Healing og annen alternativ medisin ⇒ Diskusjon om healing-splittet fra Snåsamann-tråden
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: Snåsa kallen !
Bare du ikke dras mot sofalivet med tilhørende TV-titting og mainstreamprogrammering med total hengivelse til den grå, store massen som et resultat, Amfelia, så er det opp til deg...
Antall ord: 31
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det får man ta i hver enkelt sak. Det du driver med nå er å avfeie alt som heter forskning fordi det eksisterer en -mulighet- for at man -kan- forfalske resultater eller sabotere forsøk (og i såtilfelle kalles det henholdsvis 'pseudovitenskap' og 'feilet forsøk').Xirque Z'dataan skrev:det er mange måter å lyve på, statestikk er en måte.Kimbara skrev: Derfor har vi noe som heter -dokumentasjon-, hvilket vi får ved -forskning-.
forskning er ågså lett å kødde til resultatene på, man trenger ikke være supergeni for å sabotere for ett forsøk.
Fakta er at man kan få resultater ved forskning. Fjernhealing har vist seg å ikke funke. Kan du så vise meg at disse resultatene er forfalsket eller at forskningen er sabotert?
Antall ord: 129
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Aug 2007 21:40
- 17
Xirque Z'dataan skrev:tror du misforstår noe her, jobben til healeeren er ikke gjordt etter at besøket er ferdig, jeg jobber 3 døgn etter behandling med hver klient, så det gjelder ikke bare den tinen som du ser at mannen jobber med deg, men at han fortsetter å jobbe med deg i 3 døgn non-stop.Mariann66 skrev:Hvis du mener at dette er en jobb som andre jobber, da må jo timesbetalingen bli betraktelig mindre...
Om du er i stand til å se slik på det, så er faktisk ofte timesatsen lav.
jeg har ligget på 500,- for påbegunt jobb med spesifik skade, jobber veldig ofte 2-4 timer ved første besøk, men det betyr ikke at jeg slutter å jobbe med pasienten når pasienten drar, men at jeg endrer jobbmetode.
da er ikke 500,- spes bra for en 3 dagers jobb
Eg missforstår ingenting her, men ser at du forsvarer deg og ditt med nebb og klør. Eg kan mye om healing/healingterapi og skjønner hva dette går i.
Når en person kommer til en healer og vil ha hjelp til å forløse noe, men får bare beskjed om å ligge stille å ikke si et ord, bare la (healeren) gjøre jobben, da er 500 kr eller mer altfor mye å betale JA, og denne personen går derfra uten og ha komt videre med det h*n oppsøkte (healeren) for. Og på gangen sitter neste mann å venter på tur. og neste mann etter der igjen dagen lang, hvilke såkaldte healer jobber og gjør noe sånt? Jo en nok en del, men ikke alle
Men går en til en healer og får en skikkelig healing terapi time, der healer prater med, og lytter til hva personen har på hjertet, kan denne healeren hjelpe personen til å forløse det som ligger der og personen går derfra med følelsen av å ha fått hjelp..
Om du er i stand til å se, så ser du hva som er forskjellen her..Hvilken healingsform du bruker, vet eg ikke, men er du trygg og gjør det med kjærlighet, trenger du heller ikke forsvare det du gjør..good luck
Antall ord: 376
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...
Det er du som begrenser...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
- Blitt takket: 1 gang
jeg ser hvor du vil og er enig med deg i dette, det er også viktig å forklare hva man gjør og hvorfor...dette for ikke å uroe klienten mer...tid og ro er også viktig..så samlebåndshealing er ikke opptimalt...jeg liker ikke venteromsystemet.healeren trenger også tid til å komme seg etter behandlingen og da fungerer ikke venterommet.Mariann66 skrev:Xirque Z'dataan skrev:tror du misforstår noe her, jobben til healeeren er ikke gjordt etter at besøket er ferdig, jeg jobber 3 døgn etter behandling med hver klient, så det gjelder ikke bare den tinen som du ser at mannen jobber med deg, men at han fortsetter å jobbe med deg i 3 døgn non-stop.Mariann66 skrev:Hvis du mener at dette er en jobb som andre jobber, da må jo timesbetalingen bli betraktelig mindre...
Om du er i stand til å se slik på det, så er faktisk ofte timesatsen lav.
jeg har ligget på 500,- for påbegunt jobb med spesifik skade, jobber veldig ofte 2-4 timer ved første besøk, men det betyr ikke at jeg slutter å jobbe med pasienten når pasienten drar, men at jeg endrer jobbmetode.
da er ikke 500,- spes bra for en 3 dagers jobb
Eg missforstår ingenting her, men ser at du forsvarer deg og ditt med nebb og klør. Eg kan mye om healing/healingterapi og skjønner hva dette går i.
Når en person kommer til en healer og vil ha hjelp til å forløse noe, men får bare beskjed om å ligge stille å ikke si et ord, bare la (healeren) gjøre jobben, da er 500 kr eller mer altfor mye å betale JA, og denne personen går derfra uten og ha komt videre med det h*n oppsøkte (healeren) for. Og på gangen sitter neste mann å venter på tur. og neste mann etter der igjen dagen lang, hvilke såkaldte healer jobber og gjør noe sånt? Jo en nok en del, men ikke alle
Men går en til en healer og får en skikkelig healing terapi time, der healer prater med, og lytter til hva personen har på hjertet, kan denne healeren hjelpe personen til å forløse det som ligger der og personen går derfra med følelsen av å ha fått hjelp..
Om du er i stand til å se, så ser du hva som er forskjellen her..Hvilken healingsform du bruker, vet eg ikke, men er du trygg og gjør det med kjærlighet, trenger du heller ikke forsvare det du gjør..good luck
Antall ord: 437
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
du ba ikke om beviser i sted men indisier og det fikk du: Penger, og min følelse av at ting ikke er slik de burde.Kimbara skrev:Det får man ta i hver enkelt sak. Det du driver med nå er å avfeie alt som heter forskning fordi det eksisterer en -mulighet- for at man -kan- forfalske resultater eller sabotere forsøk (og i såtilfelle kalles det henholdsvis 'pseudovitenskap' og 'feilet forsøk').Xirque Z'dataan skrev:det er mange måter å lyve på, statestikk er en måte.Kimbara skrev: Derfor har vi noe som heter -dokumentasjon-, hvilket vi får ved -forskning-.
forskning er ågså lett å kødde til resultatene på, man trenger ikke være supergeni for å sabotere for ett forsøk.
Fakta er at man kan få resultater ved forskning. Fjernhealing har vist seg å ikke funke. Kan du så vise meg at disse resultatene er forfalsket eller at forskningen er sabotert?
...om du forsket på healing og det viste seg at det faktisk virket.. ville du innrømme feil om da? eller ville du vert stille om resultatet?
...ellwer sett på en annen måte..om du leide inn forskere til å forske på det, og resultatet hadde vert positivt. dette hadde skadet deg om kom ut, hadde du offentliggjort denne raporten eller hadde du makkulert resultatet?
Antall ord: 222
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Mulig vi da har en litt forskjellig oppfattning av hva 'indisier' betyr. For meg er det sannsynlighetsbevis. Jeg siktet da til den saken vi nå diskuterer; healing.Xirque Z'dataan skrev: du ba ikke om beviser i sted men indisier og det fikk du: Penger, og min følelse av at ting ikke er slik de burde.
Innrømmet feil? Når man forsker er det ikke noe som heter "riktig" og "feil" resultat - resultatet er seg selv, hverken mer eller mindre. Jeg ville blitt henrykt om jeg eller andre klarte å bevise at healing fungerer. Ser ingen grunn til å ville holde det skjult....om du forsket på healing og det viste seg at det faktisk virket.. ville du innrømme feil om da? eller ville du vert stille om resultatet?
...ellwer sett på en annen måte..om du leide inn forskere til å forske på det, og resultatet hadde vert positivt. dette hadde skadet deg om kom ut, hadde du offentliggjort denne raporten eller hadde du makkulert resultatet?
Antall ord: 168
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
om du fryktet for jobben din?Kimbara skrev:Mulig vi da har en litt forskjellig oppfattning av hva 'indisier' betyr. For meg er det sannsynlighetsbevis. Jeg siktet da til den saken vi nå diskuterer; healing.Xirque Z'dataan skrev: du ba ikke om beviser i sted men indisier og det fikk du: Penger, og min følelse av at ting ikke er slik de burde.
Innrømmet feil? Når man forsker er det ikke noe som heter "riktig" og "feil" resultat - resultatet er seg selv, hverken mer eller mindre. Jeg ville blitt henrykt om jeg eller andre klarte å bevise at healing fungerer. Ser ingen grunn til å ville holde det skjult....om du forsket på healing og det viste seg at det faktisk virket.. ville du innrømme feil om da? eller ville du vert stille om resultatet?
Antall ord: 176
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Snåsa kallen !
Sorry, ikke meninga å pirke nå... mer fordi jeg lurer...Kimbara skrev: Mulig vi da har en litt forskjellig oppfattning av hva 'indisier' betyr. For meg er det sannsynlighetsbevis. Jeg siktet da til den saken vi nå diskuterer; healing
men indisier kan vel på ingen måte kalles noen form for bevis?
Sannsynlighetsbevis? Indisier er vel bare indikasjoner, løse tråder som veldig sammenfallende peker i retning mot noe felles?
Antall ord: 70
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvorfor skulle jeg frykte for jobben? Forskere har som jobb å finne svar på livets gåter.Xirque Z'dataan skrev: om du fryktet for jobben din?
Antall ord: 26
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Bevis er noe annet enn sannsynlighetsbevis (kanskje et noe misvisende ord i seg selv). Indisier er aspekter som peker mot en sannsynlighet - altså må de være sterkere enn en "følelse av" eller løse tråder som plukkes fritt fra andre steder.ludoburgero skrev: Sorry, ikke meninga å pirke nå... mer fordi jeg lurer...
men indisier kan vel på ingen måte kalles noen form for bevis?
Sannsynlighetsbevis? Indisier er vel bare indikasjoner, løse tråder som veldig sammenfallende peker i retning mot noe felles?
I dette tilfellet ville indisiene vært f.eks. om forskerene jobbet for et firma eller interesseorganisasjon - noe de meg bekjent ikke gjorde.
Antall ord: 110
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta