Xirque Z'dataan skrev:
beklager Kimbara, men det er bare å google nibiru...er en del bildeillustrasjoner der i tillegg...det var et adressene var linket til.. men legg opp ett nytt skjermbilde eller fane og google navnet Niburu.
Litt av teorien er at vi egentlig er del av ett tvillingstjærnesystem det utenfor det ytre astereoidefeltet er en brun dverg med 1 fast planet + Niburu
Ja, dette er basert på Zecharia Sitchins feilaktige oversettelser og ville tolkninger av en gammel summerisk mytologi. Siden har populariteten økt blant mennesker som tror på slikt, og en hel masse pseudovitenskapelig vås er produsert for å "bevise" det.
Nå kjenner ikke jeg til dine kriterier for ei god nettside, men mine kriterier er god design, ryddighet og seriøsitet/kildekritikk (sistnevnte spesielt om det dreier seg om artikler som tar for seg aktuell tematikk). Denne nettsiden innfridde ikke noen av disse kravene for meg
I tillegg til at det er latterlig rotete slengt sammen, utføres det vill spekulasjon fremfor skikkelig etterforskning. Som med så mange andre ville "teorier" ser vi her at absolutt alt som -kan- brukes som argument presenteres ukritisk som om de var beviser eller gode indikasjoner. Mye bruk av billig retorikk.
Som et eksempel på hvor latterlig argumentasjonen er, vil jeg vise til
denne siden (som det linkes til fra siden du linket til), hvor man faktisk klarer å få seg til å tolke solens gjenskinn i kameraets linse ("lens flare") til å være "Planet X".
Ikke bare det, men lenger ned på den samme siden kan vi lese hva jeg vil kalle syke teorier om at Cho Seung-Hui (mannen bak Virginia Tech-massakren) i virkeligheten var påkalt av "aliens", og at han utførte massakren i samarbeid med disse(!).
Jeg er egentlig i mangel av flere ord. Det stod så mye rart og dumt på den siden - jeg har aldri sett maken til parade av dårlig argumentasjon. Jeg vil nesten si dette overgår maset om "orbs"!
Av fare for å virke frekk; støtter du deg
virkelig til det du leser på disse sidene?