Svartepus skrev:snuppedilla skrev:
La meg si det slik.. David er ikke oppvåknet.. opplyst.. han har et stykke å gå igjen.
Sorry David for at jeg må avsløre deg.... eller trekke deg ned på jorda..
Blir du sint vis jeg sier at jeg er mer åndelig opplyst enn deg?
Det burde han ikke bli, for det mener jeg faktisk at du er...
Mulig jeg er litt vel negativ, men jeg går litt i vranglås når jeg møter folk som påstår at de har den hele og fulle sannhet, er fullt ut åndelig utviklet, eller har en eller annen universets verifiseringsnøkkel som de råder over og deler ut til noen få heldige utvalgte...
Jeg er også lei av at alle motargumenter til hans selvopphøyelse og rusmiddelekstaser blir feid bort med flåsete smilefjes og usaklige ord som "ego-ånden" eller "skeptiker-ånden", eller hva svarte han kaller det! Hvis David er veldig høyt åndelig utviklet, er jeg faktisk glad for at jeg kanskje ikke er så innmari åndelig utviklet. Så egosentrert håper jeg aldri at jeg blir!
Jeg har lest de fleste av trådene hans og har så langt prøvd å holde kjeft, men nå klarer jeg ikke mer. Jeg måtte bare få det ut. Men det er vel kanskje bare "sinna-ånden" min eller "sneversynt-ånden" min eller noe som har skylden.
Jeg leser mye om folk ut av det de skriver på forumet, og mitt inntrykk av David er at han er en humørfylt og positiv kar med et godt hjerte, men som har en tendens til å tilføre kroppen litt for mange hallusinogener og høre litt for mye på andre selverklærte verdensguruer... Ganske synd, egentlig...
jeg er nok ikke mer åndelig opplyst enn andre.... jeg bare prøver å få David til å forstå at han driter seg loddrett ut.. at han er den som ser minst klart seg selv og andre her.. fordi som du sier.. enkelte er så fulle av Ego at de tror de er Jesus sin like eller hva de nå syns er forbildet. De som påstår seg det David påstår seg har ikke forstått sitt ego, har ikke det under kontroll.. tvert imot, det har lurt dem atter en gang. Egoet deres har bare funnet enda en måte å få mennesket til å rote seg villt og hemningsløst en vei for faktisk å fastholde sn posisjon og det eneste et ego kan: Vil ha mer, må ha mer, får ikke fred, vil bli beundret, heve seg på subtil skjult måte over andre for å slippe å føle sin mindreverdighet og maktesløshet.
For hva er egoets endelige oppløsning? Det er å ikke forskynne og selge et budskap.. da dette budskapet skal alle finne frem til, det er ikke snakke om å redde andre.. dette gjør alle en eller annen gang siden. Og at den som har oppløst sitt ego har funnet freden og lar de som trenger det komme til seg og ikke oppsøke de via f.eks forumer. Den som har oppløst sitt ego har heller ikke behov for å fastholde/forsterke noe via hallusinogener/planter med slik virkning. Da frykten har sluppet og egoets VIL HA MER fins ikke... når egoet er oppløst så ønsker man ikke å fremprovosere det åndelige med slike ting, da det er der hele tiden og du ER det!!!
Og hadde du vært bare halvparten av hva du er David.. ville du fastholdt det du sa som ledd i din egen utvikling forlate para for tiden var inne til det. Men du er jo her stadig og du prøver "skjult" å selge noe. Og hadde du vært halvparten av hva du påstår du er.. ville du ha tiet om din åndelige utvikling, da du vet at du har ikke behov for andres bekreftelse og har heller ikke som mål å redde de fortapte.. for du ville ha vist at alle vil redde seg selv, og det de skal komme til deg.. du skal ikke lokke eller smigre...
jeg har et høyst levende ego, og er veldig klar over det... du kan fint si at jeg snakker med mitt ego, ja jeg gjør nok det fordi du provoserer meg en smule. Slik at jeg spør hva er det med din adferd som jeg misliker.. når ego er oppløst er det ikke noe som heter å like eller ikke..
Jo du viser meg sider jeg vet jeg kan ha, men vil ikke ha de og ikke vise de. Da det er for meg å la ego herje vilt og jeg kan miste meg selv på veien. Du har bosktavelig talt mistet deg selv i hallusinogener. Tror du er klar for å bli oppvåken i denne tilstanden? NEI du vil ikke det i dette livet iallefall..
Dette er også bullshitt alternativ egolek... jaggu sier jeg smør... kom deg ned på jordet.. alt du trenger på veien for å bli åndelig oppvåken er tilgivelsen.. jobb heller med den du.. så skal du få se mirakler og budskap