G80 skrev:Å rote seg inn i dette reiret føles vel ikke helt trygt, derfor kaster jeg meg like godt inn i det....
Jeg tror på Gud. Men ikke den Gud som kirken preiker om.
Jeg tror Gud er ALT, og ALT er Gud. Henger dere med?
Altså ikke en håndfast person.
Gud er skapt perfekt. Det vil si at alle er skapt perfekte. Men når det kommer til menneskene så ødelegger de istede for å skape og leve i harmoni med hverandre og jorden.
Noen påstår vi menneskene er for forbaska intelligente, men er vi virkelig det??
Her får vi det ene etter andre, den ene teknologien etter den andre lagt opp i hendene våre- og det eneste vi gjør er å krangler og ødelegger, kriger og slåss.
Er vi smarte da?
Jeg tror heller ikke at helvete finnes. Hvorfor skal det finnes et helvete hvis alt og alle er skapt perfekte?
Helvete er noe som ble skapt av mennesker i frykt. Det er to ting som vi menneskene lever etter- og det er kjærlighet og frykt. Alt bunner ned til disse to faktorene etter en tid grubling.
Frykt selger mest og holder menneskene i ånde.
Det var prestene blant annet som skapte helvete da antallet på kirkebesøkene gikk dramatisk ned. Da måtte de finne på noe.
De skapte både skjærsilden, avlat og helvete.
Og vi menneskene følger etter som en saueflokk og våger ikke noe annet i FRYKT.
Jesus tror jeg også på. Jeg tror han hadde paranormale evner bare, slik som mange av oss andre har. Ikke mer enn det. På grunn av det, så havnet han i trøbbel. Kort fortalt.
Korsfesting på den tiden var dagligdags, men han skilte seg ut på grunn av de evnene han hadde- og fordi han våget å stå fram med dem. Det gjorde ikke de andre i FRYKT for å få den samme straffen.
Vi skal tuktes og straffes i lange baner. Den eneste som kan straffe oss, er oss selv.
Nei, jeg tror på Gud og Jesus- men jeg banner og drikker også.
Kall meg gjerne hedning- men i såfall så slipper jeg ihvertfall å leve i FRYKT for den dagen jeg står ved porten og skal få dommen.
Jeg gir av min kjærlighet og får mer enn forventet tilbake.
Jupp, jeg er en lykkelig hedning
AMEN :mozilla_smile:
er ikkje så begeistra for kyrkja eg heller, for der stiller dei Gud fram som noko annet enn han er...mykje blanding med det menneskelige...ser på kyrkja som eit synkande skip...
eg trur Gud består av Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd, at Faderen er i himmelen, Jesus sitter ved Hans høgre hånd og at Den Hellige Ånd er på jorda...
eg trur ikkje at Gud er skapt men at Han er evig...likesom universet er umulig for mennesker å forklara i og med at det er uendelig, er Gud større enn alle mennesker...mennesket har ikkje evne til å forstå dette...eg er iallefall ikkje perfekt på noko som helst måte men du må gjerne vera perfekt i dine egne auger...men eg har iallefall ikkje mykje tru på det! hadde menneskene vore perfekte hadde dei ikkje ødelagt noko heller...med mindre ein har eit annet syn på å vera perfekt...
mennesker kan ikkje trylla fram eit univers med milliardvis eller uendeligvis av stjerner heilt uten vidare. det trur eg dei fleste skjønner med mindre det er feilkobling ein eller anna plass...
likesom eg ikkje har vore på planeten Jupiter eller sett den før men alikevel trur på den fordi eg veit at den er der, trur eg på helvete. hadde det ikkje finst eit helvete hadde ikkje mennesker hatt noko å blitt frelst ifrå...altså, då hadde Jesus dødd forgjeves...
helvetes krefter blei manifistert på jorda allerede på Adam og Eva si tid...
mange mennesker lever i menneskelig kjærlighet og frykt, andre mennesker som frelste mennesker lever i guddommelig kjærlighet og Gudsfrykt, som er noko heilt annet...å frykta Gud er begynnelsen til visdom...
du får sikkert noko å tenka på når eg skriver det eg skriver no: er mange prester som ikkje er frelste i Guds auger...
satan trur også på Jesus, dei onde åndene også - men skjelver. dei er evig dømt. Gud har makt, satan har også makt. men Gud har størst makt. er Guds Ord som skal dømma på den siste dag.
tru uten gjerning er død tru. altså, er det trushandling blir det tru, er det ikkje det er trua død.
når ein er ufrelst har ein virkelig mykje å frykta...ein evig pine i ildsjøen...(livet på jorda er ein dråpe i havet i forhold til evigheten...). satan blir for sterk... ein demon er ca. 1000 gongar sterkare enn eit menneske og hater alle mennesker).
den menneskelige kjærligheten er kald...den guddommelige er varm...kjærligheten skal bli kald i de siste dager...
kjør på!