Kimbara skrev:La oss bare si et slik at om en person hadde kommet med detaljert og utvetydig informasjon om et åsted eller hendelse, hadde vedkommende kommet i politiets søkelys som mistenkt. Om dette ikke hadde forekommet, hadde det vært noe riv ruskende galt i politivesenet.
Om det er slik at politiet smelter som smør mellom fingrene på en person som kaller seg "klarsynt" er det på tide med en revolusjon i rettssystemet vårt
Jeg velger heller å tro at disse "klarsynte" slettes ikke gir særlig viktig eller detaljert informasjon.
Dersom du tror at ikke politiet har undersøkt alibiet, til AEW de første gangene hun henvendte seg, så tror du på nissen og storken også
Selfølgelig vil politiet undersøke alibiet til den som kommer med slike informasjoner, og gjerne også alibiet til slekt og venner, dersom de har mistanker.
Men - når hun kommer med info om at en forsvunnet bil med 2 personer, ligger utenfor en skrent, sammen med et kjøleskap, og dette viser seg å stemme, og gjerne samtidig med at hennes alibi er at hun var i Oslo, da kan man begynne å lure.
Når det da skjer tilsvarende episoder, hvor andre svar kommer frem, og alibiet igjen tilsier at hun var et annet sted, ja, klart politifolk ( de er mennesker de og ) etterhvert skjønner at det er noe annet som skjer.
Har du lest tråden om flere dimensjoner =?
Hvor jeg viser eksempelet med at 2D ( papir) ikke kan "se" 3D ( blyanten ) , FØR denne blyanten enten lager en skygge eller tegner en strek på papiret ( i 2D ) ?
Tenk deg nå at disse informasjonene som kommer
- til AEW, Snåsakallen, Marcello Haugen, og et utall av vanlige mennsker som opplever slikt fra tid til annen,
-faktisk kommer fra en høyere dimensjon enn vår 3D.
Vi kan da ikke se denne dimensjonen, før noe i den kaster skygge, eller gjør ting som vi kan se i denne dimensjonen. ( som skygge på papiret, eller en strek / tegning )
Når man så skal forsøke å hjelpe noen fortvilede mennesker, - og disse maser om "kan du se" hvor den eller den er ?,
om da det ikke kommer informasjon ovafra en høyere dimensjon, vil vår fantasi lett gjøre om strøtanker til "the real thing", men som da seff viser seg å være feil, da det bygger på fantasi, /tro / håp...
På samme måte som papiret IKKE kan kontrollere blyanten, kan heller ikke vi kontrollere når vi får nyttig / gyldig informasjon.
Når blyanten derimot tegner på papiret, er det klart for
alle som kan se tegningen, hva som faktisk vises der.
Slik tror jeg det paranormale også er, noen mennsker har av en eller annen grunn en egen evne til å oppleve slike overnaturlige tegn, eller signaler om man vil.
På samme måte som en med absolutt gehør kan høre en tone fra et piano, og si at firstrøken F er en hundredels ute av tune... ( noe de færreste av oss kan klare å registrere , hvis vi bare får høre den ene tonen ).
Jeg kan ikke høre om den firstrøkne c er i tune eller ikke, men jeg HAR opplevet saker og ting, jeg ikke kan forklare på andre måter enn "overnaturlige".
Og seff ; jeg har også opplevet masser av ting, hvor det er en naturlig forklaring ( i de fleste tilfeller - spesielt etter å ha undersøkt "andre muligheter" - dvs naturlige sådanne).
Pågrunn av egne opplevelser, hvor det ikke er snakk om deja vu, men ting jeg har forutsett - som senere har skjedd i virkeligheten, da kan jeg ikke lenger være i tvil om at det er noe mer.
Dimensjonene kan gi en mulig forklaring på hvorfor paranormale ting faktisk skjer, og siden jeg ikke har noen bedre forslag på de uforklarlige saker som faktisk skjer, må det være den forklaring som iallfall for nå får stå som den mest plausible.
Den forklarer også hvorfor vi ikke kan bevise / motbevise med vår vitenskap de ting som skjer / har skjedd.
Ps :
OM zoom på kamera er årsaken til at vinklene på lysene ble som de ble :
- OM AEW på egenhånd fra "andre siden" greide å få apparatet til å ta et bilde, (klikke på utløseren), skulle det da teoretisk ikke være mulig at hun også kunne fikle med zoomen i samme slengen ?
Kansje nettopp for å få frem den spesielle effekten ?
( som mange her vet, hun var ikke dum heller, den dama
)
A