Det er en naturlig årsak, men noe kan jo være sant og O______o
Who knows.
BA. skrev:Hvorfor skal "dere" hele tiden ha hele grunnen? Sannsynligvis finnes det mange forskjellige grunner, og det er ikke mulig å gi én grunn som er "hele grunnen".HappeTittenTooYouNow skrev:Nei, det er jeg ikke enig i.
Man trenger nødvedigvis IKKE å tro på noe som helst i forkant, for mange vitneobservasjoner var det IKKE tro på forhånd som konkluderte med en ÅndsObservasjon.
Tro er nok ikke det hele grunnen for å "se"..
Poenget er ikke at man må være overbevist om eksistensen av ånder for å se dem, men en skeptiker ser dem aldri. Skeptikerne finner naturlige grunner for hva de ser.
Selv har jeg mange ganger sett hva andre ville oppfattet som paranormalt, men har funnet helt naturlige forklaringer for opplevelsen.
Tro er en forutsetning for å se spøkelser. Man må ikke nødvendigvis være overbevist, men man kan heller ikke ha et skeptisk utgangspunkt, for da avslører man de naturlige årsakene, eller man aksepterer at det er noe man ikke vet, uten å lage overnaturlige forklaringer på opplevelsene.
En annen grunn, som er mer sannsynlig, er at når man får det på kamera, så viser det seg ofte at det ikke er spøkelser/ånder likevel. Det er lettere å avsløre de naturlige årsakene i ettertid enn om man kun har en muntlig anekdote å forholde seg til.Isabellphews skrev:Jeg skjønner at det er vanskelig å tro på
Men her er hva jeg tror når det gjelder gjenferd:
Grunnen til at det er ganske vanskelig å få dette
på video eller bilder, sånn ordentlig er at man vet
aldri nøyaktig 100% sikkert på når de dukker opp,
og om de i det hele tatt dukker opp, når du har et
kamera til stede. Foreksempel, forestill deg at du går
i en gate, stappet med folk, og skal ta bilde av EN person
som du må lete etter, og den personen kan forsvinne igjen
fort som svint, og du ser han, og tar frem kamera, og skal
ta bildet, men da er han halveis ute av synet allerede.
Det blir jo nesten det samme som hvis man skal ta bilde av
noe som du ikke vet dukker opp, og hvor og når