D.A. skrev:Misty-gutt:
Ok. Det du forteller om er ganske personelige opplevelser, som ikke jeg har mulighet til å diskutere siden jeg ikke vet hva som foregår i din psyke.
Skulle man kjenne psyken til den/de man vil diskutere med, da ble det ikke mange diskusjoner, eller ordvekslinger nei. Det ble vel strengt tatt ingen diskusjoner, om det å på forhånd skulle kjenne psyken til den/de det gjelder, at det skulle være kriteriet.
Ja, frelses opplevelsen er personlig og individuell. Mange har fortalt meg om sin frelsesopplevelse, og ingen er like. Men så er også Gud en personlig Gud, rik nok for alle, og kommer mer enn gjerne til de som påkaller Ham. Gud er kjærlighet.
Nå har du hørt litt fra min personlige historie. Men jeg søkte litt på nettet nå og fant en annens opplevelse, og den skjedde på en annen måte, men, Jesus er den samme!
Litt av historien og link: Armando vitner om Jesus.
- Jeg lekte med livet, med jenter, "venner" og alt. Hjertet var svart og fullt av hat, spesielt til min far.
Jeg verken kunne eller ville åpne meg for andre mennesker, og måtte alltid vise styrke utad. På gata overlever kun de sterkeste. Etter hvert som jeg ble eldre og mer erfaren, steg jeg lenger opp i hierarkiet og antallet i vår gjeng steg til 220.000 medlemmer. Følelsen av at ingen kunne stoppe oss, hverken familien, samfunnet eller Gud, økte....
- En dag møtte jeg Jesus Kristus, den første og eneste jeg hadde møtt som respekterte meg for den jeg en dag kunne bli. Han elsket meg betingelsesløst.
Søsteren min inviterte meg med til en menighet i nabolaget, og jeg ble med fordi jeg visste at han som skulle preke var en tidligere gangster. Men jeg var livredd for at noen skulle gjenkjenne meg, og tok med meg pistolen. Jeg stilte meg helt bakerst i kirken. "I kveld skal jeg ikke snakke om meg selv, men om Jesus Kristus som elsker en ung man som er her i kveld", sa han og pekte på meg. Aldri hadde noen turt å snakke slik til meg. Ordene hans knuste min sjel og jeg begynte å gråte, noe jeg ikke hadde gjort på 14 år, ikke engang når bestevennen min døde.
Predikanten gikk nedover mot meg. Han visste at han risikerte sitt eget liv. "Gud har en plan for livet ditt!", sa han. "Du kan ikke springe vekk fra Gud. Ingenting annet har fungert i livet ditt, så hvorfor gir du ikke Jesus en sjanse?"
Jeg gikk ut av kirken. Noe hadde skjedd....
http://blogg.sol.no/blogg/armando-vitner-om-jesus