Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Enig med de snutten de lager selv soms kal være så utrolig skummle, det irriterer meg.
Skjønner ikke hvorfor man må gjøre det så skummelt.
De har jo fått andre ting på film da.
Dører som lukker seg å ting som detter i gulvet.
Det var ei bordplate som sprakk engang også husker jeg i første sesongen da de drev å renset.
Dette var i den danske versjonen av programmet
Det er jo ikke bare å rope ting ut i rommet, hadde det fungert slik så kunne jo alle ha komunisert med de.
Det spørs jo hvor åpne de er for oss også.
Som du sier så viste jo han at han var død og bare innom på besøk så sikkert lettere å få kontakt med enn noen som ikke skjønner at de er det.
Man må jo få kontakt, å slik det fungerer for meg i vertfall så får man bilder og ord inne I hode å da er det jo greit å lukke igjenn øynene for da blir det klarere.
Folk jobber jo forskjellig også.
Det er jo ikke bare å rope ting ut i rommet, hadde det fungert slik så kunne jo alle ha komunisert med de.
Som du sier så viste jo han at han var død og bare innom på besøk så sikkert lettere å få kontakt med enn noen som ikke skjønner at de er det.
Man må jo få kontakt, å slik det fungerer for meg i vertfall så får man bilder og ord inne I hode å da er det jo greit å lukke igjenn øynene for da blir det klarere.
Denne MANNEN var gått over, kom tilbake for han likte huset "sitt". Han var høflig nok til å bruke LYD til å banke på døra. Ergo kommuniserte han på sin måte med dem. Regner med han så og hørte dem også, bare ikke vice versa (iallefall hørte de ikke stemmen hans) DERFOR mente jeg at når de sa de greia høyt, så tror jeg han hørte det. Og LENA trengte ikke si det til han inni hodet sitt.
Blir vi ikke en del av det store "kloke" når vi har kommet oss over til den andre siden da??
Antall ord: 394
Redfalk aka Jan-Olav
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)
Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......
Enig med de snutten de lager selv soms kal være så utrolig skummle, det irriterer meg.
Det var ei bordplate som sprakk engang også husker jeg i første sesongen da de drev å renset.
Magg skrev:Ja den med bestkket husker jeg.
Den med lekebilen husker jeg ikke.
Husker begge de episodene. Og det er jo akkurat det, dette husker folk på!! Slikt skulle de prøvd å få mer av på tape, iallefall gjort en liten innsats i å fange det opp. Dette var jo noe som datt i fanget på dem.
Antall ord: 57
Redfalk aka Jan-Olav
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
Magg skrev:For alt vi vet så kan det jo hende de prøvde men ikke fikk noe på tape.
Det er jo en mulighet. Men er stygt redd for at det ikke er tilfelle.
Det jeg ville gjort om jeg var produsent for det programmet, var å poengtere og vise at de prøvde å filme f.eks senga i flere timer. Legg til ett apparat som også viser temperatursvingninger, vis litt av dette i programmet.
jaja, nå er det ikke jeg som er produsent. Mulig er jeg litt gretten i dag også. Men føler det kunne vært bedre........
Antall ord: 100
Redfalk aka Jan-Olav
Dette var i den danske versjonen av programmet
Denne MANNEN var gått over, kom tilbake for han likte huset "sitt". Han var høflig nok til å bruke LYD til å banke på døra. Ergo kommuniserte han på sin måte med dem. Regner med han så og hørte dem også, bare ikke vice versa (iallefall hørte de ikke stemmen hans) DERFOR mente jeg at når de sa de greia høyt, så tror jeg han hørte det. Og LENA trengte ikke si det til han inni hodet sitt.
Blir vi ikke en del av det store "kloke" når vi har kommet oss over til den andre siden da??
finnes bare en måte å finne ut av det på...
Antall ord: 406
Litt kjedelig at det kansje står en hel forsamling spøkelser og ser på deg når du sitter på do?
Sett på Lisa Williams ?
Hu drar til steder der det spøker, så en gang hu var på en sånn bar. Også så dem sånne hvite sirker fly rundt i baren, og hørte på hva hu Lisa sa. ; S
Det var litt ekkelt å se på egentlig.
hun er herlig synes jeg, virker så "vanlig".
Lettere å tro på henne enn mange andre som skal gjøre det så skummelt å mystisk, for henne er det bare en del av livet.
Har sett "Åndenes makt" jeg også, og lurer jo litt på dette med "spøkelser" da.
Det som slår meg litt er at de er så velkledde alle sammen. Hvor i all verden har de fått disse klærne fra, og hvorfor trenger de evt klær? Antar ingen av de som (fx i dette programmet) hevdes å "gå igjen" ble begravet i sine dagligklær. Ingen har heller tydeligvis oppfattet de som ubehagelige å se på (noe en skulle tro om de ikke hadde "passert over til lyset" etter så mange år).
En annen ting som slår meg da er at de ikke kan meddele seg i klartekst - om det nå er slik at den "synske" kan kommunisere med disse åndene.
Hvorfor ikke fx si at; "jeg er Kristian Andersen, jeg bodde her fra 1870 til 1930 og synes ikke det er så koselig her etter at disse ungdommene flyttet inn. De bråker alt for mye og bruker ikke plassen slik jeg synes den skal brukes. Da likte jeg mye bedre de som bodde her før"..
At ting detter ned og beveger seg i programmet er vel ikke et tegn på at dette skjer ved overnaturlig kraft. Halloen da - dette er faktisk et filmet tv-program, med filmede effekter.
At det alltid "finnes" en forklaring på den klarsyntes "misforståelser" er jo også noe som kjennetegner disse programmene - det være seg fx "Åndenes makt" eller "Fornemmelse for mord".
De går jo ikke rundt nakne, man kan tenke på det som en film som blir spillt om igjenn og om igjenn far den tiden de levde.
Filmen forandrer seg aldrig, det ser likt ut, man blir ikke gammel.
Å det å komunisere med ånder er ikek det samme som å snakke med et levende menneske, de fleste hører ikke hele settninger eller samtaler inne i hode sitt..det kan føles som når man har noe på tunga å ikke greier å huske det på en måte, man vet svaret men får ikke helt tak i det.
Ord og bilder , følelser er det mange kjenner å da må man sortere disse å prøve å fortså hva dette betyr for ånden.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her