Universet & dets hemmeligheterNoen som merker forandringene?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Noen som merker forandringene?

Innlegg av ludoburgero »

Har du tenkt tilbake på tiden som var, og hvor mye tydeligere spenningene nå er mellom... la oss kalle dem konservative og radikale? Nå mener jeg ikke nødvendigvis at dette har noe med åndelig oppvåkning og kollektiv bevissthet å gjøre, men jeg stiller allikevel spørsmålet - slik at vi får vinklet det inn på noe paranormalt.
For, alt etter hva jeg vet, så kan det også være svært så logisk og samfunnsrelatert til ting vi får presentert i mediene, og det at vi... ja, rett og slett bare LÆRER som de menneskene vi er. Lever og lærer, både av de feilene vi og de andre gjør.

Klarer du å tenke tilbake, og huske, hva du mente om enkelte ting for bare 10-15 år siden, og hvor mye annerledes dine tanker og din akseptanse var rundt ting da?
Fordommer, for eksempel? Hvor mye mer morsomt og fjollete var det ikke med homofile?
Dette er bare ett eksempel. Jeg tenker også på aldersforskjell mellom mennesker, la oss si en eldre dame og en yngre gutt. Dette var vel nærmest et tabu for 20 år siden, da det idag derimot er helt akseptabelt. Jeg glemmer aldri i 2003, og det er jo bare 6 år siden, da jeg i en sammenheng jeg helst ikke vil ut med opplevde at et menneske i omsorgsyrket, en relativt autoritær person, bemerket noe om akkurat dette. Det var snakk om en mann på 23 som var kjæreste med en dame på 33. Dette virket nærmest sjokkerende, og det var faktisk litt artig for min del også. Den dag idag hadde jeg ikke brydd meg døyten.

Sånn sett så har vi den dag idag bygget opp mye mer aksept for hva vi synes er greit og ikke.
Hva vi tillater av normbrudd i samfunnet vårt. Noen vil derimot være konservative og se at ikke all form for nyskapning er riktig. Dette vil for de fleste komme med årene, og det har ikke nødvendigvis noe med at folk klamrer seg til en fortid å gjøre, at de rent nostalgisk kan se tilbake og si at "alt var mye bedre før".
Enkelte ting krever vedlikehold og det å bli tatt vare på, for hvis ikke vil alt gå til spille og vi vil rokke ved så mye ukjente faktorer uten å ta i betraktning at vi fører en destruktiv natur mot naturen selv. Ingenting vil bestå for all tid, og alt vil ta ny form over et lengre tidsperspektiv. Noe vil vare kortere, annet vil vare lengre, men det er også viktig å preservere, samtidig som innovativ nyskapning er viktig for menneskelig evolusjon.

Igjen vil jeg samtidig spørre om ikke folk virker litt "fjernere" nå enn det de var før?
Hvor mange kan du si rundt deg virker ut som å ha en skikkelig dyp bakkekontakt og er avbalansert og med intens fokus og klarsynthet? Ikke mange, tror jeg.
Du vil nok oppleve å kjenne noen etter disse beskrivelsene, men samtidig er de av mange andre sett som fjerne på sin måte igjen; de er kanskje distré av natur, kanskje litt glemske, og noen vil tilogmed si at de er litt nutcase. Litt gærne. Men på sin måte vil de likevel ha fordypt seg i noe, og naturlig nok ha dermed gått glipp av andre aspekter ved det. Ingen er fullkomne.

Det jeg lurer på, oppi alt dette er om det virkelig skjer noe nå som kan kalles en slags ende på tilværelsen - om det er noe sant i dette med 2012, og åndelig oppvåkning?
Er det slik at vi kanskje må ta farvel med det fysiske liv, slik vi kjenner det, og akseptere at vi deretter vil nå en annen dimensjon av livet? Tenk litt på hvor mange faktorer som peker i retning på at enden er nær. Dette er ikke ment som skremsel, men mer som frie tanker, noe jeg mener burde være lov - takhøyde for diskusjon:

Hvorfor har vi en såkalt generasjon X, som gjerne tilhører de som ble født før 1978 og tilbake i tid, mens vi nå snakker om en generasjon Y som er født mellom 1978-1990?
Når så generasjon Z har kommet, så er det ikke mange bokstaver i alfabetet å gå etter, er det?

Jeg tror alt har en dypere mening, men dette blir undring, så lurer jeg på hva dere tenker... :)
Antall ord: 753
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Noen som merker forandringene?

Innlegg av Moonstone »

ludoburgero skrev:Har du tenkt tilbake på tiden som var, og hvor mye tydeligere spenningene nå er mellom... la oss kalle dem konservative og radikale? Nå mener jeg ikke nødvendigvis at dette har noe med åndelig oppvåkning og kollektiv bevissthet å gjøre, men jeg stiller allikevel spørsmålet - slik at vi får vinklet det inn på noe paranormalt.
For, alt etter hva jeg vet, så kan det også være svært så logisk og samfunnsrelatert til ting vi får presentert i mediene, og det at vi... ja, rett og slett bare LÆRER som de menneskene vi er. Lever og lærer, både av de feilene vi og de andre gjør.

Klarer du å tenke tilbake, og huske, hva du mente om enkelte ting for bare 10-15 år siden, og hvor mye annerledes dine tanker og din akseptanse var rundt ting da?
Fordommer, for eksempel? Hvor mye mer morsomt og fjollete var det ikke med homofile?
Dette er bare ett eksempel. Jeg tenker også på aldersforskjell mellom mennesker, la oss si en eldre dame og en yngre gutt. Dette var vel nærmest et tabu for 20 år siden, da det idag derimot er helt akseptabelt. Jeg glemmer aldri i 2003, og det er jo bare 6 år siden, da jeg i en sammenheng jeg helst ikke vil ut med opplevde at et menneske i omsorgsyrket, en relativt autoritær person, bemerket noe om akkurat dette. Det var snakk om en mann på 23 som var kjæreste med en dame på 33. Dette virket nærmest sjokkerende, og det var faktisk litt artig for min del også. Den dag idag hadde jeg ikke brydd meg døyten.

Sånn sett så har vi den dag idag bygget opp mye mer aksept for hva vi synes er greit og ikke.
Hva vi tillater av normbrudd i samfunnet vårt. Noen vil derimot være konservative og se at ikke all form for nyskapning er riktig. Dette vil for de fleste komme med årene, og det har ikke nødvendigvis noe med at folk klamrer seg til en fortid å gjøre, at de rent nostalgisk kan se tilbake og si at "alt var mye bedre før".
Enkelte ting krever vedlikehold og det å bli tatt vare på, for hvis ikke vil alt gå til spille og vi vil rokke ved så mye ukjente faktorer uten å ta i betraktning at vi fører en destruktiv natur mot naturen selv. Ingenting vil bestå for all tid, og alt vil ta ny form over et lengre tidsperspektiv. Noe vil vare kortere, annet vil vare lengre, men det er også viktig å preservere, samtidig som innovativ nyskapning er viktig for menneskelig evolusjon.

Igjen vil jeg samtidig spørre om ikke folk virker litt "fjernere" nå enn det de var før?
Hvor mange kan du si rundt deg virker ut som å ha en skikkelig dyp bakkekontakt og er avbalansert og med intens fokus og klarsynthet? Ikke mange, tror jeg.
Du vil nok oppleve å kjenne noen etter disse beskrivelsene, men samtidig er de av mange andre sett som fjerne på sin måte igjen; de er kanskje distré av natur, kanskje litt glemske, og noen vil tilogmed si at de er litt nutcase. Litt gærne. Men på sin måte vil de likevel ha fordypt seg i noe, og naturlig nok ha dermed gått glipp av andre aspekter ved det. Ingen er fullkomne.

Det jeg lurer på, oppi alt dette er om det virkelig skjer noe nå som kan kalles en slags ende på tilværelsen - om det er noe sant i dette med 2012, og åndelig oppvåkning?
Er det slik at vi kanskje må ta farvel med det fysiske liv, slik vi kjenner det, og akseptere at vi deretter vil nå en annen dimensjon av livet? Tenk litt på hvor mange faktorer som peker i retning på at enden er nær. Dette er ikke ment som skremsel, men mer som frie tanker, noe jeg mener burde være lov - takhøyde for diskusjon:

Hvorfor har vi en såkalt generasjon X, som gjerne tilhører de som ble født før 1978 og tilbake i tid, mens vi nå snakker om en generasjon Y som er født mellom 1978-1990?
Når så generasjon Z har kommet, så er det ikke mange bokstaver i alfabetet å gå etter, er det?

Jeg tror alt har en dypere mening, men dette blir undring, så lurer jeg på hva dere tenker... :)
Ja, jeg må si at jeg merker forandring.
Jeg tilhører vel "generasjon X", som du kaller det.
Jeg tror at generasjons skille er et resultat av et slags mentalt skifte, og selfølgelig pga teknologisk og sosial utvikling.

Disse har blitt utviklet i stormfart de sisste 100 åra.
Tenk på de som ble født FØR biler ble vanlig? Hvordan ser de på værden i dag?
Kjenner de seg igjen i den i det hele tatt?
For den generasjonen må skille være stort.. internett, mobil tlf..sikkert ufattelig.

En dypere mening sier du?
UTVIKLING-TILPASNING-OPPRETTHOLDELSE, noe som jeg ser på som en dypere mening i seg selv.
Det ser ut som om de prinsippene styrer mye av det fysiske Univers enten vi vil eller ikke..
Antall ord: 885
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Du har rett i det.
det er skjedd mye på ganske kort tid. For mye ?

Jeg tror en av hovedgrunnene er TV !!
Tv pusher grenser hele tiden. For dem er det å tjene penger. Mere seere,bedre betalte reklamer.
Kan man få se en pupp i beste sendetid eller høre banning som var helt utenkelig for 10 år siden på Tv med ekte raseriutbrudd i farmen...ja, så virker det etter hensikten. Folk vil se. Og Tv tjener penger.

Personlig liker jeg ikke banningen på Tv.
Jeg har ingen dype rasjonelle eller religiøse grunner. jeg bare syns det er stupid. Klarer ikke folk å ordlegge seg godt nok uten male på med tomme effekter ja så...hold kjeft.

ALLT som er litt tabu selger. Homser som kliner, humper under dyna på big brother...vi vil seeee!
Krigsrepportasjer der folk får hjernen skutt ut over fortauet. Dette pusher grenser helt klart. Folk blir likegyldige til slutt ovenfor nesten allt.

Jeg tror dypest sett så handler tabuer om frykt.
Når folk ser att det skjer ikke om en pupp vises på Tv, eller det skjer ikke noe om jenter har slør på hodet eller ikke har det, ja så roer det seg og folk bryr seg ikke etter en stund.

Men når det er sagt så vil jeg si att allt er ikke ok heller selv om det ikke er direkte farlig.
Det finnes faktisk noe sånt som gode verdier i verden som er godt å ta vare på.
Man trenger ikke voldta allt. Man trenger ikke skrive på det Norske flagget på fotballkamper bare fordi det ikke er farlig om man gjør det. f,eks...Men hva som er verdt å beskytte overlater jeg til forumets kloke hoder.
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Idag har vi en uavbrutt ødleggelse av grunnleggende moraler og verdier. Jenter er leketøy. Ting som fortjener et takk skulle idag "bare mangle". Homofili er idag "helt naturlig". Sex er morsomt. Giftemål er det ikke så farlig med, det er tross alt bare å skille seg men det ser pent ut på papiret og på fingeren. Barn er en menneskerett, sålenge man har cartoon network til å passe på dem. Lån er å eie, og bare overleve er å vere fattig og oppofrelse for andre er en mote som selvsagt ikke trenger og følges.

Dette er ikke noen utvikling mot den positive oppvåkningen, heller motsatt. Vi driver oss nedover til vi når et punkt vi må nøtt til å starte på nytt.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Veldig interessante poeng fra dere alle.
Jeg likte spesielt godt innlegget til Metodisten, og samtidig har du noen skarpe observasjoner, Akasha (som ikke engang kan sies å være satt på spissen - uheldigvis)...

Jo, klart at vi kan se på det sosiale også, som Moonstone er inne på.
Det har ihvertfall ikke bare ifølge mitt syn med teknologisk og sosial utvikling å gjøre, men sistnevnte er såpass omfattende at vi må se på deler av den. Metodisten er inne på en kjerne jeg kan si meg ganske enig i: hva som vises på TV. Og klart at menneskene alltid vil trekkes mot tabubelagte temaer, og vil tøye grenser. Å tøye grenser er også sunt, men da først og fremst for å teste ut om man trenger å forholde seg til dem, og om vi tar skade av at vi ikke gjør det.

Det som derimot skjer nå er at vi ikke ser omfanget av skadene.
Altså etter å ha tøyet grenser. Det viser seg kanskje ikke før seinere.

Så kommer Akasha og fullender det hele, slik jeg ser det, ved å peke på konkrete eksempler på hva som har gått galt: ekteskap, gjensidig respekt for hverandre, materialistisk besettelse, barneoppdragelse, objektivisering av kvinner og det å ta ting for gitt.

Soleklare poeng dere kommer med alle sammen, jeg mener nå vi har et solid grunnlag for en av verdens beste diskusjoner hvis vi bare fortsetter å diskutere utifra dette som allerede er sagt :D
Antall ord: 243
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Akasha memoria skrev:Idag har vi en uavbrutt ødleggelse av grunnleggende moraler og verdier. Jenter er leketøy. Ting som fortjener et takk skulle idag "bare mangle". Homofili er idag "helt naturlig". Sex er morsomt. Giftemål er det ikke så farlig med, det er tross alt bare å skille seg men det ser pent ut på papiret og på fingeren. Barn er en menneskerett, sålenge man har cartoon network til å passe på dem. Lån er å eie, og bare overleve er å vere fattig og oppofrelse for andre er en mote som selvsagt ikke trenger og følges.

Dette er ikke noen utvikling mot den positive oppvåkningen, heller motsatt. Vi driver oss nedover til vi når et punkt vi må nøtt til å starte på nytt.
Som jeg skulle sagt det selv. Veldig bra =D>

signerer.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Takk skal du ha ;)
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Okt 2008 14:46
16
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Redfalk »

Akasha memoria skrev:Idag har vi en uavbrutt ødleggelse av grunnleggende moraler og verdier. Jenter er leketøy. Ting som fortjener et takk skulle idag "bare mangle". Homofili er idag "helt naturlig". Sex er morsomt. Giftemål er det ikke så farlig med, det er tross alt bare å skille seg men det ser pent ut på papiret og på fingeren. Barn er en menneskerett, sålenge man har cartoon network til å passe på dem. Lån er å eie, og bare overleve er å vere fattig og oppofrelse for andre er en mote som selvsagt ikke trenger og følges.

Grunnleggende moraler og verdier satt/skrevet av hvem? Nokså gammeldags spør du meg...

Klart dette er naturlig, vil du tilbake til da dette ble sett på som en sykdom?

Sex er gøy, det har det alltid vært. At mye av de gamle tabubelagte fetisjer er blitt stuerene er bare positivt. Ekteskap blir vel fremdeles inngått av kjærlighet, men heldigvis trenger man ikke å leve i dette ekteskapet lengre om kjærligheten forsvinner. Uansett er ekteskapet bare noe kristent jalla. Mennesket er vel i utgangspunktet ikke et monogamt dyr.

Synes dette er en positiv utvikling jeg. Man bryter ut av gamle mønstre, satt av gamle, gjerne kristne menn. For alt vi vet lever vi bare en gang. Make the best of it....
Antall ord: 254
Redfalk aka Jan-Olav

"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)

Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......:(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Redfalk »

Enhver idiot kan lage barn, uten å være i stand til å oppdra dette barnet. Mens homofile har store problemer med å få adoptere...enda disse parene kunne vært 10 ganger så gode forbilder/foresatte for dette barnet. Men neida....fysja meg...homofili

Jenter har bestandig vært "leketøy", men nå i større grad på deres premisser, som jo er bra....
Antall ord: 190
Redfalk aka Jan-Olav

"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Jeg syns helt klart at mange av de gamle normene er meget negative og hemmende, og basert på et gammeldags utdatert verdenssyn. Så om disse forsvinner blir nok mange glad :)
Jeg har aktivt gått inn for å få fjernet mange av disse fra folks sinn i mange år.
Vi har nok ikke sett enden på dette enda, mye jobb igjen å gjøre.

Dette med sex og skam er en uting. Sex er den eneste måten å formere seg på, akuratt som at man må spise mat for å bli mett. Sex er NATURLIG.
Men denne OVERFOKUSERINGEN er nok også en uting. Dette kommer nok mest sansynlig av at eksponeringen er en reaksjon mot en tid hvor sex var skam og tabu. Nå er det ikke det lenger, og folk blir facinert av den nye friheten som de har blitt nektet før.

Det varer nok ikke lenge før trenden med overeksponering daler og blir uintressant. Folk blir vant til det, og trenger da andre ting som er spennende.

Hva det neste blir får vi vente å se.
Og hva følgene blir av dette, samt den nye spirituelle friheten får vi først se om en stund frem i tid.
Antall ord: 201
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Redfalk skrev:

Grunnleggende moraler og verdier satt/skrevet av hvem? Nokså gammeldags spør du meg...

Det er et tullespørsmål. At noe er gammeldags er ikke ensbetydene med at det er negativt.

Klart dette er naturlig, vil du tilbake til da dette ble sett på som en sykdom?

Neeeeei! Det er ikke naturlig. Hadde det vert en naturlig løsning så ville homofile fått barn.

Sex er gøy, det har det alltid vært. At mye av de gamle tabubelagte fetisjer er blitt stuerene er bare positivt. Ekteskap blir vel fremdeles inngått av kjærlighet, men heldigvis trenger man ikke å leve i dette ekteskapet lengre om kjærligheten forsvinner. Uansett er ekteskapet bare noe kristent jalla. Mennesket er vel i utgangspunktet ikke et monogamt dyr.

Klart sex kan vere gøy, men man skal ikke glemme at det ligger veeeeeldig mye annet i sex og. Hengivelse, følelser, sykdommer, unnfangelser av nye mennesker ol.
Ekteskap har eksistert lenge før kristendommen.. Hadde man hatt et mer serriøst syn på ekteskap så hadde man tenkt seg mer om før man inngikk løftene og kjempet mer for ekteskapet.

Synes dette er en positiv utvikling jeg. Man bryter ut av gamle mønstre, satt av gamle, gjerne kristne menn. For alt vi vet lever vi bare en gang. Make the best of it....

Det er ikke alltid nye løsninger fører noe godt med seg..
Antall ord: 369

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Redfalk skrev:

Enhver idiot kan lage barn, uten å være i stand til å oppdra dette barnet. Mens homofile har store problemer med å få adoptere...enda disse parene kunne vært 10 ganger så gode forbilder/foresatte for dette barnet. Men neida....fysja meg...homofili

Om det er snakk om adopsjon så har jeg litt delte meninger. Jeg klarer ikke helt å svelge den at det er akseptabelt for homofile å oppdra et barn, men alikevel kan de vere et myyyye bedre forbilde en foreldrene som har skapt ungen. MEN når det gjelder at homofile skal få skape nye barn så er jeg fullstendig bastant imot det. Når de valgte samme kjønn så valgte de å ikke kunne få barn. Basta.

Jenter har bestandig vært "leketøy", men nå i større grad på deres premisser, som jo er bra....

Nei. Nå tar du helt feil. Voldtekten var kansje mere av tildligere ivertfall i de lavere samfunnsgruppene og det er kjempesynd men da var det ivertfall mindre h*reri ute å gikk. Jomfruelighet ble respektert. Idag så reklamerer man for 12 åringer at det er baaaare å k*ulle, det er så fint å gøøøøy :lykkelig Det er sinn syyyykt.
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Moonstone skrev:Jeg syns helt klart at mange av de gamle normene er meget negative og hemmende, og basert på et gammeldags utdatert verdenssyn. Så om disse forsvinner blir nok mange glad :)
Jeg har aktivt gått inn for å få fjernet mange av disse fra folks sinn i mange år.
Vi har nok ikke sett enden på dette enda, mye jobb igjen å gjøre.

Hvilken rett har du til å påprakke ditt verdenssyn på andre mennesker?? Har du laget deg en oppgave i å endre folks holdninger? I vilken retning, den riktige retningen? Og hva tilsier at din retning er riktig? Jeg syns du virker til å vere meget arrogant her du kommer med "mye jobb igjen å gjøre". Jeg har ikke sett makan. Og da i tilleg til at du sammenligner degselv med sokrates, det sier meg litt om deg.

Dette med sex og skam er en uting. Sex er den eneste måten å formere seg på, akuratt som at man må spise mat for å bli mett. Sex er NATURLIG.
Men denne OVERFOKUSERINGEN er nok også en uting. Dette kommer nok mest sansynlig av at eksponeringen er en reaksjon mot en tid hvor sex var skam og tabu. Nå er det ikke det lenger, og folk blir facinert av den nye friheten som de har blitt nektet før.

Det varer nok ikke lenge før trenden med overeksponering daler og blir uintressant. Folk blir vant til det, og trenger da andre ting som er spennende.

Som f.eks pedofili og incest.

Hva det neste blir får vi vente å se.
Og hva følgene blir av dette, samt den nye spirituelle friheten får vi først se om en stund frem i tid.
Nei, dette er en dårlig utvikling. Idag er synet på sex som er en meeeeeeeeeget viktig ting altfor lett. Dette går utover barn og ungjenter som ikke vet sitt eget beste. Sex trengs ikke ses på som skam. Det er kristendommen som har kommet med det synet. Men det skal vere visse regler rundt temaet som idag ikke eksisterer, lenger.
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Redfalk »

Akasha:

Du har som signatur, "DU ER DIN EGEN LYKKES SMED", men reagerer på at folk i større grad enn før bryter ut av normen, og lever mer fritt. Noen blir lykkelig av å låne penger for å EIE. Andre blir glamour-modeller og tjener penger på kroppen sin som selvvalgte "leketøy". Og noen velger å gifte seg in the heat of the moment, og skiller seg noen år etterpå.

Synes det er bra at flere har skjønt at det er seg selv man skal leve for i første omgang. Og gjør man seg selv lykkelig, så kan man senere gjøre andre lykkelig.

MAN LEVER EN GANG, DU ER DIN EGEN LYKKES SMED
Antall ord: 118
Redfalk aka Jan-Olav

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Akasha memoria skrev:Hvilken rett har du til å påprakke ditt verdenssyn på andre mennesker?? Har du laget deg en oppgave i å endre folks holdninger? I vilken retning, den riktige retningen? Og hva tilsier at din retning er riktig? Jeg syns du virker til å vere meget arrogant her du kommer med "mye jobb igjen å gjøre". Jeg har ikke sett makan. Og da i tilleg til at du sammenligner degselv med sokrates, det sier meg litt om deg.
Hvem har sagt at jeg prakker et spesielt syn på folk?
Det er nettopp det jeg IKKE gjør. Jeg får folk til å se muligheter UTENFOR trange normer og påtvungene religiøse regler som de selv ikke liker.
Dette gjør jeg KUN for folk som kommer til meg, som er nyskjerrige på det jeg driver med.
Jeg GIR ikke folk retningen, jeg viser dem flere mulige retninger. Hvem de velger er opp til dem.

Og ja, det ER mye jobb å gjøre, for å gjøre samfunnet til et bedre sted.

Og jeg har aldri sammenligna meg selv med Sokrates.
Jeg har sagt at jeg har påtatt meg hans "skikkelse", noe som er en metafor for at han er et av mine forbilder og helter innenfor filosofien.

Arrogant? Kanskje..jeg liker å provosere, værtfall den gamle skolen ;)
Antall ord: 218
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links