Nei, kluet var at du mente tårnene ikke tippet over idet de falt. Noe jeg viste med nye bilder at de gjorde. Om farten er større, så betyr det at det er mindre motstand. Hvis det ikke hadde vært motstand, så hadde tårnet vært på bakken etter 9 sekunder, men pga motstand underveis tok det over 20 sekunder før tårnene var nede på bakken.Dj_Devil skrev:Om farten er større så har den også mindre mostand. Å det var det som var kluet. Mindre mostand betyde da at dem sprengte bygningen mens den fall ned.
Hvis du leser sitatet omigjen, så kommenterer jeg at du ikke kan se det på jobb, og ber deg se det hjemme istedet, siden det er essensielt i forhold til dine påstander.Sist eg kjekka så sa eg klart ifra til deg at eg IKKE kunne se youtube filmer på jobb.BA. skrev: ellerDenne tidsforskjellen på 1,3 sekunder er nok adskillig mer, noe du vil se av videoklippet nedenfor.
Du får nesten se på det hjemme, siden du ikke kan se det på jobben.
Den viser faktisk ganske essensielle fakta i denne diskusjonen.[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qLShZOvxVe4&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qLShZOvxVe4&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
OG eg trudde iløpet av denne diskusjonen at youtube filmer IKKE kunne ses som bevis. Merklig at du da bruker det som bevis. Da blir denne filmen irellevant for meg iogmed at den ikke kan ses av meg. Å eg kan godt si for argumentasjonens skyld si at den er redigert. Som eg har hørt fra deg så mange ganger i andre situasjoner. Men det skal eg i grunn ikke legge meg oppi. For eg kan ikke se den.
Og diskusjonen om hvorvidt youtube er en god kilde er uvesentlig her. Youtube som kilde er ikke til å stole på. Hvert enkelt av videoklippene er kanskje heller ikke til å stole på, men tilsammen viser filmene et ganske klart bilde av hva som foregikk denne dagen.
Filmen her viser at tårnene brukte henholdsvis 15 og 22 sekunder på å falle, mens de ville falt på 9 sekunder hvis de hadde falt fritt.
Har jeg sagt at alt faller utenfor det som står igjen? Har jeg sagt at det som faller bryter tyngdeloven og faller først til sidene før det faller ned?Siden det faller uttenfor tårnet. Så er det også dermed mindre belastning på selve tårnet. Dermed har tårnet mindre mostand i fallet. Å skal dermed i teorien ikke kunnet falle så fort som den gjore. Hadde det bare vert gulvet som kolapset så hadde vi sett mer metall stående igjenn som ett skall. Eller at den i midten hadde trekt seg innover. Noe den ikke hadde. Alt falt ned i samme fart. Det var som å se ett fyrstikk hus uten noen form for støtter, bare bli blåst rett ned.
Hvis jeg ikke har sagt noe slikt, så betyr det at det vesentlige falt ned oppå det som til enhver tid var igjen nedenfor, mens noe vil sprette, brekke, og på andre måter få en fallkurve som fører dem utenfor selve tårnet.
Hadde tårnet falt rett ned, hadde det tatt 9 sekunder, mens tårnene brukte adskillig lengre tid på å rase sammen.
Og hvis temaet interesserer deg, så tar du deg også tid til å kikke litt på beviser i fritiden din. Nå er det ikke lenger interessant, for du har selv funnet et bilde som viser muligheten for at det ble kuttet under opprydningen. Poenget med å vise til svaret igjen var at du påsto jeg ikke besvarte annet enn ett argument.Igjenn. Les lenger opp anngående youtube filmer.
Det hadde vært mer imponerende om du hadde gjort det uten å gjemme det bak en sort vegg.ja eg og syns det er bra at man innrømmer om man tar feil. Å eg tok gjerne feil om at du bare kosentrerte deg om bilde. Akkurat den diskusjonen meldte eg meg utav i det du la en youtube filmer som bevis etter eg klart å tydlig hadde sakt at eg ikke kunne se youtube filmer. Dermed hadde eg heller ingenting eg skulle ha sakt iogmed at eg ikke kunne se og motargumentere deg.Bra!
OK, hvem sto bak denne terroraksjonen? Hvorfor gjorde de det? Hvordan fikk de slike enorme mengder sprengstoff inn i de tre bygningene? Hvorfor kan man ikke høre eksplosjonene idet tårnene rives? Hvorfor sier "alle" vitnene at de så flyene krasjet i tårnene? Hvorfor sier brannmenn at de ikke hørte noen eksplosjoner?Nå er du usaklig. Eg finner forklaringene like logiske som den offisielle. bare det at eg syns den offisielle skurrer litt mer.Det er nok ikke noen som har 100% rett i fullstendig analyse her, og det er vel heller ikke poenget. Den offisielle versjonen har de gode forklaringene, i motsetning til trutherne, som ikke har noen gode forklaringer, bare en masse løse påstander om alt fra Siv Jensen til jødene som står bak denne aksjonen.
Hehe, du trenger nok tid ja. Dette er tunge dokumenter med masse tekst og grundige analyser.Skal se igjennom dette en gang eg har mye mer tid.Stort sett det eneste trutherne sjekker er om det har dukket opp nytt etter Loose Change. Sjekk heller kildene selv, eller sjekk hva de skriver, de som har sett kildene.
http://www.9-11commission.gov/report/911Report.pdf
http://wtc.nist.gov/
Så kan du jo selv se om du finner de påståtte manglene i disse.
What case?I rest my case.BA skrev:Som kilde er youtube ikke til å stole på, men du kan finne saker der, som henviser til mer pålitelige kilder.
Hele dette argumentet bæres oppe av påstander fra Niels Harrit og Dr. Jones.Kjære apparater skaper ikke termitt lignende spor fra seg. Det gjør heller ikke brennende flybensin iogmed at varmen flybensin skaper er ikke nokk til å smelte mettal.
Slike kjære apparater bruker en blanding av 2 gasser som er anntant. Helt nerme mettallet er det varmt nokk til å smelte mettallet. Dermed skjære i det som om det var smør. Men det eneste resterende etter en slik prosess er metall klumper som stivner med en gang dem treffer bakken. Varme? ja. Stivnet men ikke flytende? JA. Å som BA har bevist så mange ganger i andre diskusjoner rundt dette. Så kan ikke flybensin varme mettallet til flytende form. Til bøylig form ja. Ikke flytende.
Er dette egentlig uventede funn? De mener det unormale her er nanostrukturen og det høye energinivået i disse chipsene.
Denne nanoskalastrukturen har de nærmest kopiert fra et par Texasforskere, og må undersøkes med elektronmikroskop, røntgen og DSC-test. I motsetning til påstandene til Harrit/Jones, viser disse testene at det ikke er snakk om Hi-tech nanomaterialer, men heller Lo-tech mikromaterialer både i skala og struktur.
Det høye energinivået er fra 1,5 til 7,5 kJ/g, mens bensin til sammenligning har et energinivå på 48kJ/g.
Nå har du fått lenke til dokumentene, og kan bruke en god del tid på å sette deg inn i de offentlige dokumentene.Som i teorien fint kan være forfalsket. Da (etter som eg kunne lese den gang) dem nektet uavhengige etterforskere komme å se på di såkalte bevisene myndighetene fant. Men dette vil eg igrunn ikke diskutere noe serlig videre på da eg ikke kan stå for dette 100%. Iogmed at eg har mistet kilden hvor eg har dette fra.
For at det skal være en forklaring som overgår den offisielle bør du da ha en formening om dette, og ikke i spekulasjoner, men basert på funn og vitneobservasjoner som overgår hva den offisielle forklaringen kan bringe.Etter hva folk har fortalt som faktisk jobbet i bgyningen. Så sa dem det at bygningen hadde systematisk gått gjennom en renuvasjons periode. Under den perioden så var det ingen utenom dem som jobbet der, som fekk se hva som fåregikk. Under denne prosessen hadde det vert så enkelt som bare det å skule eksplosiver helt ved rammen. Enten det var "arbeiderne" som gjore det eller at noen snek seg inn der etter stenge tid eller en blanding. Det vet eg ikke. Å det skal eg heller ikke spekulere over.BA skrev:Hvordan mener du da de fikk fraktet eksplosivene inn. (Dette spørsmålet har vært stilt før, men jeg kan ikke huske at du vile svare på det da.)
Saddam er ikke saken her, men at George W. setter full tyngde inn på å drepe bestisen sin, Osama.Hvorfor dra saddam i dette? Det er i historien at USA og Saddam var kompiser før. Til saddam nektet å inngå olje avtaler. Da var han blitt en fiende. Men det er en helt annen diskusjon som kan holdes en annen plass enn her.BA skrev:Hvis George og Osama var så gode kompiser, hvorfor startet da George denne heksejakten på ham? Hvorfor ikke beskylde f.eks. Saddam direkte?
Bruk den tiden du vil, men om temaet interesserer deg, bør du nok bruke noen minutter hjemme for å sjekke videoene du får servert som dokumentasjon.Eg må beklage om eg er PIIIIP treg med å svare. Det har med å gjøre at eg har lite å gjøre på jobb akkurat nå. Så nå kan eg svare. Men det er ikke alltid tilfelle. Å eg tar ikke å diskuterer når eg er hjemme. Da har eg andre ting eg heller har lyst å gjøre.