ludoburgero skrev:BA. skrev:Så svarte jeg at dette har vi jo sett fra Hollywood i lang tid. Det er ikke noe nytt denne filmen viser. Kun et forsøk på å bevise at når man kan animere et flykrasj, så har man animert et flykrasj. Det er akkurat som at man bruker en fake film med spøkelser og sier at siden man kan lage en falsk film, så er andre slike filmer også falske.
Mener du virkelig, BA, at det er like sannsynlig med at det finnes spøkelser som at fly krasjer i World Trade Center - skal jeg forstå deg slik?
Nei, du kan jo for en gangs skyld prøve å se litt nyanser.
Et ugyldig argument for en påstand er ikke nødvendigvis et gyldig argument imot samme påstanden.
Å vise at en film kan fakes beviser ikke at en tilsvarende film er faket. Hverken når det gjelder spøkelser eller flykrasj.
Ingen av tilfellene endrer noe vesentlig på sannsynligheter for hverken konspirasjoner, flykrasj eller spøkelser.
Vi har i lang tid sett slike eksplosjoner og flykrasj fra Hollywood. Det er hverken foruroligende eller fascinerende å vite at det er mulig å lage fake filmer med flykrasj.
Denne filmen sannsynliggjør hverken den offisielle eller truthernes (manglende) versjon.
Det blir jo bare det samme om og om igjen, men jeg får jo håpe du etter hvert vil klare å forstå hvor lite nytt denne filmen egentlig bringer.
Denne filmen bringer ihvertfall på bane hvor enkelt det er for en amatør å lage noe slik,
hvilket sier oss at en proffesjonell (eventuelt flere) med mulig støtte fra staten ihvertfall
kan få til noe langt bedre. Hollywood kunne nok fått det til enda bedre enn denne amatøren.
Og denne amatøren har jo en uvurderlig hjelp fra virkeligheten. Han kopierer bane, flykropp, størrelse og alt fra virkelighetens film og viser hvordan han kan lage en kopi av virkeligheten.
Hollywood hadde klart dette uten hjelp fra virkeligheten, og de hadde klart det bedre enn denne amatøren. Hva så? Hvorfor skulle Hollywood gjøre det?
Så stiller jeg spørsmålet - hvorfor velger vi å stole blindt på det vi ser på TV?
Vi stoler ikke blindt på det vi ser på TV, men vi stoler heller ikke blindt på alle som roper ut om de villeste konspirasjonsteoriene.
Har du sett den hendelsen videoklippet referererer til - i virkeligheten?
Nei, men jeg har sett det på film fra mange kanter, og jeg har sett vitner som har sett det, og jeg har sett resultatet av dette i virkeligheten.
Synes du ikke det er rart selv at flyet treffer bygningen på den måten det gjør?
Jo, jeg synes det er veldig rart at noen velger å kjøre store passasjerfly rett inn i bygninger med masse uskyldige mennesker.
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo