Hvis det er sånn at drømmene gjenspeiler dagliglivet, trenger jeg to ting;
En god drømmetyder, og sansynligvis en god psykolog...
Jeg har egentlig hatt en lang periode hvor jeg ikke husker drømmene mine, men i det siste har jeg hatt et hektisk natteliv...
Forrige natten hadde jeg en sånn typisk rotete drøm hvor ting hopper fram og tilbake, og jeg husker bare bruddstykker.
Ihvertfall: Ungene roper (i drømmen altså) fordi det er en frosk inne på badet vårt. Jeg løper ned for å ta den, men i det jeg skal kaste den i do (av alle gode ting
)
oppdager jeg at denne frosken ser ut som en bitteliten hund! Den var SÅ søt! Jeg stresset som bare det for å lære den å bruke kattekassen, måtte få den renslig før gubben kom hjem fra jobb.
Han hater frosker, så jeg måtte bevise for ham at den ikke var som andre frosker sånn at vi kunne beholde den. (Utseendet i seg selv burde vært nok) Jeg prøvde også å lære den å bjeffe, men alt den klarte var å male som katten gjør...
Så er jeg plutselig i en kafeteria hvor jeg bestiller meg soft-is. Den blir servert i et stort pommes frites-beger, med ei vaffelplate på toppen. Jeg fikk også en hvit plastgaffel til å spise med.
Utenfor kafeteriaen var et høyt berg hvor en kunstner hadde utstilt maleriene sine. Jeg strevde fryktelig for å komme meg opp der med dette begeret med is. Da jeg nesten hadde klart det satt jeg plutselig i bilen på vei hjem.
Jeg kjører langs veien, men i en rundkjøring har jeg plutselig glemt alt som heter trafikkregler, så jeg kjører gjennom rundkjøringen på venstre side og er nær ved å kræsje med en hvit varebil. I speilet ser jeg en mann som står og noterer nummeret på bilen min, og jeg bruker hele veien hjem på å fundere på hvordan jeg skal få bortforklart denne "glippen" til politiet.
Vel hjemme ringer jeg min beste venninne for å få råd om hva jeg skal gjøre.
Hun anbefaler meg å bare si sannheten: At jeg var full og ikke burde kjørt!
DET vil de nok forstå.
Da bråvåkner jeg, med en stor klump i magen. Og det går ganske lang tid før jeg klarer å huske at jeg aldri har kjørt i fylla, at jeg faktisk kan trafikkreglene, og at det hele var en drøm...
Noen som vil tolke??