Ok, takk for tipset - skal sjekke ut dét.jon blund skrev:Jeg har ikke samlet alle linkene jeg har vært borti de siste åra. Men du kan gjøre enkle søk på pubmed, Kimbara.
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Healingenergi vs. healingenergi
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Healingenergi vs. healingenergi
Antall ord: 37
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Aug 2008 02:46
- 16
- Har takket: 1 gang
Jeg vet ikke så mye om healing, og de metoder de bruker, men det slår meg att de ikke synes og kunne forklare hvordan dette virker på en måte som er mulig å kontrollere. De snakker om energier, som om det er noe annet en slik vitenskapen bruker ordet. Man skal dog ikke avvise att healere har innsikt i noe vi andre ikke har.
Siden healing er noe som blir akseptert ukritisk av noen, åpner det for muligheten for svindel. Det er vel tydelig egentlig. Om healingen ikke virket kan man enkelt forklare det med ting som ikke er mulig å kontrollere att er fakta.
Att healing er en metode som virker bør ikke vitenskapen avvise, da dette egentlig er uvitenskapelig, siden ett fenomen kan eksistere selv om forklaringen enda ikke er kjent.
Placebo er dog ett fenomen vitenskapen aksepterer, og den kan i de fleste tillfeller forklare hvorfor healing fungerer. Hvordan placebo fungerer er ett annet spørsmål, men det er tydelig att pasientens forventning spiller en rolle.
Placebo viser også att det er en sammenheng mellom kropp og sinn. Dette er ett meget spennende tema, siden det kan åpne for ny forståelse for hvordan sykdommer oppstår også.
Siden healing er noe som blir akseptert ukritisk av noen, åpner det for muligheten for svindel. Det er vel tydelig egentlig. Om healingen ikke virket kan man enkelt forklare det med ting som ikke er mulig å kontrollere att er fakta.
Att healing er en metode som virker bør ikke vitenskapen avvise, da dette egentlig er uvitenskapelig, siden ett fenomen kan eksistere selv om forklaringen enda ikke er kjent.
Placebo er dog ett fenomen vitenskapen aksepterer, og den kan i de fleste tillfeller forklare hvorfor healing fungerer. Hvordan placebo fungerer er ett annet spørsmål, men det er tydelig att pasientens forventning spiller en rolle.
Placebo viser også att det er en sammenheng mellom kropp og sinn. Dette er ett meget spennende tema, siden det kan åpne for ny forståelse for hvordan sykdommer oppstår også.
Antall ord: 203
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Du kan jo godt si det slik, og jeg forstår hvorfor du sier det - men det er ikke slik det er.? skrev:topicen er bra, og svarene som forventet, og om kimbara er så utrolig optatt av vitenskapelige bevis, som om jeg har hørt det før, så skjønner jeg egentlig ikke annet enn at kimabaras verden er litt liten, for hva er egentlig et naturvitenskapelig bevis verd?
Et naturvitenskapelig beivs, eller vitenskapelig bevis overhodet, er verdt mye. Det er i dét øyeblikket en påstand går fra å være kun en påstand, til å bli fakta.
Det er ikke slik at den verden man opplever nødvendigvis fortoner seg større eller mer interessant om man deler, er enig i eller til og med bare aksepterer andres tro og fantasi. Det handler om hva en selv finner interessant. Jeg finner mye glede i min egen og andres fantasi, men lar meg ikke oppsluke av en -tro-. Jeg finner nemlig tro meget begrensende.
Det er derimot noe helt annet å være åpen for idéer, og det er jeg - men jeg er kritisk til det før det kan "forsvares" eller forklares på en god måte.
Antall ord: 202
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Så du dette innlegget ? ble skrevet mens du skrev...Kimbara skrev:Et naturvitenskapelig beivs, eller vitenskapelig bevis overhodet, er verdt mye. Det er i dét øyeblikket en påstand går fra å være kun en påstand, til å bli fakta.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 99#p377399
A Admin
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ja, og det viser ingen bevis for healing slik jeg forstår det.Asbjørn skrev: Så du dette innlegget ? ble skrevet mens du skrev...
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 99#p377399
A Admin
Jeg legger dog merke til at det forskes i veldig liten skala, og at forsøkene sjelden etterprøves. Enkeltstående forsøk kan ikke sies å gi et tilfredsstillende resultat vitenskapelig sett.
Synd det er så liten interesse for dette, men vi kan jo håpe man fremover finner ut mer. Det er jo et unektelig spennende felt.
Antall ord: 94
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
jeg ser at du linker til en side, og orker ikke lese den, men registrerer at stikkordet står der, qinqong, nei unnskyld, qigong, og selvfølgelig er det ganske snedig at det finnes en masse såkaldte healere som jobber med energi uten å kjenne til noen som helst kultiveringsmetoder for qi/chi...
selv vil jeg fortelle om de healere jeg selv har truffet, som anses som de største i verden, og som bestemt påpeker at man ikke skal styre andres energi, da man ikke selv vet hvordan man skal styre sin egen, uansett hvor meget man syntes man er kul eller ei.
det er visse grunnprinsipper man i såfall bør kjenne, og såvidt meg bekjent er dette knappest nevnt med et eneste ord, i healerkretser, og av de jeg har truffet er det bare spørsmålstegn om man nevner noe om dette..
lite hensikt har det å diskutere dette i forumer også, og som herr blund nevner så
blir man nærmest gannet og påpøst ubalanserte energier ved å nevne slike temaer i slike forumer, og som tidligere nevnt, ja så kan man lage en healing/penger tråd, så er det ikke lenge før asbjørn må frem med klubba her, og det er slik på de fleste steder hvor såkaldte egenoppnevnte healere deltar i såkaldte diskusjoner for å forsvare seg selv..
selv vil jeg fortelle om de healere jeg selv har truffet, som anses som de største i verden, og som bestemt påpeker at man ikke skal styre andres energi, da man ikke selv vet hvordan man skal styre sin egen, uansett hvor meget man syntes man er kul eller ei.
det er visse grunnprinsipper man i såfall bør kjenne, og såvidt meg bekjent er dette knappest nevnt med et eneste ord, i healerkretser, og av de jeg har truffet er det bare spørsmålstegn om man nevner noe om dette..
lite hensikt har det å diskutere dette i forumer også, og som herr blund nevner så
blir man nærmest gannet og påpøst ubalanserte energier ved å nevne slike temaer i slike forumer, og som tidligere nevnt, ja så kan man lage en healing/penger tråd, så er det ikke lenge før asbjørn må frem med klubba her, og det er slik på de fleste steder hvor såkaldte egenoppnevnte healere deltar i såkaldte diskusjoner for å forsvare seg selv..
Antall ord: 232
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Aug 2008 02:46
- 16
- Har takket: 1 gang
Interessant side.Asbjørn skrev:
Det er jo ikke ukjent att elektromagnetisk stråling påvirker kroppen. Mener å ha lest om hyppige forekomster av kreft hos de som bor nær trafostasjoner eller kraftlinjer. Dette viser jo att elektromagnetisme påvirker cellene i kroppen. http://www.sykavhuset.no/magnetiskefelt.htm
Det kreves dog mere forskning på hvordan en healer er i stand til å sende og kontrollere helbredende frekvenser. Om det er disse frekvensene som er årsaken til en healig, burde det være mulig å konstruere aparater som produserer de samme frekvensene, da er vi inne på kvantemedisin igjen, som diskuteres i en annen tråd her. viewtopic.php?f=12&t=17912&hilit=kvantemedisin
Vi stort sett hele tiden er i nærheten av elektromagnetisk stråling som fra strømnett, radio, trådløst internett, mobiltelefoner. Strømnettet i ett vanelig hus sender vaneligvis en frekvens på 50hz. noe som ifølge denne siden du siterer er positivt for nervevekst, men andre kilder forteller om negative effekter. Jeg er dog usikker på om bio-mgnetiske frekvenser kan sammenlignes med elektromagnetiske.
Det att frekvenser påvirker er tydelig, men det kreves mer seriøs forskning for og finne ut sammenhengen mellom frekvenser som sendes ut og fjerning av sykdommer. Også hvordan sykdommer kan oppstå som en konsekvens av stråling.
Denne artikkelen fra forskning.no viser også att magnetisme kan ha healende effekt. Det att forsøket er gjort på dyr, utelukker placebo-effekten.
http://no.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisk_spekter
Sist redigert av D.A. på 14 Nov 2008 21:16, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 267
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
her er jeg nok ganske sikker på at svaret er nei, da man kan igangsette prosesses med elektromagnetiske frekvenser som ikke er merkbare som bio-magnetiske og vise versa..D.A. skrev:Jeg er dog usikker på om bio-mgnetiske frekvenser kan sammenlignes med elektromagnetiske.
Antall ord: 45
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
arrgh! at ikke jeg kan gi meg snart! Dette blir det siste fra meg.
Men Kimbara, og alle andre late skeptikere som sitter og er høye på pæra bak tastaturet, her er noen studier dere kan titte litt nærmere på: http://search.cochrane.org/search?q=the ... tnG=Search
Men Kimbara, og alle andre late skeptikere som sitter og er høye på pæra bak tastaturet, her er noen studier dere kan titte litt nærmere på: http://search.cochrane.org/search?q=the ... tnG=Search
Antall ord: 52
Hide post links |