelsen bare for å tviholde på min tro.. Som sagt, jeg er oxo skeptisk til mye av det jeg selv ser, jeg tviler ofte på hva jeg ser, men når det jeg "ser", gjør for andre personer, blir bekreftet SLIK jeg "så" det, og eller bekreftende hilsninger fra leger, som takker meg for å ha "sett" en sykdomm i emming..?? Så velger jeg å kalle det for en Paranormal opplevelse, der jeg står ydmyk tilbake, og er glad for at "lille" jeg, har fått tildelt evner som hjelper andre personer, og hjelper de til en bedre hverdag... Så, dette med grunnlaget???
Kanskje du selv også skal vurdere dette. Kanskje ditt erfaringsgrunnlag ikke gir det rette bildet, kanskje det er mitt erfaringsgrunnlag som gir et bedre bilde av virkeligheten? Kan du utelukke det? Jeg kan ikke utelukke hverken det ene eller det andre, men søker å finne det mest sannsynlige utgangspunktet.