Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDESPERAT!! Pliss svar!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sweetmy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2009 13:06
15
Kjønn (valgfri): Pike xD
Lokalisering: Kirkenes ;)

DESPERAT!! Pliss svar!

Innlegg av Sweetmy »

Dette er mitt første innlegg :P
Jeg bor i en søt liten leilighet med min mor og søster.
Snart skal vi flytte til en større leilighet. Og jeg er veldig nyskjerrig på spiritisme. Jeg har aldrig prøvd det før men jeg vet hvordan man skal gjøre det. Vi flytter i neste måndet, så jeg trenger et svar fort! Her er spørsmålet mitt: Hvist jeg hålder på med spiritisme (like før vi skal flytte) med veninna mi og vi får kontakt med ånder i den leiligheta som vi bor i nu, kommer demm til å følge etter oss til den nye leiligheten eller blir de å gjemsøke den gamle ?
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
knut sørli
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Mar 2009 10:11
15

Re: DESPERAT!! Pliss svar!

Innlegg av knut sørli »

Du skriver spiritisme, men jeg går ut fra at det er brettet du tenker på.
Man skal behandle åndeverden med respekt og det skal ikke brukes som selskapslek og underholdning. Ja åndene kan følge deg. Mitt råd er å kaste brettet og ikke leke med åndeverden. Lær deg heller forståelse for den åndelige verden.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
sweetgirlie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2009 20:42
15

Innlegg av sweetgirlie »

De gjorde ihvertfall det med meg!
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hvis du tror det vil forfølg dere, så vil det nok gjøre det.

Spiritisme, ved ouijabrett, pendel, søkepinner eller andre fysiske verktøy er basert på dine egne ideomotoriske bevegelser.

Det er altså ikke en telefon til lik, aliens, engler, underjordiske eller andre, men en forsterkelse av dine egne forventninger.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kenn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Des 2008 16:22
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Kenn »

Et godt råd, ikke prøv sånn om du ikke vet hva du gjør.
Ferdig snakka.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

BA. skrev:Hvis du tror det vil forfølg dere, så vil det nok gjøre det.

Spiritisme, ved ouijabrett, pendel, søkepinner eller andre fysiske verktøy er basert på dine egne ideomotoriske bevegelser.

Det er altså ikke en telefon til lik, aliens, engler, underjordiske eller andre, men en forsterkelse av dine egne forventninger.
Bevis det Ba.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Sier en som har de største sky-lappene, her på furumet..

Har sagt deg før, ikke vralt ut med ting du overhodet ikke har forståelse for..
Du bare ødelegger for de som har noe på hjertet, og ønsker svar..
For meg bekjent heter dette forumet Paranormal.no, altså et forum for paranormale fenomener.

Sender deg en link du kan briljere uten at folk med paranormal forståelse irriterer seg grønn over din totale mangel på empati og forståelse du utøver med din hersketeknikk her på fora..
http://skepsis.no/

Du har like stor rett til å være her som meg, JA... Men, før du utaler deg om mangel av paranormale hendelser, prøv å forstå at DET ER MYE SOM SKJER, UTEN AT NOE KAN BEVISES..

Det har vært mye skriking om at de klarsynte MÅ TESTES...
Hva med å teste SKEPTIKERNE???

Happe....
Antall ord: 187
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
G.H.O.N.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2009 17:18
15
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Nord Trøndelag

Innlegg av G.H.O.N. »

HappeTittenTooYouNow skrev:

For meg bekjent heter dette forumet Paranormal.no, altså et forum for paranormale fenomener.

Sender deg en link du kan briljere uten at folk med paranormal forståelse irriterer seg grønn over din totale mangel på empati og forståelse du utøver med din hersketeknikk her på fora..

Du har like stor rett til å være her som meg, JA... Men, før du utaler deg om mangel av paranormale hendelser, prøv å forstå at DET ER MYE SOM SKJER, UTEN AT NOE KAN BEVISES..

Happe....
Kunne ikke ha sagt det bedre selv :)
Antall ord: 196
Ghost hunters of Norway

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:
BA. skrev:Hvis du tror det vil forfølg dere, så vil det nok gjøre det.

Bevis det Ba.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JA5uYhXpa-E&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JA5uYhXpa-E&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Hopp fram til 2½ minutt, så kommer dere rett til de som skal bruke ouijabrettet.
Det beviser at det er slik denne gangen, men det beviser ikke at det er slik alle ganger.

Det ikke mulig å bevise slikt. Hvis det er ånder som styrer dette, så er det fullt mulig å bevise det. Finn fram en ånd som styrer det, og saken er klar.
HappeTittenTooYouNow skrev:

Det er mulig, men du har enda ikke vist meg hva jeg ikke ser selv.
Ja, og ouijabrett ser ikke ut til å være noe paranormalt, bare et leketøy.
Hehe, joda, jeg har sett den, men det ble kritisert at jeg linket til både den og forskning.no så ofte, så jeg har nesten sluttet. :)
Javisst er det det. Vi kan ikke bevise at den korteste veien mellom to punkter er en rett linje, men vi har utrolig mange bekreftelser på aksiomet.
Det er stort sett de troende som maser om bevis på ubeviselige ting. Det er påstander som bør være mulig å bevise som vi ber om dokumentasjon på.
Ja, lag en slik test og finn ut hva du vil ha bekreftet om skeptikerne.
Antall ord: 500

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Det har vært mye skriking om at de klarsynte MÅ TESTES...
Hehe, skal du teste i hvilken grad vi er skeptiske?

"Testen viser -tydelig- at du ikke er noen skeptiker, min gode mann - du er agnostiker!".
Antall ord: 43
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Kimbara skrev:
HappeTittenTooYouNow skrev: Det har vært mye skriking om at de klarsynte MÅ TESTES...

"Testen viser -tydelig- at du ikke er noen skeptiker, min gode mann - du er agnostiker!".
Hehe, er vi ikke agnostikere alle mann, når det kommer til stykket? (Bortsett fra de blindt troende da)
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Om man med beviser mener vitenskaplige som kan gjentas i ett laboratorium el.lign. så har vi vert gjenom det flere ganger att dit er det ikke kommet.

Men om man med beviser kunne ment og oppleve en ting med egne øyne og sanser så er det for mange bevist subjektivt for den/ de personene. Om moren min som jeg vet ikke lyver forteller meg om en paranormal hendelse som er helt uforklarlig så er det ett tung indisie for meg.
Ikke for deg, jeg vet det.

Når mange troverdige folk sier det samme og mange paranormale etterforskningsgrupper over flere tiår produserer resultater som i lag med det andre sier att her " er det noe", så er det det som interesserer meg. Jeg har selv hørt ett utenlands medium som min søster bestillte fortelle mye om ting mediumet umulig kunne vite på forhånd. Om brede familiesituasjoner opp igjenom tidene som der jeg kansje visste 80% og resten var så lite kjent att foreldrene mine bekreftet det som lite kjente ting om familiemedlemer. Sånt kan ikke forklares ganske enkelt. Mediumet visste ikke hvem det skulle til på forhånd da min søster oppga bare fornavn, og en veikro som møtested...

Poenget er BA og andre.
Jeg er her på mine egne premisser, og jeg har fått en god del ut av dette forumet allerede. Vitenskaplige bevis er knallbra om de går og produsere, men det er ikke noe som forventes og for meg er det ikke innteressant.
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Om man med beviser mener vitenskaplige som kan gjentas i ett laboratorium el.lign. så har vi vert gjenom det flere ganger att dit er det ikke kommet.
Nei, og vi (vitenskapen) har holdt på med dette i hundrevis av år, og kommer overhodet ikke videre. Er det ikke på tide å slutte med dette nå, og holde seg til det som bringer oss videre? Slikt som gir oss kunnskap og nye vinninger?
Men om man med beviser kunne ment og oppleve en ting med egne øyne og sanser så er det for mange bevist subjektivt for den/ de personene. Om moren min som jeg vet ikke lyver forteller meg om en paranormal hendelse som er helt uforklarlig så er det ett tung indisie for meg.
Ikke for deg, jeg vet det.
Anekdotiske bevis kan ikke brukes til noenting. Det eneste man kan slå fast ved anekdotiske bevis er at den som opplever det ikke har tilstrekkelig kunnskap til å finne forklaringen selv. Når opplevelsen er over, så er situasjonen borte, og vi kan aldri finne ut av hva som skjedde i mange tilfeller.
Når mange troverdige folk sier det samme og mange paranormale etterforskningsgrupper over flere tiår produserer resultater som i lag med det andre sier att her " er det noe", så er det det som interesserer meg. Jeg har selv hørt ett utenlands medium som min søster bestillte fortelle mye om ting mediumet umulig kunne vite på forhånd. Om brede familiesituasjoner opp igjenom tidene som der jeg kansje visste 80% og resten var så lite kjent att foreldrene mine bekreftet det som lite kjente ting om familiemedlemer. Sånt kan ikke forklares ganske enkelt. Mediumet visste ikke hvem det skulle til på forhånd da min søster oppga bare fornavn, og en veikro som møtested...
Når mange troverdige folk sier det samme, så kan det være at de opplever det samme. Vi snakker igjen om anekdoter her. Det bringer oss ikke videre. Amerikanerne hadde i sin tid troen på telepati og dette, og de testet og prøvde å få nytte av dette, men de kom ikke videre og de avsluttet prosjektet. Ved Princeton University hadde de en avdeling som forsket på paranormale ting, men de kom heller ikke videre, og forskningen ble lagt ned for et par år siden.
Poenget er BA og andre.
Jeg er her på mine egne premisser, og jeg har fått en god del ut av dette forumet allerede. Vitenskaplige bevis er knallbra om de går og produsere, men det er ikke noe som forventes og for meg er det ikke innteressant.
Nei, og det er helt iorden, det er ikke jeg som maser etter bevis for det ubeviselige, jeg ber om at påstander testes, for at vi skal finne ut av dette her.

Hvis det finnes ånder, og de kan hjelpe menneskeheten, så står jeg i første rekke til å hilse åndene velkommen, men så lenge det ikke finnes gode grunner til å tro at spøkelsene finnes, så synes jeg ikke det er noen god ide å tro at de finnes heller.
Antall ord: 522

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Kimbara skrev:

Ballen ligger fortsatt hos deg Kimbara, da du ble invitert til en behandling av meg, men som du må tenke på...
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Hehe, er vi ikke agnostikere alle mann, når det kommer til stykket? (Bortsett fra de blindt troende da)
Du skjønner det at "vi blindt troende", har vært igjennom og opplevd endel ting som ikke er til å missforståes, og det ikke er noen som helst grunn til å misstro våre egne øyne, eller følelser..

Og, disse oss "blindt troende" i et paranormalt forum, er vel ikke helt bra eller?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links