Kimbara skrev:Det er forskjell på å sluke noe rått og å finne det mest sannsynlig basert på bevisets stilling.Dj_Devil skrev: Å du sluker rått den offisielle forklaringen. Eg har i en annen diskusjon postet grusomt mye beviser for at eksplosiver ble brukt. Selv en hel nettside som er laget av sørgende for å få frem dette i lyset med "milavis" med beviser på. Men sålenge det ikke er den offisielle forklaringen så er både du og BA imot den å har dermed ikke eksistert. Da sluker dere likemye den offisielle forklaringen helt ukritisk som eg å ludo gjør anngående dette med 11 september.
Jeg kan ikke huske å ha fått servert noen faktiske beviser fra deg om at WTC var rigget med eksplosiver. Jeg husker dog en rekke spekulasjoner forsøkt sannsynliggjort med diverse midler (ingen skikkelig etterforskning).
Pictured above are high-tech Nano-thermite explosives, which were recovered from the World Trade Center catastrophe. These active red Thermitic chips were discovered in dust samples from 911 that were gathered shortly after the towers were demolished. The "photomicrographs" are from a peer-reviewed paper, which was published by an international team of nine scientists in The Bentham Open Chemical Physics Journal. The Bentham Science Journal has been endorsed by many Nobel Laureates and is well respected within the scientific community. The paper's first author is Dr. Niels Harrit, Professor of Chemistry at Copenhagen University in Denmark for 37-years and an expert in Nano-chemistry.
This alarming scientific conclusion provides hard forensic evidence that the WTC Towers were destroyed by controlled demolitions. These disturbing scientific facts point to a U.S. government "false-flag" operation as the perpetrator of the crime.
Når en får slike beviser så har eg vanskligheter for å kalle det for spekulasjoner.
Å sant må sies. Eg holdt med den offisielle forklaringen eg også i starten. Til eg begynte å grave litt mer selv.
Sant nokk. Det eksisterer dem også. Skal så absolutt ikke nekte på det.Kimbara skrev:Nei. Konspirasjonsteorier oppstår idét...Dj_Devil skrev:Selvsakt ikke. Men det må sies også det at man skal være like kritisk til den offisielle forklaringen som til konspirasjons teorier. For slike teorier dukker gjerne opp fordi den offisielle forklaringen gjerne skurrer med hva mange folk har opplevd.Kimbara skrev:Er det bare "offisielle" forklaringer som skal stilles i et kritisk lys? Skal man avfeie gode argumenter fordi de "kommer fra offisielt hold"?
A) ...mennesker som har litt for kjedelige liv finner ut at de skal oppkonstruere en science-fiction-virkelighet for å late som verden er mer spennende
B) ...mennesker med politiske motiver forsøker å sverte en sittende regjering
C) ...løgnhalser forsøker å skape litt furore på nettet
D) ...såkalte "rebeller" er så overdrevent kritiske til alt som smaker styresmakter at de nærmest desperat forsøker å finne "graverende bevis" mot dem.
Så hva med grundige rapporter som er gjort av uavhengige forskere? Er dem også konspirasjons personer eller er dem bare kjøpt å betalt (som man kan si om mange statlige forskere)?Kimbara skrev: Den offisielle forklaringen er grundig gjennomarbeidet - hvilket fremgår av rapportene. I motsetning til spekulasjonene til konspirasjonsteoretikerne ligger det månedsvis med faktisk feltarbeid og teknisk granskning bak den for dere så forhatte offisielle forklaringen.
Det finnes ikke tegn på kontrollert rivning. Flyene var ekte. Ofrene både ombord i flyene og på bakken var ekte. Vitnene er ekte. Videoopptakene er ekte.
Selvsagt skal man være kritisk til den offisielle forklaringen også, men det innebærer ikke at man skal forkaste alt som heter sunn fornuft.
Hva med at myndighetene nektet å vise frem beviser på mye av påstandene dem kom med?
Eller lot uavhengige forskere\granskere se på mye av restene til tårnene (eg hadde en side som dette sto på men finner den ikke igjen ) Det er mye som skurrer rundt dette. Å eg tror at vi vil nokk aldri vite 100% sannheten rundt dette. Selv om mye er 100% sannheten for noen.
Galt. Eg SKREV mine egne påstander å backet dem opp med bilder og masse tekst fra folk som hadde publisert rapporter anngående disse påstandene.. Den eneste av mine påstander eg måtte gå tilbake på var det bilde eg brukte timesvis på å finne mer info om å aldri fant noe.BA. skrev:Nei, Du postet grusomt masse påstander om beviser. Som jeg skrev i den tråden tar det 2 minutter å finne påstander, mens det tar adskillig lengre tid å finne saklige og gode bevis for hvordan det virkelig var. Det er ikke mengden av påstander som avgjør sannsynligheten, men bevisene som støtter påstandene.Dj_Devil skrev:Lyst å komentere denne litt...
Å du sluker rått den offisielle forklaringen. Eg har i en annen diskusjon postet grusomt mye beviser for at eksplosiver ble brukt. Selv en hel nettside som er laget av sørgende for å få frem dette i lyset med "milavis" med beviser på. Men sålenge det ikke er den offisielle forklaringen så er både du og BA imot den å har dermed ikke eksistert. Da sluker dere likemye den offisielle forklaringen helt ukritisk som eg å ludo gjør anngående dette med 11 september.Kimbara skrev:Det jeg ikke forstår, Ludoburgero, er at du ser ut til å nærmest ukritisk sluke flere konspirasjonsteorier uten å ta motargumenter til etterretning - samtidig som du ofte pusher på for å stille kritiske spørsmål og være generelt kritisk til nyhetsformidling.
Legg fram det beste beviset du mener du har, så kan vi begynne å vurdere dette beviset.
Men derimot så var det bare det bilde du hang deg oppi. ikke resten eg skrev.
(BTW.... Son utenfor saken. Så hadde du rett anngående det bilde. For eg fant ett bilde nå nettopp som påstås å forklare.:
Venstre viser hvordan den hadde delt seg om det var spreng ladning.
høgre siden viser hvordan det er når man bruker kjærebrenner. Veldig likt som det bilde. Å som du ser med dette så har eg absolutt ingen problemer å innrømme om eg har feil. noe eg har i følge dette bilde.)
Les lenger opp. Verken du eller eg kan si hva som er 100% rett eller galt der. For det er ett hav av disse menneskene. Samtidig som det er ett hav av helt vanlige å logiske mennesker som dere som rett å slett syns at det er noe som skurrer og finner beviser på hva dem syns skurrer. Men som gjerne dør i mengden av dem som skriker å aldri egentlig kjekket noen ting.Slike konspirasjonsteorier dukker gjerne opp fordi det er vanskelig for mange å akseptere at ting bare skjer. Det må være noe alvorlig bak.Selvsakt ikke. Men det må sies også det at man skal være like kritisk til den offisielle forklaringen som til konspirasjons teorier. For slike teorier dukker gjerne opp fordi den offisielle forklaringen gjerne skurrer med hva mange folk har opplevd.Kimbara skrev:Er det bare "offisielle" forklaringer som skal stilles i et kritisk lys? Skal man avfeie gode argumenter fordi de "kommer fra offisielt hold"?
Når en viktig mann som Kennedy blir skutt, så må det være viktige personer bak. Det kan ikke bare være en enslig liten mann med ett gevær som gjør slikt.
Når selveste New York blir angrepet kan det ikke bare være 19 islamister som står bak, det må være noe adskillig større og viktigere.