Begynner på utdanning i hypnoseterapi,februar,2010. interessert i dette,ikke minst pg.a at man lærer jo følgelig om psyken og det bevisste/ubevisste. I den forbindelse lurer jeg på om noen av dere her inne har erfaring med dette?
Altså om noen av dere har fått slik type behandling,og om dette virket på akkurat deg?
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Utdanning til Hypnoterapaut.
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Re: Utdanning til Hypnoterapaut.
Kjempespennende Kristiane! Jeg driver å vurderer å gå den veien selv. Hos hvem skal du ta utdanningen din?
Dette er jo ganske nytt i norge, før var det bare psykologer som hadde lov til å utføre hypnose. Er ikke sikker på hvor lenge de har holdt på nå, men tror de har klart å etablere seg ganske bra. Det er i allefall tydelig at det har blitt populært
Det eneste jeg stusser litt på og som er veldig viktig for meg, er at man bør være ytterst forsiktig med hvordan man går frem. Det er ingen tvil om at mange opplever det veldig sterkt og jeg har vært borti tilfeller der man hører om de som husker ting som faktisk aldri har skjedd... Viktig å ikke lede eller villede den man jobber med, men jeg tror det er et fantastisk verktøy om man bruker det riktig. Selv har jeg bare vært med på noen smakebiter av dette, litt hypnose og en regressjon. Det siste er en av de kjipeste og tøffeste tingene jeg har vært med på følelsesmessig. Jeg hadde ingen anelse om at det kunne oppleves slik og slet med det en liten stund etterpå. Men sånn er det, det er ikke alt man skal grave etter. Og den dag i dag aner jeg fortsatt ikke om det var et reelt minne fra et tidligere liv eller noe helt annet, bare at det var utrolig sterkt.
Dette er jo ganske nytt i norge, før var det bare psykologer som hadde lov til å utføre hypnose. Er ikke sikker på hvor lenge de har holdt på nå, men tror de har klart å etablere seg ganske bra. Det er i allefall tydelig at det har blitt populært
Det eneste jeg stusser litt på og som er veldig viktig for meg, er at man bør være ytterst forsiktig med hvordan man går frem. Det er ingen tvil om at mange opplever det veldig sterkt og jeg har vært borti tilfeller der man hører om de som husker ting som faktisk aldri har skjedd... Viktig å ikke lede eller villede den man jobber med, men jeg tror det er et fantastisk verktøy om man bruker det riktig. Selv har jeg bare vært med på noen smakebiter av dette, litt hypnose og en regressjon. Det siste er en av de kjipeste og tøffeste tingene jeg har vært med på følelsesmessig. Jeg hadde ingen anelse om at det kunne oppleves slik og slet med det en liten stund etterpå. Men sånn er det, det er ikke alt man skal grave etter. Og den dag i dag aner jeg fortsatt ikke om det var et reelt minne fra et tidligere liv eller noe helt annet, bare at det var utrolig sterkt.
Antall ord: 246
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
Hei,Zind :mozilla_smile:
Skal ta utdanningen på Hypnoseakademiet.
Vet det er viktig å lære ordentlig om dette ja,nettopp pg.a at man ikke skal komme til å skade noen,så her stoler jeg fullt og helt på lærere/psykologer som underviser,på hypnoseakademiet. I tillegg er jeg SVÆRT nøye med å passe på at det ikke drives humbug,så jeg har virkelig sjekka
Skal ta utdanningen på Hypnoseakademiet.
Vet det er viktig å lære ordentlig om dette ja,nettopp pg.a at man ikke skal komme til å skade noen,så her stoler jeg fullt og helt på lærere/psykologer som underviser,på hypnoseakademiet. I tillegg er jeg SVÆRT nøye med å passe på at det ikke drives humbug,så jeg har virkelig sjekka
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg er utdannet HLH. hypnoseterapi og Løsningsorintert hypnose .
Så ja, jeg har mye erfaring av at mange har veldig god hjelp
av dette. Men tror de underviser i litt andre ting der du skal
gå enn det jeg hadde av fag og emner.
Så ja, jeg har mye erfaring av at mange har veldig god hjelp
av dette. Men tror de underviser i litt andre ting der du skal
gå enn det jeg hadde av fag og emner.
Antall ord: 44
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jan 2009 20:20
- 15
jeg har prøv en cd fra http://wendi.com/ som fungerte meget bra for min del
lykke til med studiet ditt
lykke til med studiet ditt
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
Tusen takk. Er spent på å ta fatt
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Men hva er den reelle arbeidsdagen til en hypnoastronaut ?kristiane skrev:Tusen takk. Er spent på å ta fatt
Tar man seg av psykologiske ting å traumer, i så fall må man jo få pasienten rekvirert fra lege eller psykolog ?
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
En HYPNOASTRAUNAUT jobber med syken.Det ubevisste i mennesker. Har fått litt info ang.utdanningen,og de forteller at man jobber/behandler traumer av ymse slag,fobier,uvaner som røykestopp,og andre plager som man sliter psykisk med.Dette er NOE av det.
faktisk ikke sikker på om man henvises til en Hypnoseterapaut av lege,men iallefall er det en og annen lege som tror på hypnoseterapi vet jeg,så kanskje noen anbefaler,i visse situasjoner. Dette er jo også en form for alternativ behandling,selv om det vises til uttallige positive resultater.
Interessen er økende,og jeg vet at til og med en lege holder på med denne utdanningen nå,og finner den meget interessant.
Det tar en 3-4 år for meg å bli utdannet i dette,men jeg har valgt å utdanne meg innen dette,av forskjellige årsaker: Meget interessert i psykiatri/psykologi,glad i å arbeide med mennesker,masse interessant læring om psykiske prosesser/ tilstander,osv...
Lærere jeg vet vi skal ha er Hypnoseterapauter/psykologer med årelang erfaring. Mange starter opp egen praksis etter endt utdanning for å jobbe med dette på heltid.Er spent på å få ta fatt
faktisk ikke sikker på om man henvises til en Hypnoseterapaut av lege,men iallefall er det en og annen lege som tror på hypnoseterapi vet jeg,så kanskje noen anbefaler,i visse situasjoner. Dette er jo også en form for alternativ behandling,selv om det vises til uttallige positive resultater.
Interessen er økende,og jeg vet at til og med en lege holder på med denne utdanningen nå,og finner den meget interessant.
Det tar en 3-4 år for meg å bli utdannet i dette,men jeg har valgt å utdanne meg innen dette,av forskjellige årsaker: Meget interessert i psykiatri/psykologi,glad i å arbeide med mennesker,masse interessant læring om psykiske prosesser/ tilstander,osv...
Lærere jeg vet vi skal ha er Hypnoseterapauter/psykologer med årelang erfaring. Mange starter opp egen praksis etter endt utdanning for å jobbe med dette på heltid.Er spent på å få ta fatt
Antall ord: 193
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Ønsker deg lykke til Kristiane med det.
Stå knallhardt på og hold motivasjonen oppe i lengden, sikt alltid langt frem, så går det nok fint.
Stå knallhardt på og hold motivasjonen oppe i lengden, sikt alltid langt frem, så går det nok fint.
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
Takker,takker Metodisten
Ja dette skal jeg nok greie.Motivasjonen er på topp. Får kanskje holde de som er litt interessert,oppdatert om utdanninga når den er kommet i gang."I dag lærte jeg..." He,he
Ja dette skal jeg nok greie.Motivasjonen er på topp. Får kanskje holde de som er litt interessert,oppdatert om utdanninga når den er kommet i gang."I dag lærte jeg..." He,he
Antall ord: 39
Hide post links |