Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNorsk dokumentarfilm: "Det ukjente"

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Thonhaugen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Des 2005 14:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Thonhaugen »

Åndensomgår skrev:Høres veldig spennende ut, nesten for godt til å være sant ; ) Gleder meg sinnsykt til å se! Du må la oss vite når det evt sendes da = ) Dette kan jo være et serieforslag er hva jeg tenker...
Jeg har sendt TV Nordland en mail Er spent på hva de syns om planene våre :mozilla_smile:
Skal holde tråden oppdatert!
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zaha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mai 2006 21:38
18
Lokalisering: Sandnes, Rogaland

Innlegg av zaha »

den dokumentaren gleder jeg meg til :) lykke til!
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nudle666
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2006 10:22
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Nudle666 »

Veldig spennende :mozilla_laughing:
Jeg holder på med spiritisme sammen med en som har gjort det veldig lenge, og noen
av mine beste venner :mozilla_smile:
Men det har skjedd merkelige ting med meg, mens vi har holdt på :mozilla_sealed:
Jeg har plutselig blitt borte (Transe muligens), så har jeg begynt å knurr og trynet
mitt har forandret seg :mozilla_sealed: Men nok om det!
Men jeg lurer på hvor denne "Djevelens hus" ligger hen?
Dere kunne jo også ha fått oppklart historien bak "Heksegrava" på
Bodin kirkegård i Bodø.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Carcharoth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Nov 2005 18:33
18
Har takket: 1 gang

Innlegg av Carcharoth »

Nudle666 skrev:Veldig spennende :mozilla_laughing:
Jeg holder på med spiritisme sammen med en som har gjort det veldig lenge, og noen
Men det har skjedd merkelige ting med meg, mens vi har holdt på :mozilla_sealed:
Jeg har plutselig blitt borte (Transe muligens), så har jeg begynt å knurr og trynet
Bodin kirkegård i Bodø.
Har du mer info om "Djevelens hus" og "heksegrava", som du nevner?
Antall ord: 102
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Som jeg nevnte i tråden Bodø/Salten. Så skal det være en prestegård som det spøker noe grusomt i. Skal ligge utenfor Bodø.. Er det det som kalles Djevelens hus? Utrolig spennende dette her! Håper virkelig du får vist dokumentaren, gleder meg til å se den!!!! Stå på!!
Antall ord: 53
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

Hvordan går det med Dokumentaren?:)
Antall ord: 6
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Ja Thonhaugen, hvordan går det med dokumentaren? Vi vil gjerne bli oppdatert :)
Antall ord: 13
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eliize
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jun 2007 08:46
17
Lokalisering: Bodø

Re:

Innlegg av Eliize »

Nudle666 skrev:Veldig spennende :mozilla_laughing:
Bodin kirkegård i Bodø.
"Heksegrava": Det skal sies fra gammelt av at det var ei jente som danset med djevelen og solgte sin sjel. Graven hennes ligger like ved inngangen når du parkerer litt etter kirken på Bodin. Den inngangen v det hvite "huset" innenfor gravområdet. Graven er merket med et jernkors og en slange som snor seg oppover korset. det ligger på høyresiden på skrått ovenfor det hvite bygget. vis det var dette du mente da:)
Antall ord: 167
For å se, må man først se seg selv og elske den man ser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Blitt takket: 1 gang

Re: Norsk dokumentarfilm: "Det ukjente"

Innlegg av Metodisten »

Kul i de.
Du har ikke eget produksjons selskap da ? Skal du selge filmen til Tv2 eller noe, har du avtaler om slikt ?

Kimbera her på forumet er inne på slikt og har vert litt innvolvert i lignende ideer.
Snakk med Kimbera du.

Ellers er jo forumet her spekket med folk som kan gi deg tips om lokaliteter. :roll:
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nuddel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mar 2005 19:54
19

Innlegg av Nuddel »

Metodisten skrev:Kul i de.
Du har ikke eget produksjons selskap da ? Skal du selge filmen til Tv2 eller noe, har du avtaler om slikt ?

Kimbera her på forumet er inne på slikt og har vert litt innvolvert i lignende ideer.
Snakk med Kimbera du.

Ellers er jo forumet her spekket med folk som kan gi deg tips om lokaliteter. :roll:
Tror det prosjektet er lagt ned for lenge siden.Har ikke sett Thonhaugen her på forumet på mange år.

Kansje han ble kølskremt da han skulle overnatte i "djevelenshus" da.He he.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland

Innlegg av Metodisten »

Nuddel skrev:

Snakk med Kimbera du.

Tror det prosjektet er lagt ned for lenge siden.Har ikke sett Thonhaugen her på forumet på mange år.

Hehe, så du har litt kjennskap til det da ?
Ja, jeg hadde ikke store troen på det, derfor jeg spurte om det jeg spurte.
Det har også vert tre ganger ( som jeg har telt, att folk skal skrive bøker og spør om paranormale historier fra brukerene her. Men man hører aldri mer.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nuddel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mar 2005 19:54
19

Innlegg av Nuddel »

Metodisten skrev:
Nuddel skrev:

Snakk med Kimbera du.

Hehe, så du har litt kjennskap til det da ?
Ja, jeg hadde ikke store troen på det, derfor jeg spurte om det jeg spurte.
Det har også vert tre ganger ( som jeg har telt, att folk skal skrive bøker og spør om paranormale historier fra brukerene her. Men man hører aldri mer.

Kommer fra samme kommune som han da,jeg skal spørre han når jeg treffer han hva det butta i.De fikk jo pengestøtte vist nok,men det er ikke greit i et lokalsamfunn å få noen til å stå frem da.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thonhaugen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Des 2005 14:54
18
Lokalisering: Nordland

Innlegg av Thonhaugen »

Hohoi, jaggu er det ikke liv i denne tråden enda, tre år etter at den ble opprettet :salute:

Jeg føler jeg om ikke annet bør gi en forklaring på hvordan tingene endte.

Som Nuddel over meg skriver, var det svært vanskelig å få folk i tale. Mest på grunn av at dette er et lokalsamfunn hvor alle kjenner alle, og hvor man gjerne blir "uglesett" hvis man står fram med sin historie. Våre synske kontaktpersoner som hadde sagt seg villig til å delta i dokumentaren, trakk seg grunnet et dødsfall i starten av produksjonen (vi var ikke i nærheten da dette skjedde, men hendelsen førte til at det skjøre korthuset vårt ramlet sammen).

For å gjøre en lang historie kort, ble enden på visa at vi selv skulle undersøke hjemsøkte hus, og dermed fremstå som "stuntreportere". Vi prøvde spiritisme, og overnatta i 2-3 hus før vi la det hele på is. Jeg skal ikke si det ikke skjedde noe, for jeg har opplevd mye uroligheter i etterkant (skygger, ting som flytter på seg, skritt etc.), men det lille vi greide å fange på film, forsvarte ikke en fullblods dokumentarproduksjon. Jeg vil si det ble en psykisk påkjenning, men desverre fant vi ut at videomaterialet ble for tynt, og at det ble litt for suspekt å kun intervjue seg selv i velkjent Åndenes Makt- stil (målet var en objektiv dokumentar) :mozilla_undecided:

En annen ting var selvsagt det finansielle. Vi fant raskt ut at 10.000 kroner ikke holder til leie av lysutstyr engang, for ikke å snakke om transportutgifter for crew og utstyr til de stedene på Helgeland vi hadde sett for oss. Må nesten le litt når jeg leser mine tidligere innlegg, og hvor naiv jeg var for tre år siden...

Vi snudde derfor hele prosjektet på hodet, og lagde en dokumentar om lokale mattradisjoner (premiére neste helg). Kanskje ikke like spennende, men mye mer idyllisk, og ikke på langt nær like skummelt (ha, ha).

Det "paranormale" er absolutt spennende, men for en gjeng "videoamatører" ble det for mye (eller kanskje rettere sagt for lite) å gape over i denne omgang.
Antall ord: 365

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jun 2008 02:42
16

Re:

Innlegg av Jaywe »

Regn skrev:Da jeg var liten, bodde jeg i 7 år (omkring 1990) i Holandsvika utenfor Mosjøen. Nærmere bestemt Stuvland. Der hendte det en del uforklarlige ting, i tre forskjellige hus som lå rett ved hverandre. Foreldrene mine eide to av husene, tanta mi eide det tredje. Alle husene er solgt nå.

Det spesielle med det ene huset, er at det brant ned tre ganger på få år(ble bygd opp igjen hver gang på akkurat samme plass, veldig fin tomt) , alle gangene uforklarlige brannårsaker. Kripos ble også koblet inn, men fant ikke ut av noe.
I dette huset bodde tanta mi, og bestefaren min i en periode. De hørte flere ganger tydelige skritt i trapper, på loftet, nede på kjøkkenet osv, selv om ingen andre var hjemme. Det hendte også et par ganger at bilder falt ned fra veggene og de hørte banking. Noen ganger kunne tanta mi få fornemmelse av kvelning, tung luft. Tror det skjedde mye mer uforklarlige ting der også, men har ikke snakket så mye med tanta mi om det.
Kusina mi har også opplevd merkelige ting der.
I hvertfall så har det vært folk der for å drive ut åndene, men jeg har ikke hørt noe om hvordan det gikk. Huset har værtfall ikke brent ned igjen etter det.

Det er et hus som ligger litt lengre inn i skogen. Det ble kalt "Grønn-huset".
Dette huset tror jeg har stått tomt de siste årene(Er ikke sikker). Men da jeg var liten , lekte jeg mye med barna som bodde i dette huset. En av dem fortalte meg stadig om en jente som satt på rommet hennes og gråt om natta. Hun sa at jenta lette etter søsteren sin. Hun hadde også hørt og sett "skyggen" løpe frem og tilbake fra brønnen om natta. Hun som fortalte meg dette, var ca 7 år da tror jeg. For alt jeg vet, kan hun jo ha drømt dette, men jeg syns det er litt spennende uansett. Har lyst til å dra dit en gang igjen, men bor så langt unna nå.

Det tredje huset var mellom grønn-huset og huset vi bodde i, og der bodde det en gammel mann som pleide å gi oss bamsemums hver gang vi kom på besøk. Han het Peder. Vi fikk ikke lov til å gå dit av foreldrene våre.
En dag døde mannen. Men det ble sagt at folk så skikkelser og skygger i vinduene der etterpå, særlig på kveldstid. Tror huset står tomt fortsatt, det var så gammelt

Huset vi bodde i var rolig.

Vet ikke om du har hørt noe om denne plassen, men det er et lite tips da :mozilla_smile:
Spennende prosjekt du driver med!
Oppdater oss her da vøtt :mozilla_wink:

ps! Er det noen som er ca derfra( Mosjøen, Vefsn), og har hørt om noe av dette, evt har mer å fortelle? Det gikk mye rykter om plassen(de husene), og om alle som bodde der. Mye av det var usant da...

VELDIG mange prøver å filme noe som kan fremstilles som bevis.. jeg har selv brukt ir kameraer, digitale opptakere(lyd), varmesensorer (bilde) høyspektrum (bilde) og fullspektrum (lyd, bilde)

Hvorfor tror du at dere vil finne noe som helst?
Antall ord: 560

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

ouiji er FARLIG !! Hvorfor läre ungdom slikt??
Greit nok med sjamanere (klarsynte) og aander. men halloooo!! ikke lek med det okkulte !!
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links