Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoe meget underlig

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Noe meget underlig

Innlegg av Moonstone »

Akasha memoria skrev:
Moonstone skrev:
vidarjak skrev:takk for svar, ja det er noe negativt, garantert. Har hatt et medium her, garanterte at den var borte, men den dukket opp igjen i dag :s

Er den veldig sterk da?
Hmm,da høres det ut som om mediet ikke har gjort god nok jobb.
Eller at denne "energien" faktisk IKKE går igjen som et gjenferd, men "tar seg bare en tur innom"
fra den andre siden..Men disse er aldri negative, etter det jeg har hørt eller opplevd.
Hmmmm....Mest sannsynlig: Mediet er kvakksalver..ELLER bare gjort dårlig jobb.
Ikke tilkall prest..det hjelper SKJELDEN, for dette er ikke religiøst.
Hvorfor mener du en prest skjeldent hjelper? Asså, selv om du har noe imot religion og da kansje spesielt kristendommen så er det ikke dermed sagt at det presten gjør automatisk ikke fungerer fordi han gjør det på en innbilt gud sine vegne..

Jeg tror faktisk at det presten gjør kan vere meget effektivt. Kansje til og med mere effektivt en den gjennomsnittlige medium. Fordi presten setter grenser, tror på dem og slår dem fast, motet skyldes jo denne guden han legger all sin lit til. Falsk trygghet, men dog, meget effektiv. I tilleg bruker han krusifikset og andre hellige symboler som tusenvis av mennesker legger ubegrenset mye positiv energi i. Trenger ikke å handle om religionen i seg selv men hvilke energier man legger i handlingene og ritualene.

Et krusifiks ville jeg ikke nølt et sekund med å tro at funket usammenlignbart mye sterkere en en enkelt ubetydelig person sine ønsker.
Tror de KAN hjelpe, men da tror jeg i så fall at det er INTENSJONEN dems som hjelper, ikke religionen i seg selv.
Poenget mitt var:
Mange hadde nok trodd at hvis en Prest får vekk en Ånd, så er dermed Religionen også riktig, men slik trenger det ikke å være.
Pluss at jeg har observert prester som har prøvd dette. De vet ikke noe særlig om det, i det hele tatt. De prater for det meste om Djevelen og Demoner, for det er det eneste de vet om.
De er mye mere bundet og snevret ned pga dette.
Men tror nok at noen hadde klart det, for jeg tror egentlig ALLE hadde klart det..
Antall ord: 387
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Energien folk legger i arbeidet er det som skaper virkninger mener jeg. Samma hvilke gud de gjør det for. Jeg tror alle prester kan utføre disse handlingene meget effektivt om de har nok tro på gud.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Akasha memoria skrev:Energien folk legger i arbeidet er det som skaper virkninger mener jeg. Samma hvilke gud de gjør det for. Jeg tror alle prester kan utføre disse handlingene meget effektivt om de har nok tro på gud.
Sånn jeg ser det, så er det ingen "Gud" vi gjør det for.
Vi gjør det fordi vi skal hjelpe "energier" til å gå Naturens gang, ikke for Jahve eller Odin.
De fleste medier tror faktisk ikke på noen gud en gang, de har et mer Holistisk livssyn.

Jeg ser det sånn at når en "energi/Ånd" sitter fast i dødens første stadium, så trenger den bare litt hjelp fra en til å begi seg til de 2 neste stadier, blande seg med Singulariteten, for og så ta en ny form senere. Dette er naturens gang, slik jeg ser det, og ikkenoe med Religion å gjøre.
Så hvorfor blande "Guder" inn i dette i det hele tatt?
Antall ord: 163
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Moonstone skrev:
Akasha memoria skrev:Energien folk legger i arbeidet er det som skaper virkninger mener jeg. Samma hvilke gud de gjør det for. Jeg tror alle prester kan utføre disse handlingene meget effektivt om de har nok tro på gud.
Vi gjør det fordi vi skal hjelpe "energier" til å gå Naturens gang, ikke for Jahve eller Odin.
De fleste medier tror faktisk ikke på noen gud en gang, de har et mer Holistisk livssyn.

Jeg ser det sånn at når en "energi/Ånd" sitter fast i dødens første stadium, så trenger den bare litt hjelp fra en til å begi seg til de 2 neste stadier, blande seg med Singulariteten, for og så ta en ny form senere. Dette er naturens gang, slik jeg ser det, og ikkenoe med Religion å gjøre.
Nei men det er jo ikke det jeg mener heller. Men om dette mennesket gjør jobben sin med "gud" i ryggen så styrker det han med et veldig stort mot. Fordi han nå legger sitt liv i en mektig gud sine hender og stoler på det. Som sagt, det gir en falsk trygghet for denne personen men den funker meget effektiv. For hvem er vel modigere en dem som har en gud til å passe på seg?
Klart det handler om å manipulere naturen litt med intensjonen om å hjelpe. Men en prest bruker gud og en heks bruker athame. En og samme ting, det kalles hjelpemidler, snarveier, juks. Samma det.. Men det slipper ivertfall løs en kraftigere energiboost.

Fordi det handler ikke om gud i det hele tatt men om hva gud gjør med mennesket.
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Akasha memoria skrev:
Moonstone skrev:

Nei men det er jo ikke det jeg mener heller. Men om dette mennesket gjør jobben sin med "gud" i ryggen så styrker det han med et veldig stort mot. Fordi han nå legger sitt liv i en mektig gud sine hender og stoler på det. Som sagt, det gir en falsk trygghet for denne personen men den funker meget effektiv. For hvem er vel modigere en dem som har en gud til å passe på seg?
Klart det handler om å manipulere naturen litt med intensjonen om å hjelpe. Men en prest bruker gud og en heks bruker athame. En og samme ting, det kalles hjelpemidler, snarveier, juks. Samma det.. Men det slipper ivertfall løs en kraftigere energiboost.

Fordi det handler ikke om gud i det hele tatt men om hva gud gjør med mennesket.
Ja, vi er til dels enig.
Antall ord: 310
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 14:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Innlegg av vidarjak »

Hvis dette skjer daglig og skikkelsen er TYDELIG, åffer tar du ikke et snapshot med kameraet ditt av det?
Hei alle sammen, vil bare si at jeg fortsatt sliter med denne skikkelsen, dog ikke på samme måte som før. Nå er det bare irriterende og virker som at noe bare henger litt igjen.

men svar på dere som spør om hvorfor jeg ikke tar ett lite bilde med kameraet mitt når jeg ser dette.

Det er ikke akkurat sånn at denne skikkelsen setter seg i stua mi og tar seg en kaffetår, sigarett eller ser på tv. Dessuten vandrer jeg heller sjelden rundt med ett kamera på meg, mobil ja, men jeg tenker som regel ikke på det når jeg ser denne skikkelsen (som regel på natten når jeg står opp for å dra på jobb 03.00). Dessuten kan dere jo prøve å ta ett slikt bilde selv, eller sette dere i den situasjonen jeg er i. Hadde DU som leser innlegget flydd rundt med ett kamera fra soverommet til toalettet sånn i tilfelle denne skikkelsen dukker opp? Jeg har faktisk bare ett mobilkamera i tilegg, og hvis jeg går tilbake til rommet for å hente telefonen så tviler jeg sterkt på at denne skikkelsen har tatt seg bryet med å stille seg i positur eller blir med meg for å ta ett bilde.

Jeg beklager at jeg ikke bor i ett hus ladet med overvåkningskameraer, eller at jeg ikke har for vane å dusje med mobiltelefonen på badet, men jeg har prøvd å ta bilde en gang, rett og slett sitti i flere timer og ventet på at noe skal skje. Eneste nevneverdige fra den dagen var en kjølig kulde fra gulvet som fort kom og gikk, og at jeg måtte fantastisk mye på toalettet etterpå.

Men hvis noen vil påta seg jobben med å sitte der dette pleier å komme i flere timer så bare ta kontakt. Det vil selvsagt i såfall være en frivillighetsoppgave.

Men uansett har jeg besluttet å flytte fra huset, jeg har ikke råd til å bo her mer, mye pga at husleia økte med tusenlappen og at huset er fra ca. krigens dager, så jeg blir jo kvitt problemet uansett da. Men takk for de som kom med forslag i allefall.
Hvorfor mener du en prest skjeldent hjelper? Asså, selv om du har noe imot religion og da kansje spesielt kristendommen så er det ikke dermed sagt at det presten gjør automatisk ikke fungerer fordi han gjør det på en innbilt gud sine vegne..

Jeg tror faktisk at det presten gjør kan vere meget effektivt. Kansje til og med mere effektivt en den gjennomsnittlige medium. Fordi presten setter grenser, tror på dem og slår dem fast, motet skyldes jo denne guden han legger all sin lit til. Falsk trygghet, men dog, meget effektiv. I tilleg bruker han krusifikset og andre hellige symboler som tusenvis av mennesker legger ubegrenset mye positiv energi i. Trenger ikke å handle om religionen i seg selv men hvilke energier man legger i handlingene og ritualene.
Altså: Jeg misliker ikke religion. Jeg misliker prester. Hvorfor? jo ;

Alle prester jeg har vært borti føler seg tydelig hevet over alle. De tror gud er med de i alt her på livet, og dømmer folk utifra språk og væremåte. Hvis du ikke har lest bibelen, eller har en hva skal man kalle det, gjennomsnittlig livsstil, så er man djevelens avkom. Jeg bor faktisk ved siden av en tidligere prest (pensjonert) og han har flere dager kommentert at jeg vil brenne i helvete for min mangel på innsikt i syndene mine. I tilegg til å true med å jage meg vekk med høygafler og fakler.

Ler du? Det gjorde jeg og, helt til denne tølperen anmeldte meg for narkotikadyrkelse (mistenkte at jeg dyrket hasj i kjelleren pga at jeg alltid har gardinene til soverommet for).
Når dette viste seg å være feil, tok han standpunkt i at jeg og mine venner rett og slett spottet naturen, jesus, gud og hans skapeverk. Noe som kom fordi jeg har en del bildekk liggende pga min svakhet for drifting (sladding med bil på bane).

Er sikkert ikke alle prester som er sånn, men derfor misliker jeg prester. Les i avisene hva prester gjør i sterke religioner, hør med de som bor rundt en prest men ikke møter opp i kirken hver søndag. Prester er sikkert greie folk hvis du ikke er i nærheten av de, men er du ung, røyker og drikker i blant så er du djevelens skapeverk her på jord hvis man er så uheldig å bo i samme nabolag.

Men som sagt, jeg flytter så blir kvitt problemene. Nå skal jeg bruke noen måneder på å utvikle de evner jeg mener jeg har, og spare penger i tilegg. Billig og lærerikt :)
Antall ord: 825
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links