Healing og annen alternativ medisinUtdanning til Hypnoterapaut.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Utdanning til Hypnoterapaut.

Innlegg av kristiane »

Begynner på utdanning i hypnoseterapi,februar,2010. interessert i dette,ikke minst pg.a at man lærer jo følgelig om psyken og det bevisste/ubevisste. I den forbindelse lurer jeg på om noen av dere her inne har erfaring med dette?
Altså om noen av dere har fått slik type behandling,og om dette virket på akkurat deg?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Utdanning til Hypnoterapaut.

Innlegg av zind »

Kjempespennende Kristiane! Jeg driver å vurderer å gå den veien selv. Hos hvem skal du ta utdanningen din?

Dette er jo ganske nytt i norge, før var det bare psykologer som hadde lov til å utføre hypnose. Er ikke sikker på hvor lenge de har holdt på nå, men tror de har klart å etablere seg ganske bra. Det er i allefall tydelig at det har blitt populært :)
Det eneste jeg stusser litt på og som er veldig viktig for meg, er at man bør være ytterst forsiktig med hvordan man går frem. Det er ingen tvil om at mange opplever det veldig sterkt og jeg har vært borti tilfeller der man hører om de som husker ting som faktisk aldri har skjedd... Viktig å ikke lede eller villede den man jobber med, men jeg tror det er et fantastisk verktøy om man bruker det riktig. Selv har jeg bare vært med på noen smakebiter av dette, litt hypnose og en regressjon. Det siste er en av de kjipeste og tøffeste tingene jeg har vært med på følelsesmessig. Jeg hadde ingen anelse om at det kunne oppleves slik og slet med det en liten stund etterpå. Men sånn er det, det er ikke alt man skal grave etter. Og den dag i dag aner jeg fortsatt ikke om det var et reelt minne fra et tidligere liv eller noe helt annet, bare at det var utrolig sterkt.
Antall ord: 246
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Hei,Zind :mozilla_smile:
Skal ta utdanningen på Hypnoseakademiet.
Vet det er viktig å lære ordentlig om dette ja,nettopp pg.a at man ikke skal komme til å skade noen,så her stoler jeg fullt og helt på lærere/psykologer som underviser,på hypnoseakademiet. I tillegg er jeg SVÆRT nøye med å passe på at det ikke drives humbug,så jeg har virkelig sjekka :D
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg er utdannet HLH. hypnoseterapi og Løsningsorintert hypnose .

Så ja, jeg har mye erfaring av at mange har veldig god hjelp
av dette. Men tror de underviser i litt andre ting der du skal
gå enn det jeg hadde av fag og emner.
Antall ord: 44
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fr3ddy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jan 2009 20:20
15

Innlegg av Fr3ddy »

jeg har prøv en cd fra http://wendi.com/ som fungerte meget bra for min del :-)
lykke til med studiet ditt
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Tusen takk. Er spent på å ta fatt :notworthy:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

kristiane skrev:Tusen takk. Er spent på å ta fatt :notworthy:
Men hva er den reelle arbeidsdagen til en hypnoastronaut ?
Tar man seg av psykologiske ting å traumer, i så fall må man jo få pasienten rekvirert fra lege eller psykolog ?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

En HYPNOASTRAUNAUT :lol: jobber med syken.Det ubevisste i mennesker. Har fått litt info ang.utdanningen,og de forteller at man jobber/behandler traumer av ymse slag,fobier,uvaner som røykestopp,og andre plager som man sliter psykisk med.Dette er NOE av det.
faktisk ikke sikker på om man henvises til en Hypnoseterapaut av lege,men iallefall er det en og annen lege som tror på hypnoseterapi vet jeg,så kanskje noen anbefaler,i visse situasjoner. Dette er jo også en form for alternativ behandling,selv om det vises til uttallige positive resultater.
Interessen er økende,og jeg vet at til og med en lege holder på med denne utdanningen nå,og finner den meget interessant.

Det tar en 3-4 år for meg å bli utdannet i dette,men jeg har valgt å utdanne meg innen dette,av forskjellige årsaker: Meget interessert i psykiatri/psykologi,glad i å arbeide med mennesker,masse interessant læring om psykiske prosesser/ tilstander,osv...

Lærere jeg vet vi skal ha er Hypnoseterapauter/psykologer med årelang erfaring. Mange starter opp egen praksis etter endt utdanning for å jobbe med dette på heltid.Er spent på å få ta fatt :)
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Ønsker deg lykke til Kristiane med det.
Stå knallhardt på og hold motivasjonen oppe i lengden, sikt alltid langt frem, så går det nok fint. :)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Takker,takker Metodisten :notworthy:
Ja dette skal jeg nok greie.Motivasjonen er på topp. Får kanskje holde de som er litt interessert,oppdatert om utdanninga når den er kommet i gang."I dag lærte jeg..." He,he :idea:
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links