Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDESPERAT!! Pliss svar!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: DESPERAT!! Pliss svar!

Innlegg av BA. »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Hehe, er vi ikke agnostikere alle mann, når det kommer til stykket? (Bortsett fra de blindt troende da)
Du skjønner det at "vi blindt troende", har vært igjennom og opplevd endel ting som ikke er til å missforståes, og det ikke er noen som helst grunn til å misstro våre egne øyne, eller følelser..

Og, disse oss "blindt troende" i et paranormalt forum, er vel ikke helt bra eller?
Hvem som er blindt troende vet jeg ikke, men hvis du selv regner deg for å være det, så er du vel det.

Du skjønner det at vi kan trekke en linje fra blindt troende, via alle grader av troende over mot skepsis, og helt i enden der igjen finner du benekterne, de er også blindt troende, for de tar heller ikke til seg ny informasjon som måtte gå imot deres egen tro.

Alle imellom ytterpunktene her er vel da agnostikere.

Dere som har opplevd ting, og som er så sikre på at andre ikke har det, har kanskje ikke full oversikt over alle mulige forklaringer? Eller er det slik at det er dere som burde vært på universitetene rundtomkring og forelest for de som skal bli forskere og vitere?

Vi som ikke har full oversikt over alle mulige psykologiske og fysiske aksjoner og reaksjoner prøver å koble hendelser til de aksjoner og reaksjoner vi kjenner, og klarer som oftest det. Av og til finner vi også ut at vi ikke vet ting, uten at vi dermed behøver å finne på forklaringer.
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Dessuten er det ikke alle på vitenskapsfronten som er like fanatisk stivbente heller.

Scientists Find Evidence
Of Paranormal Powers
By Anil Dawar
The Daily Telegraph
7-3-4

If you have ever felt that someone is watching you, sending prickles up your neck, it might not have been just your imagination.

Scientists have found evidence to suggest we do have a sixth sense and can tell when we are being watched, even through CCTV.

This shows humans could have paranormal powers, say researchers at Germany's Freiberg University.

Dr Stefan Schmidt and his team carried out two experiments a thousand times and believe they have finally proved the reality of the sixth sense.

The first, called "remote staring'', consisted of a volunteer in a sealed room watching a second volunteer in another room via CCTV.

The second volunteer was hooked up to electrodes which recorded the ``prickle'' or electrical activity of the skin. This was compared when the volunteer was or was not being watched.

In the second experiment, called ``direct mental interaction'', the first volunteer concentrated on making the second feel uncomfortable or relaxed from within the sealed cell.

The German team used a complex statistical scale to grade the studies according to reliability and paranormal effect recorded.

In other experiments, the starer tried to make the other feel either uncomfortable or relaxed. Again, the electronic monitor proved repeatedly that it could be done.

In the British Journal of Psychology, Dr Schmidt noted that the data was ambiguous but found that "for both data sets there is a small but significant effect''.

While the findings will please believers in the paranormal, they are not enough to convince the sceptics.

Psychology professor Richard Wiseman, of Hertfordshire University, said: "The number of times you turn around and find someone not looking at you far outnumber the times when you do but you only remember the times you turned round to see someone looking.''

Back in the 1960s Czech psychologist Milan Ryzl did a series of experiments with two supposedly telepathic people who were many kilometres apart.

The ``sender'' was asked to try to make the ``receiver'' feel uncomfortable by imagining that he had been buried alive, and succeeded in inducing a crippling attack of asthma.

Mr Ryzl was inspired by a colleague, Stepan Figar, who had proved that when one person concentrates on another, it can actually cause a measurable rise in blood pressure.

Tapping the paranormal * The 'sixth sense' - knowing something without seeing or hearing it. * Dr Stefan Schmidt did more than 1000 experiments, involving two people in different rooms. * One of them would observe the other over a CCTV monitor. * Electrodes were attached to the skin of the volunteer being watched. * A meter registered 'prickling' in the skin if he was being stared at.
Antall ord: 464

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Dessuten er det ikke alle på vitenskapsfronten som er like fanatisk stivbente heller.

Scientists Find Evidence
Of Paranormal Powers
By Anil Dawar
The Daily Telegraph
7-3-4
Flott. Dette bør det være grunnlag for å forske videre på. Finne ut hva som skjer osv.

Inntil videre, så vet vi ikke om det kan ha vært ting som påvirket undersøkelsene osv. Derfor må det også testes av andre, og de må oppnå de samme resultater.

Det er ikke slik du gjerne liker å fremstille det, at vitenskap er dogmatisk stillestående. Tvertimot, det er vitenskapen som drar oss framover. Stillestående tro, enten det er tro på spøkelser eller hjelpere er stivbent og bringer oss ikke videre.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Ballen ligger fortsatt hos deg Kimbara, da du ble invitert til en behandling av meg, men som du må tenke på...
Jeg tviler ikke på at "healing" er behagelig, men som grunnlag for faktisk evidens er det meningsløst om jeg selv deltar på en slik behandling eller ikke.
Antall ord: 51
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Kimbara skrev:
HappeTittenTooYouNow skrev: Ballen ligger fortsatt hos deg Kimbara, da du ble invitert til en behandling av meg, men som du må tenke på...
Jeg tviler ikke på at "healing" er behagelig, men som grunnlag for faktisk evidens er det meningsløst om jeg selv deltar på en slik behandling eller ikke.
Ja, da har du gjort opp deg en mening at dette ikke virker før du faktisk har gjennomført en healingrunde...
Antall ord: 75
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nysgjerrigmor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mar 2009 09:37
15
Kjønn (valgfri): chick

Innlegg av nysgjerrigmor »

Hei alle sammen!!!
Nå koker det her!! ;)
Vil bare minne dere på om at dette emne ble startet av Sweetme, som legger inn et innlegg om spiritisme, IKKE om hva folk syns om spiritisme..
En liten påminnelse:
Sweetmy skrev:Dette er mitt første innlegg :P
Jeg bor i en søt liten leilighet med min mor og søster.
Snart skal vi flytte til en større leilighet. Og jeg er veldig nyskjerrig på spiritisme. Jeg har aldrig prøvd det før men jeg vet hvordan man skal gjøre det. Vi flytter i neste måndet, så jeg trenger et svar fort! Her er spørsmålet mitt: Hvist jeg hålder på med spiritisme (like før vi skal flytte) med veninna mi og vi får kontakt med ånder i den leiligheta som vi bor i nu, kommer demm til å følge etter oss til den nye leiligheten eller blir de å gjemsøke den gamle ?
Jeg har ikke noe direkte svar til dette, men selv tror jeg det er noe der, og syns at man skal være VELDIG forsiktig å kontakte ånder man ikke kjenner til, når man aldri har vært borte i det..
Hvis jeg var deg, ville jeg heller kontakte noen som kan dette(noe som selvsagt dette emne var til), lese om det i bøker, og heller gå den veien. litt reaserch ;)
Fryktelig synd om noe galt skulle skje og dere blir skremt for livet... Selv en god energi er sikkert veldig skummel første gangen..
"brettet" er nok litt hokkus pokus i mine øyne, der du styrer hele greia med underbevisstheten. har testa dette med andre ting, og selv om vi ikke merker det selv, vil vi bevege gjenstanden med underbevissheten.

Til dere som har hoppet fullstendig ut av emne: Jeg syns det er flott å få høre meningene til alle trosamfunn, ikke troende, agnostikere og alt det der. Det er fint å få alles meninger..
Selv om vi ikke er enige, så syns jeg alle burde få lov til å være her. :)
Bare respekt hverandre for hverandres meninger. vi kan ikke krangle om hva som er rett og galt når det er snakk om personlige tanker/ interesser/ tro osv..
Tror vi avslutter akuratt den type samtale her, bedre å starte et nytt emne hvis dere skal fortsette å diskutere dette...med respekt til den som startet emne ;)
Antall ord: 398

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

nysgjerrigmor skrev:Hei alle sammen!!!
Nå koker det her!! ;)
Vil bare minne dere på om at dette emne ble startet av Sweetme, som legger inn et innlegg om spiritisme, IKKE om hva folk syns om spiritisme..
En liten påminnelse:
Snart skal vi flytte til en større leilighet. Og jeg er veldig nyskjerrig på spiritisme. Jeg har aldrig prøvd det før men jeg vet hvordan man skal gjøre det. Vi flytter i neste måndet, så jeg trenger et svar fort! Her er spørsmålet mitt: Hvist jeg hålder på med spiritisme (like før vi skal flytte) med veninna mi og vi får kontakt med ånder i den leiligheta som vi bor i nu, kommer demm til å følge etter oss til den nye leiligheten eller blir de å gjemsøke den gamle ?
Jeg har ikke noe direkte svar til dette, men selv tror jeg det er noe der, og syns at man skal være VELDIG forsiktig å kontakte ånder man ikke kjenner til, når man aldri har vært borte i det..
Hvis jeg var deg, ville jeg heller kontakte noen som kan dette(noe som selvsagt dette emne var til), lese om det i bøker, og heller gå den veien. litt reaserch ;)
Fryktelig synd om noe galt skulle skje og dere blir skremt for livet... Selv en god energi er sikkert veldig skummel første gangen..
"brettet" er nok litt hokkus pokus i mine øyne, der du styrer hele greia med underbevisstheten. har testa dette med andre ting, og selv om vi ikke merker det selv, vil vi bevege gjenstanden med underbevissheten.

Til dere som har hoppet fullstendig ut av emne: Jeg syns det er flott å få høre meningene til alle trosamfunn, ikke troende, agnostikere og alt det der. Det er fint å få alles meninger..
Bare respekt hverandre for hverandres meninger. vi kan ikke krangle om hva som er rett og galt når det er snakk om personlige tanker/ interesser/ tro osv..
Tror vi avslutter akuratt den type samtale her, bedre å starte et nytt emne hvis dere skal fortsette å diskutere dette...med respekt til den som startet emne ;)
Du har tydligvis ikke vert her lenge om du tror man sitter pent og holder overskriften i tråden i hodet hele tiden ;)

Det med oija bordet er helt meningsløst.
Jeg tviler ikke på att man kan fylle forumet her med fake kommunikasjoner med ånder.
Heller ikke att sannsigere og andre kansje er fake 80% av tilfellene for allt hva jeg vet.
'
Men det beviser ikke att fenomenet ikke kan være ekte.

.
Antall ord: 474

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Alle trådene her blir jo herpa jo, er ingen vits i å kikke innom de mer.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nysgjerrigmor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mar 2009 09:37
15
Kjønn (valgfri): chick

Innlegg av nysgjerrigmor »

Metodisten skrev:
nysgjerrigmor skrev:Hei alle sammen!!!
Nå koker det her!! ;)
En liten påminnelse:

Du har tydligvis ikke vert her lenge om du tror man sitter pent og holder overskriften i tråden i hodet hele tiden ;)

Jeg tviler ikke på att man kan fylle forumet her med fake kommunikasjoner med ånder.
Heller ikke att sannsigere og andre kansje er fake 80% av tilfellene for allt hva jeg vet.
'

.
Nei beklager, jeg syns bare at når en helt ny skriver et emne her burde man kanskje hjelpe litt til, vise litt respekt, ellers gidder folk å fotsette å være her...

SWEETME: har du bestemt deg for hva du skal gjøre enda????
Antall ord: 519

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Du har tydligvis ikke vert her lenge om du tror man sitter pent og holder overskriften i tråden i hodet hele tiden ;)

'

.
Det som er bevist gang på gang er at ouijabrettet styres ved de ideomotoriske bevegelsene. Det beviser ikke at det ikke kan være andre effekter i tillegg, men det viser at det er helt unødvendig å tro det er andre krefter i tillegg.

Det viser at det ikke skal være noe skummelt å leke seg med ouijabrettet.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

kjære deg, jeg vil ikke anbefale noen å drive med quija, dette kan "fortrylle" deg, altså du har store forventninger og av ren nysgjerrighet så finner hodet ditt på noe oppspinn man tror er ekte. jeg sier ikke at quija ikke er ekte, for man vet jo aldri. men ikke prøv dette! its a mindgame that really knows how too fuck your brain up=)
Antall ord: 65
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links