Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserklarsynt? ser jeg sjelen i en person?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
ZarZora
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Des 2007 17:34
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Bergen

Re: klarsynt? ser jeg sjelen i en person?

Innlegg av ZarZora »

Metodisten skrev:
ZarZora skrev:
kristiane skrev:Har disse evnene dine kommet sånn plutselig og akkurat i det siste? Ut ifra det du forteller så har du jo tydelig evner da!
jeg tror jeg har hatt dette hele livet.. når jeg var 2 måneder gammel, klarte jeg ikke være i nærheten av Pappa. fordi han sliter psykisk. å jeg ble skremt å redd av noen personer. å jeg ble helt hysterisk om Mamma var lei seg - men ingen andre kunne se/føle det -
det er kanskje helt normalt.. men Mamma følte det ikke var normalt at en baby kunne føle så
Om du har hatt det hele livet, så har du vel hatt mange anledninger å bekrefte om det er noe i det du fornemmer.
Om ikke, så er det kansje lurt å ta en test med noen du kjenner litt og får disse opplevelsene med. Da kan du bare spørre om det du ser er tilfellet.

jeg har gjort det. jeg fortalte venninen min hva jeg så i henne. å om mobbingen i barndommen. å hun hadde aldri sagt til NOEN at hun hadde blitt mobbet. å en del andre ting. men jeg liker ikke å grave. da blir jo folk vettaskremt når de er med meg
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ZarZora
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av ZarZora »

Heksepusen skrev:Jeg vil si ja du er klarsynt og det er tydelig vis noe du har klart å åpne for slik at det har blitt så intenst.
Det er ikke falig bare veldig veldig plagsomt, men jeg lover du vil få beder kontroll på ting og du vil kunne klare å håndtere det.

Jeg bruker masse meditasjon til og holde ting i sjakk.
Jeg omgås også mennsker men i såpass grupper at jeg kan klare og forholde meg til ting.
De som kjenner meg her vet hva jeg har og fare meg og jeg kjenner meg masse igjen i det du skriver.
Hehe jeg må le litt av meg selv når jeg sitter og tenker tilbake og hvorfortvilet og hjelpeløs jeg følte meg.
Jeg pleide å si til meg selv en periode hvis jeg skulle ut at jeg ser ikke jeg hører ikke.
Jeg følte at disse oreden hjalp megog minsket inntrykken om det gjorde det vet jeg ikke da.

Men du har fått masse nyttige tips her.
ja, jeg føler meg mye klokere :) slipper å tro at jeg er synnsyk.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Det tror jeg ikke du er, da er nok jeg og mange andre det også.
Jeg brukte nesten tre år jeg bare på og bli kjent med dette og få kontroll over det.
Jeg fikk veldig god hjelp til å trene kontroll med de få vennen jeg hadde som hviste om dette.
øvelse gjør mester.
Det som er viktig mens du også trener på det kontroll er at du lærer og kjenne igjen ting som du føler, ser og kjenner. Det tar tid men det gjør det letter å ha kontroll over tingene.
Du må huske det at selv om det føles veldig ensomt og som et eneste galskap når det står på så er det alltid du som til slutt har kontroll.
Du er i allefall ikke alene om å ha det slik.
Antall ord: 138
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

ZarZora skrev:ja, jeg føler meg mye klokere :) slipper å tro at jeg er synnsyk.
hehe, nei, sinnsyk er du nok ikke, sjøl om kansje enkelte vil tro det- men i våre dager er det mer normalt ennd et var i gamledager..

Det å ha evner i en eller annen forstand, er noe mange mennsker har, i mer eller mindre grad.
Mange har mye av det, men vil ikke at andre skal vite, og holder det derfor for seg selv.

Mennesket er ikke bare kjøtt og blod, men noe mer.
og for noen så vil dette mer også gi signaler som vi på en eller annen måte blir bevisst.
bevisst i form av følelser, tanker, bilder, osv.

Det største problemet er å bevise at slike ting faktisk skjer, dels fordi slike opplevelser ofte er spontane, og dels fordi det virker som om deres natur er å ikke virke når man skal teste dem.

Det er foretatt endel forskning på paranormale fenomen, men somregel vil svarene bli flytende, dvs at man ikke klarer å bevise vitenskapelig at dette eksisterer.
( vitenskapelig er å gjenta et forsøk x antall ganger, og alle ganger få det samme bevis. )
Derimot begynner man å innse at når man går langt nok inn i atomet, vil ting etterhvert "bli borte", - jeg så noe om dette for etpar dager siden, men tok ikke vare på linken...

noen som vet hva jeg sikter til der ? ;)

Uansett ; det å ha paranormale evner, er noe alle har i mer eller mindre grad.
det kan på en måte sammenlignes med det å ha musikalske evner.
Noen kan spille hele sonater på piano etter å ha hørt et større stykke en gang, andre kan ikke engang holde en tone engang.

Folk flest kan nynne, plystre, og tromme mer eller mindre, mens andre kan spille instrumenter...

med andre ord ; jeg tror det paranormale omtrent er like vanlig som musikalske evner... ;)

A
Antall ord: 321

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julianne

Innlegg av Julianne »

Jeg har akkurat vært igjennom en lik situasjon, bare med meg er det healingevner. Ikke vær redd for å utvikle evnene dine, selvom om det er utrolig vanskelig å være ute blandt folk.. Jeg har også problemer med å være ute blandt mange mennesker pga av all energien, selvom jeg ikke ser klare bilder av fortid og fremtid. Så mitt råd er at du må være åpen og akseptere de evner du har blitt gitt. Studer litt, og start en prosess hvor du utvikler dem, slik som du har blitt forklart. Du kan skånes for dårlig energi, kle på deg et auraskjold. Vær glad for at du en dag kan klare å hjelpe folk. Veilede dem, se på det som en gave og ikke et forbannelse.
Du kommer nok til å ha et par ubehagelige situasjoner i starten, men det blir mye bedre etterhvert. Og du kommer til å lære masse nyttig, som de fleste mennesker hadde hatt godt av. Jeg misunner deg egentlig som har kommet så langt, siden jeg ser på det som en gave, that is.

Og en siste ting, vi mennesker kan aldri bestemme syklusen mellom liv og død. Og du må aldri legge skylden på deg selv.. Tenke tanker som "det er min skyld, jeg kunne ha stoppet det.." osv osv..

Lykke til! Dette kommer til å gå kjempebra. Du vil føle deg tryggere etterhvert som tiden går:)
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Julianne skrev:Jeg har akkurat vært igjennom en lik situasjon, bare med meg er det healingevner. Ikke vær redd for å utvikle evnene dine, selvom om det er utrolig vanskelig å være ute blandt folk.. Jeg har også problemer med å være ute blandt mange mennesker pga av all energien, selvom jeg ikke ser klare bilder av fortid og fremtid. Så mitt råd er at du må være åpen og akseptere de evner du har blitt gitt. Studer litt, og start en prosess hvor du utvikler dem, slik som du har blitt forklart. Du kan skånes for dårlig energi, kle på deg et auraskjold. Vær glad for at du en dag kan klare å hjelpe folk. Veilede dem, se på det som en gave og ikke et forbannelse.
Du kommer nok til å ha et par ubehagelige situasjoner i starten, men det blir mye bedre etterhvert. Og du kommer til å lære masse nyttig, som de fleste mennesker hadde hatt godt av. Jeg misunner deg egentlig som har kommet så langt, siden jeg ser på det som en gave, that is.

Og en siste ting, vi mennesker kan aldri bestemme syklusen mellom liv og død. Og du må aldri legge skylden på deg selv.. Tenke tanker som "det er min skyld, jeg kunne ha stoppet det.." osv osv..

Lykke til! Dette kommer til å gå kjempebra. Du vil føle deg tryggere etterhvert som tiden går:)
Dette var kloke ord. jeg støtter deg virkelig på det du skriver der.
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Nov 2005 13:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Hvis du er kjent med meditasjon, så kan jo du prøve å lukke pannechakraet og evt åpne rot chakraet mer. For åpent pannechakra i forhold til rot, vil gjøre at du lett kan miste fotfeste og at man kan tro man er "sinnsyk", slik du beskrev.

(Tenker bare høyt) :mozilla_smile:
Antall ord: 53
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Ja, enten er det noe i det du ser, eller så har du bare god fantasi. Begge deler går an.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ZarZora
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av ZarZora »

Alva26 skrev:Ja, enten er det noe i det du ser, eller så har du bare god fantasi. Begge deler går an.
jeg skulle ønske det var fantasi! men jeg har fått så mange bevis på at det er sant..
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ZarZora
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av ZarZora »

Julianne skrev:Jeg har akkurat vært igjennom en lik situasjon, bare med meg er det healingevner. Ikke vær redd for å utvikle evnene dine, selvom om det er utrolig vanskelig å være ute blandt folk.. Jeg har også problemer med å være ute blandt mange mennesker pga av all energien, selvom jeg ikke ser klare bilder av fortid og fremtid. Så mitt råd er at du må være åpen og akseptere de evner du har blitt gitt. Studer litt, og start en prosess hvor du utvikler dem, slik som du har blitt forklart. Du kan skånes for dårlig energi, kle på deg et auraskjold. Vær glad for at du en dag kan klare å hjelpe folk. Veilede dem, se på det som en gave og ikke et forbannelse.

takk for støtte :)
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Catalina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2009 11:13
15

Innlegg av Catalina »

Vet du, jeg tror faktisk at du kan gjøre det så enkelt som å si "nei, faen, dette gidd jeg ikke mer". dvs, tror ikke det er lurt å stenge av. Men si at "jeg skal ha kontroll". Om du klarer det kan det jo hende at meditasjon er noe for deg? At du setter av tid hvor DU bestemmer at du skal motta. Og ikke bare motta i hytt og pine. Jeg vet at dette kanskje høres naivt ut, men jeg har troen på å tro ;)

Lisa Williams (skrives det slik?) kjent medium, bruker hatt når hun vil være i fred. Jeg tror hun kan bruke hva som helst, men det er symbolet og tanken bak det som betyr noe.
Finn din egen greie, feks en stein eller rett og slett en tanke. Men tror ikke du har noe å vinne på å ignorere. Jeg tror det er der av en grunn. Men det er bare min mening :)

Har opplevd ting selv og gjør fortsatt, som jeg ikke syntes er noe gøy. Føler likavel at jeg har mer kontroll over ting etterhvert som tiden har gått, selv om det å få opp dødfall og sykdom er noe jeg ikke velger frivillig.

Lykke til! Du er ikke aleine om opplevelsene dine :)
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokeythebear
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Sep 2009 19:28
15

Innlegg av smokeythebear »

Catalina skrev: Lisa Williams (skrives det slik?) kjent medium, bruker hatt når hun vil være i fred. Jeg tror hun kan bruke hva som helst, men det er symbolet og tanken bak det som betyr noe.
Finn din egen greie, feks en stein eller rett og slett en tanke. Men tror ikke du har noe å vinne på å ignorere.
Det er ikke bare et symbol, når man dekker til hodet med hatt, lue eller hette så ser man dem ikke lengre :roll:
Men jeg vet ikke om det vil fungere når det kommer til "visions" og sånt, dette gjelder jo egentlig bare ånder. Ellers synes jeg det er et godt råd å prøve å bestemme seg for å "ikke ville" ta inn mer. Ikke vis eller føl usikkerhet, men vær trygg på deg selv og tro på at du har kontroll selv om det ikke føles sånn. Jeg tror også at dette er noe som vil stabilisere seg etterhvert som du klarer å regulere når du vil og ikke vil få inntrykk - og du vil sannsynligvis ikke se på det som en like stor belastning når du lærer å styre evnen din, selv om jeg skjønner at det er forferdelig frustrerende nå. Dette klarer du :) så får du bestemme selv når det "passer seg" eller "ikke passer seg" å bruke informasjonen du får enten til å advare om noe som skal skje, eller å oppklare ting som allerede har skjedd.

Masse lykke til! :salute: ;)
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Catalina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2009 11:13
15

Innlegg av Catalina »

smokeythebear skrev:
Catalina skrev: Lisa Williams (skrives det slik?) kjent medium, bruker hatt når hun vil være i fred. Jeg tror hun kan bruke hva som helst, men det er symbolet og tanken bak det som betyr noe.
Finn din egen greie, feks en stein eller rett og slett en tanke. Men tror ikke du har noe å vinne på å ignorere.
Det er ikke bare et symbol, når man dekker til hodet med hatt, lue eller hette så ser man dem ikke lengre :roll:
Men jeg vet ikke om det vil fungere når det kommer til "visions" og sånt, dette gjelder jo egentlig bare ånder. Ellers synes jeg det er et godt råd å prøve å bestemme seg for å "ikke ville" ta inn mer. Ikke vis eller føl usikkerhet, men vær trygg på deg selv og tro på at du har kontroll selv om det ikke føles sånn. Jeg tror også at dette er noe som vil stabilisere seg etterhvert som du klarer å regulere når du vil og ikke vil få inntrykk - og du vil sannsynligvis ikke se på det som en like stor belastning når du lærer å styre evnen din, selv om jeg skjønner at det er forferdelig frustrerende nå. Dette klarer du :) så får du bestemme selv når det "passer seg" eller "ikke passer seg" å bruke informasjonen du får enten til å advare om noe som skal skje, eller å oppklare ting som allerede har skjedd.

Masse lykke til! :salute: ;)
Trodde det var en symbolsk handling hun hadde for at åndene skal respektere at hun ville ha "time oute", men mulig jeg har misforstått :)

Sjønner det ikke er helt det samme, å se ånder og motta ting. Mente mer at man bestemmer seg for å ta kontroll over ting og da går det feks an å teste ut ting som lue osv :) Jeg mener også at tanker er energi, så det kan være verdt å prøve :)
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Som sjef i eget liv har Lisa Williams bestemt at når hatten er på , er det upassende å mase på henne.
Hatten er altså et symbol på at " nå er ikke et riktig tidspunkt å mase - kom igjen senere".
Og dette blir respektert av den andre siden.

A
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Jeg vil tro som jeg ser blir nevnet oven for her at alle som har kontakt med ånder før eller siden finner sin egen greie for å få steng av ting eller satt ånden på vet.
Eksempele på Lisa sin hatt er et av mange. jeg vet til og med om folk som bruker forskjellige farger på klæren for å løse dette.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links