Healing og annen alternativ medisinSnåsa kallen !

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1435 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Snåsa kallen !

Innlegg av Asbjørn »

misty-gutt skrev:Leste for litt siden at Snåsa mannen takket nei til NRK programmet, eller den "vitenskapelige" testen de tenkte å utføre.
En av begrunnelsene til dette er at NRK allerede har mange opptak med Joralf Gjerstad.
http://www.dagbladet.no/2008/12/30/kultur/litteratur/helse/4195139/ skrev:- Jeg kommer aldri til å bli med i det programmet, sier Joralf Gjerstad til Dagbladet.

Da vi snakket med ham i går, hadde han ennå ikke fått noen offisiell henvendelse fra NRK. Han stiller seg likevel undrende til at noen vil teste evnene hans nå.

- Jeg vært framme i lyset i et helt år, og vært med på alt. Hvis de skal begynne å teste meg nå, er de for seint ute. Jeg synes det er meningsløst at de skal begynne å forske på dette nå, når jeg har hjulpet folk i 60 år, sier Gjerstad.

Dokumentert før
En av grunnene til at Gjerstad ikke vil stille opp i NRK-programmet, er at han allerede har vært med i et NRK-program. I Faktor-dokumentaren «Kjenner du varmen?» fra 2006, følger et TV-team Gjerstad under en tur til Oslo. De spør om han kan behandle en familie foran TV-kameraene, noe «Snåsamannen» lar seg overtale til.

- Jeg var veldig skeptisk på forhånd, jeg ble jo satt på en veldig stor prøve. Men det virket 100 prosent, forteller Gjerstad.

Dokumentaren er blitt vist i reprise en rekke ganger. Sist på NRK2 1. desember, og på NRK1 2. juledag.
Jeg forstår ham godt, det har tross alt vært et voldsomt media kjør i de siste par åra.

Asbjørn
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ja, er helt enig, Asbjørn. Og en helt grei begrunnelse av Joralf Gjerstad.
Antall ord: 14
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Okt 2008 16:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av geysirland »

Jeg har vokst opp med snåsakaill'n...er også nord trønder.

Har hørte masse historier om han.

En av de bedre jeg har hørt var ett bil lass med kjerringe som skulle dit for å få hjelp til diverse plager. Dette er sikkert 20 -30 år siden. På turen oppover hadde de diskutert hvor mye de skulle betale mannen for behandlingen, etter som han ikke har priser på det han gjør.

De kom inn til ham og det første han sier når han ser dem er at den 100 kr de hadde tenkt å betale kan de bare putte tilbake i lommeboka.. :lol:

Han har jeg tro på ja. Har så vidt hilst på han 2 eller 3 ganger. Men jeg kan ikke si jeg kjenner han. Jeg syns han har spesielle øyne..intense. Vet han har slekt her i bygda jeg bor. Har aldri bedt han om hjelp. Fordi jeg ikke har hatt noe som jeg har følt at jeg har virkelig trengt hjelp til så langt.

En spennende mann så synd han er blitt så gammel!!
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2006 12:34
18
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Jeg som er healer selv ser opp til Joralf. Han er etter mitt syn Noregs og antagelig verdens beste healer, ett forbilde som inspirerer meg i "jobben" min.
Håper med tiden på å bli like sterk.

En likanes kar det der!
Antall ord: 41
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

Så nå har Joralf gitt seg, han fortjener ro nå, får bare håpe at folk respekterer dette nå!
Hvem blir den neste som skal tiltre. tro...?

Herlige mannen, jeg er åndelig forelsket i han, jeg.. :)
Antall ord: 37
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

Amfelia skrev:Så nå har Joralf gitt seg, han fortjener ro nå, får bare håpe at folk respekterer dette nå!
Hvem blir den neste som skal tiltre. tro...?

Herlige mannen, jeg er åndelig forelsket i han, jeg.. :)
Du vet... Han gir seg ikke Han vet du, dette er allet hans...Det er bare noe han sier for å få litt mere privatliv, noe som vi burde respektere.
Antall ord: 68
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sivhan30
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jan 2009 12:10
15

Innlegg av sivhan30 »

Er helt enig i at han trenger ro. Heldigvis ser det ut til at vi har noen andre der ute vi kan benytte oss av når han legger opp. Jeg har hørt om en dame som heter susanne Ertsland Tønnessen. Hun skal ha tilsvarende evner som snåsakallen. De hadde et program om henne på NRK, tror det var migraolis. Vet om flere som har blitt helbredet...også over telefon. Noen som har erfaring med henne??
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Sol@ngelica skrev:Stakkars snåsamannen, får ikke fred ifra noen han nå.
Bra sagt! Håper folk har vett til å vise hensyn til en gammel mann! Jeg er takknemlig for alle han har tatt seg tid til å hjelpe, men jeg tror han trenger å få lov til å slippe mas på sine eldre dager.

Fantastisk mann :notworthy:
Antall ord: 56
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

HappeTittenTooYouNow skrev:Jeg fikk boka i 40 årsgave av mine svigerforeldre.

Etter å ha lest boka halvferdig, er jeg meget overbevist at det finnes "engler" i blant oss,
og jeg tror Joralf er en av de..

Så boka er bra ?
Antall ord: 39
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Boken er en lærdom om det gode mennesket.
Anbefales å lese, til de som tror på denne kraften.

Jeg personlig ble fasinert... ja..
Antall ord: 23
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Ok, takk for svar. Skal se om jeg ikke får kjøpt den da :D
Antall ord: 15
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meigofirst

Snåsa kallen konservativ kristen

Innlegg av Meigofirst »

Noe som er ineressant, og som svært skjeldent kommer frem er at han er konservativ, tradisjonell kristen og tilhører snarere en vanlig, tradisjonell, kristen tradisjon, enn alternativbevegelsen:

"Det er forskjellige nådegaver, men Ånden er den samme. 5 Det er forskjellige tjenester, men Herren er den samme. 6 Det er forskjellige kraftige virkninger, men Gud er den samme, han som er virksom og gjør alt i alle. 7 Hos hver enkelt gir Ånden seg til kjenne slik at det tjener til det gode. 8 For ved én og samme Ånd blir det gitt én å tale visdom, en annen å formidle kunnskap, 9 én får ved den ene Ånd en spesiell trosgave, en annen får nådegaver til å helbrede, 10 og én får kraft til å gjøre under. Én får den gave å tale profetisk, en annen å bedømme ånder, én får ulike slag av tungetale, og en annen kan tyde tungetale. 11 Alt dette gjør den ene og samme Ånd, som deler ut sine gaver til hver enkelt slik han vil."

- Bibelen

Joralf Gjerstad har selv bekreftet at det er utifra disse versene han forstår sine evner, og han han samtykker med det syn som kommer frem om helbredelse, og profetiske gaver i Bibelen.

F. eks Misjonssambandet som er norges største bedehusorganisasjon (og blant de mest konservative kristne i Norge) har gått god for Snåsamannen, og har kun godord om han.
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

Amfelia skrev:Skikkelig healing kan være deilig.....
helt enig, og det kan gjøres på så mange måter.. :lol:
Antall ord: 20
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
18

Til alle sokm snakker om plaseboeffekten...
Når pasienten som blir helbredet er verdens største skeptiker, etter behandlingen konstaterer: Dette er rart, jeg har ingen tro p\å det du driver med, men det har vist hjulpet allievel...
er det da plaseboeffekten som har hjulpet skeptikeren?
når den samme skeptikeren flere år etter nå er inbitt "troende" forde plagene *aldri* returnerte. er det da plasebo?
Antall ord: 66
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

Xirque Z'dataan skrev:Til alle sokm snakker om plaseboeffekten...
Når pasienten som blir helbredet er verdens største skeptiker, etter behandlingen konstaterer: Dette er rart, jeg har ingen tro p\å det du driver med, men det har vist hjulpet allievel...
er det da plaseboeffekten som har hjulpet skeptikeren?
når den samme skeptikeren flere år etter nå er inbitt "troende" forde plagene *aldri* returnerte. er det da plasebo?
Det finnes også tilfeller der folk blir helt friske uten behandling eller forsøkt healing. Det er sannsynligvis enda fler tilfeller der healing ikke fungerer. Til det kan påvises at en metode for 'healing' har en reell effekt, er det ikke grunn til å tro at 'healingen' var årsaken.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links