Healing og annen alternativ medisinHealingenergi vs. healingenergi

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Healingenergi vs. healingenergi

Innlegg av jon blund »

Ok. Jeg blir sikkert gannet, forbannet og på-pøst ubalanserte energier av dette innlegget. Men det får bare briste og bære… jeg synes dette er et såpass viktig og interessant tema. Og veldig aktuelt for paranormal.no.

Jeg har sagt flere ganger her på para sagt at healing krever mer enn å bare åpne seg for varme, pøse sin energi over i andre og spørre pent ut i lufta om at det går bra. Dette skaper visst litt reaksjoner, og det er jo forståelig. Mange har sitt levebrød på denne formen for healing og overlever bare på grunn av folkets lave kompetanse og romantiske fantasier. Så når noen sier at dette ikke er godt nok er det forståelig at de føler seg truet.

Derfor vil jeg forklare litt hva jeg mener slik at det ikke bare er provoserende utsagn fra en anonym brølape.

Hvorfor er det så stor forskjell mellom healere?

Hvorfor er det sånn at noen healere kan stråle godhet, trygghet, kjærlighet og gi folk fremgang bare ved sin tilstedeværelse, mens andre healere røyker og drikker som dampveivalser, er intrigemakere som projiserer sin eder og galle over på andre og likevel påstår at de har kontakt med guddommelig energi som gjør deg mirakuløst helbredet? Hvorfor er det sånn at noen har årelange utdannelser og erfaring og likevel sier at de har mye igjen å lære, mens andre har tatt ett enkelt helgekurs, eller oppdaget i bakrus at de har varme hender, og mener de er ferdig utlærte healere som kan alt som trengs å kunnes?

Årsaken er at healingenergi er ikke bare healingenergi. Og graden av bevissthet, våkenhet og kompetanse er ekstremt sprikende blant healerne.

Jeg mener det er viktig at de som oppsøker healere, eller de som ønsker å bli healere, er oppmerksom på dette.

Det er ikke bare å åpne seg opp og la det strømme igjennom. Man må vite hva man åpner seg opp for, hvordan det filtreres gjennom ens eget system, hvordan det går inn i klientens system og hva som faktisk skjer i klienten. Ikke bare på det fysiske, men også på det astrale og andre nivåer av energisystemer og bevissthet. Det kreves altså en ekstrem sensitivitet og selvbevissthet.

Det holder ikke å være fornøyd med at klienten 'kjenner varme' eller blir litt ør i hodet, for det trenger ikke bety annet enn at det er friksjon pga at energien som kommer inn i systemet ikke er tilpasset klientens energi. Det holder ikke å være fornøyd med at du som healer kjenner energien strømme gjennom dine egne hender heller fordi det trenger å ikke bety annet enn at du sirkulerer din egen energi eller bare har god blodgjennomstrømning i hendene.

Saken er at selv om vi åpner opp for det guddommelige så er det mange nivåer av det guddommelige. Dette er lett å forstå ved å legge merke til hvor mange religioner vi har på kloden. Og alle mener de er i kontakt med selveste Gud! Men gud er likevel veldig forskjellig i de forskjellige religionene. Og i forhold til det å ”leve det man lærer” er mange av dem er ikke engang guddommelige.

Samme er det med healere. Den healingenergien de åpner seg opp for er veldig forskjellig fra healer til healer. Selv om alle sier de åpner seg opp for det guddommelige, eller lyset.

Hvis healeren ikke er selvbevisst og erfaren nok, eller rett og slett ikke opplært til å gjenkjenne hvor energien kommer fra, hvordan den blir transformert i sitt eget system, hvordan han skal unngå å sende med sin egen energi og egosturkturer, og hvordan han best skal gi det til klienten slik at healing faktisk skjer, hvis ikke healeren er bevisst på dette, da kan hva som helst skje og ingen har peiling på noenting. Verken klient eller healer. Healeren kan da elegant og overlegent fraskrive seg ansvar og si at det er "utrenskningssymptomer", mens klienten kan ikke annet enn å gå rett i grøfta.

Det er mange åndelige vesner som trives svært godt i ubalanserte energier og som mer enn gjerne fremstår som guds sendebud og ”veileder” en uoppmerksom healer til å tro at han er i kontakt med guddommelig healingenergi. Men ikke alle healere har selvinnsikt eller sensitivitet nok til å gjennomskue dette. Mange vil til og med benekte at muligheten for å bli lurt på denne måten er der… (fordi de spør jo hjelperne sine om at det skal gå bra…)

Hvis du skal bruke healing til å øke livskvaliteten litt, eller få en ekstra åndelig dimensjon i tilværelsen, så funker det fint med helgekurs. Hvis du ønsker å teste litt hva healing er så er også helgekurs tingen. Jeg skriver ikke dette for å drepe inspirasjonen og leken, men for å få frem poenget med at vi må stille krav til healerne vi går til, og spesielt til oss selv hvis vi seriøst ønsker å bli healere.

Hvis man vil hjelpe andre gjennom tunge prosesser og helbredelse av sykdom, så burde vi kreve mer av healeren. Da burde vi kunne kreve at healeren faktisk vet hva han gjør.

Men hvis du bare vil leke litt og teste ut noe spennende, så holder det å være ærlig til klientene dine om at det er eksperimentering du driver med.

Det var nevnt i et annet innlegg at siden mennesket har utviklet seg så mye har også healingenergien blitt mer intelligent. Så man trenger ikke å kunne like mye i dag som man gjorde før i tiden. For'no bull! Det man glemmer da, eller elegant unngår å nevne, er at også sykdommene har blitt mer intelligente. Derfor kreves det i realiteten like mye, eller mer, av innsats og våkenhet fra healerens side. Dette er et typisk eksempel på hvor mye illusjonsspredning og illusjonsforherligelse det er i healermiljøet.

Dessverre er det mange kursholdere og forfattere som fyrer opp under folks ego og latskap bare fordi det er penger å tjene på det. Hvis de hadde vært ærlige ifh hva metoden de presenterer faktisk gjør så hadde det ikke vært noe å tjene på. Det hadde i hvert fall vært vanskeligere å tjene like mye.

Hvis de hadde sagt at ”dette er en metode som, i likhet med alle andre metoder, kan ved de rette omstendigheter kanskje helbrede noen, men som mest sannsynlig bare gir deg et litt mer interessant liv i en liten periode før du er tilbake i de samme gamle mønstrene”, da hadde de vært ærlige. Men på langt nær så populære. De fleste "mirakel metoder", uansett hvor gode tilbakemeldinger og hvor heftig markedsføring eller hvor karismatisk og tillitsvekkende frontfigur de har, kan kun tilby dette.

Eller de kunne sagt ”dette er en metode som gjennom mange års hardt arbeid, dedikert innsats, vanskelige prosesser, ekstremt pågangsmot, nådeløs stamina og veiledning fra en lærer, kan transformere ditt liv til noe bedre”, da hadde de også være ærlige. Jeg stoler kun på de som har denne virkelighetsnærheten.

Dette ble et langt innlegg. Håper det i det minste kan gi noen en tupp i rævva, og andre en positiv bekreftelse.

Men hvis det får noen til å tenke, må jeg bare beklager på det sterkeste! Vær heller helt stille og lyttende ;)

Takk for meg :bye_cruel
Sist redigert av jon blund på 12 Nov 2008 22:26, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1435 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Healingenergi va. healingenergi

Innlegg av Asbjørn »

Mange gode poeng, men :
Uten kurs og bøker og ikke minst erfaring, hvordan kan man bli healere ?
- Det kan man ikke ?

Og isåfall ; hvordan kan man bli så kunnskapsrik at man kan skrive bøker og holde kurs ?

Dette minner om diskusjonen om høna og egget....

Noen påstår at man ikke kan finne svaret på denne ; men svaret finnes ; Det var EGGET som kom først !
Rett og slett fordi høna faktisk er en etterkommer av dinosaurene, og de la egg....

At man har lært masse, og vil forsvare det man har lært, ja, klart det, men husk ; likesom det finnes masser av religioner, så er det fordi de som "laget" disse religionene hadde sin oppfattelse av gud - dvs fragmenter av hva GUD er !.

Hvilken religion har rett ? hvilken GUD er den sanne gud ?
Hvilken av disse gudene er det som gjør at mennesker kan fungere som healere ?

Personlig tror jeg at GUD er den samme uansett hvilken religion man har, eller ikke har.
Om det er Jesus, Mohammed, Buddha, eller noen andre "kloke menn" som skal være den som redder menneskeheten ?
Jo , alle sammen på sin måte ! -Alle har viktige poeng.
Men må man være tilknyttet en av disse for å kunne leve, for å kunne heale, for å kunne være medmenneske ?

Å tro på det gode, uten å være tilknyttet en religion, eller bøker som forteller deg hvordan DU skal jobbe... det er en mulig vinkling som man må overveie !

At det finnes negative krefter, ja, men man skal ikke diskriminere folk selv om de både røyker, drikker, eller driver med andre ting.
Om man er narkoman, eller alkoholliker, eller boms - må man være forberedt på at folk flest ikke vil ha healing fra disse.

Men ingen menneske er feilfritt ! Alle mennesker har nemlig sine "svin på skogen" - uansett hva man selv mener om det.

Hvor skal man da sette grensen for å "godkjenne en healer " ?
ved 1 løgn ? ved 1 baksnakk ? ved 1 øl ? eller...
Mennesker er forskjellig, og det er fornuftig å sette grenser, men den grensen må hver enkelt få sette selv !
Vil man ikke akseptere en røykende healer, så gå til en som ikke røyker...

Hvilken healingmetode er den eneste som er sikker ?
Hvordan kan vi vite det ?
eller er det slik at det er forskjellige måter å gå frem på, men at hovedessensen er at det er en energi som formidles - som kan hjelpe folk ?

Så lenge folk faktisk får positive resultater fra en healer, så er det viktigere enn all verdens kursbevis og diplomer...
Det er en gang slik at om man ikke gjør en god jobb, får man heller ikke noe godt rykte.
Og med dårlig rykte som healer, så kan veggen være tapetesert med diplomer... man blir ikke bedre av den grunn...

En healer med godt rykte vil kun oppnå godt rykte dersom folk får en positiv opplevelse, og da kommer "utdannelse" som et gode i tillegg...

Tross alt ; hvem er det som utsteder kursbevisene til en healer ?
Ja ; andre healere. Men satt på spissen ; har man virkelig vitenskapelig dokumentasjon på at en med diplom gjør en bedre jobb en en uten dette diplomet ?

Min kommentar....
A
Antall ord: 548

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Healingenergi va. healingenergi

Innlegg av Eaglespirit »

DjLudoSvartehundMetodist skrev:Jeg blir så jævlig sint av å lese innleggene dine. Er det jeg eller du som gjør noe gærnt?
Hvis du blir sint av og lese innleggene til Jon blund, betyr det bare at han truffet en nerve til deg.
Kansje dere har noe å lære av hverandre? :ide
Antall ord: 52
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: Healingenergi vs. healingenergi

Innlegg av kaja43 »

Jeg synes dette er en viktig diskusjon, forde den kan gi alle de som føler
at energien begynner å strømme og alle de som ønsker å benytte seg
av andres energistrøm litt tanker om hva healing dreier seg om.

Jeg forstår det sånn at TS snakker om alle de som faktisk går ut å tilbyr
sine healingtjenester "kommersielt" etter ett helgekurs eller to og tror
de har lært det de trenger. Og der er jeg enig i din skepsis.
Veldig mange kursholdere er mer opptatt av å tjene penger og formidle
ett fast konsept enn å fortelle hva som faktisk skjer med oss på ett
sånt kurs. Mange av dem vet det heller ikke selv, siden de kun har
de samme kursene bak seg også.

Men at det er så farlig som du gir inntrykk av er jeg ikke med på.
Om en er full av illusjoner, dårlige vaner og mangler indre visdom så
kan en like fullt formidle energi. Det får ikke skjedd den helt store
skaden hos de fleste forde en ikke formidler noen dybde, og dermed
ikke kommer så dypt inn hverken celler eller noen av de andre bevissthetslagene.

Etter min oppfattelse så er ikke dette det eneste livet vi lever, og vi er
derfor trenet i mange liv og mellomliv, vi har med oss ulike kvaliteter
vi kan koble oss på og fomidle. Dette skjer uansett hvor vi er i dette livet,
men dybden vil variere etter hvor dypt vi er villig til å gå i oss selv, hvor
mye av våre egne illusjoner vi er villig til å gi slipp på.

Jeg har studert de indre verdener, våre indre strukturer og mitt eget indre
i en del år og begynner å få en liten oversikt over det du etterlyser hos
"massene". Og ut fra det har jeg erfart at når jeg møter en "healer" som
ikke har jobbet like mye med seg selv så kan han rett og slett ikke komme
inn i min aura. Utvekslingen går andre veien, og han ender med å få enrgien.
Dette sier meg at det alltid vil skje en healing, og at det alltid vil være den som
vibrerer lavest som vil få energien så lenge intensjonen er uselviskhet.

Jeg tror ikke det er nødvendig for alle å vite om alle bevissthetslagenes kvaliteter
og utfordringer, alle energifokusene i de indre verdener en kan samarbeide med
og formidle fra osv for å gi en god healing.
Det aller viktigste er intensjonen en går inn med. Og for at den skal være riktig
er det nødvendig å ha jobbet med seg selv over tid for å ha gjennomskuet seg selv
og mange av sine egne illusjoner og mønstre.

Når jeg underviser i dette så legger jeg vekt på en ting til, å det er ydmykhet
overfor det en er med på. Når ydmykheten er på plass da vet en at det er
menneskers liv en jobber med, at en trenger å kunne en del psykologi og sykdomslære,
en vet når en skal sende noen videre forde oppgaven er for stor. Med ydmykheten
kommer ønsket om å kunne faget av seg selv.

Som Asbjørn sier, vi må alle begynne ett sted og erfaring kommer av trening.
Jeg tror at en dag så vil dette bli en anerkjent vitenskap som vi vil bruke mye,
men inntil da så må vi leve med alle disse som mener at universet styrer og vi
bare kan hive oss på uten annen kunnskap enn at når det strømmer i hendene
da er vi healere. En del vil få hjelp av det og enda fler vil bli skuffet over at det
ikke funket. Og noen få vil bli værre........

Det er fott at du vil opplyse og du har mye rett, men om ikke alle får lov å gjøre
seg sine egne erfaringer og gå sin vei da stopper vi opp.
Jeg menre det er sånn at noen av oss har ett liv hvor viskal gå dypere inn, lære og
forstå på plan som ikke er synlig og hvor en må dedikere seg og bruke hele livet,
mens andre bare skal tøtsje for å få de frøene de trenger.
Og alt er egentlig helt flott for hver enkelt.
Antall ord: 717
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det jeg ikke forstår er at hvis så mange har denne magiske "energien" som gjør at de kan helbrede folk for ditt og datt - hvorfor i den videste verden er det ingen som sørger for å få det bevist vitenskapelig så denne "energien" kan benyttes i langt større skala?

Slik jeg ser det er det to grunner:

A) Reinspikka egoisme
B) En slik kraft eksisterer enkelt og greit ikke som noe annet enn placeboeffekt

Det finnes ingen unnskyldninger for å -ikke- få dette bevist hvis det faktisk er slik at det er reellt.
Antall ord: 95
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Kimbara skrev:Det jeg ikke forstår er at hvis så mange har denne magiske "energien" som gjør at de kan helbrede folk for ditt og datt - hvorfor i den videste verden er det ingen som sørger for å få det bevist vitenskapelig så denne "energien" kan benyttes i langt større skala?

Slik jeg ser det er det to grunner:

A) Reinspikka egoisme
B) En slik kraft eksisterer enkelt og greit ikke som noe annet enn placeboeffekt

Det finnes ingen unnskyldninger for å -ikke- få dette bevist hvis det faktisk er slik at det er reellt.
Det er fremlagt forskjellige bevis på at healing hjelper, men somregel blir disse bevisene avvist, fordi man ikke kan reprodusere signifikante resultater i vitenskapelige laboratorier.

Det vi vet er at folk som mottar healing faktisk opplever en forbedring av sin tilstand, og selv om denne ofte er subjektiv, så er det bevis nok for de som opplever dette.

Noen kaller det for mental tro, - at tingene blir bedre, noen kaller det placeboeffekt, og noen kaller det "ekte vare".

Om 1 av 3 faktisk føler seg bedre av healing, hvorfor skal man da ikke tillate at man får lov å føle seg bedre ?

Det er uansett en forutsetning at lege / helsevesenet er førsteprioritet, og at healing kun kommer som et tillegg til ordinær legebehandling av sykdom og skader !

A
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Asbjørn skrev: Det er fremlagt forskjellige bevis på at healing hjelper, men somregel blir disse bevisene avvist, fordi man ikke kan reprodusere signifikante resultater i vitenskapelige laboratorier.
Men hvor er disse bevisene? For ordens skyld; muntlige overleveringer er ikke bevis.

Og det faktum at det ikke er mulig å reprodusere resultatene i kontrollerte omgivelser sier vel litt om ekteheten i "healing"-myten? Man kan reprodusere resultatene nok til å ta seg timesbetalt av vanlige mennesker, men så fort det blir kontrollerte omgivelser så svikter evnene? Det virker for søkt.
Det vi vet er at folk som mottar healing faktisk opplever en forbedring av sin tilstand, og selv om denne ofte er subjektiv, så er det bevis nok for de som opplever dette.
Det vet vi ikke - vi vet at noen av dem -påstår det-. Vi hører derimot -ikke- om de som først har påstått det, for like etterpå å ha det like ille igjen.
Noen kaller det for mental tro, - at tingene blir bedre, noen kaller det placeboeffekt, og noen kaller det "ekte vare".
Og nettopp derfor burde ikke dette være en salgsvare overhodet. Skal man klage til forbrukerrådet om "healingen" ikke hjelper?
Om 1 av 3 faktisk føler seg bedre av healing, hvorfor skal man da ikke tillate at man får lov å føle seg bedre ?
Det har jeg ikke sagt - jeg har sagt at om "healing" faktisk er reellt, så burde man sørge for at dette blir bevist slik at man kan dra nytte av det i stor skala.
Men det jeg kan si, er at om en av tre 'føler seg bedre' av healing, så er det et potensielt livsfarlig problem. Det er ikke noen hemmelighet at det å 'føle seg bedre', og det å faktisk være på bedringens vei, det er to forskjellige ting. Man kan lett føle seg bedre mentalt sett, mens sykdommen eller skaden gjør jobben sin med å ødelegge kroppen.
Dette kan kanskje få meget godtroende mennesker til å ikke søke legehjelp bla.a.

All form for helbredende metoder burde vært underlagt streng kontroll.
Antall ord: 354
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Kjære Yppersteprest KIMBARA.

Hva om du kunne alliert deg med en gruppe med healere og klarsynte for å gjøre en liten studie av disse effektene?

Healing energi: Det er en kraft der "ute", som er tilgjengelig for alle, akkurat som vann i et tjern. Man bare må vite hvordan "henter" ned kraften, for å vidreføre den til trengende.
For å hente vann i et tjern for vidreføring, må man også bruke et "verktøy".. Glass, bøtte e.l...

Klarsynthet:
Man "ser" hendelser frem i tid eller bak i tid.
Hvordan skal det være mulig hvis det ikke er "noe" der ute som gir meg de riktige signaler?
Antall ord: 110
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Healing energi: Det er en kraft der "ute", som er tilgjengelig for alle, akkurat som vann i et tjern. Man bare må vite hvordan "henter" ned kraften, for å vidreføre den til trengende.
For å hente vann i et tjern for vidreføring, må man også bruke et "verktøy".. Glass, bøtte e.l...

Klarsynthet:
Man "ser" hendelser frem i tid eller bak i tid.
Hvordan skal det være mulig hvis det ikke er "noe" der ute som gir meg de riktige signaler?
Ja, det er fine ord, men det er også kun dét; ord.
Hva om du kunne alliert deg med en gruppe med healere og klarsynte for å gjøre en liten studie av disse effektene?
Selv om dette kunne være interessant, har jeg hverken midler, tid eller mulighet til noe slikt. Skal det gjøres en studie som tilfredsstiller den vitenskapelige metoder må det gjøres skikkelig.
Antall ord: 154
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

men, kansje noen runder med en klarsynt og eller healer ville kunne overbevise deg, vår tro..
Antall ord: 17
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

Eller kanskje skeptikernes yppersteprest og representant for menneskehetens samlede kunnskap opp gjennom tidene, Kimbara, kan referere til hvilke konkrete vitenskapelige studier du mener ikke er gode nok?

Jeg mistenker at du ikke har gått igjennom all vitenskapelig forskning som har blitt gjort på forskjellige healingmetoder de siste 30 årene.

Men hvis du har det, kanskje du også kan fortelle oss hvilke positive resultater de har kommet frem til?
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev:Eller kanskje skeptikernes yppersteprest og representant for menneskehetens samlede kunnskap opp gjennom tidene, Kimbara, kan referere til hvilke konkrete vitenskapelige studier du mener ikke er gode nok?

Jeg mistenker at du ikke har gått igjennom all vitenskapelig forskning som har blitt gjort på forskjellige healingmetoder de siste 30 årene.

Men hvis du har det, kanskje du også kan fortelle oss hvilke positive resultater de har kommet frem til?

Siden "healing" ikke er akseptert som fakta innen vitenskapens verden går jeg ut ifra at forsøkene og forskningen ikke har gitt positive resultater.

Det er nærmest umulig å gå igjennom alt.

Hvis du vet om noe du mener beviser at jeg tar feil så vis det gjerne frem :)
Antall ord: 122
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

Jeg har ikke samlet alle linkene jeg har vært borti de siste åra. Men du kan gjøre enkle søk på pubmed, Kimbara.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

topicen er bra, og svarene som forventet, og om kimbara er så utrolig optatt av vitenskapelige bevis, som om jeg har hørt det før, så skjønner jeg egentlig ikke annet enn at kimabaras verden er litt liten, for hva er egentlig et naturvitenskapelig bevis verd?

verden er litt større enn innbygdene i norge, og det finnes andre healere enn de som sitter halvdrita på forumer og reklamerer i øst og vest, og et eller annet med at tomme tønner romler mest, og den som jobber seriøst med dette, er vel ikke overhode interessert i å markedsføre seg på det viset at man må fortelle selv om hvor flink man er og at man selv har forstått rett, og derfor er den eneste sanne kursholder..

healing er et morsomt tema der hvor det plutselig blir et tema hvor penger trekkes inn..

healing og dealing, ja..

videre er vel noe av det som du nevner oppe i hovedinnlegget ganske morsomt med hensyn til alkohol og tobakk som en rettferdig greie i et ellers fattig liv..

det blir som å bo i oslo city og leve av økologiske varer fordi man er så optatt av helsa si..

bare strøtanker for å legge litt mere ild på det hele.. :lol:
Antall ord: 211
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Her fant jeg noe på første siden da jeg søkte på google ;
LINK : Resultater 1 - 20 av ca. 271 000 for healing science proved. (0,13 sekunder)

Utdrag fra sida : Her snakkes det spesielt om Qigong, men omtaler også andre metoder
http://thestar.com.my/health/story.asp?file=/2008/8/3/health/1717634&sec=health skrev:
However, when it comes to recognising that the human hands can emit energy that heals, science has a problem accepting this, as nothing in science thus far indicates that it can or should happen. Or is it so?

Actually there have been many experiments done.

However, unlike drugs tests where there are big budgets in anticipation of big profits, tests done on energy healing have all been small-scale, and very few were peer-reviewed or published in the top scientific journals, as they were also of little interest to the drug, surgery and machine-based doctors.

While there have been many reports and records of healing, these scientific experiments were mostly aimed at detecting the “healing energy” allegedly transmitted by the healers, and detecting the effects this energy has on cells.

I will report on some of the studies that have been done (reference available on request).

Healing hands

Tests have shown that during qigong practice and treatment, the electrical conductivity of acupuncture points changes dramatically. When tested within a copper-shielded test room, a qigong master’s electrical body potential was found to have frequent surges ranging from four volts to 221 volts, which is 10,000 times larger than ECG voltages produced by a human heart.

A study in Japan confirmed that a large biomagnetic field emanates from the hands of practitioners of a variety of healing and martial arts techniques, including qigong. The fields were measured with a magnetometer and found to be about 1,000 times stronger than the strongest human biomagnetic fields (from the heart) and about 1,000,000 times stronger than the fields produced by the brain. The biomagnetic field detected pulsed with a wide variable frequency centred around 8-10 Hz.

Scientists had earlier determined that different tissues heal best under different frequencies of pulsed magnetic field (eg. 2 Hz for nerve regeneration, 7 Hz for bone growth, 10 Hz for ligament healing, 15, 20, and 72 Hz for stimulation of capillary formation, and 25 and 50 Hz for nerve growth factor). Thus it is not surprising that all sorts of health problems have been helped by these healing techniques.

In energy medicine, Oschman concluded that “the evidence shows that practitioners can emit powerful pulsing biomagnetic fields in the same frequency range that biomedical researchers have identified for jump starting healing of soft and hard tissue injuries. This implies that biomagnetism is one form of the elusive Qi...”

Qi is indeed elusive. It is biomagnetism, plus infrared, plus infrasound, plus much more!

A study done at National Yang-Ming Medical College, Taipei, Taiwan, showed that a 3-5 microns infrared spectra of energy was generated by a qigong master from his palm.

Her er norske resultater :
http://www.google.no/search?q=healing+v ... G=S%C3%B8k

A Admin
Antall ord: 528

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links