Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva tror dere om dette?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Babycat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2008 10:31
16

Re: Hva tror dere om dette?

Innlegg av Babycat »

Selvfølgelig sier unger veldig mye rart. Og ja det kan være bare ulykker, men hvorfor snakker han alltid om denne "emil" i forkant av alle uhel/ulykker (aldri etterpå, og han skylder heller ikke på ham)
Og klarsynte jeg har snakket med sier jo at det er noe/noen her

Nei jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Er langt fra hysterisk, men vi vil gjerne komme til bunns i dette.

Men at det er snakk om en fantasivenn, den kjøper jeg ikke. De er jo snille, skal sove i senga og sitte ved bordet ,eller er en de skylder på hvis de har gjort noe de vet de ikke har lov til. Og det gjør ikke gutten min. måten han prater om denne "emil" på utelukker at det er en fantasivenn.

3 åringen min ser heller ikke mye på tv, så han har ikke blitt påvirket av evt, voldelige serier (som mange barn kan bli i dag med tanke på all dritt som sendes på disse barnekanalene)
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Det er ingen avdøde personer fra en svunnen tid som står bak uhyggen. Det finnes andre krefter som er i virksomhet.
Antall ord: 23
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RAM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Sep 2008 12:12
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av RAM »

Kimbare har et poeng her...Ta barnet til noen som kan få sjekket div. ting og JA jeg har barn selv.Hvis det ikker er noe med barnet er det jo ikke noe bedre en det, men hvis det skulle være noe er det jo bedre for barnet og dere og få tidlig hjelp. Hadde det vært mitt barn ville jeg sjekket alle muligheter.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Babycat
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Babycat »

misty-gutt skrev:Det er ingen avdøde personer fra en svunnen tid som står bak uhyggen. Det finnes andre krefter som er i virksomhet.

Som feks.?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Han kommer til å si demoner. Jeg vedder alle pengene jeg har i lomma.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Babycat skrev:
misty-gutt skrev:Det er ingen avdøde personer fra en svunnen tid som står bak uhyggen. Det finnes andre krefter som er i virksomhet.

Som feks.?
Onde krefter.
Antall ord: 32
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Jo kan jo vurdere barnepsykologi for å være på det sikre siden så kan du få vite litt mer om det...
Antall ord: 21
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Babycat
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Babycat »

TheMartine skrev:Han kommer til å si demoner. Jeg vedder alle pengene jeg har i lomma.

Håper du hadde et par millioner i lomma :lol:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Babycat
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Babycat »

Bare for å komme med noen utdrag.

"Emil slem med babyen", "Emil skjære i hodet med kniv og stikke i øye på babyen." "Ut av hodet mitt sier gutten, emil ekkel, emil æsja" "emil inne i veggen." "hysj, vi må være stille, emil sier det"

....Plutselig setter han seg brått opp i sengen, ser livredd ut og begynner å skubbe på meg, gå ned til Charlina, mamma, Charlina er redd, Emil tar henne.

...Lars Emil fortsatte å prate om denne "Emil" kunne gå perioder hvor han ikke snakket om han. Men hver gang han pratet om han skjedde det små uhell med Charlina. Lars Emil virker redd hver gang han prater om denne "Emil" eller bare når han sier at "han" skal være slem med Charlina.

...det er mange energier der og mest på de stedene Lars Emil har sagt at "Emil" er.

.....Snuppa liker ikke senga si lenger og Larsen liker seg heller ikke på vårt rom lenger.

...Det merkelige er at han alltid i forkant av disse ulykken har pratet om "Emil"

dette er noe av det som får meg til å lure på om det faktisk er noe som skjer her.

Er virkelig dette normale ting treåringer sier?. Jeg har 5 barn, 3 som er eldre enn ham. Og ingen av dem har pratet slik da de var 3 år.

Og er ikke barn mere åpen for sånt enn vi voksne er?
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det er ingenting som tilsier at barn er mer "åpne" for det "åndelige". Barn har derimot en mer levende fantasi (derav disse fantasivennene bla.a.).

Dette du forteller om sier meg at dere absolutt bør oppsøke barnepsykolog, for som du sier er det ikke vanlig at treåringer snakker i slike ordlag.

Happetitten: Nei, jeg har ikke barn, men det er heller ikke relevant.

Det at man er forelder betyr ikke automatisk at man vet alt om atferd og barnepsykologi - derfor finnes det psykologer med dette som sitt arbeidsfelt. Enkelte ting ligger utenfor oppdragelse og vanlig atferd.

Sykdommer/problemer med psyken er som regel medfødt, men ligger latent. Hos noen kan det gi seg til kjenne i voksen alder, men det hender også at barn får tidlige problemer. Dette er viktig å få utredning om når man er i tvil.
Antall ord: 144
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Onde krefter kan komme på mange måter slik at en merker deres nærvær. Overfor medier, når disse tilkalles til hjelp, vil de ofte utgi seg for å være avdøde mennesker, si en bestemor eller en oldefar f.eks som har hatt tilknyttning til det området som for anledningen/e er aktuell for deres virksomhet.

Noen ganger er aktiviteten til disse urene åndene så stor og uhyggelig at å tilkalle hjelp er eneste utvei for å bli de kvitt. Folk velger da enten medier av ulikt slag, psykologer/helsevesen eller kristne som tar autoritet over maktene i Jesu navn. Å søke Jesus selv, er heller ikke å forakte.

Jeg siterer fra et innlegg jeg skrev i september i fjor, hvor åndene måtte adlyde i Jesu navn, det eneste navn de frykter.
misty-gutt skrev: Onde ånder er en realitet, ja også i vår tid. Kan ta et eksempel fra mitt virke, da det finnes mennesker som tror at slikt bare hendte i bibelsk tid. Dvs. vi lever ennå i bibelsk tid i den forstand at Guds Ord er evig og da også gjelder for vår tid, selv om Bibelen er ferdigskrevet som bok, men den er vår veileder enn idag.

En person ble hver natt plaget av en ond ånd/ånder på sykehuset der personen befant seg. Sykepleierne var helt fortvilet og visste ikke hva de skulle gjøre, for ingenting hjalp. Det utartet seg ved stor angst, høye skrik og ingenting kunne berolige den besatte. Dette skjedde altså hver natt i en ukes tid, og varte i to til tre timer av gangen før åndene slapp taket, for så å komme igjen natt etter natt, på samme viset.

Jeg fortalte sykepleierne hva jeg ville gjøre og tok mennesket med meg til sykehus-kapellet hvor det ikke var andre tilstedet. Truet åndene i Jesu navn, og beordret de å fare ut, og tillot de ikke å vende tilbake, alt dette i Jesu navn. Førte så mennesket tilbake og sa til sykepleierne at problemet var over og at nattesøvnen til pasienten ikke mere ville bli forstyrret av disse mørke kreftene.

Og slik ble det. Gud være takk.
Antall ord: 366

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

[quote="Kimbara"]Happetitten: Nei, jeg har ikke barn, men det er heller ikke relevant.quote]

Klart det er relevant...

Først da vil du selv få forståelsen av det barn ser..

Og ikke minst oppførsel...
Antall ord: 37
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Hei. Må si jeg ble SJOKKERT over innlegget til trådstarter! En situasjon som synes umulig å komme fra, spesielt ettersom dere har forsøkt å overføre eventuelle gjengangere til den andre siden flere ganger og ettersom det later til at "Emil" følger med gutten deres.

Men noe av det første jeg tenkte på, selv om jeg tror på spøkelser og vanligvis er villig til å tro at ALT kan koples til noe paranormalt, var noe helt annet, nemlig sjansen for at problemet ligger i treåringens sinn. Jeg er enig med Kimbara når han/hun foreslår barnepsykolog, for psykologiske problemer kan være farligere enn vi nok tror, og kanskje vi også er redd for nettopp problemene som forårsakes av psyken? Iallefall - og dette er absolutt ikke for å være frekk, det er bare en tankelufting - jeg lurer på om dere har vurdert schizofreni? (som jeg ikke vet hvordan skrives engang, så beklager hvis det er feilstavet:P)
I og med at han selv heter Lars Emil, kanskje han faktisk er sjalu på babyen (selv om trådstarter sa at dette pleide å komme frem på helt andre måter i så fall), og at det er en annen "stemme" inni ham?
Jeg er selv midt oppe i noe ubehagelig greier (som jeg ikke gidder å forklare fullt ut akkurat nå) med noe som bryter frem i hodet mitt med uønskede tanker som ligner "Emils" idé om å "skjære i hodet med kniv og stikke ut øynene på babyen". Det kan hende treåringen er borti noe lignende, og ikke vet at tankene kommer fra han selv, men tror at det er en annen som snakker til ham og vil skade babyen, og kaller denne for Emil? Ikke vet jeg, og det var vanskelig å forklare det slik jeg tenkte det ut. (det hørtes ut som en god forklaring da jeg tenkte på den, men ikke da den kom ut på papiret. Eller, altså, tastaturet.. )

Og angående de synske som har vært der og oppfattet denne Emil som har fulgt med treåringen, kan vel dette like fullt være den eventuelle andre personligheten/stemmen? Er man synsk, så er man synsk, og da har man kanskje like lett for å avdekke menneskesinn som ånder.. ja, det hørtes klønete ut, men håper noen skjønner hva jeg mener... :P

Så enten Emil er et spøkelse (noe jeg overhodet ikke avfeier) eller en stemme/ond personlighet i treåringen, så ville jeg oppsøkt en barnepsykolog. Barnet kan ha godt av en slik prat uansett om han er schizofren eller ser spøkelser. Og jeg ser også dere andres poeng med at det ikke er så lett i praksis, og at man ikke vet hvordan det er før man har barn selv. Jeg har heller ikke barn, jeg er seksten og ikke engang voksen selv. Men likevel må det da være verdt et forsøk? Heller prøve og mislykkes enn å ikke gjøre noe i det hele tatt!

(og bare sånn i tilfelle trådstarter føler seg støtt på sin sønns vegne, så var det ikke meningen å stille noen diagnose eller noe sånt, nok en gang sier jeg at det er kun mine egne tanker og funderinger som jeg vil legge frem og foreslå.)
Antall ord: 559

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Babycat
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Babycat »

Diablesse

Jeg føler meg overhodet ikke støtt eller irritert. jeg er veldig glad for innspillet ditt. For alle innspill.

For jo det er jo en mulighet at det er noe som ligger i gutten.

Vi er allerede i kontakt med BUP, for utredning av AD/HD hos han, men jeg har ikke turt og fortelle dem om disse hendelsen, de må jo tro jeg er spik spenna gal.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

:coffe2
Sist redigert av Konto avsluttet på 19 Feb 2009 13:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links