Kimbara skrev: Det er ikke noen drivkraft bak det. Nysgjerrighet og interesse -er- drikraftene.
Ok, greit svar i og for seg. Men, det er som regel et - men -
så, kan det alikevel tenkes at det ligger en lengsel, som en del av drivkraften, kanskje godt undertrykt i deg selv. Ja, en lengsel mot noe, men et noe som du ikke helt vet hva er, og som ikke kommer opp til din overflate, om du kjenner riktig godt etter? Eller ser du helt bort ifra det?
Én grunn kan være i diskusjoner, det seg være i fora eller i sosiale sammenhenger. Det kommer også godt med når jeg lager kunst eller kortfilm. Utover dette skal ikke jeg sitte og utlevere meg overfor deg.
Ok, neida dine hemmeligheter skal du ikke avsløre for meg, var heller ikke ute etter det. Så, du bruker dine erfaringer fra oss her i forumet i mange sammenhenger. Får håpe da at vi blir gjengitt riktig da, hehe. Handler dine kortfilmer også om det overnaturlige? er de å få tak i, eller er de kun til privat bruk?
Jeg vet ingenting om din erfaring utover det du har fortalt, men så her ikke jeg påstått at du ikke har erfaring heller. Ser du forskjellen?
Mulig jeg har misforstått deg da. Trodde ikke at du har hatt noen overnaturlige opplevelser. Men har du selv erfarig fra dette, så del med oss andre da, dette er riktig forum for det, det vet du.
Min forutsetning varierer fra sak til sak og menneske til menneske. Det kommer bla.a. an på hvor mye personen forteller av detaljer rundt hendelsen og seg selv.
Ja, det er klart. Er det noe du har funnet mer sannsynlig, enn noe annet av det du har lest her på forumet, så ville det vært veldig interessant å høre om det fra deg selv. Har du en slik sak?
Det er ikke så mye jeg får gjort annet enn å tilby "alternative", eller naturlige, forklaringer på det som fortelles om.
Ja, det kjenner vi jo godt til nå. Og sånn må det vel være, siden vi har så forskjellige ståsteder.
Hvis jeg i samme slengen sprer lysten til kritisk tenking så er det desto bedre.
Ord mot ord, det blir det diskusjon ut av, ja.
Det har jeg allerede sagt; de som proklamerer konklusjoner og tilbyr "svar" på ting de ikke har annen forutsetning for å snakke om annet enn fra egne tanker og fantasi. Et helt konkret eksempel er deg.
Jeg er konsekvent, men så vet jeg da også Hvem jeg har full tillit til.
Jeg avviser ikke noe åndelig aspekt - jeg avviser påstander om dette hvis ikke grunnlaget eksisterer.
Det er her jeg sier at du tar deg vann over hodet. For hvordan kan du bare avvise det som så mange mennesker både i for og nåtid har opplevd og opplever. Jeg mener at du kun gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å være så avvisende. Men, jeg må også si at jeg ikke kjøper alt jeg hører, eller deler syn på hva som blir fortalt i mange historier. Derfor velger jeg å ikke kommentere så mye av det jeg leser av andres åndelige opplevelser med hva jeg mener at det er. Har selv sett en person jeg trodde var et avdødt menneske da jeg så det, den viste seg i den avdødes skikkelse, og leeenge etter hendelsen trodde jeg at det var den avdøde, men nå vet jeg bedre. Og hva annet kan jeg si; Gud være takk, Han som opplyser på riktig.
Om Gud eller spøkelser finnes vet jeg ikke, men jeg vet at det er fint lite eller ingenting som peker i den retningen.
Et greit utsagn det, fra ditt ståsted er det slik. Men så har du hele spekteret av mennesker med ulike opplevelser med den åndelige dimensjonen, eller verden.
Jeg avviser ikke ulike paranormale hendelser til andre, jeg vet at det rører seg mye rundt omkring, og mange har spørsmål slik vi ser, de har ikke oversikten over hva de selv opplever. Jeg forstår de godt, for jeg har også vært på den fronten i noen sammenhenger. Du vil vel si at jeg er arogant nå, men nei, nå VET jeg, takket være, ja, Gud er god!