Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
hadde det vært vinden så hadde nok ikke husken startet på den måten det blir gjort på og heller ikke stoppet slik det ble gjort......
hadde det vært vinden så hadde det uansett vært bevegelse i alle huskene uansett.....
Jeg har forklart hvorfor det ikke trenger å bli bevegelse selv om vinden blåser på husken på det øverste bildet. I den siste videoen hører en jo at vinden blåser, men alle huskene beveger ikke på seg.
Har du noen forklaring på det hele?
jeg forstår tankegangen av bildene og forklaringen din, men jeg skjønner ikke at det kan bare gjelde EN huske og ikke ALLE da liksom... vind er vind den bestemmer liksom ikke om en skal ha en elelr flere ting, til å blafre liksom...
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Man både hører og ser at det blåser ganske bra, og det skal ikke mye til for å få en slik huske (eller pendel, da det blir samme prinsippet) til å komme opp i en ganske stor hastighet.
Det kan ved første øyekast virke snodig at kun en av huskene beveger seg så voldsomt, men det har nok mer med vindens retning og huskens plassering å gjøre enn med lekne ånder Dessuten ser man jo at de andre huskene beveger seg - selv om det er i mindre omfang enn den midterste.
Antall ord: 101
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
Kimbara skrev:Hele fenomenet kan fint forklares med mekanisk resonans.
Man både hører og ser at det blåser ganske bra, og det skal ikke mye til for å få en slik huske (eller pendel, da det blir samme prinsippet) til å komme opp i en ganske stor hastighet.
Det kan ved første øyekast virke snodig at kun en av huskene beveger seg så voldsomt, men det har nok mer med vindens retning og huskens plassering å gjøre enn med lekne ånder Dessuten ser man jo at de andre huskene beveger seg - selv om det er i mindre omfang enn den midterste.
PØH Kimbera.
Resonanseteorien din virker mere usannsynlig enn spøkelser ved høylys dag om en ser nøye på filmen.
Jeg vet hva resonans er. Det er slikt som kan få bruer til å dette ned ved ikke spesiellt sterk vind. Du skal få sette opp en del måleutstyr og sannsynlig gjøre den teorien der først.
Så får "de troende" sette opp sine måleutstyr. Kommer det noe konkluderende ut av det så er det interessant. Resonans er bare en alternativ forklaring. Filmen gjør att det alternativet ikke virker naturlig i det hele.
Sukk, dere er så lette til å få til og tro på ting.
Hvor mange husker finnes det i verden. Jeg har aldri hørt om eller sett vind som gjør sånt med noen av dem uansett om de er to/tre eller fire.
La du merke til hvordan du KONKLUDERTE nå ?
Neida, jeg bare sier dette for å minne dere på att dere er flinke til å konkludere dere også.
Ser du har laget ett helt prosjekt av det paraunormal. Det er nok rett ,og det var en kul skisse og forklaring du hadde der.
Blir litt kjedelig å være meg om dere er så snusfornuftige hele tiden vatt du.
Oi så rart....Voldsom fart på den også... Synes det var fasinerende uansett om det er er noe naturlig forklaring eller paranormalt jeg :mozilla_laughing: Merkelig fenomen i hvertfall
Antall ord: 29
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi