Lyra skrev: ↑09 Okt 2008 10:56
Kan noen hjelpe meg med info om erkeengler. Vil gjerne vite mer om dem.
De fire retningene
Konseptet med erkeengler som styrer jordens fire kardinalpunkter kommer fra tolkninger av passasjer i Bibelen og Toraen (som Sakarja 2:6, Daniel 7:2 og Matteus 24:31) der Gud nevner fire himmelvinder. Akkurat som Gud har skapt fire retninger på jorden som du kan navigere fysisk med et kompass, har han gitt sine budbringere – engler – for å veilede deg åndelig.
Ulike aspekter av livet har blitt tradisjonelt assosiert med de fire retningene på planeten vår – nord, sør, øst og vest – og de forskjellige energitypene som erkeengler sender til mennesker fra himmelen til jorden gjennom. lysstråler.
De fire erkeenglene som tradisjonelt er knyttet til de fire retningene antas også å jobbe med kjerubengler i himmelen som sikkerhetsvakter rundt de fire metafysiske hjørnene av Guds trone.
En berømt sengetidsbønn
En tradisjonell jødisk bønn kalt 'Kriat Shma' beskriver erkeenglene i de fire retningene og ber om deres velsignelse av beskyttelse og veiledning under søvn og drømmer. En del av bønnen sier:
'Til høyre for meg Mikael og til venstre for meg Gabriel, foran meg Uriel og bak meg Raphael, og over mitt hode Shekhinah [Guds nærvær gjennom sin Hellige Ånd].'
Nordens Uriel
Erkeengelen Uriel representerer den nordlige retning. Uriel har spesialisert seg på å hjelpe med kunnskap og visdom. Noen praktiske måter Uriel kan hjelpe deg på er å inkludere og å oppdage Guds visdom, utvikle tillit til deg selv og motivere deg til å tjene andre.
Sør: Michael
Erkeengelen Michael representerer den sørlige retning. Michael har spesialisert seg på å hjelpe med sannhet og mot. Noen praktiske måter Michael kan hjelpe deg på er å inkludere og å støtte deg under en krise, forsikre deg om at Gud og hans engler bryr seg om deg, og vise deg Guds hensikter med livet ditt.
Øst: Rafael
Erkeengelen Rafael representerer den østlige retning. Rafael spesialiserer seg på å hjelpe med og helbrede kropp, sinn og ånd. Noen praktiske måter Rafael kan hjelpe deg på er å inkludere og å gi deg ny informasjon eller ideer som fremmer bedre helse, oppfordre deg til å nyte tiden i naturen og veilede deg til å gjenopprette ødelagte forhold i livet ditt.
Vest: Gabriel
Erkeengelen Gabriel representerer den vestlige retning. Gabriel har spesialisert seg på å hjelpe med å forstå Guds budskap. Noen praktiske måter Gabriel kan hjelpe deg med å veilede deg til å planlegge for fremtiden, avsløre hvordan du løser problemer og formidle Guds visdom til deg gjennom drømmer.
Kilde: Hvordan erkeengler kan hjelpe deg med å balansere livet ditt (ndu.ac)
https://no.ndu.ac/archangels-four-directions