Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ hjelp med drømmer, drømmetyding og diverse...
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Apr 2009 11:49
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
hjelp med drømmer, drømmetyding og diverse...
Hei.
har lett gjennom alle mulige inlegg om drømmer her, for å se om det var et sted jeg kunne poste dette, men alle var ummm... personlig?? for den som hadde lagt ut (vanskelig å forklare)
Men jeg lurte på om noen her er gode på drømmetyding og den type ting...
jeg vet det høres tåpelig ut, men jeg tror på at noen drømmer kan bety noe mer.
Derfor vil jeg fortelle om en drøm jeg har hatt som har plaget meg litt,
skal prøve å få med masse detaljer:
"Jeg var på et criuseskip på vei til nord-norge for å besøke en venninne . Hun var og på båten sammen med meg da. Men plutselig ble lyset slukket på båten og hun forsvant.
Jeg hørte noen le ondskapsfullt rett ved øret mitt før jeg plutselig sto å balanserte på "tak" stolpene (de som hår på tvers OPPE i taket og hjelper med å holde det på plass)
Jeg begynte å løpe bortover stolpene og snublet plutselig inn i en lang korridor (der var lyset på) med mange dører.
Jeg gikk rundt og åpner dører og lette etter venninnen min og hørte folk som lette etter meg i andre enden av båten, som skremte meg.
Da stakk jeg av og snublet brått inn i resturanten til første klasse (sånn, rikdomsmessig ikke skole) hvor jeg møtte en spansk servitør som sa hun nettopp var ferdig med skiftet og hadde gått.
Jeg ble med ham inn i heisen fordi han skulle hjelpe meg å finne henne. Heisen var av glass og gikk på utsiden av båten, på skrå inn i selve skroget.
Straks dørene ble lukket stod hun ved siden av meg igjenn. heisen gikk nedover og brøt den blanke vannflaten ( som fikk meg til å holde for øynene fordi det så ut som glasset sprakk) og da jeg åpnet øynene igjenn var hun borte, og jeg visste automatisk at hun var hjemme.
Plutselig stod jeg alene i glassheisen midt på gulvet i en opp ned ballsal med glasstak ( som lignet på den fra poseidon, som jeg ikke har sett på 2 år)
Jeg stod i heisen og så på menneskene som gikk rundt og pratet og danset og koste seg, da glasset sprakk og mørkt, nesten svart seigt vann flommet inn, så ble allt svart før jeg våknet..."
Jeg kan ikke skjønne hva dette skal bety, hvis det betyr noe...
Håper noen kan ha ideer, det ville lette på hodet mitt som er litt overfyllt nå
Mvh. CS :mozilla_laughing:
har lett gjennom alle mulige inlegg om drømmer her, for å se om det var et sted jeg kunne poste dette, men alle var ummm... personlig?? for den som hadde lagt ut (vanskelig å forklare)
"Jeg var på et criuseskip på vei til nord-norge for å besøke en venninne . Hun var og på båten sammen med meg da. Men plutselig ble lyset slukket på båten og hun forsvant.
Jeg hørte noen le ondskapsfullt rett ved øret mitt før jeg plutselig sto å balanserte på "tak" stolpene (de som hår på tvers OPPE i taket og hjelper med å holde det på plass)
Jeg begynte å løpe bortover stolpene og snublet plutselig inn i en lang korridor (der var lyset på) med mange dører.
Jeg gikk rundt og åpner dører og lette etter venninnen min og hørte folk som lette etter meg i andre enden av båten, som skremte meg.
Da stakk jeg av og snublet brått inn i resturanten til første klasse (sånn, rikdomsmessig ikke skole) hvor jeg møtte en spansk servitør som sa hun nettopp var ferdig med skiftet og hadde gått.
Jeg ble med ham inn i heisen fordi han skulle hjelpe meg å finne henne. Heisen var av glass og gikk på utsiden av båten, på skrå inn i selve skroget.
Straks dørene ble lukket stod hun ved siden av meg igjenn. heisen gikk nedover og brøt den blanke vannflaten ( som fikk meg til å holde for øynene fordi det så ut som glasset sprakk) og da jeg åpnet øynene igjenn var hun borte, og jeg visste automatisk at hun var hjemme.
Plutselig stod jeg alene i glassheisen midt på gulvet i en opp ned ballsal med glasstak ( som lignet på den fra poseidon, som jeg ikke har sett på 2 år)
Jeg stod i heisen og så på menneskene som gikk rundt og pratet og danset og koste seg, da glasset sprakk og mørkt, nesten svart seigt vann flommet inn, så ble allt svart før jeg våknet..."
Sist redigert av coolwolf730 på 21 Apr 2009 08:51, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 442
Zetsuboushita...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: hjelp med drømmer, drømmetyding og diverse...
Mitt tips til deg må være å forholde deg til drømmer omtrent på samme måte som man forholder seg til film.
Hvis du tenker over det; hvorfor skulle det ligge -betydninger- bak drømmer? Hvorfor kan det ikke enkelt og greit bare være et oppkok av din egen ukontrollerbare fantasi?
Drømmer er sannsynligvis en bieffekt av en "sortering" som foregår i hjernen når vi sover. Se på det som en slags "defragmentering av harddisken". Denne ubevisste gjennomgangen av lagrede tanker, følelser og inntrykk spilles av som hallusinasjoner.
Hvis du tenker over det; hvorfor skulle det ligge -betydninger- bak drømmer? Hvorfor kan det ikke enkelt og greit bare være et oppkok av din egen ukontrollerbare fantasi?
Drømmer er sannsynligvis en bieffekt av en "sortering" som foregår i hjernen når vi sover. Se på det som en slags "defragmentering av harddisken". Denne ubevisste gjennomgangen av lagrede tanker, følelser og inntrykk spilles av som hallusinasjoner.
Antall ord: 94
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
hmm....joda, men så har det seg slik at jeg er overtroisk på akkuratt det punktet med drømmer.Kimbara skrev:Mitt tips til deg må være å forholde deg til drømmer omtrent på samme måte som man forholder seg til film.
Jeg tror at enkelte, ikke alle, men noen drømmer kan fortelle oss noe.
Som om undebevissheten prøver å si ifra om et eller annet.
Derfor lurer jeg på om dette kan ha en slags betydning...
å drømme er omtrent som å se på film, det har jeg merket.
men... det finnes mer mellom himmel og jord en noen folk tror
Antall ord: 175
Zetsuboushita...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2007 15:14
- 17
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Trondheim
coolwolf730 skrev:Hei.
Hallo du!
Det er ikke enkelt å tyde drømmene sine, men et råd er å se helheten i dem. Som oftes er det ikke det som er mest tydelig i drømmene som er det viktigste drømmesymbolet. Prøv å husk de mindre ting i drømmene, som egentlig ikke virker så viktig. Ta f.eks. en drøm om et svært hotell, hvor en vakker statue av to kvinner står ved siden. Verken hotellet eller statuen trenger å være viktige symboler i drømmen, men et tog i det fjerne som virker helt ubetydelig kan være et svært avgjørende symbol.
http://www.droemmetydning.com/ har en fin forklaring på hvordan å tyde drømmene dine. Der er det også en liste over drømmesymboler.
Siden er ikke perfekt, men har hjulpet meg mye, og hvis du likevel skulle ha noen spørsmål etter å ha vært innom, så spør ivei jeg er kjempe interessert i drømmer og er mer en gjerne villig til å hjelpe
Antall ord: 616
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Å!
Tusen takk! Nå kan jeg jo gå inn der og lete etter betydninger for symboler i drømmen.
Ja, jeg tenkte meg det... at ikke allt var så nødvendig å ta med, men noen jeg spurte en gang tidligere sa at jeg måtte få ned så mange detaljer som mulig @__@
Men tusen takk
Tusen takk! Nå kan jeg jo gå inn der og lete etter betydninger for symboler i drømmen.
Ja, jeg tenkte meg det... at ikke allt var så nødvendig å ta med, men noen jeg spurte en gang tidligere sa at jeg måtte få ned så mange detaljer som mulig @__@
Men tusen takk
Sist redigert av coolwolf730 på 30 Apr 2009 21:18, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 54
Zetsuboushita...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2007 19:52
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Alt er opp og ned, jeg gjorde det for deg.
Antall ord: 10
Forskjellig. Hvis du vil vite mer, spør meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
hæ??Qwseyvnd skrev:Alt er opp og ned, jeg gjorde det for deg.
Antall ord: 13
Zetsuboushita...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
...hvilket er grunnen til mitt råd.coolwolf730 skrev: hmm....joda, men så har det seg slik at jeg er overtroisk på akkuratt det punktet med drømmer.
Overtro er tuftet på en irrasjonell tankegang om det aktuelle emnet, så jeg forsøker å innføre de logiske aspektene ved drømming i din tankegang.
Det ligger sannsynligvis ikke noen mening bak drømmer. Disse som fører en new age-tankegang vil ha det til at det finnes sterk symbolikk i drømmene, men dette er en tro som faller på sin egen urimelighet. Symbolikk er noe menneskeskapt, og avhenger av personen som tolker symbolet. Det er neppe slik at underbevisstheten er en egen entitet som tar i bruk symboler som en slags gjettelek for å fortelle deg ting.Jeg tror at enkelte, ikke alle, men noen drømmer kan fortelle oss noe.
Som om undebevissheten prøver å si ifra om et eller annet.
Derfor lurer jeg på om dette kan ha en slags betydning...
Og derfor må det være noe mystisk med drømmer? Nei, jeg vil råde deg til å sette deg litt inn i menneskelig psykologi hvis du virkelig ønsker å lære noe om drømming. Hvem som helst kan påstå ditt og datt, men de færreste kan begrunne det på en god måte.å drømme er omtrent som å se på film, det har jeg merket.
men... det finnes mer mellom himmel og jord en noen folk tror
Antall ord: 244
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2007 19:52
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Ja, du har en poeng at livet er som en film.
Antall ord: 11
Forskjellig. Hvis du vil vite mer, spør meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
K: Overtro er tuftet på en irrasjonell tankegang om det aktuelle emnet, så jeg forsøker å innføre de logiske aspektene ved drømming i din tankegang.
jaja, greit nok det.
Men man tror på det man vil
finnes folk som tror på verre ting.
K: Det ligger sannsynligvis ikke noen mening bak drømmer. Disse som fører en new age-tankegang vil ha det til at det finnes sterk symbolikk i drømmene, men dette er en tro som faller på sin egen urimelighet. Symbolikk er noe menneskeskapt, og avhenger av personen som tolker symbolet. Det er neppe slik at underbevisstheten er en egen entitet som tar i bruk symboler som en slags gjettelek for å fortelle deg ting.
Jeg tror ikke at det er noen sterk symbolikk i drømmer, men at det kan være litt.
Underbevissheten er som en egen hjerne, den plukker opp ting du kanskje trodde du ikke la merke til osv.
Som for noen år sidne da de puttet reklame inn i filmer, selv om det kun varte et lite nanosekund og mindre enn det så fanget underbevissheten det opp!
K: Og derfor må det være noe mystisk med drømmer? Nei, jeg vil råde deg til å sette deg litt inn i menneskelig psykologi hvis du virkelig ønsker å lære noe om drømming. Hvem som helst kan påstå ditt og datt, men de færreste kan begrunne det på en god måte.
Jeg har ikke sagt at det må være noe mystisk
Jeg mener bare at noen ting kan bety noe.
Selv om du ikke tror på drømmetyding og at det kan ha små betydninger i noen tilfeller så er det jo fortsatt mange andre som tror på det
og beklager fargen, jeg fikk bare ikke til å dele opp sitatene
jaja, greit nok det.
K: Det ligger sannsynligvis ikke noen mening bak drømmer. Disse som fører en new age-tankegang vil ha det til at det finnes sterk symbolikk i drømmene, men dette er en tro som faller på sin egen urimelighet. Symbolikk er noe menneskeskapt, og avhenger av personen som tolker symbolet. Det er neppe slik at underbevisstheten er en egen entitet som tar i bruk symboler som en slags gjettelek for å fortelle deg ting.
Jeg tror ikke at det er noen sterk symbolikk i drømmer, men at det kan være litt.
Underbevissheten er som en egen hjerne, den plukker opp ting du kanskje trodde du ikke la merke til osv.
Som for noen år sidne da de puttet reklame inn i filmer, selv om det kun varte et lite nanosekund og mindre enn det så fanget underbevissheten det opp!
K: Og derfor må det være noe mystisk med drømmer? Nei, jeg vil råde deg til å sette deg litt inn i menneskelig psykologi hvis du virkelig ønsker å lære noe om drømming. Hvem som helst kan påstå ditt og datt, men de færreste kan begrunne det på en god måte.
Jeg har ikke sagt at det må være noe mystisk
Selv om du ikke tror på drømmetyding og at det kan ha små betydninger i noen tilfeller så er det jo fortsatt mange andre som tror på det
og beklager fargen, jeg fikk bare ikke til å dele opp sitatene
Antall ord: 304
Zetsuboushita...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Ja det er det.Qwseyvnd skrev:Ja, du har en poeng at livet er som en film.
En veldig lang, lang, lang film
Antall ord: 23
Zetsuboushita...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Greit nok dét, men da blir det litt feil å spørre generelt om hjelp på det du tilsynelatende lurer på.coolwolf730 skrev:jaja, greit nok det.
Den er ikke som en egen hjerne - men det er en egen del av hjernen. Og ja, den plukker opp informasjon du ikke alltid bevisst er klar over. Men at den bevisst opererer med symbolikk for å lære deg ting? Nei, lite sannsynlig.Jeg tror ikke at det er noen sterk symbolikk i drømmer, men at det kan være litt.
Det kan dukke opp saker og ting fra underbevisstheten, men det blir ganske tåpelig å skulle tolke dette, syns du ikke? Da kan man få det til å bli hva man selv ønsker.
Det er bare en myte uten særlig rot i virkeligheten. Det opereres ikke med nanosekunder i film. Ett stillbilde fra en filmrull varer i 1/24-dels sekund. Det er mer enn nok til at man oppfatter det bevisst. Det er dessuten tvilsomt om en slik teoretisk form for reklame ville hatt noen effekt i praksis.Som for noen år sidne da de puttet reklame inn i filmer, selv om det kun varte et lite nanosekund og mindre enn det så fanget underbevissheten det opp!
Jeg vet det er mange som tror på det, men det betyr ikke at det ligger noe sannhet i det. Derfor råder jeg deg til å oppsøke psykologien. Der kan du finne faktisk kunnskap om hvordan hjernen fungerer. Den gir ikke svar på alt, men de svarene du får er 100% bedre enn de svarene du får hos mennesker som kun påstår saker og ting ut ifra hva de selv finner spennende å tro på.Jeg har ikke sagt at det må være noe mystisk
Antall ord: 368
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2009 16:34
- 15
- Blitt takket: 1 gang
"Å drømme om båt/skip kan i mange tilfeller symbolisere hvordan du takler livets opp- og nedturer. I mange båtdrømmer dreier dramaet seg om et forhold". Slik som i din drøm, hvor du drømmer om venninna di.
" Balanse- viser din evne til å dømme og skjelne, å måle det ene mot det andre. Det kan også indikere en samvittighet som bedømmer ytre handlinger". Som når du balanserer på vaieren på båten.
"Heis symboliserer livets opp-og nedturer, som f.eks emosjonelle opp- og nedturer.
Korridor/gang: følelser i forbindelse med mellomstadier, noe som kan skje når du er på vei fra én situasjon til en annen. Hvis korridoren vekker vanskelige følelser, kan den illustrere dine emosjoner i forbindelse med å ikke klare å komme ut av en vanskellig sitasjon".
Hvis du er interessert i mer drømmetydning, finner du mye spennende i boka : "Drømmene dine, av Tony Crisp".
Jeg synes det er morsomt å forsøke tyde drømmene mine. Men det jeg finner ut, uansett hvor mye jeg tyder er at de alle fleste drømmer er bare hjernens måte å behandle opplevelser og følelser. Noen drømmer kan kanskje være av betydning, jeg liker å tro det:)
" Balanse- viser din evne til å dømme og skjelne, å måle det ene mot det andre. Det kan også indikere en samvittighet som bedømmer ytre handlinger". Som når du balanserer på vaieren på båten.
"Heis symboliserer livets opp-og nedturer, som f.eks emosjonelle opp- og nedturer.
Korridor/gang: følelser i forbindelse med mellomstadier, noe som kan skje når du er på vei fra én situasjon til en annen. Hvis korridoren vekker vanskelige følelser, kan den illustrere dine emosjoner i forbindelse med å ikke klare å komme ut av en vanskellig sitasjon".
Hvis du er interessert i mer drømmetydning, finner du mye spennende i boka : "Drømmene dine, av Tony Crisp".
Jeg synes det er morsomt å forsøke tyde drømmene mine. Men det jeg finner ut, uansett hvor mye jeg tyder er at de alle fleste drømmer er bare hjernens måte å behandle opplevelser og følelser. Noen drømmer kan kanskje være av betydning, jeg liker å tro det:)
Antall ord: 209
Døden er ikke slutten, bare starten
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Det kan også bety at man har opplevd noe med båter en eller annen gang i livet, at man har sett båter på TV eller liknende i løpet av dagen, at noen har fortalt om båter, osv.ingvildbovass87 skrev:"Å drømme om båt/skip kan i mange tilfeller symbolisere hvordan du takler livets opp- og nedturer. I mange båtdrømmer dreier dramaet seg om et forhold". Slik som i din drøm, hvor du drømmer om venninna di.
Eller det kan bare være at man drømmer at man balanserer på en vaier. Absolutt -alle- mennesker må stadig dømme og skjelne i livet sitt, og alle som ikke lider av en relevant psykisk sykdom har en samvittighet. Hvorfor skulle underbevisstheten på en så teatralsk måte fortelle noe så totalt åpenbart?" Balanse- viser din evne til å dømme og skjelne, å måle det ene mot det andre. Det kan også indikere en samvittighet som bedømmer ytre handlinger". Som når du balanserer på vaieren på båten.
Igjen; dette er noe de aller fleste mennesker opplever til stadighet, og er fullstendig klar over. Hvorfor skulle underbevisstheten lage seg slike universelle symboler?"Heis symboliserer livets opp-og nedturer, som f.eks emosjonelle opp- og nedturer.
Én ting er ihvertfall sikkert; de har betydning for mennesker som påberoper seg å kunne tyde drømmer, og tar en pen liten formue for denne "evnen" eller "kunnskapen". Til syvende og sist sitter man igjen noen hundrelapper fattigere, og er absolutt ikke noe klokere.Hvis du er interessert i mer drømmetydning, finner du mye spennende i boka : "Drømmene dine, av Tony Crisp".
Antall ord: 376
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Jøss, takkingvildbovass87 skrev:"Å drømme om båt/skip kan i mange tilfeller symbolisere hvordan du takler livets opp- og nedturer. I mange båtdrømmer dreier dramaet seg om et forhold". Slik som i din drøm, hvor du drømmer om venninna di.
Jeg driver også selv å tyder litt utfra drommetyding.no ^^
Ja, jeg kan jo låne den på biblioteket! Spennende tema å lese om
Ja, jeg synes og det for drømmer er ganske spennende
Ja, jeg liker og å tro det, det er jo og ganske spennende :3
Antall ord: 260
Zetsuboushita...
Hide post links |