Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderåndenes makt suger

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Re: åndenes makt suger

Innlegg av TheMartine »

NightHawk skrev:Dører som går opp av seg selv er ingen problem å fikse. Heller ikke ting som flytter seg. Det er i scene-satt hele greia. Folk som vet ting er arrangert. Slik virker det i allefall på meg. Du må ikke tro på alt du ser og hører. At det er noe der ute vi ikke kan forklare er jeg enig i, men dette er for søkt.
Sukk og stønn.

Disse argumentene er av akkurat samme typen som forpester resten av tråden. Du kan da ikke vite at alt er iscenesatt, kan du vel? Jeg begynner virkelig å føle at jeg repeterer meg for tusende gang her, når jeg sier at jeg kjenner, kjenner godt, mennesker som har jobbet med produksjonen av Åndenes makt. Og når de sier det ikke er juks, så tror jeg mer på dem, enn på dine spekulative teorier.
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Sep 2008 22:40
16
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av NightHawk »

Hehe. Ok.
Antall ord: 2
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Mange ting kan man trikse med, mange ting kan fakes.
Men når man opplever ting selv, og får det bekreftet i ettertid, ..

Jeg kjøper argumentene om at man KAN jukse, og at man KAN "lage" til saker og ting.
Selvfølgelig KAN MAN lage til og jukse . .
Og det gjøres også . I stor stil, spesielt blandt folk som er ute etter å narre penga dine fra deg.

Det er bare ett lite problem :
Litt for mange mennesker som IKKE er ute etter penga dine, og IKKE er ute etter å bli berømt,
og ikke ute etter å lure folk - de opplever ting som vi ikke kan forklare.

Jeg er selv en av de som faktisk opplever ting fra tid til annen, men jeg er ikke "flink" - slik som f.ex Joralf Gjerstad ( Snåsamannen ), Marcello Haugen, Anna Elisabeth Westerlund, Vis-Knut, osv.
Men selv om jeg er "amatør" i forhold til disse, så opplever jeg endel ting - som jeg ikke finner annen forklaring på enn at det faktisk ER noe mer.
Jeg er i utgangspunktet utdannet tekniker, med gode kunnskaper innen data og elektronikk.
Og jeg har en viss peiling på foto, iallfall såpass at de fleste vanlige fototekniske fenomen finner jeg en forklaring på - teknisk sett.
Jeg VET at mange også sier at slike bilder- hvor man som tekniker ser at dette har en vitenskaplig / teknisk forklaring - må være noe paranormalt.
Personlig så sier jeg at det som kan forklares "normalt" - ikke er paranormalt.

Saka er at enkelte ting ikke kan forklares med normale forklaringer.

Spesielt er dette ting som man opplever skal skje, men som enda ikke har skjedd.
Problemet for meg, og mange med meg, er at vi også har fantasi. og derfor kan komme opp med finurlige historier - som ikke er noe annet enn fri fantasi...
Når det da engang i blandt kommer inn tanker / bilder / drømmer om noe som skjer dagen etter, hva da ?
En gang er ingen gang - to ganger er to ganger...
Og når man opplever dette ikke bare en eller to ganger, men mange ganger i løpet av året, da må det være noe mer bak.
og dette "noe mer" - er det flere tv-programmer som bygger på.

Noe kan nok være fake, men jeg tror nok de fleste norske programmene er ekte.

Ett utrykk sier : den merker ikke hvor skoen trykker, som ikke har den på.

Med andre ord; dersom man ikke har opplevet disse tingene, kan man heller ikke sette seg inn i hvordan det er.

Desverre er ikke dette som barneskole matematikk - hvor 2 + 2 = 4.
Hadde det bare vært så enkelt...

A
Antall ord: 446

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er lett å dømme fra sitt eget ståsted.
Egentlig........ så kan man ikke gjøre noe annet.

Hva man kan gjøre, er å løsrive seg litt fra den intense greia i oss som gjør at man må dømme det.
Det er det eneste.
Kjipt, men sant.

Uansett, når man først gjør det, så kan man tro hva som helst. Man er åpen.
Ta det derfra, døm etterpå. Eller døm i vei. Det spiller jo ingen rolle.
For....... man kan ikke gjøre noe annet.
Antall ord: 94
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kenn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Des 2008 16:22
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Kenn »

Skjønner hva du mener, men liker programmene men man stopper heller ikke midt i et show da det er mest spennende nei.
Sier bare, man må oppleve ting selv, selv da er man usikker på hva man egentlig har sett eller fått med seg, sittet med tankene er man blitt hypnotisert av noen rundt seg.. Ikke alltid like lett å vite, men skal vel ikke vite alt her i verden heller:)
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Nei, man skal kanskje ikke vite alt her i verden, men det er lov å prøve ;)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kenn skrev:Skjønner hva du mener, men liker programmene men man stopper heller ikke midt i et show da det er mest spennende nei.
Sier bare, man må oppleve ting selv, selv da er man usikker på hva man egentlig har sett eller fått med seg, sittet med tankene er man blitt hypnotisert av noen rundt seg.. Ikke alltid like lett å vite, men skal vel ikke vite alt her i verden heller:)
Ja. Noen ganger må man ta utgangspunkt i å ikke vite noen ting for å få vite noe som helst.
Egentlig spiller det ingen rolle hva en hel haug med tv-tittere synes om noe er sant eller ikke, uansett. Poenget med serien er neppe å overbevise noen om noe som helst. Og hvis det er det, så er programmet bare helt idiotisk. For hvorfor er det viktig å bevise at det finnes noe vi ikke klarer å bevise eksisterer? Det sier jo seg selv at det ikke er mulig.

Man trenger ikke vite alt her i livet, man kan heller bare nyte at mulighetene er uendelige, og at vi har den fantastiske evnen til å forme vår egen virkelighet slik vi vil. Og de gangene vi ikke klarer å forme virkeligheten vår, så kan vi nyte det å forme oss selv etter virkeligheten eller bare gli med og nyte den som den er. Sånn er livet, og det er det eneste vi har.

Forresten... det er jo helt klart at det finnes spøkelser og UFOer.
Antall ord: 246
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

NightHawk skrev:
TheMartine skrev:
NightHawk skrev:Må si meg enig med trådstarter her. Ikke fnugg av beviser på film.
Hva er beviser? Jeg har sett dører gå opp av seg selv, leker gå over gulvet av egne vilje og intetanende mennesker ramse opp informasjon de aldri kunne vite på forhånd. Selvsagt kunne man håpe at de hadde klart å fange en skikkelse på film, eller enda bedre, kanskje et ondt poltergeist kunne ta tak i programlederen og kastet ham gjennom stueveggen. Det hadde vært det beste, selvsagt. Vi får krysse fingrene!
Dører som går opp av seg selv er ingen problem å fikse. Heller ikke ting som flytter seg. Det er i scene-satt hele greia. Folk som vet ting er arrangert. Slik virker det i allefall på meg. Du må ikke tro på alt du ser og hører. At det er noe der ute vi ikke kan forklare er jeg enig i, men dette er for søkt.

"Dette er for søkt"...
Om dette er for søkt, hva vil du da ha ut av ett doku program som forsøker og fange hendelser og like viktig; vanlige mennesker vitnemål om hva de har sett og opplevd.

Allt kan fakes om man setter i gang ett apparat stort nok.
Man kan ta disse menneskene som nå er i hundretall etter mange episoder å overtale dem i en mørk kjeller om å være med og lyve for hele Norge. Kansje stikke litt penger i lomma på dem og kansje gi dem en løk til å gni i øynene også, slik att når de viser sinn fortvilelse over og være utslitt av alle diss hendelsene så ser det mere overbevisende ut.

Det vil selvfølgelig være litt vanskelig å få flere hundre folk og produksjonsteam til å holde kjeft over lang tid, så man må etterhvert som tiden går være innstillt på og gå litt mere drastisk til verks for å holde det som har blitt til Norgeshistoriens største svindel og konspirasjon hemmelig.
Spessielt små barn er pyton når løgnene deres skal sammkjøres med voksne sine.
Man må følge dem i skolegården..." ikke glem nå da....ikke si noe vet du..."
Resurskrevende.

Tv norge leier torpedoer fra underverden og begynner å knuse kneskåler på de som har begynt å bli litt for løse med munnen. :bat
Men det er så mange....folk begynner og forsvinne på mystisk vis.
Produksjons sjefen i Tv norge har snart betalt flere ganger inntektene av serien ut i utgifter til å holde kjempesvindelen hemmelig...

Joda.

Sikkert.

Skal si du imponerer meg nighthawk.... :lol:
Antall ord: 441

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Sikkert kjøpt å betalt hele gjengen.
PR kåte Østfoldinger.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

sandalfon

Innlegg av sandalfon »

vel programmet viser til ulik kvalitet mye avhengig av medium. jeg tror at de mest serøse ikke vil delta i tv programmer men de menneskene som ber om hjelp har jo et problem de vil finne ut av, ellers hadde de vel ikke deltatt i et landsdekkende tv program eller? at tv kanalen framstiller det slik dem gjør kan vel ikke klientene noe for eller? det er ikke lett å finne til de mest dyktige mediumene selv på egen hånd. alt dreier seg om erfaring fra andre osv eller hallo, våkne litt da.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Apr 2007 16:49
17

Innlegg av MonkeyDKrissy »

Må si jeg er enig med Martine i denne saken.
Det er jo helt klart, alle kan ikke tro på Åndenes makt.

Men, det huset/familien osv som var med i den siste episoden nå før 2009 var på framsiden av Oppland arbeiderblad for ca 1 uke siden ellernoe.
Der hadde ikke den klarsynte fått bort all energien som var der, så der var det blitt verre.

Det kan jo selvfølgelig bare være fake eller juks eller hva du vil si.
Men det kan tyde på at selve prg ikke er fake.
Antall ord: 96
Skyggen er som en gåte full av mysterier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

puseladd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jan 2009 15:43
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av puseladd »

Har altid fulgt med åndenes makt og synes det er rimelig ekle historier disse menneskene kommer med innimellom. Enkelte episoder har jo da vist seg å være noe skikkelig crap, men innimellom treffer de blink og da synes jeg det er et fett om de setter opp kameraer eller ikke.

Du ser på menneskene det handler om at de virkelig er redde og ikke vil ha dette i hjemmet sitt...

Også har vel ikke tv Norge det meste av ressusrer eller penger til å lage åndenes makt så "dypt" som dere vil ha det til heller.

Givem some slack!
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Paranomia »

Jeg syntes amatør-filming virker mye "proffere" enn ÅM, pga. der skal det mer til for å kunne redigere det slik at det ser ordentlig ut.
På TVTELEMARK (som vi av en rar grunn får inn..) går det noen episoder iblandt hvor de besøker forskjellige steder, og da snakker vi et lite kamera, som en som ikke er ordenlig filmmann filmer. Dette virker mer seriøst, da det plutselig faller ting ned fra taket, i kjelleren, der bare
kameramannen, mediumet og et menneske til.. Litt vanskelig å forklare, men de som har sett den vet hvor jeg mener :)
Jeg syntes dette virker mer ekte enn åm, men det er hver sin smak, og hver sin bak.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Sep 2008 22:40
16
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av NightHawk »

Metodisten skrev:
NightHawk skrev:
TheMartine skrev:
Hva er beviser? Jeg har sett dører gå opp av seg selv, leker gå over gulvet av egne vilje og intetanende mennesker ramse opp informasjon de aldri kunne vite på forhånd. Selvsagt kunne man håpe at de hadde klart å fange en skikkelse på film, eller enda bedre, kanskje et ondt poltergeist kunne ta tak i programlederen og kastet ham gjennom stueveggen. Det hadde vært det beste, selvsagt. Vi får krysse fingrene!
Dører som går opp av seg selv er ingen problem å fikse. Heller ikke ting som flytter seg. Det er i scene-satt hele greia. Folk som vet ting er arrangert. Slik virker det i allefall på meg. Du må ikke tro på alt du ser og hører. At det er noe der ute vi ikke kan forklare er jeg enig i, men dette er for søkt.

"Dette er for søkt"...
Om dette er for søkt, hva vil du da ha ut av ett doku program som forsøker og fange hendelser og like viktig; vanlige mennesker vitnemål om hva de har sett og opplevd.

Allt kan fakes om man setter i gang ett apparat stort nok.
Man kan ta disse menneskene som nå er i hundretall etter mange episoder å overtale dem i en mørk kjeller om å være med og lyve for hele Norge. Kansje stikke litt penger i lomma på dem og kansje gi dem en løk til å gni i øynene også, slik att når de viser sinn fortvilelse over og være utslitt av alle diss hendelsene så ser det mere overbevisende ut.

Det vil selvfølgelig være litt vanskelig å få flere hundre folk og produksjonsteam til å holde kjeft over lang tid, så man må etterhvert som tiden går være innstillt på og gå litt mere drastisk til verks for å holde det som har blitt til Norgeshistoriens største svindel og konspirasjon hemmelig.
Spessielt små barn er pyton når løgnene deres skal sammkjøres med voksne sine.
Man må følge dem i skolegården..." ikke glem nå da....ikke si noe vet du..."
Resurskrevende.

Tv norge leier torpedoer fra underverden og begynner å knuse kneskåler på de som har begynt å bli litt for løse med munnen. :bat
Men det er så mange....folk begynner og forsvinne på mystisk vis.
Produksjons sjefen i Tv norge har snart betalt flere ganger inntektene av serien ut i utgifter til å holde kjempesvindelen hemmelig...

Joda.

Sikkert.

Skal si du imponerer meg nighthawk.... :lol:
Mange hjernevaskede folk her gitt :lol: .
Antall ord: 432
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

En del :mozilla_laughing:
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links