Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kaja43 skrev:Siden fler og fler åpnes for en større bevissthet og dermed
får ett mer åpent forhold til livet etter døden så vil det kansje
blir færre og færre spøkelser?
Vi henger vel ikke igjen når vi forventer oss å komme videre.
Er det ikke slik at andre kan holde en igjen?
Hvis de ikke vil gi slipp osv.
Eller uferdige ting og tang?
:/
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Konto avsluttet
Innleggav Konto avsluttet »
I gamledager ble man advart mot å sørge for mye når en man sto nær døde, de var redd det skulle holde dem igjen.
Dave100 skrev:Hmm hvis alle blir spøkelser når de dør hvor mange finnes det da? Mange milliarder?? Da burde de vise seg mer enn de gjør burde de ikke? Og hvorfor er det slik at bare noen ser dem? Og hvorfor er det ingen som har filmet et spøkelse før? Er det bare noen spesielle som kan se dem? Kan det hende at de ikke er så spesielle og at de bare vil ha oppmerksomhet? Er de klare i toppen?
For å kommunisere med et gjenferd/spøkelse må det ha en samvittighet. Det som gir oss samvitighet kommer fra hjernen har spøkelser hjerne? nope
Til slutt vil jeg si at jeg så en edderkopp på størrelse med en bjørn på badet mitt. Jeg så den derfor finnes den.
vet ikke hva du har røyka, holder meg til det kjente
Antall ord: 149
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
Men siden trådstarter tydeligvis er kristen så er det enda morsommere
Du skal være mot andre som andre skal være mot deg. Høres det kjent ut?
Svar på inlegget ditt er egentlig; Når du er så utrolig skeptiker som det du er vil du aldri forstå dette vi mener vi ser, du bygger alt på skepsis, gudsfrykt og negativitet..
Men du er sikkert en verdig bruker til forumet, for diskusjonene dine tar helt av her inne, men sånn som du driver hadde jeg tittet i Fakta teori og skepsis rommet og ikke her...
Antall ord: 106
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.
Dave100 skrev:Hmm hvis alle blir spøkelser når de dør hvor mange finnes det da? Mange milliarder?? Da burde de vise seg mer enn de gjør burde de ikke? Og hvorfor er det slik at bare noen ser dem? Og hvorfor er det ingen som har filmet et spøkelse før? Er det bare noen spesielle som kan se dem? Kan det hende at de ikke er så spesielle og at de bare vil ha oppmerksomhet? Er de klare i toppen?
For å kommunisere med et gjenferd/spøkelse må det ha en samvittighet. Det som gir oss samvitighet kommer fra hjernen har spøkelser hjerne? nope
Gjenferd, spøkelser ja. Vel, det er jo ulik tro om dette fenomenet da. Jeg trodde lenge at disse var åndene, sjelene til avdøde personer som viser seg for, ja noen av oss.
Grunnen til det var at da jeg var en ung gutt så fikk jeg en slik opplevelse. Fikk se på nært hold og ved høylys dag en skikkelse, og den var så og si identisk med en kvinne som hadde vært død i noen måneder. Det eneste som ikke stemte var øynene. Disse var sorte og virket kalde og onde, ja stikkende. Altså ikke lik øynene som jeg husker kvinnen hadde da hun levde. Hun var en snill person, så det er sagt.
Onde ånder (fallne engler, demoner) kan vise seg, og gjør det noen ganger. Det er nok en slik en jeg har sett. Men det er klart at når de viser seg som avdøde mennesker en har kjent, ja så vil de jo skape forvirring, og ofte redsel, og det er jo hensikten deres også.
Det var via en annen kristen her på forumet at jeg fikk klarhet i denne sak, for en tid siden nå.
Antall ord: 311
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.