Siden forskere, takket være bedre instrumenter, til stadighet oppdager tidligere ukjente planeter i andre solsystem, foreslår jeg att vi kan poste info. om slike funn her. Helst med en link til kilden.
Det mest interessante er når de har mulighet til å si noe om miljøet på disse planetene.
Planeter i andre solsystemer blir vanligvis kalt eksoplaneter.
Her er det en nylig oppdaget planet: http://www.forskning.no/artikler/2008/november/200946
Universet & dets hemmeligheter ⇒ Nyoppdagede planeter
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Aug 2008 02:46
- 16
- Har takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: Nyoppdagede planeter
Jeg vil bare nevne at jeg har sett i noen av disse 2012-artiklene at Fomalhaut som er avbildet i den linken din faktisk er den "planeten" som skal streife/treffe jorda i 2012, som er på vei mot oss. Ikke meningen å spore av tråden din, men her er også en annen link som beviser at det faktisk er et objekt der som ikke er så utrolig langt unna oss.
Se her - og døm selv:
http://www.detailshere.com/niburu.htm
Se her - og døm selv:
http://www.detailshere.com/niburu.htm
Antall ord: 83
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UTESTENGT ! Ref regelverket !
- Startet: 31 Okt 2005 10:18
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Skal refleksen av sola treffe jorden?ludoburgero skrev:Jeg vil bare nevne at jeg har sett i noen av disse 2012-artiklene at Fomalhaut som er avbildet i den linken din faktisk er den "planeten" som skal streife/treffe jorda i 2012, som er på vei mot oss. Ikke meningen å spore av tråden din, men her er også en annen link som beviser at det faktisk er et objekt der som ikke er så utrolig langt unna oss.
Se her - og døm selv:
Antall ord: 85
Don't be so open assed. Your poop falls out.
(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Er det refleksen da?jaha skrev:Skal refleksen av sola treffe jorden?ludoburgero skrev:Jeg vil bare nevne at jeg har sett i noen av disse 2012-artiklene at Fomalhaut som er avbildet i den linken din faktisk er den "planeten" som skal streife/treffe jorda i 2012, som er på vei mot oss. Ikke meningen å spore av tråden din, men her er også en annen link som beviser at det faktisk er et objekt der som ikke er så utrolig langt unna oss.
Se her - og døm selv:
Antall ord: 91
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- UTESTENGT ! Ref regelverket !
- Startet: 31 Okt 2005 10:18
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Jeg syntes det ser sånn ut ja. Hender jeg får noen slike "planeter" på mine egne bilder.ludoburgero skrev:Er det refleksen da?jaha skrev:Skal refleksen av sola treffe jorden?ludoburgero skrev:Jeg vil bare nevne at jeg har sett i noen av disse 2012-artiklene at Fomalhaut som er avbildet i den linken din faktisk er den "planeten" som skal streife/treffe jorda i 2012, som er på vei mot oss. Ikke meningen å spore av tråden din, men her er også en annen link som beviser at det faktisk er et objekt der som ikke er så utrolig langt unna oss.
Se her - og døm selv:
Antall ord: 112
Don't be so open assed. Your poop falls out.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
Nei, jeg tror ikke det.ludoburgero skrev:Jeg vil bare nevne at jeg har sett i noen av disse 2012-artiklene at Fomalhaut som er avbildet i den linken din faktisk er den "planeten" som skal streife/treffe jorda i 2012, som er på vei mot oss. Ikke meningen å spore av tråden din, men her er også en annen link som beviser at det faktisk er et objekt der som ikke er så utrolig langt unna oss.
Se her - og døm selv:
Om vi skal tro det forskerene sier befinner Fomalhaut seg 25 lysår fra jorden. Av den grunn vil ikke planeter i bane rundt denne stjernen være synlig med det blotte øye, også forde det sterke lyset fra fomalhaut gjør att det lille lyset reflektert av fomalhaut b ikke er synelig.
25 lysår er uansett veldig langt. Det betyr att ett objekt i lysets hastighet vil bruke 25 år på å nå oss derfra.
Antall ord: 160
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
-
- Standard bruker