Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelsesjakt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Zepp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mar 2009 18:39
15
Kjønn (valgfri): Gutvott
Lokalisering: @ Home

Re: Spøkelsesjakt

Innlegg av Zepp »

er dere mange?bruker dere bare evner, eller har dere med masse elektriskt uttyr osv?
Da turen gikk til Falstadskogen var vi 5 stk, men vi er ikke ett fast crew. Vi hadde med digitalkameraer og vanlig videokamera. Ikke no high-tech.. Ennå...
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Zepp skrev:Hallo!
Etter å ha sett tv-programmer og diverse om paranormal aktivitet har jeg blitt inspirert til å prøve meg på en egen ghost hunt.
Man kan jo aldri være sikker på om tv-produsentene er seriøse eller om de er ute etter høye seertall, så derfor har jeg lyst på egne "bevis".
Så derfor lurer jeg på om det er noen som kanskje har prøvd dette selv og har noen tips og forslag å komme med. Hva slags utstyr bør jeg bruke, evt. ikke bruke, hvordan skal jeg gå fram, osv, osv.

På forhånd takk!
Hei, det høres spennende ut. Det jeg lurer på er om du er ute etter spennende spøkelsesfortellinger eller om du er ute etter å finne ekte spøkelser.

Hvis det er spøkelsesfortellinger du vil ha, så bør du bl.a. starte med lommelykter, radio (ikke FM-radio, bruk en gammeldags med mellombølge og langbølge), og tålmodighet.

Etter hvert som du venter på at det skal skje noe, og klokka tikker, så vil du bygge opp forventninger og spenningsnivået i kroppen din, slik at det ikke skal så mye til før du synes du hører eller ser noe skummelt. Med lommelykter får du da også akkurat passe lite område opplyst til at du kan få spennende effekter ut av det.

Hvis det derimot er ekte spøkelser du vil finne, bør du heller starte med en stor dose skepsis. Hvis du ikke skal stole på nattsynet ditt, bør du ha skikkelig lys, gjerne fra flere kanter, slik at du ikke blir lurt av skygger og lysområder fra små lyskilder. Når du tror du kanskje har oppdaget noe, må du først utelukke at du blir lurt av fantasien ved å undersøke skikkelig alle muligheter for naturlige fenomener. Dette er jo hva du mest sannsynlig vil oppleve mest av.

Hvis du har vurdert alle de muligheter du kjenner av naturlige fenomener det kan være, så skriv ned så detaljert og objektivt som mulig hva du opplevde.

Unngå fraser som "hørte fottrinn". Du vet ikke hva du hører hvis du ikke har annet enn lyden å gå ut fra. Det er mye som kan høres likt ut som fottrinn, og når du er litt anspent så er det fort gjort å ta feil av slike lyder.

Hvis du nå har noen slike historier, bør du la andre få del i dem, slik at de kanskje kan hjelpe deg med å finne naturlige forklaringer til opplevelsene. Hvis ingen kan finne naturlige forklaringer, så kan det hende det er spøkelser du har funnet. :)

Lykke til! :)
Antall ord: 451

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

BA....:

Jeg signerer den...

Happe, er for 1. gang enig med deg... :shock:

MVH: Happe....
Antall ord: 14
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Tja, hvorfor skal man finne naturlige forklaringer på hendelsene, dersom man er ute etter å oppleve noe som kan fortelles som spøkelseshistorier..?

Det blir jo som å ønske å oppleve ekte kjærlighet, for så å bli fortalt av andre at det man opplever kun har med kjemi i kroppen å gjøre - og at den andre personen IKKE er skapt for deg, etc.
Antall ord: 60
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Tja, hvorfor skal man finne naturlige forklaringer på hendelsene, dersom man er ute etter å oppleve noe som kan fortelles som spøkelseshistorier..?
Kanskje du skal lese innlegget før du begynner å kverulere.
BA. skrev:Hvis det er spøkelsesfortellinger du vil ha, så bør du bl.a. starte med lommelykter, radio (ikke FM-radio, bruk en gammeldags med mellombølge og langbølge), og tålmodighet.

Etter hvert som du venter på at det skal skje noe, og klokka tikker, så vil du bygge opp forventninger og spenningsnivået i kroppen din, slik at det ikke skal så mye til før du synes du hører eller ser noe skummelt. Med lommelykter får du da også akkurat passe lite område opplyst til at du kan få spennende effekter ut av det.
Altså ingenting om å finne naturlige forklaringer.
Hvis det derimot er ekte spøkelser du vil finne, bør du heller starte med en stor dose skepsis.
---8<---
Hvis du nå har noen slike historier, bør du la andre få del i dem, slik at de kanskje kan hjelpe deg med å finne naturlige forklaringer til opplevelsene. Hvis ingen kan finne naturlige forklaringer, så kan det hende det er spøkelser du har funnet. :)
Altså kun hvis en er ute etter å finne ekte spøkelser.
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

BA. skrev:Hvis du nå har noen slike historier, bør du la andre få del i dem, slik at de kanskje kan hjelpe deg med å finne naturlige forklaringer til opplevelsene. Hvis ingen kan finne naturlige forklaringer, så kan det hende det er spøkelser du har funnet. :)
BA. skrev:Kanskje du skal lese innlegget før du begynner å kverulere.

Jeg leste hele innlegget. Finnes det ekte spøkelser, da?
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
BA. skrev:Hvis du nå har noen slike historier, bør du la andre få del i dem, slik at de kanskje kan hjelpe deg med å finne naturlige forklaringer til opplevelsene. Hvis ingen kan finne naturlige forklaringer, så kan det hende det er spøkelser du har funnet. :)
BA. skrev:Kanskje du skal lese innlegget før du begynner å kverulere.

Dette var både kreativ og uredelig sitatklipping. Er dette nivået du har tenkt å diskutere videre på?
Jeg leste hele innlegget. Finnes det ekte spøkelser, da?
Behøver spøkelsene å finnes for å lete etter dem? Går det ikke an å lete etter noe som ikke finnes?
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

BA. skrev:Dette var både kreativ og uredelig sitatklipping.
Niks.
Er dette nivået du har tenkt å diskutere videre på?
Nivå? Snakker vi hersketeknikk? Jeg responderer.
Behøver spøkelsene å finnes for å lete etter dem? Går det ikke an å lete etter noe som ikke finnes?
Det er du som snakker om å finne ekte spøkelser.
Over til spørsmålene dine:
Nei, de trenger ikke finnes for å lete etter dem.
Jo, det går an å lete etter noe som ikke finnes.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
BA. skrev:Dette var både kreativ og uredelig sitatklipping.
Niks.
Hva kaller du det da, når mesteparten av sitatet er fjernet og restene er stokket om på slik at de viser stikk motsatt mening i forhold til det som helt tydelig var meningen i innlegget?
Er dette nivået du har tenkt å diskutere videre på?
Nivå? Snakker vi hersketeknikk? Jeg responderer.
Nei, det er ikke snakk om hersketeknikk, men sitatfusk, og nei igjen, det var ikke bare en respons, det var sitatfusk og ikke noe annet.
Det er du som snakker om å finne ekte spøkelser.
Over til spørsmålene dine:
Nei, de trenger ikke finnes for å lete etter dem.
Jo, det går an å lete etter noe som ikke finnes.
Ja, altså går det fint å lete etter ekte spøkelser selv om de sannsynligvis ikke finnes.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

BA. skrev:Hva kaller du det da, når mesteparten av sitatet er fjernet og restene er stokket om på slik at de viser stikk motsatt mening i forhold til det som helt tydelig var meningen i innlegget?
Jeg gjorde det for ordens skyld. Beklager hvis du mente omvendt enn det du skrev, som jeg da siterte deg på. Da har jeg rett og slett bare misforstått ironien din(?), eller..?
(siden du også skriver noe stikk motsatt av det du mener)
Nei, det er ikke snakk om hersketeknikk, men sitatfusk, og nei igjen, det var ikke bare en respons, det var sitatfusk og ikke noe annet.
Nei, jeg har ikke fusket med noe. Jeg kortet ned innlegget og tok for meg det jeg reagerte på, og responderte på det. Jeg har ikke rekonstruert setningene dine, ikke lagt til eller fjernet noe imellom ord og enkeltsetninger. Kan være helt enig i at jeg tok ut noe fra den store sammenhengen, men det gjør vi jo alle noen ganger.
Denne gangen lar jeg være, slik at jeg ikke misforstår poenget ditt igjen.
Ja, altså går det fint å lete etter ekte spøkelser selv om de sannsynligvis ikke finnes.
Ja, men igjen: jeg svarte jo på det du selv skrev.
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Jeg gjorde det for ordens skyld. Beklager hvis du mente omvendt enn det du skrev, som jeg da siterte deg på. Da har jeg rett og slett bare misforstått ironien din(?), eller..?
(siden du også skriver noe stikk motsatt av det du mener)
Nei, når du i tillegg til å fuske med sitater begynner å lyve, så gidder jeg ikke denne diskusjonen lenger.
Nei, jeg har ikke fusket med noe. Jeg kortet ned innlegget og tok for meg det jeg reagerte på, og responderte på det. Jeg har ikke rekonstruert setningene dine, ikke lagt til eller fjernet noe imellom ord og enkeltsetninger. Kan være helt enig i at jeg tok ut noe fra den store sammenhengen, men det gjør vi jo alle noen ganger.
Denne gangen lar jeg være, slik at jeg ikke misforstår poenget ditt igjen.
Takk for diskusjonen, vi tar vel en annen diskusjon senere.

Stort sett liker jeg å diskutere med deg, men slikt nivå gidder jeg ikke.
Ja, men igjen: jeg svarte jo på det du selv skrev.
Og det er vel avklart, så det er ikke nødvendig å tvære denne diskusjonen lengre.
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Jeg lyver ikke, BA.
Beklager hvis du trodde jeg gjorde det, men håper du kan ta det med et smil selv.
For det er litt morsomt at du furter over dette. Hvis du da furter like mye som du gir uttrykk for.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
IdaMathilde
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Apr 2009 14:37
15
Kjønn (valgfri): To Jinter!
Lokalisering: Furnes

Innlegg av IdaMathilde »

Hei, tips om steder er gamle låver ,hytter i skogen osv.. :)
Antall ord: 12
Mathilde og Ida :D
Paranormale greier er töft :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GunderVidunder
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Sep 2006 23:17
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Elverum

Innlegg av GunderVidunder »

Zepp skrev:Holder til i Trondheim.
Har ikke helt bestemt oss for hvor turen går, men Falstadskogen frister veldig.
Om det er noen som har lyst og mulighet er det bare å bli med! :)

Er Ghost Hunters jeg har sett mest på. Å de TAPS-folka virker ganske seriøse, selv om man aldri kan være 100% sikker.
Stemningen i Falstadskogen er rett og slett dyster og fæl. Du kjenner det over deg med engang du setter foten din i skogen. Gikk bare gjennom der med noen venner for å se, midt på lyse dagen, du føler dem står å ser på deg!
Antall ord: 104
Stine
Både elsket og hatet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av Atmosphere »

Hva er det som har skjedd i Falstadskogen?

(og hvor er den, egentlig? Bor i Trondheim, er det langt?)
Antall ord: 19
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links