Kimbara skrev:Hele fenomenet kan fint forklares med
mekanisk resonans.
Man både hører og ser at det blåser ganske bra, og det skal ikke mye til for å få en slik huske (eller pendel, da det blir samme prinsippet) til å komme opp i en ganske stor hastighet.
Det kan ved første øyekast virke snodig at kun en av huskene beveger seg så voldsomt, men det har nok mer med vindens retning og huskens plassering å gjøre enn med lekne ånder
Dessuten ser man jo at de andre huskene beveger seg - selv om det er i mindre omfang enn den midterste.
PØH Kimbera.
Resonanseteorien din virker mere usannsynlig enn spøkelser ved høylys dag om en ser nøye på filmen.
Jeg vet hva resonans er. Det er slikt som kan få bruer til å dette ned ved ikke spesiellt sterk vind. Du skal få sette opp en del måleutstyr og sannsynlig gjøre den teorien der først.
Så får "de troende" sette opp sine måleutstyr. Kommer det noe konkluderende ut av det så er det interessant. Resonans er bare en alternativ forklaring. Filmen gjør att det alternativet ikke virker naturlig i det hele.
Sukk, dere er så lette til å få til og tro på ting.
Hvor mange husker finnes det i verden. Jeg har aldri hørt om eller sett vind som gjør sånt med noen av dem uansett om de er to/tre eller fire.
La du merke til hvordan du KONKLUDERTE nå ?
Neida, jeg bare sier dette for å minne dere på att dere er flinke til å konkludere dere også.
Ser du har laget ett helt prosjekt av det paraunormal. Det er nok rett ,og det var en kul skisse og forklaring du hadde der.
Blir litt kjedelig å være meg om dere er så snusfornuftige hele tiden vatt du.