Universet & dets hemmeligheterNyoppdagede planeter

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Aug 2008 02:46
16
Har takket: 1 gang

Nyoppdagede planeter

Innlegg av D.A. »

Siden forskere, takket være bedre instrumenter, til stadighet oppdager tidligere ukjente planeter i andre solsystem, foreslår jeg att vi kan poste info. om slike funn her. Helst med en link til kilden.
Det mest interessante er når de har mulighet til å si noe om miljøet på disse planetene.
Planeter i andre solsystemer blir vanligvis kalt eksoplaneter.

Her er det en nylig oppdaget planet: http://www.forskning.no/artikler/2008/november/200946
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Nyoppdagede planeter

Innlegg av ludoburgero »

Jeg vil bare nevne at jeg har sett i noen av disse 2012-artiklene at Fomalhaut som er avbildet i den linken din faktisk er den "planeten" som skal streife/treffe jorda i 2012, som er på vei mot oss. Ikke meningen å spore av tråden din, men her er også en annen link som beviser at det faktisk er et objekt der som ikke er så utrolig langt unna oss.

Se her - og døm selv:

http://www.detailshere.com/niburu.htm

Bilde
Antall ord: 83
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av jaha »

ludoburgero skrev:Jeg vil bare nevne at jeg har sett i noen av disse 2012-artiklene at Fomalhaut som er avbildet i den linken din faktisk er den "planeten" som skal streife/treffe jorda i 2012, som er på vei mot oss. Ikke meningen å spore av tråden din, men her er også en annen link som beviser at det faktisk er et objekt der som ikke er så utrolig langt unna oss.

Se her - og døm selv:
Skal refleksen av sola treffe jorden?
Antall ord: 85
Don't be so open assed. Your poop falls out.

(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

jaha skrev:
ludoburgero skrev:Jeg vil bare nevne at jeg har sett i noen av disse 2012-artiklene at Fomalhaut som er avbildet i den linken din faktisk er den "planeten" som skal streife/treffe jorda i 2012, som er på vei mot oss. Ikke meningen å spore av tråden din, men her er også en annen link som beviser at det faktisk er et objekt der som ikke er så utrolig langt unna oss.

Se her - og døm selv:
Er det refleksen da?
Antall ord: 91
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av jaha »

ludoburgero skrev:
jaha skrev:

Se her - og døm selv:
Er det refleksen da?
Jeg syntes det ser sånn ut ja. Hender jeg får noen slike "planeter" på mine egne bilder.
Antall ord: 112
Don't be so open assed. Your poop falls out.

(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av D.A. »

Se her - og døm selv:
Nei, jeg tror ikke det.

Om vi skal tro det forskerene sier befinner Fomalhaut seg 25 lysår fra jorden. Av den grunn vil ikke planeter i bane rundt denne stjernen være synlig med det blotte øye, også forde det sterke lyset fra fomalhaut gjør att det lille lyset reflektert av fomalhaut b ikke er synelig.
25 lysår er uansett veldig langt. Det betyr att ett objekt i lysets hastighet vil bruke 25 år på å nå oss derfra.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16