Religion & livssynJesus er vegen, sannheten og livet.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

G80 skrev:Å rote seg inn i dette reiret føles vel ikke helt trygt, derfor kaster jeg meg like godt inn i det.... :lol:

Jeg tror på Gud. Men ikke den Gud som kirken preiker om.
Jeg tror Gud er ALT, og ALT er Gud. Henger dere med?
Altså ikke en håndfast person.

Gud er skapt perfekt. Det vil si at alle er skapt perfekte. Men når det kommer til menneskene så ødelegger de istede for å skape og leve i harmoni med hverandre og jorden.
Noen påstår vi menneskene er for forbaska intelligente, men er vi virkelig det??
Her får vi det ene etter andre, den ene teknologien etter den andre lagt opp i hendene våre- og det eneste vi gjør er å krangler og ødelegger, kriger og slåss.
Er vi smarte da?

Jeg tror heller ikke at helvete finnes. Hvorfor skal det finnes et helvete hvis alt og alle er skapt perfekte?
Helvete er noe som ble skapt av mennesker i frykt. Det er to ting som vi menneskene lever etter- og det er kjærlighet og frykt. Alt bunner ned til disse to faktorene etter en tid grubling.
Frykt selger mest og holder menneskene i ånde.
Det var prestene blant annet som skapte helvete da antallet på kirkebesøkene gikk dramatisk ned. Da måtte de finne på noe.
De skapte både skjærsilden, avlat og helvete.
Og vi menneskene følger etter som en saueflokk og våger ikke noe annet i FRYKT.

Jesus tror jeg også på. Jeg tror han hadde paranormale evner bare, slik som mange av oss andre har. Ikke mer enn det. På grunn av det, så havnet han i trøbbel. Kort fortalt.
Korsfesting på den tiden var dagligdags, men han skilte seg ut på grunn av de evnene han hadde- og fordi han våget å stå fram med dem. Det gjorde ikke de andre i FRYKT for å få den samme straffen.
Vi skal tuktes og straffes i lange baner. Den eneste som kan straffe oss, er oss selv.

Nei, jeg tror på Gud og Jesus- men jeg banner og drikker også.
Kall meg gjerne hedning- men i såfall så slipper jeg ihvertfall å leve i FRYKT for den dagen jeg står ved porten og skal få dommen.
Jeg gir av min kjærlighet og får mer enn forventet tilbake.
Jupp, jeg er en lykkelig hedning :D

AMEN :mozilla_smile:

er ikkje så begeistra for kyrkja eg heller, for der stiller dei Gud fram som noko annet enn han er...mykje blanding med det menneskelige...ser på kyrkja som eit synkande skip...
eg trur Gud består av Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd, at Faderen er i himmelen, Jesus sitter ved Hans høgre hånd og at Den Hellige Ånd er på jorda...

eg trur ikkje at Gud er skapt men at Han er evig...likesom universet er umulig for mennesker å forklara i og med at det er uendelig, er Gud større enn alle mennesker...mennesket har ikkje evne til å forstå dette...eg er iallefall ikkje perfekt på noko som helst måte men du må gjerne vera perfekt i dine egne auger...men eg har iallefall ikkje mykje tru på det! hadde menneskene vore perfekte hadde dei ikkje ødelagt noko heller...med mindre ein har eit annet syn på å vera perfekt...
mennesker kan ikkje trylla fram eit univers med milliardvis eller uendeligvis av stjerner heilt uten vidare. det trur eg dei fleste skjønner med mindre det er feilkobling ein eller anna plass...

likesom eg ikkje har vore på planeten Jupiter eller sett den før men alikevel trur på den fordi eg veit at den er der, trur eg på helvete. hadde det ikkje finst eit helvete hadde ikkje mennesker hatt noko å blitt frelst ifrå...altså, då hadde Jesus dødd forgjeves...
helvetes krefter blei manifistert på jorda allerede på Adam og Eva si tid...
mange mennesker lever i menneskelig kjærlighet og frykt, andre mennesker som frelste mennesker lever i guddommelig kjærlighet og Gudsfrykt, som er noko heilt annet...å frykta Gud er begynnelsen til visdom...
du får sikkert noko å tenka på når eg skriver det eg skriver no: er mange prester som ikkje er frelste i Guds auger...

satan trur også på Jesus, dei onde åndene også - men skjelver. dei er evig dømt. Gud har makt, satan har også makt. men Gud har størst makt. er Guds Ord som skal dømma på den siste dag.

tru uten gjerning er død tru. altså, er det trushandling blir det tru, er det ikkje det er trua død.
når ein er ufrelst har ein virkelig mykje å frykta...ein evig pine i ildsjøen...(livet på jorda er ein dråpe i havet i forhold til evigheten...). satan blir for sterk... ein demon er ca. 1000 gongar sterkare enn eit menneske og hater alle mennesker).
den menneskelige kjærligheten er kald...den guddommelige er varm...kjærligheten skal bli kald i de siste dager...
kjør på!
Antall ord: 844

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Du står fortsatt på den at det holder ikke å tro på Gud og være et forholdsvist godt menneske med feil og mangler som Gud egenhåndig har skapt? Å tro at Jesus har levd og alt det der. Uten å være fanatiker.......

Det holder ikke, man må være FRELST???
Hvem har sagt det til deg? Eller aller helst: vis meg hvor det står at TRO ikke holder....

For som jeg skjønner på deg så er TRO og FRELSE to forskjellige ting??
Litt fanatisk dette her syns jeg.
Antall ord: 91
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av runehera »

G80 skrev:Å rote seg inn i dette reiret føles vel ikke helt trygt, derfor kaster jeg meg like godt inn i det.... :lol:

Jeg tror på Gud. Men ikke den Gud som kirken preiker om.
Jeg tror Gud er ALT, og ALT er Gud. Henger dere med?
Altså ikke en håndfast person.

Gud er skapt perfekt. Det vil si at alle er skapt perfekte. Men når det kommer til menneskene så ødelegger de istede for å skape og leve i harmoni med hverandre og jorden.
Noen påstår vi menneskene er for forbaska intelligente, men er vi virkelig det??
Her får vi det ene etter andre, den ene teknologien etter den andre lagt opp i hendene våre- og det eneste vi gjør er å krangler og ødelegger, kriger og slåss.
Er vi smarte da?

Jeg tror heller ikke at helvete finnes. Hvorfor skal det finnes et helvete hvis alt og alle er skapt perfekte?
Helvete er noe som ble skapt av mennesker i frykt. Det er to ting som vi menneskene lever etter- og det er kjærlighet og frykt. Alt bunner ned til disse to faktorene etter en tid grubling.
Frykt selger mest og holder menneskene i ånde.
Det var prestene blant annet som skapte helvete da antallet på kirkebesøkene gikk dramatisk ned. Da måtte de finne på noe.
De skapte både skjærsilden, avlat og helvete.
Og vi menneskene følger etter som en saueflokk og våger ikke noe annet i FRYKT.

Jesus tror jeg også på. Jeg tror han hadde paranormale evner bare, slik som mange av oss andre har. Ikke mer enn det. På grunn av det, så havnet han i trøbbel. Kort fortalt.
Korsfesting på den tiden var dagligdags, men han skilte seg ut på grunn av de evnene han hadde- og fordi han våget å stå fram med dem. Det gjorde ikke de andre i FRYKT for å få den samme straffen.
Vi skal tuktes og straffes i lange baner. Den eneste som kan straffe oss, er oss selv.

Nei, jeg tror på Gud og Jesus- men jeg banner og drikker også.
Kall meg gjerne hedning- men i såfall så slipper jeg ihvertfall å leve i FRYKT for den dagen jeg står ved porten og skal få dommen.
Jeg gir av min kjærlighet og får mer enn forventet tilbake.
Jupp, jeg er en lykkelig hedning :D

AMEN :mozilla_smile:

er ikkje så begeistra for kyrkja eg heller, for der stiller dei Gud fram som noko annet enn han er...mykje blanding med det menneskelige...ser på kyrkja som eit synkande skip...
eg trur Gud består av Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd, at Faderen er i himmelen, Jesus sitter ved Hans høgre hånd og at Den Hellige Ånd er på jorda...

eg trur ikkje at Gud er skapt men at Han er evig...likesom universet er umulig for mennesker å forklara i og med at det er uendelig, er Gud større enn alle mennesker...mennesket har ikkje evne til å forstå dette...eg er iallefall ikkje perfekt på noko som helst måte men du må gjerne vera perfekt i dine egne auger...men eg har iallefall ikkje mykje tru på det! hadde menneskene vore perfekte hadde dei ikkje ødelagt noko heller...med mindre ein har eit annet syn på å vera perfekt...
mennesker kan ikkje trylla fram eit univers med milliardvis eller uendeligvis av stjerner heilt uten vidare. det trur eg dei fleste skjønner med mindre det er feilkobling ein eller anna plass...

likesom eg ikkje har vore på planeten Jupiter eller sett den før men alikevel trur på den fordi eg veit at den er der, trur eg på helvete. hadde det ikkje finst eit helvete hadde ikkje mennesker hatt noko å blitt frelst ifrå...altså, då hadde Jesus dødd forgjeves...
helvetes krefter blei manifistert på jorda allerede på Adam og Eva si tid...
mange mennesker lever i menneskelig kjærlighet og frykt, andre mennesker som frelste mennesker lever i guddommelig kjærlighet og Gudsfrykt, som er noko heilt annet...å frykta Gud er begynnelsen til visdom...
du får sikkert noko å tenka på når eg skriver det eg skriver no: er mange prester som ikkje er frelste i Guds auger...

satan trur også på Jesus, dei onde åndene også - men skjelver. dei er evig dømt. Gud har makt, satan har også makt. men Gud har størst makt. er Guds Ord som skal dømma på den siste dag.

tru uten gjerning er død tru. altså, er det trushandling blir det tru, er det ikkje det er trua død.
når ein er ufrelst har ein virkelig mykje å frykta...ein evig pine i ildsjøen...
livet på jorda er ein dråpe i havet i forhold til evigheten...). satan blir for sterk... ein demon er ca. 1000 gongar sterkare enn eit menneske og hater alle mennesker).
den menneskelige kjærligheten er kald...den guddommelige er varm...kjærligheten skal bli kald i de siste dager...
kjør på!
Antall ord: 844

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
19

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av runehera »

misty-gutt skrev:
runehera skrev: det er to typer kristne, dei frelste og ufrelste.
Nei, det finnes ikke ufrelste kristne, bare frelste kristne. Men det finnes plenty av navne kristne eller wanna bee's, som det heter på engelsk. Men det betyr ikke at frelste er feilfri, langt derifra. Vi feiler og lærer mens vi går, men vi må være villig til å erkjenne våre feil (synd) og vende oss vekk fra den, når Ånden formaner oss.. Gud er en nådig Gud, men vi bør ikke "tøye strikken" for langt da. Skjønner?

ufrelste kristne = folk som kaller seg kristne. (i og med at eg var navnekristen før eg blei frelst veit eg kva eg snakker om...) trenger ikkje kverulera i bagateller! verden trenger å høra sannheten slik som den er! har eg sagt at frelste er feilfri?! nei! kor i all verden kjem du med disse feilopplysningane ifrå? er sant mykje av det du skriver men kvifor kverulera i noko som eg er enig med deg i sjøl om eg skriver det på ein meir forståelig måte slik at verden kan forstå? (veit endo ikkje om du er frelst)
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av runehera »

Kimbara skrev:
runehera skrev:
Gud har humor, men djevelen bruker humor til sin egen fordel han også. Gud har skapt alt, ja. Gud skapte satan, satan frister. Gud frister ikkje. Gud skapte satan med fri vilje som ein engel. han gjorde opprør mot Gud, og falt... som frelst har ein like mykje fri vilje som ufrelst, men ein har nye interesser pga. Gud bur i ein som frelst... alt er lov men ikkje alt gagner (oppbygger). men trua er noko som ein må ta vare på... og tru uten gjerninger er død tru. som kroppen er død uten ånd er trua død uten gjerninger. kjem an på om ein er frelst eller ikkje om det går fint! :)
Du er klar over all dobbeltmoralismen og hvor lite som faktisk henger på greip i den kristne tro?

1: Gud skapte Satan...hvorfor klarer ikke denne allmektige guden å ta ham vekk igjen?

2: Gud liker ikke at folk tenker selv, hvorfor skaper han da mennesker og engler som tenker selv?

3: Hvor er Himmelen, når vi vet at himmelen kun er et lag med gass mellom jorden og verdensrommet? Slår det deg ikke at det heter Himmelen fordi mennesker ikke hadde mulighet til å vite hva himmelen over oss faktisk er?

4: Hvem sin utgave av moralske regler er riktig? Hva ER moralsk?

5: Hvorfor skulle en allmektig entitet bry seg om slike småtterier vi mennesker foretar oss?

6: Hvorfor gjør ikke denne Guden noe godt for mennesker som trenger det hvis h*n er så god?

7: Du skjønner at kristne frivillig lever i et diktatur, og at diktatoren er en sadistisk jævel (innbildt eller ei)?

8: Hvorfor skal mennesker som lever etter de samme moralske regler som deg, men forkaster Guds eksistens, havne i det helvetet du skremmer med? Du forstår at det viser din guds sanne natur? At det er snakk om en enorm egoisme her, som du frivillig lar deg underkaste?

9: På hvilket sted i Bibelen vises egentlig Satan som slem?

10: Hvordan kan det ha seg at Helvetet (Gehenna) opprinnelig var en søppelplass utenfor Jerusalem? Sier ikke dette at Helvete kun er et middel brukt for å skremme folk til kirken?

11: Hva er det som gjør at DU har mer rett enn f.eks. muslimer, buddhister, mayafolket, ateister, og de som tror på norrøn eller gresk mytologi? Og hvordan vil du forklare dette uten å ty til innadvendte anekdoter om at "Gud har fortalt deg det?".

dobbelmoralen ser ut som dobbelmoral fordi at satan kviskrer i øyret til folk gjennom løgntanker frå helvete at det er slik...visst du har blitt lurt noko gong på ein eller annen "fantastisk" måte skjønner du sikkert kva eg meiner...er faktisk slik at Guds Ord utdyper seg...kan sjå ut som bibelske motsetninger ofte, men når Ånden åpenbarer "den raude tråden" som går igjennom heile Skriften ser ein at det ikkje var motsetninger alikevel men at versene utdyper kvarandre...

1. ingenting er umulig for Gud, men Gud har bestemt i Sin visdom at det skal vera slik...Gud veit at EIN sannhet er lett å forholda seg til (Skriften MÅ gå i oppfyllelse) imotsetning til fleire sannheter som er løgner + sannheter = løgn. Gud skapte satan med fri vilje, likesom Han har skapt alle mennesker med fri vilje: til å underordna seg Gud eller ikkje...er mange mennesker som ikkje er noko bedre enn satan på ein måte...einaste forskjellen er at satan er større...har meir makt...

2. Gud skapte Adam og Eva perfekte til å tenka sjøl då dei var sammen med Gud...men dei måtte eta fruktene (konsekvensene) av sin dårskap då dei tenkte feil sammen med Gud...siden har synda spredd seg som eit virus...men Gud igjenoppretta denne åndelige kontakten med Han gjennom Jesus...men problemet er at mange mennesker per i dag, i sluttfasen som me lever i, er som Adam og Eva...dei vil ikkje...altså; dei som vil tenka sjøl skal fortsetta med det - og komma til helvete pga. satan som påvirka dei, dei som ikkje vil tenka sjøl skal underordna seg Gud - og komma til himmelen pga. Gud som påvirka dei.

3. det er 4 dimensjoner: * lengde, * høgde, * bredde OG * åndeverden. åndeverden er usynlig men kreftene blir manifistert i det synlige. trur du på vinden? ein ser ikkje vinden, men ein veit at den er der...ein kjenner dens kraft og hører den suser...slik er det med Gud også...og satan som etterligner Gud...
nope, det slår meg ikkje.

4. kan du utdypa dette spm.?

5. fordi Han elsker oss med ein evig kjærlighet...me er som støv men alikavel høgt elsket...

6. fordi Hans godhet ligger i det å vera som ein "gentleman". hadde du likt at ein eller annen hadde sneke seg inn på rommet ditt heilt uten vidare uten å spørra først?! du skjønner poenget...

7. som frelst har ein like mykje fri vilje som ein ufrelst...einaste forskjellen er: som frelst virker Gud ved Sin vilje gjennom personane men alikevel kan satan lura seg inn i bildet visst personane ikkje er våkne og jager han på dør, som ufrelst virker satan ved sin vilje gjennom personane...som ufrelst er ein forblinda, ein er rett og slett åndelig død...

8. for det første lever eg ikkje etter bud og regler, som om eg er under loven, men i trua på Jesus Kristus... dei havner der fordi ingen mennesker er rettferdige i Guds auger...alle har synda og fattes Guds ære! Gud Faders sanne natur = * kjærlig (Han sendte Jesus), * hellig (helvete og himmel eller synd og tru hører ikkje sammen - den som tror synder ikke, står det i bibelen. einaste synda ein ikkje får tilgivelse for er å ikkje tru på Jesus eller å spotta Den Hellige Ånd.) og * rettferdig (Han dømmer dei som ikkje har Jesus som sin rettferdighet).
ang. egoismen; kan du utdypa dette?

9. overalt....."satan kommer berre for å stjela, drepa og ødelegga.", "satan er løgnens far.", "i han finnes ingen sannhet.", "han har vore ein drapsmann frå begynnelsen av og når han taler taler han av sitt eget.", "satan forfører heile verden.", "da for satan inn i Judas.", "da skal dette menneske overgis til Satan slik at kroppen hans blir ødelagt", "så ikke Satan skal få bedra oss. For vi vet hva han har i sinne.", "Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham.", "Og djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet." +++++++++++

10. godt spm. satan vil ikkje at folk skal tru på helvete i og med at da kan knekka heile nøtta...då skjønner dei kanskje at det finst ein himmel og veit han...osv. osv.
dagens kirke er forresten meir og meir underlagt satan...er det som er så forførande med den...

11. vil ikkje lyga så kan ikkje svara på dette spm. slik som du vil, så det beste svaret eg har er dette: fordi Gud Fader har gjort Jesus til arving og dei sanne troande (frelste) til medarvinger...me har alt som Han har...
Antall ord: 1264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av runehera »

Brenda skrev:
runehera skrev:
Brenda skrev:
runehera skrev:
Jeg trodde Gud hadde humor. Jeg må revurdere. Han har skapt ALT - ikke sant? Hvorfor skape så mange onde fristelser? Kan man ikke drikke seg full, vinne i Lotto og tro på Jesus samtidig da? Går helt fint det!

Gud har humor, men djevelen bruker humor til sin egen fordel han også. Gud har skapt alt, ja. Gud skapte satan, satan frister. Gud frister ikkje. Gud skapte satan med fri vilje som ein engel. han gjorde opprør mot Gud, og falt... som frelst har ein like mykje fri vilje som ufrelst, men ein har nye interesser pga. Gud bur i ein som frelst... alt er lov men ikkje alt gagner (oppbygger). men trua er noko som ein må ta vare på... og tru uten gjerninger er død tru. som kroppen er død uten ånd er trua død uten gjerninger. kjem an på om ein er frelst eller ikkje om det går fint! :)
Men Gud har jo frelst oss, han sendte sin sønn, ikke sant? Så nå gjelder det ikke lenger om du tror eller ikke tror. Her må det frelses i tillegg!! Ut med kun det å tro, sex og penger, ellers brenner du i helvete i evig tid?

Jeg kan ikke helt se at jeg går rundt å blir lurt av satan bare jeg åpner kjeften eller bruker penger.

Så det holder ikke at man gjør gode gjerninger hver dag, mot seg selv og andre?
Det holder ikke at man tror på en høyere makt, noe større enn deg selv?
Det holder ikke at man er et godt menneske med sine feil og mangler?
Det holder ikke at man bevisst prøver på å gjøre verden til et bedre sted å være?

Det må frelses mener du?

Gud har frelst alle i verden ved at Jesus dødde for våre synder og at Faderen reiste Han opp igjen frå de døde, men er ikkje alle som vil ta imot denne frelse. er ikkje alle som vil "skriva under på kvitteringen" med andre ord. visst ein tar imot Jesus som sin Herre og Frelsar gjer ein ei trushandling og blir dermed frelst. tru og handling hører sammen. mangler ein av disse er trua død. altså, visst ein i sannhet trur er ein frelst. ein brenner i helvete i evig tid visst ein ikkje har Jesus til Herre og Frelsar i sitt liv. er Jesus som virker ved dei frelste sin vilje til å gjera Hans vilje...då har ein ikkje lyst å synda...for Hans godhet driver ein til omvendelse...

nei er ikkje så lett å sjå før Gud åpenbarer det...

nope...for ingen mennesker er rettferdige i Guds auger...alle har synda og fattes Guds ære.
nope...for det finst 10000000000000000000........vis av avguder, men kun ein sann levande Gud - Faderen, Jesus og Den Hellige ånd.
nope...gode gjerninger frelser ikkje...Jesus er billetten...
nope...for uten Jesus kan mennesker ingenting gagnlig i Guds auger gjera...

frelsing er einaste løsning, ja... :)
Dette begynner å bli skikkelig bullshit! Er ikke værd å kommentere engang.
:mozilla_money:
nei du gjere som du vil...
Antall ord: 529

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

runehera skrev: ufrelste kristne = folk som kaller seg kristne.
Joda, jeg forstår det, de kaller seg selv kristne, men er det altså ikke, da de ikke er født på ny ved Den Hellige Ånd. Før jeg ble frelst synes jeg at det var veldig forvirrende med alle de forskjellige menighetene med DNK i spissen/front, som den største i Norge. Mange spørsmål dukket opp hos meg om slike ting bl.a. Og særlig da jeg var kommet til den fasen i mitt liv der jeg begynte min søken efter Gud. Spørsmål som; hvorfor så mange forskjellige menigheter/kirker, når Jesus er en og samme person, dukket opp i mitt indre.
Nå kjenner jeg jo svaret, takket være Gud, og kan skille på det å være kristen og det å være religiøs.
(i og med at eg var navnekristen før eg blei frelst veit eg kva eg snakker om...)
Javel. Jeg var ateist før jeg ble frelst. Levde et verdslig liv.
trenger ikkje kverulera i bagateller!
Nei for all del. Det er heller ikke min intensjon.
verden trenger å høra sannheten slik som den er!
Det er sant. Budskapet til oss om Jesu frelsesverk er det beste som har hendt menneskeheten. Et bedre tilbud enn det får ingen. Vi er helt enige om det. :)
har eg sagt at frelste er feilfri?!
Nei. Det har jeg da heller ikke påstått.
nei! kor i all verden kjem du med disse feilopplysningane ifrå?
Feilopplysninger? Hva mener du, hvilke feilopplysninger?
Kanskje det er en misforståelse ute å går her, jeg velger iallefall å tro det, til det motsatte er bevist. :mozilla_wink:
Antall ord: 285
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av runehera »

Brenda skrev:Du står fortsatt på den at det holder ikke å tro på Gud og være et forholdsvist godt menneske med feil og mangler som Gud egenhåndig har skapt? Å tro at Jesus har levd og alt det der. Uten å være fanatiker.......

Hvem har sagt det til deg? Eller aller helst: vis meg hvor det står at TRO ikke holder....

visst du har tålmodighet å lesa alt eg skriver skal eg forklara deg:
for det første, for å ta knekken på røttene her... kva er tru?! i menneskelige auger er tru å meina noko, anta noko, "eg trur du har rett", "eg trur da er ein Jesus der oppe", eller lignande. i Guds auger er tru dette:

"Hva hjelper det, søsken, om noen sier at han har tro, når han ikke har gjerninger? Kan vel troen frelse ham? 15 Sett at en bror eller søster ikke har klær og mangler mat for dagen, 16 og en av dere sier til dem: «Gå i fred, hold dere varme og spis dere mette» – hva hjelper det, dersom dere ikke gir dem det kroppen trenger? 17 Slik er det også med troen: Har den ikke gjerninger, er den rett og slett død.
18 Kanskje vil noen si: «Du har tro, jeg har gjerninger.» Vis meg din tro uten gjerninger, så vil jeg ut fra gjerningene vise deg min tro. 19 Du tror at Gud er én? Det gjør du rett i. Også de onde åndene tror det – og skjelver! 20 Du tankeløse menneske, vil du ikke innse at tro uten gjerninger er til ingen nytte? 21 Var det ikke på grunn av gjerninger at vår far Abraham ble regnet som rettferdig da han bar fram Isak, sønnen sin, som offer på alteret? 22 Slik kan du se at troen virket sammen med gjerningene hans, og gjennom gjerningene ble troen fullendt. 23 Dermed ble dette skriftordet oppfylt: Abraham trodde Gud, og derfor regnet Gud ham som rettferdig, og han ble kalt «Guds venn». 24 Dere ser altså at mennesket blir regnet som rettferdig på grunn av gjerninger og ikke bare på grunn av tro. 25 Var det ikke slik med Rahab også, hun som var prostituert? Hun ble regnet som rettferdig på grunn av gjerninger, fordi hun tok imot utsendingene og slapp dem ut en annen vei. 26 For som kroppen er død uten ånd, er troen død uten gjerninger."

spørsmål til disse versene?

visst ein trur på at Guds Ord er sant leser ein i bibelen, ber, er ilag med andre frelste osv. pga. desse tingene er trushandlinger...ein trur også Gud på Ordene om at "ingen er rettferdige i Guds auger", "alle har synda og Fattes Guds ære", "Jesus er vår rettferdighet for Gud.". eller gjer ein Gud til ein løgnar... som frelst er ein full i feil, likesom ein er full i feil som ufrelst... men hovudskilnaden er: når ein er frelst har ein Jesus i seg (likesom øyra er klistra til ansiktet og motsatt, er Jesus I DEI SANNE TROANDE - FRELSTE) fordi ein trur at Gud taler sant når Han seier i bibelen at "Ingen kan sjå eller komma inn i Guds rike uten å bli født på ny.". det står også at "og dette er det evige liv, at de kjenner Faderen og Jesus.". visst ein ikkje veit kva som står i bibelen har ein dermed eit dødt kjennskap til Gud, og trua er død... Per kan f.eks. stå heilt i ro på golvet men tru at han hopper opp og ned på golvet visst det er noko feilkobling ein plass...frå satan...i tankelivet! fakta er at han ikkje gjer det han trur han gjer... poenget er kva som er sant om seg sjøl, ikkje kva ein "trur" på menneskelig vis om seg sjøl... fanatiker er ein menneskelig definisjon på sanne troande, men hva så?! er bibelsk å bli kalt for det! ;) det står at folk lyger om dei troande...og kven er løgnens far? satan! som er deires gud...

man må være frelst, JA!! :D
Gud har sagt det til meg gjennom Sin Ånd (Jesu Ånd) på overnaturlig vis. Han taler i mitt indre. "Jeg kjenner mine og mine kjenner meg." står det i bibelen. "Dem hører min røst." står det også. :D uten at ein kjenner Gud, trur på Gud, skjønner ein desverre veldig lite...

levande tro holder... død tro holder ikkje... må desverre sei at mange som trur at dei trur har desverre ei død tro... for bibelen skriver også at "tru er FULL VISSHET om ting ein ikkje ser (med dei fysiske augene)...".

"den som tror skal bli frelst.". det begynner med tro. troa blir produsert gjennom forkynnelse som kjem frå Guds Ord. når ein trur blir ein frelst, likesom når ein eter mykje mat blir ein mett. skjønner du poenget?!
eg er kanskje ein fanatiker i menneskelige øyne, men ein som gjer Guds vilje i Guds auger.
Antall ord: 881

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

runehera skrev:
Brenda skrev:Du står fortsatt på den at det holder ikke å tro på Gud og være et forholdsvist godt menneske med feil og mangler som Gud egenhåndig har skapt? Å tro at Jesus har levd og alt det der. Uten å være fanatiker.......

for det første, for å ta knekken på røttene her... kva er tru?! i menneskelige auger er tru å meina noko, anta noko, "eg trur du har rett", "eg trur da er ein Jesus der oppe", eller lignande. i Guds auger er tru dette:

"Hva hjelper det, søsken, om noen sier at han har tro, når han ikke har gjerninger? Kan vel troen frelse ham? 15 Sett at en bror eller søster ikke har klær og mangler mat for dagen, 16 og en av dere sier til dem: «Gå i fred, hold dere varme og spis dere mette» – hva hjelper det, dersom dere ikke gir dem det kroppen trenger? 17 Slik er det også med troen: Har den ikke gjerninger, er den rett og slett død.
18 Kanskje vil noen si: «Du har tro, jeg har gjerninger.» Vis meg din tro uten gjerninger, så vil jeg ut fra gjerningene vise deg min tro. 19 Du tror at Gud er én? Det gjør du rett i. Også de onde åndene tror det – og skjelver! 20 Du tankeløse menneske, vil du ikke innse at tro uten gjerninger er til ingen nytte? 21 Var det ikke på grunn av gjerninger at vår far Abraham ble regnet som rettferdig da han bar fram Isak, sønnen sin, som offer på alteret? 22 Slik kan du se at troen virket sammen med gjerningene hans, og gjennom gjerningene ble troen fullendt. 23 Dermed ble dette skriftordet oppfylt: Abraham trodde Gud, og derfor regnet Gud ham som rettferdig, og han ble kalt «Guds venn». 24 Dere ser altså at mennesket blir regnet som rettferdig på grunn av gjerninger og ikke bare på grunn av tro. 25 Var det ikke slik med Rahab også, hun som var prostituert? Hun ble regnet som rettferdig på grunn av gjerninger, fordi hun tok imot utsendingene og slapp dem ut en annen vei. 26 For som kroppen er død uten ånd, er troen død uten gjerninger."

visst ein trur på at Guds Ord er sant leser ein i bibelen, ber, er ilag med andre frelste osv. pga. desse tingene er trushandlinger...ein trur også Gud på Ordene om at "ingen er rettferdige i Guds auger", "alle har synda og Fattes Guds ære", "Jesus er vår rettferdighet for Gud.". eller gjer ein Gud til ein løgnar... som frelst er ein full i feil, likesom ein er full i feil som ufrelst... men hovudskilnaden er: når ein er frelst har ein Jesus i seg (likesom øyra er klistra til ansiktet og motsatt, er Jesus I DEI SANNE TROANDE - FRELSTE) fordi ein trur at Gud taler sant når Han seier i bibelen at "Ingen kan sjå eller komma inn i Guds rike uten å bli født på ny.". det står også at "og dette er det evige liv, at de kjenner Faderen og Jesus.". visst ein ikkje veit kva som står i bibelen har ein dermed eit dødt kjennskap til Gud, og trua er død... Per kan f.eks. stå heilt i ro på golvet men tru at han hopper opp og ned på golvet visst det er noko feilkobling ein plass...frå satan...i tankelivet! fakta er at han ikkje gjer det han trur han gjer... poenget er kva som er sant om seg sjøl, ikkje kva ein "trur" på menneskelig vis om seg sjøl... fanatiker er ein menneskelig definisjon på sanne troande, men hva så?! er bibelsk å bli kalt for det! ;) det står at folk lyger om dei troande...og kven er løgnens far? satan! som er deires gud...

Gud har sagt det til meg gjennom Sin Ånd (Jesu Ånd) på overnaturlig vis. Han taler i mitt indre. "Jeg kjenner mine og mine kjenner meg." står det i bibelen. "Dem hører min røst." står det også. :D uten at ein kjenner Gud, trur på Gud, skjønner ein desverre veldig lite...

levande tro holder... død tro holder ikkje... må desverre sei at mange som trur at dei trur har desverre ei død tro... for bibelen skriver også at "tru er FULL VISSHET om ting ein ikkje ser (med dei fysiske augene)...".

"den som tror skal bli frelst.". det begynner med tro. troa blir produsert gjennom forkynnelse som kjem frå Guds Ord. når ein trur blir ein frelst, likesom når ein eter mykje mat blir ein mett. skjønner du poenget?!
eg er kanskje ein fanatiker i menneskelige øyne, men ein som gjer Guds vilje i Guds auger.
Jeg har skjønt poenget for lenge siden, jeg ville ha din versjon av tro, kontra frelst.
Jeg gjør gode gjerninger samtidig som jeg tror. "Den som tror skal bli frelst" stå det.
Da vil jeg påstå at det fortsatt er håp for meg :)

Du skal ha for din iver og tolemodighet...
Antall ord: 938
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av runehera »

misty-gutt skrev:
runehera skrev: ufrelste kristne = folk som kaller seg kristne.
Joda, jeg forstår det, de kaller seg selv kristne, men er det altså ikke, da de ikke er født på ny ved Den Hellige Ånd. Før jeg ble frelst synes jeg at det var veldig forvirrende med alle de forskjellige menighetene med DNK i spissen/front, som den største i Norge. Mange spørsmål dukket opp hos meg om slike ting bl.a. Og særlig da jeg var kommet til den fasen i mitt liv der jeg begynte min søken efter Gud. Spørsmål som; hvorfor så mange forskjellige menigheter/kirker, når Jesus er en og samme person, dukket opp i mitt indre.
Nå kjenner jeg jo svaret, takket være Gud, og kan skille på det å være kristen og det å være religiøs.
(i og med at eg var navnekristen før eg blei frelst veit eg kva eg snakker om...)
Javel. Jeg var ateist før jeg ble frelst. Levde et verdslig liv.
trenger ikkje kverulera i bagateller!
Nei for all del. Det er heller ikke min intensjon.
verden trenger å høra sannheten slik som den er!
Det er sant. Budskapet til oss om Jesu frelsesverk er det beste som har hendt menneskeheten. Et bedre tilbud enn det får ingen. Vi er helt enige om det. :)
har eg sagt at frelste er feilfri?!
Nei. Det har jeg da heller ikke påstått.
nei! kor i all verden kjem du med disse feilopplysningane ifrå?
Feilopplysninger? Hva mener du, hvilke feilopplysninger?
Kanskje det er en misforståelse ute å går her, jeg velger iallefall å tro det, til det motsatte er bevist. :mozilla_wink:

her er noko vers som Den Hellige Ånd minte meg på:

"Når en av dere har en sak mot en annen, hvordan kan han da våge å legge den fram for de urettferdige og ikke for de hellige? 2 Vet dere ikke at de hellige skal dømme verden? Men når dere skal dømme verden, hvorfor duger dere ikke da til å dømme i småsaker? 3 Vet dere ikke at vi skal dømme engler? Kan dere ikke da dømme i jordiske saker? 4 Og når dere har slike saker, hvorfor setter dere til dommere folk som ikke har tillit i menigheten? 5 Dette er en skam for dere! Finnes det ikke en eneste forstandig blant dere som kan ordne opp i saker mellom brødre? 6 Nei, bror fører sak mot bror, og det for dommere som ikke er troende. 7 At dere har rettssaker mot hverandre, er i seg selv et nederlag for dere. Hvorfor lider dere ikke heller urett? Hvorfor ikke heller lide tap? 8 Men dere gjør urett og lar andre lide tap – til og med søsken. 9 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike. 11 Slik var noen av dere før. Men nå er dere vasket rene, dere er gjort hellige, dere er gjort rettferdige for Gud i Herren Jesu Kristi navn og ved vår Guds Ånd."

opplevde det litt på den måten her tidligere, men mulig at det berre var ein misforståelse, ja :)

ang. feilopplysninger tenkte eg i forhold til som om eg har sagt at frelste er uten feil :)

sikkert berre misforståelser... ;)
Antall ord: 613

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av runehera »

Brenda skrev:
runehera skrev:

Jeg har skjønt poenget for lenge siden, jeg ville ha din versjon av tro, kontra frelst.
Jeg gjør gode gjerninger samtidig som jeg tror. "Den som tror skal bli frelst" stå det.
Da vil jeg påstå at det fortsatt er håp for meg :)

Du skal ha for din iver og tolemodighet...

mulig det :) Gud kjenner hjertet ditt, om du vil ha med Jesus å gjera eller ikkje ;)

takk, kun av Guds nåde :)
Antall ord: 961

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

runehera skrev:

dobbelmoralen ser ut som dobbelmoral fordi at satan kviskrer i øyret til folk gjennom løgntanker frå helvete at det er slik...visst du har blitt lurt noko gong på ein eller annen "fantastisk" måte skjønner du sikkert kva eg meiner...er faktisk slik at Guds Ord utdyper seg...kan sjå ut som bibelske motsetninger ofte, men når Ånden åpenbarer "den raude tråden" som går igjennom heile Skriften ser ein at det ikkje var motsetninger alikevel men at versene utdyper kvarandre...
Da må vi først vite om Satan finnes, og det vet vi ikke. Det er mange som påstår det, og det står i gamle skrifter, men vi har ikke noe annet enn dette å gå ut ifra. Det er for lite.
Dobbeltmoralisme som å skape mennesker med fri vilje, men straffe dem når de bruker den kan ikke forstås tvetydig.
1. ingenting er umulig for Gud, men Gud har bestemt i Sin visdom at det skal vera slik...Gud veit at EIN sannhet er lett å forholda seg til (Skriften MÅ gå i oppfyllelse) imotsetning til fleire sannheter som er løgner + sannheter = løgn. Gud skapte satan med fri vilje, likesom Han har skapt alle mennesker med fri vilje: til å underordna seg Gud eller ikkje...er mange mennesker som ikkje er noko bedre enn satan på ein måte...einaste forskjellen er at satan er større...har meir makt...
Dette er en dårlig bortforklaring. Sannheten er at hverken du eller noen andre vet noe som helst om dette. Din, og mange andres, måte å argumentere på er ofte "det bare ER
slik". Prøv heller å tenk "hvorfor er det slik?".
2. Gud skapte Adam og Eva perfekte til å tenka sjøl då dei var sammen med Gud...men dei måtte eta fruktene (konsekvensene) av sin dårskap då dei tenkte feil sammen med Gud...siden har synda spredd seg som eit virus...men Gud igjenoppretta denne åndelige kontakten med Han gjennom Jesus...men problemet er at mange mennesker per i dag, i sluttfasen som me lever i, er som Adam og Eva...dei vil ikkje...altså; dei som vil tenka sjøl skal fortsetta med det - og komma til helvete pga. satan som påvirka dei, dei som ikkje vil tenka sjøl skal underordna seg Gud - og komma til himmelen pga. Gud som påvirka dei.
Adam og Eva spiste av frukten fordi slangen sa det var galt av Gud å nekte dem å spise av kunnskapens tre. Gud hadde ikke noen god grunn til å nekte dem dette, han bare satte opp denne regelen for moro skyld kan det virke som. Sadistisk spør du meg. Diktaturisk. Slangen (Satan) gjorde ikke noe ondt i dette tilfellet. Han trosset Gud fordi han skjønte at det var meningsløst av Gud å sette opp slike regler når han først hadde skapt Adam og Eva med fri vilje.

Dette er utelukkende synd fordi Gud mener det er synd. Det er å trosse Guds ord, det er alt. Gud har et enormt ego. Og dette er noe du vil følge like inni døden.
3. det er 4 dimensjoner: * lengde, * høgde, * bredde OG * åndeverden. åndeverden er usynlig men kreftene blir manifistert i det synlige. trur du på vinden? ein ser ikkje vinden, men ein veit at den er der...ein kjenner dens kraft og hører den suser...slik er det med Gud også...og satan som etterligner Gud...
nope, det slår meg ikkje.
Åndeverdenen er ikke en av de fire dimensjonene vi vet om. Den fjerde dimensjonen er tid. Åndeverdenen er ikke påvist på noen som helst måte.

Vinden er ikke noe å tro på, det er noe vi vet forekommer, og er forklart vitenskapelig. Det er bevegelser i luften. Luften består av atomer som er for små til av vi kan se dem. Disse beveger seg.
Så slik er det IKKE med Gud og Satan.
4. kan du utdypa dette spm.?
Kristendommen styrer med et sett moralske regler. Hvorfor er disse reglene de eneste riktige? Moralen er individuell og forskjellig fra sted til sted. Opplever man krig har man kanskje en helt annen moral enn vi har her i Norge. Lever man under vanskelige kår har man et helt annet sett moralske regler enn om man heter Kjell Inge Røkke. Moral er noe mennesker har funnet opp. Nok et metabegrep.

Så hva er den ekte moral?
5. fordi Han elsker oss med ein evig kjærlighet...me er som støv men alikavel høgt elsket...
Fordi...?
6. fordi Hans godhet ligger i det å vera som ein "gentleman". hadde du likt at ein eller annen hadde sneke seg inn på rommet ditt heilt uten vidare uten å spørra først?! du skjønner poenget...
Jeg hadde ikke likt at noen gjorde innbrudd hos meg nei, men jeg hadde foretrukket om noen reddet meg fra å bli påkjørt av en bil. Gud kunne sikkert fint klart å ordne opp i ting for sine elskede støvkorn på andre måter enn å gjøre innbrudd.
7. som frelst har ein like mykje fri vilje som ein ufrelst...einaste forskjellen er: som frelst virker Gud ved Sin vilje gjennom personane men alikevel kan satan lura seg inn i bildet visst personane ikkje er våkne og jager han på dør, som ufrelst virker satan ved sin vilje gjennom personane...som ufrelst er ein forblinda, ein er rett og slett åndelig død...
Nei, man har ikke fri vilje hvis man stiller seg i en posisjon hvor denne ikke kan benyttes. Hva ser du på som synd? Hva kan du ikke gjøre hvis du vil havne i Himmelen?
Er jeg forledet av Satan? Er jeg dum som bruker tankene mine til å tenke kritisk om ting som ingen kan bevise, men allikevel påstår?
8. for det første lever eg ikkje etter bud og regler, som om eg er under loven, men i trua på Jesus Kristus... dei havner der fordi ingen mennesker er rettferdige i Guds auger...alle har synda og fattes Guds ære! Gud Faders sanne natur = * kjærlig (Han sendte Jesus), * hellig (helvete og himmel eller synd og tru hører ikkje sammen - den som tror synder ikke, står det i bibelen. einaste synda ein ikkje får tilgivelse for er å ikkje tru på Jesus eller å spotta Den Hellige Ånd.) og * rettferdig (Han dømmer dei som ikkje har Jesus som sin rettferdighet).
Så lenge du lever i frykt for å havne i Helvete, så lever du under bud og regler.

Du svarte forresten ikke på spørsmålet mitt; hvorfor skal man bli straffet for å ikke tro på noe som ikke beviselig er her, selv om man ellers lever et "moralsk" liv ifølge kristendommen?
ang. egoismen; kan du utdypa dette?
Sier det ikke litt, at den verste synden i din religion, er å ikke tro på Jesus? Sier ikke dette at Jesus/Gud er jævlig narsissistisk? Man kan godt drepe og voldta og fremdeles finne tilgivelse, men så fort man velger å ikke tro på Jesus...da er man fortapt til evig tid?
9. overalt....."satan kommer berre for å stjela, drepa og ødelegga.", "satan er løgnens far.", "i han finnes ingen sannhet.", "han har vore ein drapsmann frå begynnelsen av og når han taler taler han av sitt eget.", "satan forfører heile verden.", "da for satan inn i Judas.", "da skal dette menneske overgis til Satan slik at kroppen hans blir ødelagt", "så ikke Satan skal få bedra oss. For vi vet hva han har i sinne.", "Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham.", "Og djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet." +++++++++++
Du må gjerne linke til de spesifikke bibelversene, da Bibelen er en stor bok.

Spør du meg virker Gud som en manipulerende jævel selv på den måten han driver en evig reklamekampanje for seg selv. Ting fremstilles sort/hvitt, men hvis man bare bruker litt mer tankekraft enn en vanlig matsau, så skjønner man at bildet er litt mer nyansert.
10. godt spm. satan vil ikkje at folk skal tru på helvete i og med at da kan knekka heile nøtta...då skjønner dei kanskje at det finst ein himmel og veit han...osv. osv.
dagens kirke er forresten meir og meir underlagt satan...er det som er så forførande med den...
Enda en bortforklaring med denne Satan. Fakta er at Helvete ble skapt lenge etter Jesu død, og ble brukt som skremselspropaganda av kirken - mer penger i kassa.

På hvilken måte er dagens kirke forførende? Jeg finner den på ingen måte forførerisk.
11. vil ikkje lyga så kan ikkje svara på dette spm. slik som du vil, så det beste svaret eg har er dette: fordi Gud Fader har gjort Jesus til arving og dei sanne troande (frelste) til medarvinger...me har alt som Han har...
Og dette vet du fordi...? Noen har sagt det til deg? Du har lest det? Du har "følt" det?

Du er klar over at muslimer, buddhister, og tilhengere av norrøn eller gresk mytologi ville sagt akkurat det samme? Så spørsmålet står fremdeles; hvordan kan du sitte på din høye hest og krone deg selv til konge over sannheten?
Antall ord: 1616
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

runehera skrev:
Brenda skrev:
runehera skrev:
Jeg trodde Gud hadde humor. Jeg må revurdere. Han har skapt ALT - ikke sant? Hvorfor skape så mange onde fristelser? Kan man ikke drikke seg full, vinne i Lotto og tro på Jesus samtidig da? Går helt fint det!

Men Gud har jo frelst oss, han sendte sin sønn, ikke sant? Så nå gjelder det ikke lenger om du tror eller ikke tror. Her må det frelses i tillegg!! Ut med kun det å tro, sex og penger, ellers brenner du i helvete i evig tid?

Jeg kan ikke helt se at jeg går rundt å blir lurt av satan bare jeg åpner kjeften eller bruker penger.

Så det holder ikke at man gjør gode gjerninger hver dag, mot seg selv og andre?
Det holder ikke at man tror på en høyere makt, noe større enn deg selv?
Det holder ikke at man er et godt menneske med sine feil og mangler?
Det holder ikke at man bevisst prøver på å gjøre verden til et bedre sted å være?

Det må frelses mener du?

Gud har frelst alle i verden ved at Jesus dødde for våre synder og at Faderen reiste Han opp igjen frå de døde, men er ikkje alle som vil ta imot denne frelse. er ikkje alle som vil "skriva under på kvitteringen" med andre ord. visst ein tar imot Jesus som sin Herre og Frelsar gjer ein ei trushandling og blir dermed frelst. tru og handling hører sammen. mangler ein av disse er trua død. altså, visst ein i sannhet trur er ein frelst. ein brenner i helvete i evig tid visst ein ikkje har Jesus til Herre og Frelsar i sitt liv. er Jesus som virker ved dei frelste sin vilje til å gjera Hans vilje...då har ein ikkje lyst å synda...for Hans godhet driver ein til omvendelse...

nei er ikkje så lett å sjå før Gud åpenbarer det...

nope...for ingen mennesker er rettferdige i Guds auger...alle har synda og fattes Guds ære.
nope...for det finst 10000000000000000000........vis av avguder, men kun ein sann levande Gud - Faderen, Jesus og Den Hellige ånd.
nope...gode gjerninger frelser ikkje...Jesus er billetten...
nope...for uten Jesus kan mennesker ingenting gagnlig i Guds auger gjera...

frelsing er einaste løsning, ja... :)

Takker så mye for det du skriver, for ditt vitnesbyrd.
Stå på!

Bilde
Sist redigert av Hexagram på 31 Mar 2008 15:38, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 522
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

runehera skrev:sikkert berre misforståelser... ;)
Var nok det. Slikt kan skje både blandt frelste og ufrelste.

Min kritikk har gått på amerikanske tv predikanter. Blir alltid på "hugget" når disse dukker opp. :)

Ellers ser jeg at du er ung og frisk i Herren, og det er godt. Har vel ikke sagt det før, men jeg satte stor pris på å lese ditt vitnesbyrd. :)
Antall ord: 67
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The_Spirit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Mai 2007 15:44
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av The_Spirit »

runehera skrev:det er to typer kristne, dei frelste og ufrelste.
To typer? Jeg er selv personlig kristen, men har aldri hørt om en klasifisering av kristne slik. Såvidt jeg husker så er det slik at "gjennom troen skal du bli frelst". Og hva skal i så tilfelle til for å bli frelst? Kanskje 500 Ave Maria og be Fader Vår 250 ganger? Vet ikke jeg. Tror jeg holder meg til "gjennom troen skal du bli frelst".

Ps.
Jeg mener ikke at det overnaturlige er Satans verk. Har en bror som er blitt frisk igjen fra hva legene kaller en uhelbredelig sykdom. Og Gud selv er jo overnaturlig... Så...
Antall ord: 111
Det er enkelt å være modig på avstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links